Mijn kleintje in de les.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Re: Mijn kleintje in de les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:55

Ik vind het beeld er niet echt prettig uit zien, zoals je al zei, loopt hij enorm opgekropt in de hals en ook de achterhand is er niet bij. Het kan een slechte dag zijn, maar anders is er nog flink werk aan de winkel. Moet wel zeggen dat ik het een zeer aansprekend paardje vind en volgens mij moet er veel meer uit te halen zijn, succes!

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:56

Hoi
Leuk paardje ziet er mooi uit hoor! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:35

patos schreef:
Ik vind het beeld er niet echt prettig uit zien, zoals je al zei, loopt hij enorm opgekropt in de hals en ook de achterhand is er niet bij. Het kan een slechte dag zijn, maar anders is er nog flink werk aan de winkel. Moet wel zeggen dat ik het een zeer aansprekend paardje vind en volgens mij moet er veel meer uit te halen zijn, succes!

En vanaf welke foto's baseer je dat dan? (Ik vind alleen foto 6 een wat minder ontspannen foto..) Dat het geen prettig gezicht is? Want dit is eigenlijk de eerste keer dat ik dat hoor, dus dan wil ik je motivatie ook graag horen. Het opkroppen vind ik opzich nog wel meevallen, het is erger geweest, hij heeft ook geen lange hals, hij heeft een erg dikke korte hals, dus dan ziet het er al snel opgekropt uit. Dat van de achterhand wil ik je niet helemaal gelijk geven, bob is iets overbouwd, maar gebruik ondanks die "handicap" toch goed zijn achterhand. Hij moet er wel sterker op worden, maar hij gebruik hem wel degelijk, hij komt niet voor niks aan zo'n gespierde kont Haha!

Maar ik snap je misschien wel, zijn achterhand zal nooit zijn sterkste punt worden.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:56

hoi666 schreef:
haha dat witte ponietje heeft 3 teugels Haha! .....of is dat een slof Bloos (foei)

Dat is een slof ja, zie je hoe strak die staat Tong uitsteken Voor foto's zonder slof zie onderschrift Knipoog

AmberR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:05

hey shan,
zijn wel leuke foto's geworden hé!
moest wel optijd klikken anders zat hij weer met zn kont in de lucht Tong uitsteken hij was lekker bezig zeg.. maar tussen die rare opvliegingen van hem ging het wel goed OK dan!
nog meer dat neusje eruit en het word nog een echt SportPaard joh Haha! ! haha !
Ik zie je in de L Tong uitsteken

Palermo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:29

Hej!!
Mooi Paard hoor Knipoog
Maar ik denk dat je moet proberen om je handen meer naar voren te houden. Ik heb zelf ook een pony die erg kort in zijn hals is, en als je je handen dan bij je houd krijg je vaak op je startcoupon te staan dat er te veel spanning op zit, terwijl hij eigenlijk helemaal niet gespannen is. Dus gewoon proberen om je handen rechtop te houden en voor je uit, dan lijkt zijn hals al langer. Maar het gaat je vast wel lukken Knipoog Ik ben met die pony nu ook wel Z1...
Veel suc6 Knipoog:D

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 07:44

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op deze foto's baseerde ik mijn post, hij loopt behoorlijk opgekropt (iets waar ik absoluut een hekel aan heb) en de achterhand is zo nu en dan wel wat actief maar komt achter de massa aan. Het zijn foto's, dus misschien dat wanneer ik hem in real life zie dat ik weer een andere mening heb. Maar voor nu vind ik het er erg gedwongen uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:33

Foto 1 en 2 zijn typische foto waarop je ziet dat het tempo langzamer is dan normaal, ik was dus bezig met overgangen. (Juist om die achterhand te stimuleren) Foto 3, moet ik gelijk in geven, is niet echt een ontspannen plaatje, maar zoals ik al vermelde, was hij die dag op bepaalde moment erg dwars. Verder wil ik je niet gelijk geven dat de foto’s er gedwongen uitzien, ik heb mijn handen netjes naar voren (ik geef hem dus de ruimte) en ziet niet als een gek hem vooruit te schoppen. Je haat het als een paard zich opkropt, denk je dat ik dat erin rij? Dat is iets waar ik altijd al mee bezig ben geweest omdat eruit te rijden. Als je er zo’n hekel aan hebt, heb je het misschien zelf niet mee gemaakt, want zoiets doe je niet zelf, zoals algemeen bekend is hebben paarden met een korte dikke nek als snel de neiging om zich iets in te vouwen (soms lijkt het zelf als snel zo terwijl het helemaal niet zo is)

Matrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:41

Hey shan het zijn Bob gaat steeds meer vooruit
Ziet er goed uit hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:52

Mooi type paard vind ik het.

Ik zou in het trainen alleen veel meer over de rug naar beneden rijden, zeker omdat je al aangeeft dat dat zijn moelijke punt is.

