3 jarige super stoere newforest ruin(v.Brandy XIII) @ work.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Effy

Re: 3 jarige super stoere newforest ruin(v.Brandy XIII) @ wo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:24

Hoe sterker jij bent hoe sterker het paard is... M.a.w. dat het beest zo sterk is komt alleen maar omdat jij hem daar de kans toe geeft. Maar goed, je krijgt al genoeg (niet geheel onterechte) kritiek van anderen.

Ik vind het in ieder geval een super mooie pony. Hoe hoog is hij? Hij ziet er vrij groot uit, ondanks dat je er met je benen en bovenlichaam toch wel bovenuit steekt.

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 16:25

1,41m

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:28

Oh dat valt nog mee... Hij toont veel groter Haha!

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 16:29

ja idd

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:40

Nou indd ik ga je ook niet meer op de feiten wijzen.. maar ik vind het een onwijs gaaf beest dat koppie haha egt heel ondeugend..

Als ze hem niet meer wil pm me even Tong uitsteken

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:00

mooie forester en idd een goeie nek! is ie naar de keuring geweest?
denk een beetje om je houding en het plaatje word nog mooier!

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:01

NiNa_14 schreef:
Toydoll schreef:
Leuke pony, echt een mooi ding,

Maar als ik eerlijk mag zijn, je rijdt verschrikkelijk :S
Je trekt die pony zn hoofdje gewoon naat beneden, Je hebt je hakken omhoog en duwt die sporen gewoon recht erin... Zonde, want zo wordt die pony er ook niet beter van.... Laat die sporen is af en ga eerst is kijken of je dan de ontspanning erin kan rijden...

helemaal mee eens vind het er heel onaardig uitzien zeker als het zon jong paardtje is

mee eens.
maar super mooie pony

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:16

Mooie pony! Erg leuk ding! Haha!
Ik zou hem alleen iig nog ff wat meer ruimte van voren geven Lachen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:33

als jij hard op hetm reageerd, zal hij steeds harder op jouw reageren.

waarom een pony die net is ingereden met sporen rijden?? heel zonde hoor. ik krijg t idee dat je er eerder mee aan het rijden bent omdat je het ool vindt, dan dat het voor de pony nodig was.

en trek zn hoofd niet naar beneden.

het is wel een erg mooie pony!

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:50

ik ben weg van zijn kleurtje..... leuke pony hoor.....

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:44

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 13-11-24 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 22:26

Wij hebben er ook een van Brandy op stal staan. Lachen Ook een 3 jarige en die is net 5 keer onder het zadel geweest. Heel braaf en best goed lopen.

De pony's lijken ook best op elkaar. Knipoog Deze heeft alleen iets meer hals.

Ik vind alleen dat je je handen wat vast zet om je pony naar beneden te krijgen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 22:26

Ik vind sommige reacties hier wel een beetje overdreven. Je zet idd je hand vast en trekt je kuit op maar ik vind het er verder niet zo heel erg slecht uit zien.
Pony loopt een beetje in een krul maar ik denk dat het voor een gedeelte zijn bouw is dat hij zo loopt.
Probeer hem met longeerwerk te leren om te zakken en probeer wat begeleiding te krijgen dan komt het vast allemaal goed.

muppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 22:53

heeeej mensen wat zeuren jullie toch weer!!!!!!!!
ik vind juist dat je de pony erg mooi laat lopen!!
over dat te groot overdrijven jullie wel een beetje, want zo zwaar ziet ze er niet uit!!
je nischtje zal erg blij zijn dat je hem voor haar inrijdt, en terecht!!
heel veel succes verder..
doeidoei Pling
heeeel mooi besje trouwens!!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:20

Mooie pony zeg! Gaaf beestje!

Maar, net ingereden en nu al zweep en je sporen tot boven je enkels zowat.. is dat niet een beetje veel van het goede? Die sporen zitten écht heel hoog, kan je nog wel zonder-spoor-gebruik gewoon drijven?

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:39

Hele mooie pony Lachen Mooie hals.
Die zal het ver in de sport schoppen denk ik.

Ik vind je rijhouding niet echt vriendelijk.
Je zet je handen vast en je trekt je hak op.
Zoals de mensen hier al hadden gezegt.
Ik zou gewoon je sporen af doen en dan de zweep wat meer erbij pakken. Lachen
Verder vind ik um wel leuk lopen, dat niet weg.

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:53

ik ben het met iedereen hier eens maar deze stal staat daar ook wel bekend om dat ze paarden stuk rijden.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:11

ik ben het met de rest eens,je zegt da hij zo sterk is rijd hem dan in rust dat die terug komt op je zit,probeer je handen niet vast te zetten maar te ontspannen,hij hoeft noch niet rond voorwaarts en terug komen op zit is genoeg bij een jong paard gaat het niet om het mooie plaatje,en wat je zegt over sterk zijn en net gecastreerd is onzin want hengsten,ruinen en merrie's kunne allemaal sterk zijn maar probeer dat met rust op te lossen(ik weet da het moeilijk is want die van mij is ook heel sterk)vind het een super pony!

