Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
DunDijk schreef:In de hoefslag staat een intervieuw met Monty Roberts...Hij zegt dat de rodeopaarden een hartstikke luxe leven lijden. Ik ben momenteel ook een boek aan het lezen dat Monty heeft geschreven. Over zijn jeugd.
Maar als ik dit zie! Mijn maag maakt minstens 3 salto's!
weet je wat zielig is, die races die in Engeland worden gehouden.
hier kan ik zoooooooooo boos om worden.DunDijk schreef:In de hoefslag staat een intervieuw met Monty Roberts...Hij zegt dat de rodeopaarden een hartstikke luxe leven lijden. Ik ben momenteel ook een boek aan het lezen dat Monty heeft geschreven. Over zijn jeugd.
Maar als ik dit zie! Mijn maag maakt minstens 3 salto's!
Blackmystery schreef::( weet je wat zielig is, die races die in Engeland worden gehouden.
het zij races met hindernisen er in maar die hindernisen worden na mate de race steeds hoger met bv greppeltjes er achter.
de paarden raken al vermoeid van de race, maar er word steeds meer van ze verwacht.
er sneuvellen, van zeg maar 30 paarden die mee doen zeker 18 paarden en 5 ruiters, door hart aanvallen of vreselijken verwondingen.
gelukig hebben ze hem nu iets aangepast, maar ze jagen die paarden nog steeds de dood in.
hier kan ik zoooooooooo boos om worden.
ik heb dit van een vriendin uit Engeland te horen gekregen en heb ook wel eens beelden gezien.
Die dodemansrit, dat heet toch de Pardubice ofzoiets in Tsjechie??? (daar is tenminste ook zo'n rotrit met echt heggen van 2 meter hoog en 2 meter breed, echt vreselijk!!!

.
Echt ziek vind ik het