shet mogli @ zijn allereerste wedstrijdje :D

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snoopy_love

Re: shet mogli @ zijn allereerste wedstrijdje :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:56

leuke pony hoor !!
Maar volges my weeg jy wel meer dan 50 kilo

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:05

Weer een Mogli topic.
Jeuhhhhhhhhh!!! Tong uitsteken

*Pakt de cola en chips uit de kast, en kijkt toe.

Als dit nou de éérste topic was met foto's van Mogli, oké dan, dan vond ik het wel leuk en schattig voor een keertje. Maar ik heb al zoveel gezien, zoveel foute dingen dat jullie doen met dat arme pony. Eerst ook, springen, en na de sprong flinke tikken geven, longeren met gaten in de grond en je ziet hem duidelijk struikelen, en vaak geslaan, geschop, getrek etc. Ik vind het echt niet normaal meer. En te groot kan nog, maar dit is echt té groot, het staat gewoon niet mooi, vooral niet bij een wedstrijd. Zoek aub een verzorgpony die wat groter is, en waarbij de eigenaar kan HELPEN hoe je fantsoenlijk met een dier kan omgaan Verward Pffffff. Misselijk sorry. Heb al zoveel zielige foto's en filmpje meegemaakt, ben het verder ook helemaal met Ilkkah eens. Ja En je gaat toch niet zo'n scherp bitje omdoen alleen voor JOU eigen wil, denk is aan de pony.

Krijg misschien half bokt over me heen, maar kijk eerst is naar haar topic met foto's en filmpjes van Mogli, al die topics zijn al op slot. Misschien snappen de meeste me dan.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:09

snoopy_love schreef:
leuke pony hoor !!
Maar volges my weeg jy wel meer dan 50 kilo

Hahaha Haha! Haha! Nagelbijten / Gniffelen

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 20:13

nou ik heb gister nog op de weegschaal gestaan er daar stond 50,2 oke, dag 0,2 erbij Knipoog

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:20

Brechtje schreef:
Weer een Mogli topic.

* gaat bij brechtje zitten. Welke smaak is het? *

Ik vind het nogal egoïstisch van dat bit.
Als je iets aan je schouder hebt, dan rij je toch gewoon niet, hoe jammer dat ook is.
Er zullen nog zo veel wedstrijden komen...

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 20:24

Serendipity1 schreef:
Ik vind dit al wel een enorme verbetering in vergelijking met je vorige topics. Ik weet niet hoe vaak in de week je rijdt, maar voor een paar keer (1-2 keer) kan het best hoor. Je bent wel te lang, en je zit ook net op het randje met het gewicht. Mogli is niet supergroot, dus 50 is wel echt het maximale.

Bit is idd niet zo geschikt om mee te rijden. En je dressuurt er wel netjes op hoor. Ik denk niet dat je er nog mee springt?

Enne, volgende keer iets kleiner dekje Knipoog

met de vorige topics kan je niet vergelijken want ik heb haast geen rijtopics van mogli, alleen van buiten en 1 x in wei (paar rijfoto's)

ik spring ook nog met hem, eerst 80 cm nog hoger en breed maar nu doe ik dat niet meer, want dat is beetje lastig met mijn lengte, een ander meisje springt zo op hem
Afbeelding
dat is het hoogste wat ik nog ga springen denk ik Knipoog

en ik ga ook niet meer met dit bit rijden, dit was 1x weer vanwege mijn gebroken sleutelbeen

en het dekje was alleen 1x omdat ik geen witte heb en er volgen toch geen andere wedstrijdjes meer Knipoog

@pouskintje, nee er volgen geen wedstrijden meer dit was de enige op mogli en ik had er al zolang naar uit gekeken mijn eerste wedstrijdje op mogli duss ik vind dit redelijk normaal als je zoiets wil, en ik ga er toch niet ruig mee om ofzo

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:26

oei.. ik vind het echt neit erg dat mensen die te groot zijn op een shetlander rijden. daar wordt je gewoon te snel te groot voor. maar dat bit...
heb je enig idee hoe scherp een Liverpool bit is?
er zit namelijk een hefboom werking op, dus de pony krijgt ontzettend veel druk in de mond te verduren.

ik had denk ik even gewacht tot je weer wat sterker in de armen was voordat ik zulke bitten zou pakken om het tijdelijk op te lossen.
zowiezo snap ik niet dat je ermee mocht starten.

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:28

Pouskintje schreef:
Brechtje schreef:
Weer een Mogli topic.