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:12

trowing schreef:
ik ben het met iedereen hier eens maar deze stal staat daar ook wel bekend om dat ze paarden stuk rijden.

Vind dit niet erg netjes om dit op Bokt te zetten! Dit meisje doet waarschijnlijk ook erg haar best en heeft al genoeg commentaar gehad om iets mee te doen!!
On topic:In iedergeval wel een hele leuke pony en probeer wat met het commentaar te doen, je kunt er een hoop van leren!

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:11

Wat een leuk knollie zeg Haha! . Stoer ding Knipoog . Maar deze kritiek is echt niet voor niks gegeven!! Een jonge pony met sporen erin prikken...hoe moet hij dan ooit op de benen van je nichtje gaan reageren? In de krul trekken? Hoe denk je dan dat je nichtje er ooit fatsoenlijk mee rond kan sturen!

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel lief dat je dat voor je nichtje doet. En je nichtje zal ook verschrikkelijk blij met je zijn. Maar ik denk dat je moet denken aan diegene voor wie je hem inrijd!! Hij moet ook bestuurbaar zijn voor je nichtje, en denk je dat je als je hem nu met sporen prikt (en dan bedoel ik ook echt prikken) dat hij dan ooit normaal op het been zal reageren voor je nichtje? En je nichtje moet er toch ook normaal mee rond kunne sturen? Tenminste dat neem ik aan Knipoog , dat ze lekker voltetjes wil doorsturen enzo. Waarom dan zo ineengetrokken aan elkaar? Is het niet al voldoende als de pony aan ee lekker ontspannen teugeltje de bak door te karren? Denk je dan niet dat die aanleuning vanzelf komt?

Wat ik dan denk als ik dit opschrijf, is waarom je die pony voor je nichtje rijd? Zodat je nichtje op die pony kan rijden!!! En moet dat dan zo?

Nogmaals, ik bedoel het goed hoor. En ben ook oprecht geïnteresseerd en wil dan ook zeker van je weten waarom die pony op driejarige leeftijd zo aan elkaar moet lopen!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:51

_Roosje_ schreef:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel lief dat je dat voor je nichtje doet. En je nichtje zal ook verschrikkelijk blij met je zijn. Maar ik denk dat je moet denken aan diegene voor wie je hem inrijd!! Hij moet ook bestuurbaar zijn voor je nichtje, en denk je dat je als je hem nu met sporen prikt (en dan bedoel ik ook echt prikken) dat hij dan ooit normaal op het been zal reageren voor je nichtje? En je nichtje moet er toch ook normaal mee rond kunne sturen? Tenminste dat neem ik aan Knipoog , dat ze lekker voltetjes wil doorsturen enzo. Waarom dan zo ineengetrokken aan elkaar? Is het niet al voldoende als de pony aan ee lekker ontspannen teugeltje de bak door te karren? Denk je dan niet dat die aanleuning vanzelf komt?

Wat ik dan denk als ik dit opschrijf, is waarom je die pony voor je nichtje rijd? Zodat je nichtje op die pony kan rijden!!! En moet dat dan zo?

Ja helemaal mee eens..
TIP: Je kunt ook beter je sporen af doen en dan een zweepje erbij pakken, als hij dan niet naar je been luistert dan kun je hem een tikje geven zodat hij beter op je been gaat reageren. Hierdoor maak je hem veel beter aan het been, dan door met sporen te rijden.
Dit kun je altijd later nog gaan doen!!

Succes ermee hoor

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:54

Ik weet natuurlijk niet hoe goed haar nichtje kan rijden maar weet wel uit ervaring dat een paard voor een minder ervaren ruiter beter te traag dan te vlug aan het been kan zijn.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:16

toch proberen voorwaarts neerwaarts te rijden. Op eigen benen. Die valse knik zit er zo weer terug in. dit is geen nageeflijk rijden. Waarom kies je voor sporen? alsje zelf weet dat je zo zit? Een zweepje mag in de M misschien niet maar bij een 3 jarige wel. Vind niet dat je te groot bent om deze pony te rijden, gun hem allleen iets meer tijd. Dit ziet er zo geforceerd uit, juist als er veel redenen zijn waarom hij zich sterk maakt terug naar voorwaarts neerwaarts. Investeren in de toekomst. Succes.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:42

Ik zou sowieso zonder sporen gaan rijden. Die heb je bij zo'n onervaren pony nog echt niet nodig. Probeer hem inderdaad meer op je kuiten te rijden en meer ruimte van voren te geven zodat ie zijn bovenlijn ook mooi kan ontspannen, dan zal hij ook minder snel gaan dribbelen.

Corelli_2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:49

SelenaV schreef:
Het lijkt misschien ook zo dat ik erg aan de teugels trek maar dat valt echt reuze mee! en op die ene foto waar ik hem naar voren rijdt en mn handen extreem laag heb was hij behoorlijk sterk!

maar als ie zich sterk gaat maken moet je vooral niet terugtrekken,, das lekker voor je nichtje als die er straks op gaat,,
en als ie al dribbelt dan moet je cker je hand niet vast gaan zetten en dan naar voren drijven want dan laat ie zun rug niet los,, die drukt die dan alleen maar weg,,