Floortje@work... Ja jonge pony's kunnen bokken :P

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Re: Floortje@work... Ja jonge pony's kunnen bokken :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:02

nou ik vind dat ze helemaal zelf mogen weten wat ze met fjoortje doen..
marleen weet donders goed wanneer iets vriendelijk is of niet voor een pony en het is een shetlander.. geen kwpn ofzo als je die pony vanaf het begin af aan met halster rijd is dat tog geen probleem?!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:02

laura2span schreef:
ik zeg niet dat het dieronvriendelijk is. pony's hebben maar te luisteren. neemt niet weg dat ik dit onverantwoordelijk vind. het beestje is 3 jaar oud, hoogdrachtig en het meisje kan nou niet echt super rijden. en dan ook nog zonder cap. je bent een pony aan het beleren en op deze manier zijn zijn eerste ervaringen niet bepaald goede ervaringen.

mijn pony's kijken wel degelijk blij als ze moeten werken. 4 keer in de week met het grootste plezier. harde hinnik aan komen lopen en geen stapje zetten tijdens het op tuigen. en dan ook nog blij kijken tijdens het rijden.

maar misschien zijn het maar moment opnamens en had de pony er de grootste lol in. ik geef commentaar op de foto's en wat er verder gebeurd zie ik niet.

@ faniek, het verschil met bijv. dennis is dat zij weet waar ze mee bezig is.
bitloos rijden hoeft niet altijd vriendelijker te zijn het is een andere manier van rijden. net zo goed als dat iedereen denkt dat een stang reuze zielig is, is het voor sommige paarden een stuk vriendelijker dan een trens. en hobbelen met een halster is niet te vergelijken met bitloos rijden.

Helemaal mee eens Haha! !!

@ Faniek, van een foto is veel te zien. Hoe denk je dan dat dat hier op bokt gaat ? Je plaats foto's zodat mensen kunnen zien hoe je rijd.. lijkt me duidelijk toch..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:04

Ik weet donders goed wat bitloos rijden is. Ik rij zelf bitloos met Fabiola.
Het is veel fijner dat een pony met halster kan rijden dan met een bit in de mond.

Uhm en laura2span die pony is niet drachtig
En hoe kan jij zien vanaf een foto dat iemand niet goed kan rijden. Ik vind dit echt onzin.
Mijn pony haflinger kijkt ook zo op foto's en die is wel degelijk werkwillig dus ik vind dat je niet mag uitgaan op hoe ze kijkt

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:07

veraA schreef:
laura2span schreef:
ik zeg niet dat het dieronvriendelijk is. pony's hebben maar te luisteren. neemt niet weg dat ik dit onverantwoordelijk vind. het beestje is 3 jaar oud, hoogdrachtig en het meisje kan nou niet echt super rijden. en dan ook nog zonder cap. je bent een pony aan het beleren en op deze manier zijn zijn eerste ervaringen niet bepaald goede ervaringen.

mijn pony's kijken wel degelijk blij als ze moeten werken. 4 keer in de week met het grootste plezier. harde hinnik aan komen lopen en geen stapje zetten tijdens het op tuigen. en dan ook nog blij kijken tijdens het rijden.

maar misschien zijn het maar moment opnamens en had de pony er de grootste lol in. ik geef commentaar op de foto's en wat er verder gebeurd zie ik niet.

@ faniek, het verschil met bijv. dennis is dat zij weet waar ze mee bezig is.
bitloos rijden hoeft niet altijd vriendelijker te zijn het is een andere manier van rijden. net zo goed als dat iedereen denkt dat een stang reuze zielig is, is het voor sommige paarden een stuk vriendelijker dan een trens. en hobbelen met een halster is niet te vergelijken met bitloos rijden.

@ Faniek, van een foto is veel te zien. Hoe denk je dan dat dat hier op bokt gaat ? Je plaats foto's zodat mensen kunnen zien hoe je rijd.. lijkt me duidelijk toch..

Maar dan nog vind ik het vreemd dat jullie van een foto kunnen zien of ze weten waar ze mee bezig zijn of niet.. ze zijn iedere dag met de shetten bezig en ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn!!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 22:08

Maar van een foto is niet alles te zien... qua hoe het orenspel van een pony is en de bewegingen totaal niet...

Maar ik vind het wel mooi...Karlijn stapt een paar rondjes met een Shetlandpony...het stelde werkelijk niks voor...ze kan de pony met dat wat ze in die 10 min. gereden heeft bijna niks gedaan hebben...

