RTL5-Sport, levensgevaarlijk!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: RTL5-Sport, levensgevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:25

Er wordt heeeeel veel geld betaald voor een goed bokkend (rodeo)paard, daar gaan ze heel voorzichtig mee om. Worden goed verzorgd enz. Op t moment zelf lijkt t mij ook niet echt fijn voor die beesten (ben r ook 1 die juicht als r 1 aflazerd), maar vergelijk t eens met een "gewoon" rijpaard. Die heeft misschien wel elke dag iemand op z'n rug zitten die een uur lang in z'n bakkes aan t trekken is, en m met de sporen lekprikt..... Die paar seconde per keer dat deze paarden bokkend door de bak gaan is daar nix bij. Verder leven ze een leven als een koning! Ik kan de filmpjes niet zien helaas, maar als ik t zo lees is dat andere filmpje niet voor mij weggelegd. Vind een steeplechase al zielig. Heb er 1x naar zitten kijken op tv, en toen vielen er een aantal op/over elkaar. Een paard had z'n been gebroken, en werd ter plekke (achter een scherm) afgemaakt. Heb met tranen op me wangen op de bank gezeten. Kijk t nooit meer!

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:46

Pfff.. Ik wordt ziek van die filmpjes.. Jezus waar ben je mee bezig als je zo'n rodeo ruiter bent, je trekt het paard letterlijk achterover..

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:19

DunDijk schreef:
In de hoefslag staat een intervieuw met Monty Roberts...Hij zegt dat de rodeopaarden een hartstikke luxe leven lijden. Ik ben momenteel ook een boek aan het lezen dat Monty heeft geschreven. Over zijn jeugd.
Maar als ik dit zie! Mijn maag maakt minstens 3 salto's! Verdrietig

Daarover heb ik ook een keer iets over gehoord,
dat die paarden (op dit na dan natuurlijk) een heel goed leven hebben.

Maar ook ik vind dit echt afschuwelijk om naar te kijken.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:26

ik zap bij zoiets al meteen weg gruwelijk gewoon en ik vind het echt jammer als diegene die erop zit niets over heeft gehouden misschien een beetje grof maar dat is mijn mening erover Boos!

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:32

Boos! weet je wat zielig is, die races die in Engeland worden gehouden.
het zij races met hindernisen er in maar die hindernisen worden na mate de race steeds hoger met bv greppeltjes er achter.
de paarden raken al vermoeid van de race, maar er word steeds meer van ze verwacht.
er sneuvellen, van zeg maar 30 paarden die mee doen zeker 18 paarden en 5 ruiters, door hart aanvallen of vreselijken verwondingen.
gelukig hebben ze hem nu iets aangepast, maar ze jagen die paarden nog steeds de dood in.
Stoom uit je oren hier kan ik zoooooooooo boos om worden.

ik heb dit van een vriendin uit Engeland te horen gekregen en heb ook wel eens beelden gezien.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:07

Ik heb de aflevering ook gezien, moet zeggen dat ik er ook niet bepaald vrolijk van werd.
Vooral die Dodenrit, mn bek viel er van open.
Vooral het stukje : "De paarden zijn erop getraind"
Dikke Kul, hoe train je in godsnaam een paard zichzelf met een hele groep van een steile berg af te storten richting rivier ? Trainen ? Ik noem dat dwingen....

Die stier netzo, 4 speren in zn rug, daar werd niks over gezegd, nee het ging om die sneue toreador die nu levenslange beschadiging aan zn kruis ( bullseye!:D ) heeft omdat hij op de horens genomen werd... dat die stier met 4 speren in zn rug bloedend rondliep was niet erg...

Nee, ik kan er niet tegen en gruwel van dit soort beelden, die andere beelden, met auto's en motoren, heb zoiets van "stom, moet je maar niet zulke domme stunts gaan uithalen" maar die paardenrodeo's, dodemansrit en stierenvechten... die dieren vragen er helemaal niet om zo afgeragd te worden

Die draverijen vind ik op een of andere manier weer minder erg, dat zijn ongelukken die nou eenmaal gebeuren, ze laten niet zien hoevaak het wél goed gaat en er geen enkel paard omvalt maar ieder de race uitrijdt. Die paarden zijn er werkelijk wel op getraind, worden goed verzorgt en hebben helaas pech als er 1tje struikelt

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:11

Kunnen jullie niet wat stills plaatsen?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:59

DunDijk schreef:
In de hoefslag staat een intervieuw met Monty Roberts...Hij zegt dat de rodeopaarden een hartstikke luxe leven lijden. Ik ben momenteel ook een boek aan het lezen dat Monty heeft geschreven. Over zijn jeugd.
Maar als ik dit zie! Mijn maag maakt minstens 3 salto's! Verdrietig

