Roos gaat lekker!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karnaval

Re: Roos gaat lekker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:29

bij haar is de bovenlichaam te lang ,
ik zou het ook nog rustig aan doen de heefd net een veulentje en is nog maar 4 !!

medruze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:17

Vergeet niet dat deze pony's oersterk zijn! 4 jaar is voor een shetter al een mooie leeftijd dat ze wel wat aan kan hoor! Deze pony's zijn vaak eerder volgroeid dan bloederige paarden. Ciska doet echt niet meer dan Roos aangeeft dat ze aankan hoor!!!!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:24

Ziet er super uit hoor Haha!

Dennis weet echt wel wat haar pony's allemaal aankunnen hoor Knipoog Ze crosst er echt niet een uur lang mee op en neer Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 21:26

Idd, ik doe echt niet meer met Roos dan dat ze aan kan. Zelfs al zou ik meer willen dan doet Roos het gewoon niet, Roos is wat dat betreft echt een pittige tante. Ik zit er zelf meestal maar 2x per week op en dan loopt ze nog 1 á 2x kinderlesjes(lees bijna alleen maar stappen).

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:27

Heey ziet er geinig uit hoor!...misschien een id om zwanen-spoortjes te gebruiken ?!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:33

Loenz schreef:
Heey ziet er geinig uit hoor!...misschien een id om zwanen-spoortjes te gebruiken ?!

Vind ik persoonlijk niet fijn rijden op een shet. Als je dan kuit geeft zit die spoor gelijk te prkiken Haha! Ik rijd het liefst ook zoals Dennis met kleine spoortjes aan, niet in de weg als je ze niet nodig hebt en wel aanwezig als je een keertje moet 'prikken'
Laatst bijgewerkt door ukkiepuk op 03-06-05 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:34

echt je ziet de verbetering, wat een beetje rust niet kan doe he Lachen
veel plezier nog, en trek je niets aan van het comentaar (vooral niet van de nieuwkomers)
heb verschrikkelijke topics voorbij zien komen maar dit oogt vriendelijk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 05:18

Het is lekker veranderd, natuurlijk in positieve zin OK dan!.
Voor je het weet rij je je wedstrijdje al!!!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:18

ziet er netjes uit vind ik zelf Lachen

haha grappig, op de tweede foto heb je net voelsprietjes :p

noddyrulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:47

Heeeej leuwk paardje Roos lijkt veel op Isabel van onze buren nofg veel suc6 en veel plezier als ik een foto op comp heb laat ik je hem wel zien keeej Haha!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:49

Waauw, je mag trots zijn op zo'n klein shettertje Lachen Ze is echt mooi geworden .. Knipoog

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:53

Ziet er leuk uit hoor!! Trek je niets aan van de mensen die zeggen dat je te groot bent.. ! Ben je niet hoor

Ramoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 11:31

Dennis schreef:
Roos en ik studeren voor dresuur-pikkers Clown.
Roos met een Kieffer hoofdstel en ik met mijn leren rijlaarzen. Nu nog even door oefenen en het is net echt Tong uitsteken.
Roos is net 4 en heeft net zowat 3 maanden stil gestaan omdat ze geen lol meer had in het rijden wegens haar dracht. Sinds een week of 2 pakken we het weer rustig aan op.

We gaan niet eens door waar we gebleven zijn, we zijn zelfs vooruit gegaan door die rust periode!!!

Lekker stappen
Afbeelding

Drafje, check die pootjes Knipoog
Afbeelding

Nog een stukje stappen
Afbeelding

Een drafje
Afbeelding

En na de les moest Senna ernstig bijtanken Vork
Afbeelding

niet een beetje te groot..een beetje erg..sorry..ik vind het zielig..

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:07

Hey!!
Leuke pony Haha!, je rijd er leuk mee hoor Knipoog

Je bent helemaal niet te groot hoor, niks van aantrekken. Ik vind het er juist leuk uitzien Haha!, en zoals al gezegt is: shetten zijn mega sterk Haha!!!

Succes verder nog Knipoog

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:22

Ramoon schreef:
Dennis schreef:
Roos en ik studeren voor dresuur-pikkers Clown.
Roos met een Kieffer hoofdstel en ik met mijn leren rijlaarzen. Nu nog even door oefenen en het is net echt Tong uitsteken.
Roos is net 4 en heeft net zowat 3 maanden stil gestaan omdat ze geen lol meer had in het rijden wegens haar dracht. Sinds een week of 2 pakken we het weer rustig aan op.

We gaan niet eens door waar we gebleven zijn, we zijn zelfs vooruit gegaan door die rust periode!!!