En wat komt er op bokt...een discussie... Bloos!

Iedereen zegt ze mening en overal zitten waarheden en niet waarheden in...
Of het zin heeft??? Verward
Niet echt lijkt mij

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:08

Van een foto kun je idd niet ALLES zien, het zijn ook maar moment opnamens, maar je kunt wel aardig wat zien.
Over het rijden opzich heb ik niet heel veel commentaar, ik vond het gewoon sterkte punten die Laura2span noemde.
Verder heb ik ervan gezegd dat ik het erg onverantwoordelijk vind, maar dat is jullie eigen probleem

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 22:12

Ach...normaal rijden wij zelf ook met cap en op een groter paard rij ik ook altijd met cap...vind ik zelf heel belangrijk...
Met cap is veiliger...das een feit en hebben jullie gelijk in en dat punt vind ik ook absoluut geen "gezeik"

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:12

veraA schreef:

Ik zal eens foto's plaatsen van mij op mijn haf kun je heel leuk zien hoe haar oren staan.
Er zijn wel ergere dingen die in de wereld gebeuren.

Ik vind dit er netjes uitzien en het is heel logisch dat een pony van 3 jaar jong haar oren zo heeft staan bijv. mijn haflinger doet het ook ik vind absoluut niet dat je daar op af kan gaan

Verder vind ik er niks onverantwoordelijks aan. Deze pony heeft eerder mensen op haar rug gehad op een rustige manier. En of ze nou met hoofdstel of halster rijd ik zie het probleem niet ik zie liever een halster.

Ik zou bijna zeggen typisch bokt om op zoiets commentaar te geven

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:16

pff wat een gezeik over met halster rijden..
ik rijd mn verzorgpony zo vaak met halster.. en dat vind ze helemaal niet erg.. dus wat is er zo erg aan om met halster te rijden?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:29

Ik vind het halster geen probleem en ik vind je foto werkelijk briljant getimed.
Wel vind ik het erg onverstandig om zonder cap te rijden ook van een shet kun je met je hoofd ergens op vallen.

Het hele cap is eigen keuze wordt vaak makkelijk geroepen maar kijk eens in je verzekeringspolis of je wel gedekt bent voor een val van een paard zonder cap.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:33

Katja had het niet beter kunnen zeggen.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:42

marleendv_88 schreef:
Maar van een foto is niet alles te zien... qua hoe het orenspel van een pony is en de bewegingen totaal niet...

Maar ik vind het wel mooi...Karlijn stapt een paar rondjes met een Shetlandpony...het stelde werkelijk niks voor...ze kan de pony met dat wat ze in die 10 min. gereden heeft bijna niks gedaan hebben...

En wat komt er op bokt...een discussie... Bloos!

Iedereen zegt ze mening en overal zitten waarheden en niet waarheden in...
Of het zin heeft??? Verward
Niet echt lijkt mij

Plaats die foto's dan niet hey als het volgens jou toch allemaal geen zin heeft!

Verder is rijden MET zadel wél beter voor de rug van je paard. Mits je een goed passend zadel hebt natuurlijk. Zo word je gewicht namelijk beter verdeeld over de rug van het paard en bonk je niet telkens met je gewicht op de ruggengraat.

En je kunt wel degelijk op de foto's zien dat die pony er geen plezier in heeft. Op geen enkele foto kun je aan het beestje zijn lichaamstaal zien dat ze het leuk vind. Mijn paard vind het geweldig alsie voor me kan werken. Als ik hem een dagje alleen poets looptie na afloop ongeïnteresseerd de wei weer in. En juist alsik met hem ga rijden dan heeftie daarna zoiets van "yes ik ben braaf, dit was leuk"! Gewoon omdat alsie braaf is dat ook te merken krijgt en hij vind het geweldig om dingen goed te doen.

