mijn stoere NIEUWE aanwinst...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Ama_Jarig

Re: mijn stoere NIEUWE aanwinst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 15:17

Een behoorlijke buik zit er onder zeg,, maar wel een hele leuke pony hij ziet er niet echt uit als 1,28 hij lijkt groter

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 15:22

Ik vind het een erg leuke pony! Wel ligt het zadel met de eerste ruiter precies erg ver naar voor.

Verder vind ik het altijd een beetje jammer dat paarden zomaar van hun naam beroofd worden. Het is het enige wat ze doorheen hun levensweg met zich kunnen meenemen als ze van eigenaar wisselen. Hoe zou jij het nou vinden dat telkens als je in een nieuwe groep terecht kwam (klas, werk, vereniging,...) men jou een nieuwe naam zou gaan geven? Ik denk dat dit voor paarden in het begin erg verwaarend is. Bedenk dat het voor een dier zonder zelfbewustzijn niet simpel is om een woord simpelweg aan zichzelf te koppelen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 17:05

poes,daar ben ik het niet mee eens.

ik heb de ervaring dat een pony binnen een week hun nieuwe naam begrijpt(ze luisterde trouwens ook niet naar de oude)...
kwestie van roepen en belonen.

ik vind het echt een oerlelijke naam ............dus vandaar een andere.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:16

poes schreef:
Verder vind ik het altijd een beetje jammer dat paarden zomaar van hun naam beroofd worden. Het is het enige wat ze doorheen hun levensweg met zich kunnen meenemen als ze van eigenaar wisselen. Hoe zou jij het nou vinden dat telkens als je in een nieuwe groep terecht kwam (klas, werk, vereniging,...) men jou een nieuwe naam zou gaan geven? Ik denk dat dit voor paarden in het begin erg verwaarend is. Bedenk dat het voor een dier zonder zelfbewustzijn niet simpel is om een woord simpelweg aan zichzelf te koppelen.

Denk jij echt dat dieren kunnen verstaan wat je zegt? Het gaat om de toon; als jij heel hard 'BRAAAFFF' schreeuwt denken ze dat je boos bent en als je zachtjes en rustig zegt 'wat ben jij een verschrikkelijke rotknol' dan komt het over alsof je tevreden bent over hem/haar.
Ik heb nog niet vaak meegemaakt dat een paard ECHT naar zijn/haar naam luisterd. Als ik 'Jan' roep terwijl het paard/de pony 'Klaas' heet komt ie ook wel aan lopen.

Maar verder wel een hele leuke pony! Ziet er heel lief uit!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:21

Haha nee idd, ik denk dat Bolleke niet echt door heeft dat hij/zij nu Mexx heet. Mijn pony had ook een andere naam, maar heeft haar nieuwe naam binnen een week aangeleerd. Als ik de oude naam riep, was er al geen greintje herkenning meer

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:08

Lekker koppie heeft ze!
En met een verstandig dieet gaat dat buikje er wel af hoor Knipoog

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:49

Erg leuke pony!
Leuk dat je een pony voor je verzorgster zoekt.
Met welk zadel ga je hem niet berijden?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 21:07

ik ben op zoek naar een geschikt,engels zadel.
het zadel op de foto was van de eigenares,die heb ik er niet bijgekocht.

voorlopig hebben we een erg versleten oud bruin vzh zadel wat ik morgen eens compleet ga maken incl staartriem..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:24

heeej was deze niet van nickyu op bokt geweest ? Lachen
komt me bekend voor.

leuke fotos vind het een leuk beestje, zit dat wel lekker zo megabreed ?

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:28

wow die is echt uber dikkies Cool
leuke foto's leuke pony ook

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:32

Wooow uberdikkie maar het kopie lijkt sprekend op onze haf spike.. ik dacht toen ik dat hoofdje zag van hej dat is spike maar het was toch een andere Knipoog hij toont wel veel groter dan 1.28

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 22:45

horsewisper schreef:
heeej was deze niet van nickyu op bokt geweest ? Lachen
komt me bekend voor.

leuke fotos vind het een leuk beestje, zit dat wel lekker zo megabreed ?

INDERDAAD ,ik heb haar daar gekocht..of ze lekker zit kan ik niet zeggen,ik heb haar zelf niet gereden...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:17

Gaaf dier, ik hoop dat we op de hoogte worden gehouden van de ontwikkeling van dit leuke diertje!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 00:27

Rosalie123 schreef:
poes schreef:

Denk jij echt dat dieren kunnen verstaan wat je zegt? Het gaat om de toon; als jij heel hard 'BRAAAFFF' schreeuwt denken ze dat je boos bent en als je zachtjes en rustig zegt 'wat ben jij een verschrikkelijke rotknol' dan komt het over alsof je tevreden bent over hem/haar.
Ik heb nog niet vaak meegemaakt dat een paard ECHT naar zijn/haar naam luisterd. Als ik 'Jan' roep terwijl het paard/de pony 'Klaas' heet komt ie ook wel aan lopen.

Maar verder wel een hele leuke pony! Ziet er heel lief uit!

