Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
laura2span schreef:ik zeg niet dat het dieronvriendelijk is. pony's hebben maar te luisteren. neemt niet weg dat ik dit onverantwoordelijk vind. het beestje is 3 jaar oud, hoogdrachtig en het meisje kan nou niet echt super rijden. en dan ook nog zonder cap. je bent een pony aan het beleren en op deze manier zijn zijn eerste ervaringen niet bepaald goede ervaringen.
mijn pony's kijken wel degelijk blij als ze moeten werken. 4 keer in de week met het grootste plezier. harde hinnik aan komen lopen en geen stapje zetten tijdens het op tuigen. en dan ook nog blij kijken tijdens het rijden.
maar misschien zijn het maar moment opnamens en had de pony er de grootste lol in. ik geef commentaar op de foto's en wat er verder gebeurd zie ik niet.
@ faniek, het verschil met bijv. dennis is dat zij weet waar ze mee bezig is.
bitloos rijden hoeft niet altijd vriendelijker te zijn het is een andere manier van rijden. net zo goed als dat iedereen denkt dat een stang reuze zielig is, is het voor sommige paarden een stuk vriendelijker dan een trens. en hobbelen met een halster is niet te vergelijken met bitloos rijden.
!!

veraA schreef:laura2span schreef:ik zeg niet dat het dieronvriendelijk is. pony's hebben maar te luisteren. neemt niet weg dat ik dit onverantwoordelijk vind. het beestje is 3 jaar oud, hoogdrachtig en het meisje kan nou niet echt super rijden. en dan ook nog zonder cap. je bent een pony aan het beleren en op deze manier zijn zijn eerste ervaringen niet bepaald goede ervaringen.
mijn pony's kijken wel degelijk blij als ze moeten werken. 4 keer in de week met het grootste plezier. harde hinnik aan komen lopen en geen stapje zetten tijdens het op tuigen. en dan ook nog blij kijken tijdens het rijden.
maar misschien zijn het maar moment opnamens en had de pony er de grootste lol in. ik geef commentaar op de foto's en wat er verder gebeurd zie ik niet.
@ faniek, het verschil met bijv. dennis is dat zij weet waar ze mee bezig is.
bitloos rijden hoeft niet altijd vriendelijker te zijn het is een andere manier van rijden. net zo goed als dat iedereen denkt dat een stang reuze zielig is, is het voor sommige paarden een stuk vriendelijker dan een trens. en hobbelen met een halster is niet te vergelijken met bitloos rijden.
Helemaal mee eens!!
@ Faniek, van een foto is veel te zien. Hoe denk je dan dat dat hier op bokt gaat ? Je plaats foto's zodat mensen kunnen zien hoe je rijd.. lijkt me duidelijk toch..

veraA schreef:Helemaal mee eens!!
@ Faniek, van een foto is veel te zien. Hoe denk je dan dat dat hier op bokt gaat ? Je plaats foto's zodat mensen kunnen zien hoe je rijd.. lijkt me duidelijk toch..

marleendv_88 schreef:Maar van een foto is niet alles te zien... qua hoe het orenspel van een pony is en de bewegingen totaal niet...
Maar ik vind het wel mooi...Karlijn stapt een paar rondjes met een Shetlandpony...het stelde werkelijk niks voor...ze kan de pony met dat wat ze in die 10 min. gereden heeft bijna niks gedaan hebben...
En wat komt er op bokt...een discussie...
Iedereen zegt ze mening en overal zitten waarheden en niet waarheden in...
Of het zin heeft???
Niet echt lijkt mij

Faniek schreef:Wat een onzin van op de foto's kan ik dit en dat zien.
Mijn haflinger haal ik vrolijk uit de wei poets ik vind alles leuk, maar is nog niet goed doorgereden in de bak. Dus zie je altijd gespannen met de oren naar achteren als ik foto's zou maken. Daarna blijft ze nog een tijd bij me staan na het rijden. En dan vind ze het niks aan?
Kom op zeg.
Dit meisje dat echt geen 12 meer is (bij wijze van) weet echt goed wat ze met die pony's doet. Dat meisje wat erop zit is 10 en dan even zonder zadel erop is niet meteen een ramp. Ik snap niet hoe je kunt zien dat dit ponytje niet wil werken

Citaat:marleendv_88 Bericht Onderwerp: Re: Floortje@work... Ja jonge pony's kunnen bokkenGeplaatst: 04 Jun 2005 21:33
Een pony vind rijden echt niet vrijwillig leuk...bijna geen een pony zou er voor kiezen om te rijden als ie ook op de wei kan blijven
De pony heeft er geen lol in...dat wil ik niet zeggen...ze vind andere dingen leuker...dat is waar...
Dat beest is soms gewoon dwars...moet je haar dan de zin geven om haar lol te laten hebben...
Ze hoeft dit bijna nooit te doen...mag wel vaak mee wandelen en dan onderweg eten enzo...vind ze super leuk... dat kijkt ze trouwens net zo...dat is gewoon haar blik...
Volgens mij zouden wij ontzettend penny zijn als je een pony de hele dag laat doen wat zij leuk vind...
Karriebarrie schreef:Dus voor jullie betekent rijden dus een paard/pony laten doen wat hij NIET wil?? Ik dacht dat de bedoeling van het rijden was een combinatie vormen, en niet door dwang iets voor elkaar krijgen.....![]()
Verder vind ik het echt belachelijk dat jullie zonder cap op een hoogdrachtige merrie gaan zitten die niks kent. Helemaal zo'n jong diertje. Hoe kan ze ooit beenhulpen aanleren?? Ze kan helemaal geen been geven namelijk.
Ga lekker met dat beessie wandelen en poets hem, maar ga er alsjeblieft niet op zitten. Want als je zoveel te groot bent, ben je ook echt wel te zwaar.
Ow ja en zoek de definitie van aan de teugel lopen eens op alsjeblieft.......

' achter.
SANEX schreef:Tsjee wat een hooglopend topic over een meisje dat heerlijk op een pony rondhobbelt.
Hebben we vroeger niet allemaal onze eerste stapjes gezet op een nukkige shetlander ?
Hebben we niet allemaal wel eens zonder cap rondgecrost in de wei met een bokkende pony ?
Ik vind deze foto's een heerlijk staaltje penny. Lekker losjes rondhobbelen op een shetlandpony, beentjes steken eronder uit, maar zie geen werkelijk belemmering.
Zie dit liever dan iemand die een KWPN'er trots presenteert: "3e keer onder het zadel! " en vervolgens zie je een jong peerd met de kin op de borst gespannen in de krul lopen, hele set ankyrommel erop, lange sporen aan de ruiter, handen strakgespannen, hulpteugeltje dr meteen al aan...
Oren achteruit wil niet altijd zeggen dat een pony er geen lol in heeft, een goed oplettend paard richt zijn oren afwisselend naar de ruiter toe, houdt contact met de ruiter via zijn orenspel.
! Ik vind Floortje een leuke pony en je zusje doet het goed
!