Dat vind ik ook zo jammer met shetlanders, de meeste mensen zien ze maar als pony's waar op omgehobbelt kan worden. Het zijn anders gewoon kleine paardjes die ook wel eens serieus iets willen doen en daar serieus voor beloond willen worden.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:48

Wat een onzin van op de foto's kan ik dit en dat zien.
Mijn haflinger haal ik vrolijk uit de wei poets ik vind alles leuk, maar is nog niet goed doorgereden in de bak. Dus zie je altijd gespannen met de oren naar achteren als ik foto's zou maken. Daarna blijft ze nog een tijd bij me staan na het rijden. En dan vind ze het niks aan?
Kom op zeg.
Dit meisje dat echt geen 12 meer is (bij wijze van) weet echt goed wat ze met die pony's doet. Dat meisje wat erop zit is 10 en dan even zonder zadel erop is niet meteen een ramp. Ik snap niet hoe je kunt zien dat dit ponytje niet wil werken

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:51

Faniek schreef:
Wat een onzin van op de foto's kan ik dit en dat zien.
Mijn haflinger haal ik vrolijk uit de wei poets ik vind alles leuk, maar is nog niet goed doorgereden in de bak. Dus zie je altijd gespannen met de oren naar achteren als ik foto's zou maken. Daarna blijft ze nog een tijd bij me staan na het rijden. En dan vind ze het niks aan?
Kom op zeg.
Dit meisje dat echt geen 12 meer is (bij wijze van) weet echt goed wat ze met die pony's doet. Dat meisje wat erop zit is 10 en dan even zonder zadel erop is niet meteen een ramp. Ik snap niet hoe je kunt zien dat dit ponytje niet wil werken

Heb jij mij ergens horen zeggen "die pony wil niet werken"?! En een pony die een beetje angstig is en daarom haar oren naar achteren legt is heel anders dan een pony die ontevreden of iets in die richting is en daarom haar oren naar achteren legt.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:55

Je zegt dat je vanaf de foto's kunt zien of de pony er blij mee is of niet. Toen ik foto's heb geplaatst van mijn verzorgster op mijn haflinger dacht iedereen ook dat ze er geen plezier in had. Ik heb toen een filmpje geplaatst en dan kun je wel degelijk zien dat het anders is dus ik heb een hekel aan dat je het op oorspel over 1 kam gaat scheuren.

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:09

Leuke foto's hoor!!
die laatste foto is grappig Tong uitsteken Knipoog
jammer dat ze bijna ken mee lopen ..
maar verder ziet het er leuk uit

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:23

Tsjee wat een hooglopend topic over een meisje dat heerlijk op een pony rondhobbelt.

Hebben we vroeger niet allemaal onze eerste stapjes gezet op een nukkige shetlander ?
Hebben we niet allemaal wel eens zonder cap rondgecrost in de wei met een bokkende pony ?

Ik vind deze foto's een heerlijk staaltje penny. Lekker losjes rondhobbelen op een shetlandpony, beentjes steken eronder uit, maar zie geen werkelijk belemmering.

Zie dit liever dan iemand die een KWPN'er trots presenteert: "3e keer onder het zadel! " en vervolgens zie je een jong peerd met de kin op de borst gespannen in de krul lopen, hele set ankyrommel erop, lange sporen aan de ruiter, handen strakgespannen, hulpteugeltje dr meteen al aan...

Oren achteruit wil niet altijd zeggen dat een pony er geen lol in heeft, een goed oplettend paard richt zijn oren afwisselend naar de ruiter toe, houdt contact met de ruiter via zijn orenspel.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:26

amen!!!!

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 01:14

Citaat:
marleendv_88 Bericht Onderwerp: Re: Floortje@work... Ja jonge pony's kunnen bokken Tong uitstekenGeplaatst: 04 Jun 2005 21:33

Een pony vind rijden echt niet vrijwillig leuk...bijna geen een pony zou er voor kiezen om te rijden als ie ook op de wei kan blijven
De pony heeft er geen lol in...dat wil ik niet zeggen...ze vind andere dingen leuker...dat is waar...
Dat beest is soms gewoon dwars...moet je haar dan de zin geven om haar lol te laten hebben...
Ze hoeft dit bijna nooit te doen...mag wel vaak mee wandelen en dan onderweg eten enzo...vind ze super leuk... dat kijkt ze trouwens net zo...dat is gewoon haar blik...
Volgens mij zouden wij ontzettend penny zijn als je een pony de hele dag laat doen wat zij leuk vind...

Dus voor jullie betekent rijden dus een paard/pony laten doen wat hij NIET wil?? Ik dacht dat de bedoeling van het rijden was een combinatie vormen, en niet door dwang iets voor elkaar krijgen..... Verward

Verder vind ik het echt belachelijk dat jullie zonder cap op een hoogdrachtige merrie gaan zitten die niks kent. Helemaal zo'n jong diertje. Hoe kan ze ooit beenhulpen aanleren?? Ze kan helemaal geen been geven namelijk.
Ga lekker met dat beessie wandelen en poets hem, maar ga er alsjeblieft niet op zitten. Want als je zoveel te groot bent, ben je ook echt wel te zwaar.

