Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
poes schreef:Verder vind ik het altijd een beetje jammer dat paarden zomaar van hun naam beroofd worden. Het is het enige wat ze doorheen hun levensweg met zich kunnen meenemen als ze van eigenaar wisselen. Hoe zou jij het nou vinden dat telkens als je in een nieuwe groep terecht kwam (klas, werk, vereniging,...) men jou een nieuwe naam zou gaan geven? Ik denk dat dit voor paarden in het begin erg verwaarend is. Bedenk dat het voor een dier zonder zelfbewustzijn niet simpel is om een woord simpelweg aan zichzelf te koppelen.

hij toont wel veel groter dan 1.28 horsewisper schreef:heeej was deze niet van nickyu op bokt geweest ?
komt me bekend voor.
leuke fotos vind het een leuk beestje, zit dat wel lekker zo megabreed ?
Rosalie123 schreef:poes schreef:Verder vind ik het altijd een beetje jammer dat paarden zomaar van hun naam beroofd worden. Het is het enige wat ze doorheen hun levensweg met zich kunnen meenemen als ze van eigenaar wisselen. Hoe zou jij het nou vinden dat telkens als je in een nieuwe groep terecht kwam (klas, werk, vereniging,...) men jou een nieuwe naam zou gaan geven? Ik denk dat dit voor paarden in het begin erg verwaarend is. Bedenk dat het voor een dier zonder zelfbewustzijn niet simpel is om een woord simpelweg aan zichzelf te koppelen.
Denk jij echt dat dieren kunnen verstaan wat je zegt? Het gaat om de toon; als jij heel hard 'BRAAAFFF' schreeuwt denken ze dat je boos bent en als je zachtjes en rustig zegt 'wat ben jij een verschrikkelijke rotknol' dan komt het over alsof je tevreden bent over hem/haar.
Ik heb nog niet vaak meegemaakt dat een paard ECHT naar zijn/haar naam luisterd. Als ik 'Jan' roep terwijl het paard/de pony 'Klaas' heet komt ie ook wel aan lopen.
Maar verder wel een hele leuke pony! Ziet er heel lief uit!
Wel leuk dat je gewoon een nieuwe pony koopt zeg! Veel plezier ermee!
) echt niet voldoende was voor deze mevrouw
maar niks ligt zo stabiel als de softsaddle , wij hebben maar 30 zadels geprobeerd geloof ik dus iig erg veel succes met de jacht naar een zadel! )

) Zo vind je nog wel is wat terug haha! Veel plezier met haar, ik heb er 1 keerjte opgereden, leuke pony!!! En doe ze een knuff van mij!