Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Venetia schreef:Ja je hebt gelijk. Eigenlijk zijn we al te laat begonnen, maar ik ben meestal alleen en dat is bij jonge paarden niet ideaal. Maar ze blijkt eigenlijk best braaf dus nu kan ik het wel alleen.
En de meesten kijken er helaas niet doorheen (ook al hoop je daar wel op natuurlijk).
Wat raad je aan om nog in de die twee weken te doen?
Haar sokjes zijn al geknipt![]()
Iedere dag longeren? En hoe lang? (Ik ben niet echt een keuringsdeskundige moet ik toegeven..)
Staart scheren ook natuurlijk.. Dan moet ik even mn broer lief aan gaan kijken..
), neus scheren, oren uitscheren... kijk je broer maar hééél lief aan!
Dan kun je haar echt mooi in haar zondagse pak voorstellen.
Maar ik denk dat je het zelf heel goed kunt bepalen! Gewoon lekker (veel) met haar aan de slag gaan!
Rhea schreef:Vooral niet denken dat het nuttig is om ze een paar dagen van te voren binnen te houden. Op de keuring moet ze fris zijn maar vooral "ontspannen" gangwerk laten zien. Als de keuring 's ochtends is mag je haar wel de laatste dag rust geven en op stal houden.
Afhankelijk van de energie en het blijven doorlopen van de merrie zou ik je zelfs aanraden haar even te longeren voordat ze de ring in gaat.
Merries die hun nek breken in de bochten krijgen zeer lage punten voor de galop. Vooral die moet ontspannen zijn!!
Verder zou ik qua werk gewoon iedere dag longeren. Misschien na 5 dagen een dag rust maar ik vind dat niet nodig. Mag tot 20 min, kijken hoe ze het aanpakt natuurlijk. Denk dat je ze ook best wel een beetje af moet kunnen binden, dan wordt de rug lekker los!