* gaat bij brechtje zitten. Welke smaak is het? *

Zelf heb ik nu de smaak Paprika, maar ik heb nog meer smaken.
Welke wil je? Knipoog

En idd, vind het zelf ook egoistisch, en ze leert het ook nooit

snoopy_love

loveramona schreef:
nou ik heb gister nog op de weegschaal gestaan er daar stond 50,2 oke, dag 0,2 erbij Knipoog

Dan istie zeker kapot Vork

Tinkebel

Welke idioot gaat er dan ook wedstrijd rijden met een gebroken sleutelbeen, en vooral met zo'n gevaarlijke pony die mensen aanvalt, ik zou voortaan nog 3 bitten erbij inhangen, misschien luistert ie dan NOG beter Clown

Sorry hoor, maar hier gaan we weer, ik gok dat er weer minstens 4 pagina's komen..

Snap je het nou nog niet ? Je moet gewoon niet meer rijden op die shetlander van je.. Als je nou 1x in de week reed, en normaal, dan gaat het nog, ookal ziet het er op dit wedstrijdje redelijk lief uit, we weten hoe je 'thuis' met hem omgaat.

Ga een karretje kopen en ga lekker met die pony voor de kar, en doe dán een wedstrijdje, niemand zal zeggen dat je te groot bent, niemand zal klagen over je bit, en niemand zal klagen over een te groot dekje, lijkt me een prima oplossing toch Haha!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:29

dat je te zwaar zou zijn begin ik niet over
50 kilo is oke voor een shet..

maar ik gawel met ilkah mee
ik vind het onredenlijk om er een scherp bit in te doen
omdat JIJ met je schouder zit..

als je nou een scherper bit zou rijden terwijl je in een les met goeie instructie zit die je aanwijzingen kan geven en je ermee kan helpen..
oke ala kan ik nog inkomen

maar sorry hoor vind dit niet kunnen

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:32

@ lowara, een liverpool is niet scherp en zeker niet op de manier waarop hij gebruikt wordt. de teugels zitten door de bril en er is dus geen hefboomwerking. een trens is misschien nog wel scherper dan een stang omdat een trens als het ware een pin vormt en in het gehemelte gaat prikken.
met een liverpool kan je veel te vertellen hebben mits je hem op de goede manier gebruikt, dus door de leidselsleuven en met kinketting.
op deze manier heb je juist geen reet te vertellen met een liverpool en is hij alles behalve scherp.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:34

Ik vraag me af hoe jij kan rijden met een gebroken sleutelbeen weet je dat? Ik kon amper recht lopen toen mijn alle banden in mijn schouder een opdonder hadden gehad en jij rijdt hem gewoon in een proef??? Vragen om moeilijkheden meid...

En ik kan het niet heel goed zien, maar op die springfoto, is dat niet hetzelfde bit?
Afbeelding
Afbeelding

En hier boven dan?? ook een gebroken sleutelbeen? Of een scheur in je hersenpan? Ik weet dat ik het een en ander over PB is bijgepraat, maar liegen over dingen die niet waar zijn en gewoon doodleuk verder gaan... nee meid, ik ben niet blind!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:35

Ik heb nog chips en popcorn thuis dus ik eet gezellig met jullie mee (jullie = Brechtje en Pouskintje)

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 20:36

lowara schreef:
oei.. ik vind het echt neit erg dat mensen die te groot zijn op een shetlander rijden. daar wordt je gewoon te snel te groot voor. maar dat bit...
heb je enig idee hoe scherp een Liverpool bit is?
er zit namelijk een hefboom werking op, dus de pony krijgt ontzettend veel druk in de mond te verduren.

ik had denk ik even gewacht tot je weer wat sterker in de armen was voordat ik zulke bitten zou pakken om het tijdelijk op te lossen.
zowiezo snap ik niet dat je ermee mocht starten.

ja, ik weet hoe scherp het is, maar het was voor 1x tijdens het rijden, 2 maanden geleden ofzo er ook even mee gereden maar daarna gelijk weer uit en normaal bitje (en op foto's zie je me ook niet trekken ofzo)

en deze wedstrijd was gewoon een kleine onderling, onofficieel dus daarom mocht ik gewoon mmeedoen, ken de eigenaar van de stal, je had ook geen startkaart nodig bij deze wedstrijd. dat van dat bit weet ik nu wel, maar omdat ik graag het enige wedstrijdje wat ik ooit op mogli zou rijden wou doen had ik dit bitje ingedaan

@veraa

ik heb al een karretje Knipoog
en ik heb al 3 weken een gebroken sleutelbeen (rust moet 2 tot 4 weken) het bit was alleen voor als hij ervandoor ofzo ou gaan

en dat hij aanvalt ja, maar niet bij mij alleen bij andere
en je kan mijn rijden niet vergelijken met andere topics want ik heb die niet Knipoog

@hermesdeux ja, toen had ik dat bit ook in en toen was hij gewoon heel erg met aanvallen enzo heb ik uitgelegd en bij deze wedstrijd is het gewoon 1x met oefenen (stap) niet dat bit

ik heb dit bit alleen gebruikt zodat hij wat makkelijker in te houden zou zijn, maar hij deed dat niet dus het ging heel rustig, en al zou hij gaan rennen tijdens de proef zou ik eraf gaan Knipoog

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:39

@ Hermesdeux: Bloos Die is hard, volgens mij is het écht hetzelfde bit. Lachen Arme pony. Maar waarom heb je nou juist de foto's uitgekozen die niet zo héél erg zielig zijn, je moest die filmpjes eens zien! Bloos

@ veraA: Ja ik lust ook wel popcorn!

