Clinic lange teugelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Delphi2

Re: Clinic lange teugelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 13:34

Taaclover schreef:
Ik vind dat degene bij het eerste paardje eng in het raakvlak van de achterbenen loopt.
Ik loop er ook altijd achter voordat ik begin met mennen maar dan loop ik wel zodanig schuinachter mijn paard dat hij me niet kan raken als hij een mep mocht geven.

Klopt, dit was bij het van hand veranderen, je zal toch even achter je paard langs moeten.
Er zijn ook lange "teugelaars" die constant achter hun paard lopen en dan vlak tegen de achterhand lopen, bij een beetje " normaal" paard hoeft dat ook geen probleem te zijn.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:38

Ze loopt op alle foto´s in het raakgebied Knipoog
Inderdaad het moet kunnen, maar ook je paard kan een keer schrikken en uithalen.
Ze kan beter nog een pas bij hem vandaan lopen (zijwaarts) of een pas naar voren doen.

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:28

Dat lijkt me best leuk om eens te doen. Is het ook nog ergens nuttig voor of is het gewoon eens afwisseling??
Tja sorry wete dara niet zoveel van Lachen

LoViNg_LaDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:54

hoOi hoOi,
wat grappig ik ken jullie,,!!
ik ben ene vriendin van fleur het meisje dat cornet verzorgt
ik heb ook 2 keer op delphi gereden en hij blijft echt super mooi ,,
echt mooie foto's =)

groetjes lizzy

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 09:39

Suusiej schreef:
Dat lijkt me best leuk om eens te doen. Is het ook nog ergens nuttig voor of is het gewoon eens afwisseling??

Behalve dat het leuk voor de afwissling is, is het goed voor de conditie van de ruiter Haha! , en kan je je paard dus oefeningen laten doen zonder hem te hinderen, en het voordeel als je ernaast loopt dat je dus ook kan zien wat hij doet (of niet goed doet) en ze worden er hee lossig en soepel van (als je het goed doet, maar dat geld voor alles)

Hey, Lizzy leuk, wat een klein wereldje toch!

kellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:37

Taaclover schreef:
Ze loopt op alle foto´s in het raakgebied Knipoog
Inderdaad het moet kunnen, maar ook je paard kan een keer schrikken en uithalen.
Ze kan beter nog een pas bij hem vandaan lopen (zijwaarts) of een pas naar voren doen.

Paarden halen pas naar achteren uit als 'het gevaar' al heel dicht bij is. Maar aangezien je er de hele tijd al achter loopt, weten ze wel dat je daar bent. En als ze dan schrikt reageert ze eerder met een spurt voorwaarts. Ik heb haar al 5 jaar en ik heb nog nooit bang hoeven zijn voor een klap als ik met haar bezig ben. Wel in de wei, als de andere pony (waar zij de baas over is) te dichtbij komt als ze aan het eten is. Ook wel een kwestie van vertrouwen denk ik...

kellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:40

Delphi2 schreef:
Suusiej schreef:

Behalve dat het leuk voor de afwissling is, is het goed voor de conditie van de ruiter Haha! , en kan je je paard dus oefeningen laten doen zonder hem te hinderen, en het voordeel als je ernaast loopt dat je dus ook kan zien wat hij doet (of niet goed doet) en ze worden er hee lossig en soepel van (als je het goed doet, maar dat geld voor alles)

Hey, Lizzy leuk, wat een klein wereldje toch!

bovendien kan je je hulpen zo klein mogelijk geven, leert het paard zelf te lopen en niet op de hand van de ruiter te leunen en heel makkelijk zijgangen aanleren.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:52

ziet er leuk uit zeg, ik dacht altijd dat dit soort oefeningen vooral gedaan worden met tuigpaarden, maar het klinkt heel logisch dat t een goede manier is om je paard zijn zijgangen te laten ontwikkelen enzo Lachen

offtopic: delphi2, ik ben opslag verliefd op je paard geworden! sorry Lachen
wat een prachtig beest zeg. herken ik daar een merens in? of zeg ik nu iets stoms? Knipoog

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 16:09

Zwartwitje schreef:
offtopic: delphi2, ik ben opslag verliefd op je paard geworden! sorry Lachen
wat een prachtig beest zeg. herken ik daar een merens in? of zeg ik nu iets stoms? Knipoog

Dank je Bloos ,
ze is geen merens hoor maar Fries, maar wel een ukkepuk-Fries (1.54 m) en aangezien ze geen papieren heeft kan er best nog wel wat anders doorheen zitten. Maar het maakt mij niet uit want ze is gewoon een superpaardje!

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:15

Delphi2 schreef:

Behalve dat het leuk voor de afwissling is, is het goed voor de conditie van de ruiter , en kan je je paard dus oefeningen laten doen zonder hem te hinderen, en het voordeel als je ernaast loopt dat je dus ook kan zien wat hij doet (of niet goed doet) en ze worden er hee lossig en soepel van (als je het goed doet, maar dat geld voor alles)

hehe zeker goed voor de conditie van de ruiter Knipoog
was wel top, volgende ben ik er weer bij!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 15:45

bonnielau schreef:

hehe zeker goed voor de conditie van de ruiter Knipoog
was wel top, volgende ben ik er weer bij!

Ik ben er al druk aan het oefenen voor de volgende keer, ook met het paard van mijn vriend dus met die van mij conditie komt het helemaal goed! Met Delphi nu veel aan het draven dus met mijn korte pootjes moet ik enorm mijn best doen om haar bij te houden zonder te gaan rennen, maar er zit vooruitgang in! (zowel bij Delphi als bij mij Clown )

kellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:53

haha! Ook al druk aan het oefenen? Echt leuk, al die enthousiaste mensen. Waar het ook trouwens erg handig voor is: als je weinig tijd hebt om te gaan rijden ofzo. Je hebt weinig tuig nodig, dus je kunt zo aan de slag!! Ik heb er echt zin in ! Deze keer trouwens 4 lessen...

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:57

Woow, mooi paard heb je! Ziet er echt goed uit, wil ik ook nog eens gaan doen met mijn paard.. en helemaal als ik zie dat het zo goed gaat Haha! succes verder! Pling

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:08

ziet er wel gaaf uit!!
je paard loopt echt super vergeleken bij de anderen! Haha!

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:13

Tozalin schreef:
ziet er wel gaaf uit!!
je paard loopt echt super vergeleken bij de anderen! Haha!

mijnes ging ook superrrr...alleen staat niet op de foto helaas dus kan ik het niet bewijzen Tong uitsteken

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 22:16

Volgende keer zorg ik dat er ook foto's van jou gemaakt worden hoor Bonnielau!