Ik vind Monty Roberts goed, maar dit vind ik echt vreselijk!
Zoiets kan niet goed zijn, hoe luxe die paarden dan ook mogen leven.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:26

Blackmystery schreef:
:( weet je wat zielig is, die races die in Engeland worden gehouden.
het zij races met hindernisen er in maar die hindernisen worden na mate de race steeds hoger met bv greppeltjes er achter.
de paarden raken al vermoeid van de race, maar er word steeds meer van ze verwacht.
er sneuvellen, van zeg maar 30 paarden die mee doen zeker 18 paarden en 5 ruiters, door hart aanvallen of vreselijken verwondingen.
gelukig hebben ze hem nu iets aangepast, maar ze jagen die paarden nog steeds de dood in.
Stoom uit je oren hier kan ik zoooooooooo boos om worden.

ik heb dit van een vriendin uit Engeland te horen gekregen en heb ook wel eens beelden gezien.

Als je steeplechases bedoelt is dit zwaar overdreven. Ik volg deze sport al jaren en ik heb er voor een presentatie onderzoek naar gedaan. Ok ongelukken gebeuren, maar dat er een paard overlijd is zeker niet gewoon. Het gebeurt af en toe, maar niet vaak (ik had er cijfers van, maar die kan ik niet meer vinden).
Als je een ander soort race bedoelt, zou ik me niet in kunnen denken welke. Heb je misschien een naam van een race of zoiets?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:35

He bah, wat een afgrijselijk gezicht dat paard dat zich zo achterovergooit op dat eerste filmpje. Zeker van dat laatste filmpje werd ik niet goed. Trainen, wat nou trainen?! Inderdaad grote onzin.
Ik vind dit eigenlijk ook geen sport meer...

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:47

tja, dat die paarden een luxeleven leiden.. misschien ja. maar die salto dat die ene daar maakt moet hij volgens mij geen twee keer doen, daar houdt hij gegarandeerd iets aan over.

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:48

Blegh...wat een rotfilmpjes, dit had ik echt niet kunnen kijken op tv. Misselijk Die dodemansrit, dat heet toch de Pardubice ofzoiets in Tsjechie??? (daar is tenminste ook zo'n rotrit met echt heggen van 2 meter hoog en 2 meter breed, echt vreselijk!!! Huilen

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:55

Weet je wat ze doen om die paarden te laten bokken, om hun buik hangt een soort band en dat zit niet fijn, vandaar dat de paarden gaan bokken

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 11:12

toch vraag ik me af of het paard in het eerste filmpje het wel zo slecht heeft.

Tuurlijk het ziet er niet uit maar als hij achterover klapt wordt de eerste klap opgevangen door de ruiter Haha! .
Denk niet dat het paard er iets aan over heeft gehouden.

Ik keur het overigens niet goed hoor.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 11:17

Hoe zou de paardensport toch aan zo'n slechte naam komen? Jaa, top 3 gevaarlijkste sporten... Vind je het gek als paarden worden gedwongen zulke dingen te doen. Waneer je verantwoord met het paard omgaat, en dus automatisch met jezelf, zou dat een stuk afnemen.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 11:22

jezus.. dit is echt niet normaal zeg. Zou een wet moeten komen, die het zulke mensen verbied om op paarden te rijden, of om er mee om te gaan. Belachelijk gewoon.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 11:24

Wat een vreselijke beelden zeg!!! Dat mensen kunnen meewerken aan deze vreselijke praktijken! Boos! Echt ziek vind ik het Huilen

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:38

en ik zie ze nog steeds niet Scheve mond
ik heb geen quicktime

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:53

kan ze ookn iet zien

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:57

Ik heb het ook gezien, mijn maag draaide zich om Bah bah bah!

Vooral die dodemans rit in Washington state, gatverdamme!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:08

hopelijk sneuvelen er vooral veel mensen met die geintjes
om de paarden zullen ze er wel niet mee stoppen

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:11

he bah verschrikkelijk, ik vind het allebeide heel erg om te zien, die 2e film is nog het aller ziekst!

Bij zulke mensen heb ik zin om er een valse shire op af te sturen..

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:19

Bah, wat vervelend om te zien.. Sommige mensen weten echt niet hoe je met paarden om moet gaan..

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:23

Ik heb gister een stukje zitten kijken, ik dacht leuk! Paardjes op Tv, na enkele minuten was het me duidelijk en heb ik het overgezet. Voor de rest ben ik het met Sanex eens! Ik kan hier niet tegen!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:37

jeetje wat afschuwelijk dat die mensen zo iets doen