Natuurlijk reageren ze grotendeels op intonatie.
Maar leg jij me dan eens uit, als er op de manege 10 paarden in de bak lopen, en ik roep 1 naam, dan zal 9 op de 10 enkel dat paard zijn hoofd eventjes draaien. Ze leren door associatie (impliciet leren). Expliciet leren (wat wij zien als IQ) kan een paard nauwelijks. Maar wees maar zeker dat hij klanken kan onderscheiden. Het is toch ook reeds bewezen dat honden en papegaaien makkelijker geconditioneerd worden op bepaalde klanken? Dus ze maken er volgens mij echt wel onderscheid tussen.

Dus: als een paard zijn naam vaak gehoord heeft, gelijk wie het uitspreekt, zal het wat vertrouwds oproepen, denk je ook niet? Ik zeg nu niet dat het mishandeling is dat je het veranderd e, ik zeg gewoon dat ik het gek vind dat we dat zomaar telkens veranderen.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 05:40

Leuk ding zeg!
en 1,28 maar? lijtk idd groter! daar kan je verzorgstertje wel even mee vooruit! leuk zeg! Je vriendin past er trouwens ook goed op Knipoog

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:32

jeutje wat een buik!!! Ik heb nog nooit zo'n dikke haflinger gezien zeg.. Ik dacht dat ze hoogdrachtig was, of is ze dat ook? Maar als ze dat niet is, en je gaat veel met haar rijden, komt het vast weer goed.
Wel een heel leuk kopie..

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:05

Bolleke is wel een toepasselijke naam Haha! Wel leuk dat je gewoon een nieuwe pony koopt zeg! Veel plezier ermee!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 23:21

ze was idd van mij , de planning was om haar voor de wagen te gaan zetten daar de 2 x per week een half uurtje rijden (en de laatste 2 weken helemaal niet Bloos ) echt niet voldoende was voor deze mevrouw

maar daar ik nu en 2 ponys er bij heb waarvan der 1 ook voor de wagen gaat vd zomer en weer een trainings paard en de volgende zich alweer gemeld heeft (die ik dus op de wachtrij heb gezet want ik kom dus echt tijd tekort ..) heb ik een keuze moeten maken kon niet alle 6 de paardjes aanhouden en genoeg tijd om alle rijdbare paarden actief te rijden heb ik helaas ook niet , nou is mijn pablo makkelijk rijd ik een week niet is er niks aan de hand maar bolle had echt meer nodig

ze is bij mij iig geen gram afgevallen (aangekomen gelukkig ook niet )
maar ze is ook breed gebouwd en zal nooit echt een slanke pony worden
maar nu ik weet dat ze voor mij een jaar niks heeft gedaan en alleen op de wei heeft gestaan ..tja dan verbaast me het niks dat ze zo dik is geworden , wij twijfelde ook over een eventuele zwangerschap , maar daar ze echt hengstig was zal dit wel meevallen Haha!

aan haar lopen merk je amper dat ze uberhaubt zo dik is (de gang)
de brede nek heeft ze iig meer hinder van , maar nu ze vaker gereden gaat worden zal ze wel de nodige kilotjes kwijt raken Tong uitsteken

het zadel wat er op ligt is idd een soft saddle en lag idd bij de 1e ruiter te ver naar voren , soft saddle is een heerlijke pad wat goed blijft liggen met zitting en goed is om je (onafhankelijke) zit te verbeteren

met je verzorgster klikte het erg leuk ! denk dat het een erg leuk koppel is ,

veel plezier met der !

(en mocht je je willen bedenken ik heb hier een vzh zadel dat past en een nieuw western.. Knipoog maar niks ligt zo stabiel als de softsaddle , wij hebben maar 30 zadels geprobeerd geloof ik dus iig erg veel succes met de jacht naar een zadel! )

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:28

Ik zou nog maar even niet investeren in een zadel, de vorm van haar rug zal geheid nog een eind veranderen als je het spekvet eraf gaat trainen...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:36

succes met je nieuwe aanwinst,
ze heeft een heel lieve uitstraling!!!

succes met het dieet, ik wil wel foto's zien van de metamorfose:)
strak getrained ponytje over een jaar Lachen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:46

Mooi paardje!! Lachen
Hopelijk gaan ze het ver brengen (je verzorgstertje en het paardje) Knipoog

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:13

hee wat leuk zeg! Bolleke die stond eerst bij ons op stal! (www.seleviapaarden.tk kan je haar ook vinden Lachen ) Zo vind je nog wel is wat terug haha! Veel plezier met haar, ik heb er 1 keerjte opgereden, leuke pony!!! En doe ze een knuff van mij!

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:43

Wat een leukerdje!
Ik vind alleen haar vorige naam leuker Bloos
Maarja iedereen zn eigen mening!
Haha!

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:11

leuk paardje hoor..
wat een dikkie Knipoog

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:54

poes: mischien is het waar ,wat je zegt. maar zelfs Emiel voest zegt: dat als je een paard nu bloemkool gaat noemen, dat hij of zij dat ook best vind. het is immers geen hond Lachen

leuke pony, en als de overtollige kilo''tjes eraf zijn zal je zeker een hele mooie pony er aan over houden Lachen

mag ik vragen, waarom je er zelf niet op gaat rijden?