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:39

Brechtje schreef:
Weer een Mogli topic.

Als dit nou de éérste topic was met foto's van Mogli, oké dan, dan vond ik het wel leuk en schattig voor een keertje. Maar ik heb al zoveel gezien, zoveel foute dingen dat jullie doen met dat arme pony. Eerst ook, springen, en na de sprong flinke tikken geven, longeren met gaten in de grond en je ziet hem duidelijk struikelen, en vaak geslaan, geschop, getrek etc. Ik vind het echt niet normaal meer. En te groot kan nog, maar dit is echt té groot, het staat gewoon niet mooi, vooral niet bij een wedstrijd. Zoek aub een verzorgpony die wat groter is, en waarbij de eigenaar kan HELPEN hoe je fantsoenlijk met een dier kan omgaan Verward Pffffff. Misselijk sorry. Heb al zoveel zielige foto's en filmpje meegemaakt, ben het verder ook helemaal met Ilkkah eens. Ja En je gaat toch niet zo'n scherp bitje omdoen alleen voor JOU eigen wil, denk is aan de pony.

Krijg misschien half bokt over me heen, maar kijk eerst is naar haar topic met foto's en filmpjes van Mogli, al die topics zijn al op slot. Misschien snappen de meeste me dan.

ben ik het he-le-maal mee eens! _/-o_ na die andere topics moet je niet verwachten dat er nu opeens normaal wordt gereageerd... en als je een gebroken sleutelbeen heb.. ga dan niet rijden! Gestoord

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:40

Ik kom jullie vangen met m'n penny-netje...

Sorry echt waar, ik heb al veel gezien maar dit overtreft alles.
Waarom gebruik je op de foto's van hermesdeux ook dat bit??

Brechtje, ik lust ook het liefst paprika en pikkels Knipoog
veraA, popcorn is ook goed Tong uitsteken

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:43

@ Pouskintje, oke ik doe het ff in de magnetron(moet zo warm worden en dan ploffen ze zegmaar Tong uitsteken )

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:44

ziet er leuk uit, ik heb je andere topics niet gevolgt ofzo, maar ik vind dat wedstrijd best netjes gereden, alleen het sjabrak, maarja het is maar deze keer .. dan kan het niet zo kwaad,verder zie ik je op de wedstrijd ook niet aan het bit trekken ofzo,

groetjes

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:46

jooow ik meld me ook weer... lekkere chips doe mij ook maar...
hadden we dr de vorige keer ook geen thee bij... Tong uitsteken

dit topic kan maar het beste opslot... want t schiet toch niet op zo Tong uitsteken
dat meisje mishandeld dr arme pony.. daar zijn we na k weet niet hoeveel topics wel achter...

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:46

Gaan we weer.....
* Zucht heel diep..

Als die shet zo gevaarlijk is waarom ga je er dan op als je OOK al te groot bent???? En wat heeft dat bit dan voor nut?? Zon ding werkt niet als muilkorf ofzo hoor.. Hamer

Wat is het volgende?? Een bit met stroom erop??? Meid leer eerst eens rijden en fatsoenlijk met een pony om te gaan...

En geloof me als je echt je sleutelbeen hebt gebroken dan rijd je niet zo maar op een owh zo gevaarlijke shet!!

Je zult deze reactie wel niet leuk vinden.. Normaal reageer ik ook nooit zo maar mijn god wat heb ik medelijden met die shet!!!!!!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:47

waar woon je eigenlijk... ik heb nog nooit een pony meegemaakt die aanvalt...

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:48

en waarschijnlijk valt die pony alleen jou aan... ja nogal logisch zou k ook doen als k zo'n baasje had!!!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:49

Helpt pouskintje mee en pakt ook een pennynetje Schijnheilig
Meid als je niet kan springen ga dat dan ook niet doen..
je zit er als een idioot op kijk die benen.. Bloos!
dat zie je zelf toch ook wel Scheve mond
en dan heb ik he tnog niet over het bit..
die pony krijgt zeke rnog een ruk in de mond bij de landing Verward