Ow ja en zoek de definitie van aan de teugel lopen eens op alsjeblieft.......

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 07:55

Karriebarrie schreef:
Dus voor jullie betekent rijden dus een paard/pony laten doen wat hij NIET wil?? Ik dacht dat de bedoeling van het rijden was een combinatie vormen, en niet door dwang iets voor elkaar krijgen..... Verward

Verder vind ik het echt belachelijk dat jullie zonder cap op een hoogdrachtige merrie gaan zitten die niks kent. Helemaal zo'n jong diertje. Hoe kan ze ooit beenhulpen aanleren?? Ze kan helemaal geen been geven namelijk.
Ga lekker met dat beessie wandelen en poets hem, maar ga er alsjeblieft niet op zitten. Want als je zoveel te groot bent, ben je ook echt wel te zwaar.

Ow ja en zoek de definitie van aan de teugel lopen eens op alsjeblieft.......

Waar heb jij gelezen dat deze merrie hoogdrachtig is? Marleen heeft zelf nog gezegt dat deze merrie NIET hoogdrachtig is. Rolleyes

Ze bedoelt echt niet dat Floortje aan de teugel loopt, maar als een grapje, daarom staat er ook een ' *LOL* ' achter.

Ik ben het verder met Sanex eens! Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:22

Leuke fotos Marleen! Wat een leuke pony. Ziet er leuk uit. Karlijn is wel te lang maar ze is niet te zwaar. En tja cap is eigen keus Knipoog

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:24

leuk die shet er achter aan.
Mooie foto's
Die laatste foto ziet er best hard uit jah

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:00

hhahahahhaha lig nog onder mijn stoel van lachen. sorry. voor derest leuk shetlandertje

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:09

SANEX schreef:
Tsjee wat een hooglopend topic over een meisje dat heerlijk op een pony rondhobbelt.

Hebben we vroeger niet allemaal onze eerste stapjes gezet op een nukkige shetlander ?
Hebben we niet allemaal wel eens zonder cap rondgecrost in de wei met een bokkende pony ?

Ik vind deze foto's een heerlijk staaltje penny. Lekker losjes rondhobbelen op een shetlandpony, beentjes steken eronder uit, maar zie geen werkelijk belemmering.

Zie dit liever dan iemand die een KWPN'er trots presenteert: "3e keer onder het zadel! " en vervolgens zie je een jong peerd met de kin op de borst gespannen in de krul lopen, hele set ankyrommel erop, lange sporen aan de ruiter, handen strakgespannen, hulpteugeltje dr meteen al aan...

Oren achteruit wil niet altijd zeggen dat een pony er geen lol in heeft, een goed oplettend paard richt zijn oren afwisselend naar de ruiter toe, houdt contact met de ruiter via zijn orenspel.

Hier ben ik het helemaal mee eens, jongens wat een gezeur. Zie je op deze pony dan liever een meisje van 5 wie er wel op past maar er steeds afvalt omdat ze niet kan rijden? Nee ! Ik vind Floortje een leuke pony en je zusje doet het goed Haha!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:24

Ik ben het helemaal met sanex eens. Jeetje, wat een gezeur zeg. Een pony kan zijn oren ook naar achter draaien omdat je iets tegen hebt zegt. Doet de mijne ook, dan zeg ik dat ze braaf is, oortjes naar achter en dan weer naar voor. Het is maar net hoe je het ziet.
En wat een heisa over dat zonder zadel in rijden. Liever zonder zadel dan met een zadel dat slecht past. Bovendien wordt je met een engels zadel in een evenwicht en houding gedwongen, en zonder zadel moet je je eigen evenwicht en dat van je pony vinden. Bovendien merk je zo veel sneller of je hem dmv je zit in de weg zit of niet.
Tja en dat rijden met halster.. waarom niet? Ik heb het ook gedaan, ook zonder zadel op een shet rondgecrosst en ben er tig keer afgestuitert. Tja, shet rijden is wel ietsje anders als kwpn rijden, en ik vind het nog steeds jammer dat ik uit de shetjes ben gegroeit.
Karlijn is wel ietsje te lang, maar te zwaar? Vind ik niet.
Ik vind het er hartstikke leuk uit zien, de laatste foto is geweldig getimed!!!