Lekker stappen

niet een beetje te groot..een beetje erg..sorry..ik vind het zielig..

sorry maar waarom zou dit zielig wezen? Ze past er nog harstikke goed op en ze zit hem ook niet in de weg. Je ziet toch ook gewoon grote paarden met beetje langere mensen die er net een stukje onder uit komen..dan zijn de paarden toch ook niet zielig....

Cis leuke foto's hoor! Ziet er goed uit! Ik vind je een leuke combi met Roos hoor!!
Ze heeft oook een leuke veullie!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:34

Pfff ik vind ook niet dat je te groot bent. Het oogt misschien wat minder mooi, maar ik vind het nog prima kunnen. En zo te zien zit je Roos inderdaad niet in de weg, in tegendeel! Wat een leuk stelletje zijn jullie zeg!
Een kieffer op een shet, wat leuk!!!
Echt, ik vind het er heel leuk uitzien, en Roos loopt ook erg netjes. Zeker een hele goede verandering! Ga zo door zou ik zeggen!

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 15:57

Zielig vind ik het niet. Die beestjes zijn oersterk en kunnne het makkelijk houden. Maar vind het er gewoon toch niet mooi uitzien. Zelf zou ik dit niet doen en allang op een grotere pony/paard zijn overgegaan. Maarja iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 16:18

Daar hadden we de discussie weer.

Ik ben idd voor het plaatje wat te lang. Maar Roos en ik hebben super veel lol en het gaat lekker. Dus waarom niet doen?

We gaan zelfs over een week of 3 naar de Tyrza Clinic in Alkmaar Knipoog.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:01

Wat een leuke foto's zeg!
Ik wil nog wel even reageren op een berichtje wat een stukje terug geplaatst wordt: dat een shet eerder volgroeid is dan bloederige paarden. Daar sluit ik me namelijk totaal NIET bij aan. Shetten zijn laatbloeiers, en moeten dus op jonge leeftijd met grote voorzichtigheid bereden worden, liefst niet bereden worden tot ongeveer hun 5e jaar. Als ze volledig uitgegroeid zijn, zijn ze inderdaad oersterk.
Het te groot zijn, heeft alleen maar nadelen voor de ruiter, voor het paardje zelf nauweljks. Het gaat niet om de lengte, het gaat om het gewicht. Liever een lange dunne spriet op een shetter die met haar benen over de grond sleept dan een klein dik propje wat veel te zwaar is. Verder geeft een shet het zelf echt wel aan als het hem niet zint. en ik acht "dennis" wel in staat te zien wanneer de pony het niet prettig meer vind.
Ziet er goed uit hoor, lekker rijden zo (ben zelf 19, rij nog steeds shetten Knipoog) Veel plezier op de clinic. *komen daar ook foto's van?*

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:35

Zielig? Welnee man! Ze is wel te groot, maar qua gewicht echt niet! Shetjes kunnen dat echt wel hebben!
Succes verder en fijn dat het zo goed gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:57

Woei Haha!. Ziet er goed uit! Vooral in vergelijking met de foto's van eerst Ja SUPER! Haha!.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:59

er is weer een mooi schimmeltje onder die wintervacht vandaan Tong uitsteken
hé het gaat nu echt goed he!!
het begint eindelijk te komen..

super hoor Ja OK dan!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 22:27

Ik ben ook super trots op haar Haha!.

En er komen zeker foto's van de Tyrza clinic Haha!.

En dat schimmelige is nog een halve wintervacht. Ze is hier onder stekelharig wat ze de hele zomer blijft en dan krijgt ze van de winter weer haar voskleur terug.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:00

lieve mensen, ik ga het nogmaals schrijven. Knipoog Wie bepaald welke lengte, gewicht ect. goed is voor een paard. Okey het plaatje is niet helemaal mooi, want we zijn GEWENT aan wat grotere paarden. Maar deze pony,s lopen toch prima. Moeten we ze dan laten verpieteren in een weitje, zich vol laten vreten en zo,n huppeltje van een klein kindje erop, want het is zo zielig Slapen . Schei toch uit. De meiden/jongens die op een shet rijden(of ander klein ponyras), verdienen (bijna) resepect, dat zij zover komen met zo,n kleine pony, Sommige kunnen daar een voorbeeld aan nemen. Het is dat me gewicht/lengte het niet toelaat, maar anders had ik ook een flinke shet genomen.

Maar roos ziet er leuk uit hoor, kijk alleen wat meer vooruit, paardje kan zelf ook wel lopen hihi
Denk dat ik jou eens kom opzoeken,om die shetten van jou te bewonderen Knipoog (als het mag natuurlijk)

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:11

Toverbal-roos Haha!

Ziet er heel deftig uit hoor Cis! Knipoog
Blijft een hele leuke combi en heel veel succes en plezier bij de clinic!