welk bit, bij jong paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

Re: welk bit, bij jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:10

een argentaan dubbelgebroken kneveltrens (redelijk dik) lijkt me hele fijn voor een jong paardje. wat is jullie mening over zo'n bit?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:29

Even terug komen op de K&K Ultra. Nou ik heb dit bit. Tenminste heb hem gekocht, maar bleek te klein. Ik wacht nu op een groter formaat. Ik heb er nu een enkelgebroken bitje in zitten. Echter ik kwam er goed mee aan het kijken en vond deze toch te groot en te zwaar. Vandaar dat ik overga op een andere. Mijn is dus de Ultra aangeraden.

Ik heb hem in handen gehad en hij is absoluut niet zwaar. Ik heb thuis ook nog een holle watertrens liggen en deze doen volgens mij niet voor elkaar onder. Zodra ik hem heb en er een tijdje mee heb gereden zal ik verslag uitbrengen.

Hij lijkt mij in iedergeval erg prettig in de mond.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:57

Ik ken iemand die zelf een africhtingsstal heeft, en die rijdt altijd de paarden aan met een simpel, enkel gebroken, licht trensje. Dus geen poespas voor jonge paarden. Heel veel paarden reageren helemaal niet goed op een dubbelgebroken bit, terwijl het voor anderen ideaal is. Maar het is niet zo dat een dubbelgebroken bit het "zachtste"bit is wat er is. Verschilt per paardenmond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:06

Die ervaring heb ik dus precies andersom

Vroeger maakte ik ook alles zadelmak met een enkelgebroken bit.
Dat was toen het zadelmak/inrij bit.

Maar toen ik jaren terug eens heb gereden met det dubbelgebroken, merkte ik dat eigenlijk alle paarden daarop veel prettiger reageerden.
Dat ze eigenlijk allemaal direct het bit opzochten itt een enkelgebroken bit Lachen