Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

kristie schreef:Is echt veranderd, leuke pony hoe oud is ie?
vet lief hoofdje
Annetje schreef:Ik zie eigenlijk weinig verschil. De eerste foto is de pony gewoon nat/vies en nog donker van kleur. De foto erna is ze schoon en buiten (mooiere foto) Eerste rijfoto kiept het zadel naar achteren en steek jij je benen af, natuurlijk gaat de pony dan niet naar beneden.
Je verbeterde houding is dan ook het enige echte verschil dat ik zie.
chitra schreef:uhmm.. naar binnen vallen.. ligt dat niet aan de ruiter die erop zit i.p.v. het paard??
Beentjes erbij, dan valt het paard dus niet naar binnen..
't is een mooie pony..
maar dat was is hij waarschijnlijk altijd al geweest..
En aangezien je zei dat het een beginners pony was, dan is het toch wel logisch dat hij niet fantastisch liep omdat de ruiters die erop zaten beginners waren??
ik vind dat beginnens paarden absoluut niet zielig zijn!! Ik vind dat die een beter leven hebben dan sommigen 'ervaren' pony's..
beginners pony's lopen vaak braaf hun rondjes en worden niet gestaft en eigenlijk juist goed beloont..(meestal) en vaak zie ik dat als een paard bij een 'ervaren' ruiter gelijk een knal krijg als hij 1 pasje verkeerd zet.. omdat diegene zo graag hoge punten wil halen bij de wedstrijd..
Als ik een paard zou zijn zou ik liever een beginnerspony zijn dan een pony van een 'ervaren' ruiter.. Dan krijg ik waarschijnlijk ook meer aandacht..
Zeker als het een beginnerspaardje op een manege is..
beginners komen na de les meestal met snoepjes enzo..
Ze zijn altijd blij als ze gereden hebben.. altijd plezier..
Maar een ruiter die 'beter' rijdt heeft niet altijd evenveel plezier met rijden..Zeker niet als het paardje een keertje niet gelijk luisterd..
ik zie het heel vaak gebeuren dat manege pony's 1000x beter behandeld worden en vertroeteld worden dan eigenaars pony's!!
Natuurlijk is dit lang niet bij alle manege's zo en worden heel veel eigenaarspony's perfect behandelt..
Maar bij ons op de manege heb ik vaak het idee dat de manege paarden echt geluk hebben dat ze manege paarden zijn en niet het paard zijn van dat meisje dat 2 weken haar paard op stal laat staan omdat ze 'geen zin' heeft..
Ohh oops.. zie dat ik beetje afgedwaalt ben van topic:P
je heb een mooi paardje, hij loopt netjes, maar bij de eerste foto dat boze gezichtje om dat hij een beginnerspaardje was vind ik nergens op slaan, want heel veel beginnerspaardjes hebben een heel goed leven..
En denk je niet dat je paardje beter is gaan lopen omdat jij beter ging rijden??
Dat een paard naar binnen valt ligt niet aan het paard maar aan de ruiter die erop zit..

maar wat is het voor onzin een pony een 'beginnerspony' te noemen, alleen omdat hij nogal vies is enzo? En nu zij er netter uit ziet is het plotseling geen 'beginnerspony' meer? (maar een wilde mustang?
) Dat vind ik een vreemde vergelijking. ponylovertje schreef:Ik vind het een leuke pony hoor! Ziet er lief uit. Ze is veranderd in de zin dat ze er op de laatste foto's verzorgder uit ziet. Ook ben jij vooruit gegaan met rijdenmaar wat is het voor onzin een pony een 'beginnerspony' te noemen, alleen omdat hij nogal vies is enzo? En nu zij er netter uit ziet is het plotseling geen 'beginnerspony' meer? (maar een wilde mustang?
) Dat vind ik een vreemde vergelijking.
XlucienneX schreef:je hebt je neusriem verkeerd..
zo klem je het bit af.. kijk maar op de laatste foto..
stouterd.. dat kan heel on aangenaam zijn voor een pony
Annetje schreef:Ik zie eigenlijk weinig verschil. De eerste foto is de pony gewoon nat/vies en nog donker van kleur. De foto erna is ze schoon en buiten (mooiere foto) Eerste rijfoto kiept het zadel naar achteren en steek jij je benen af, natuurlijk gaat de pony dan niet naar beneden.
Je verbeterde houding is dan ook het enige echte verschil dat ik zie.