Omhoog rijden lijkt me met dit paard nou niet echt het grootste probleem.

Doordat je meer over de rug naar beneden rijd zul je ook meer lengte in de hals creeren.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:57

ShannaY schreef:
Foto 1 en 2 zijn typische foto waarop je ziet dat het tempo langzamer is dan normaal, ik was dus bezig met overgangen. (Juist om die achterhand te stimuleren) Foto 3, moet ik gelijk in geven, is niet echt een ontspannen plaatje, maar zoals ik al vermelde, was hij die dag op bepaalde moment erg dwars. Verder wil ik je niet gelijk geven dat de foto’s er gedwongen uitzien, ik heb mijn handen netjes naar voren (ik geef hem dus de ruimte) en ziet niet als een gek hem vooruit te schoppen. Je haat het als een paard zich opkropt, denk je dat ik dat erin rij? Dat is iets waar ik altijd al mee bezig ben geweest omdat eruit te rijden. Als je er zo’n hekel aan hebt, heb je het misschien zelf niet mee gemaakt, want zoiets doe je niet zelf, zoals algemeen bekend is hebben paarden met een korte dikke nek als snel de neiging om zich iets in te vouwen (soms lijkt het zelf als snel zo terwijl het helemaal niet zo is)

Je hoeft je helemaal niet zo aangevallen te voelen, het is echt geen persoonlijke kritiek op jou. Ik geef alleen aan waarom ik het geen prettig plaatje vind, en dat er nog veel aan te doen valt (bij wie niet?). Ook ik heb paarden met een korte speknek gereden en die hebben nu eenmaal de neiging om zich op te kroppen, maar zelfs die paarden kun je met veel oefening soepel over de rug en langer in de hals laten lopen. En met gedwongen bedoel ik niet dat jij hem in een houding dwingt, want je zit er keurig op, maar het beeld ziet er gedwongen uit qua lichaamshouding van het paard.
Overigens is het geen excuus dat je paard op momenten dat je het tempo omlaag gooit zijn achterhand er wat minder bij heeft, juist op dat soort momenten moet je ervoor waken dat de achterhand actief blijft (maar goed, je zegt al dat je daarop aan het trainen was). Maar dat bedoel ik dus met dat er nog best wel wat te doen valt, en ik krijg het idee uit je reacties dat je dat zelf ook wel door hebt, toch?

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:49

ik vind het ook geen ontspannen beeld geven.
probeer je paard iets meer over de rug te rijden, en van voren niet zo tegen te houden. je moet ervoor zorgen dat je hem voor bent, dus snel reactie geven als hij zich opkropt. been erbij, en van voren een beetje meegeven met de binnenteugel.

verder veel voorwaarts neerwaarts rijden, dan zal het opkroppen ook langzaam weggaan. zo gebruikt hij nl alleen maar zijn onderhalsspieren. dit zal voor jou zelf ook zwaar in de hand aanvoelen denk ik.
als je hem meer voorwaarts neerwaarts rijdt, krijgt hij meer bovenhalsspieren en leert hij zijn eigen nek dragen.
dan gebruikt hij jouw handen niet als 'vijfde been'.

en ja inderdaad je hakken wat naar buiten draaien, zodat je tenen naar binnen komen. je zit is nog niet helemaal onafhankelijk.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:01

Ik vind dat jullie enorm vooruit zijn gegaan! Toch ben ik het wel eens met het opgekropte en over de rug rijden wat hierboven staat. Wat doen jullie daar op dit moment aan om dat te verbeteren?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:04

Wat een mooie hals heeft hij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:09

Claudia, sorry maar je hebt het helemaal mis. Het paard gebruikt zijn rug helemaal prima, de enigste momenten wanneer hij hem wel eens wil wegdrukken is met de galop, maar in de overige gangen loopt hij gewoon goed over zijn rug. Daarom valt het ook stukken minder op dat hij overbouwd is.. Ik houd hem ook helemaal niet tegen van voren, ik geef hem juist teveel ruimte van voren, waardoor ik hem nog geen correcte aanleuning kan bieden. (Daar komt dus weer uit dat ik zijn lengte probeer te creeren, en hem dan weer teveel ruimte bied.) Ik vind je advies helemaal prachtig, maar dit is iets waar ik al een hele tijd mee bezig ben. Ik moet bij dit paard erg opletten wat ik doe, want het is nog al een heethoofd. Misschien scheelt het ook heel wat dat jullie het verleden niet kennen, een aantal mensen wel van hier, en dat maakt het al een stuk makkelijker begrijpen. Hij is niet zwaar in de hand, hij is juist te licht (daar komt dus dat opkroppen vandaan) dus eigenlijk spreek je jezelf nu een beetje tegen. Een paard dat snel opkropt (en dus achter de teugel kruipt, voelt niet zwaar aan, maar juist veels te licht) Mijn handen staan altijd voor hem, en mijn been is het belangrijkste “vervoer” middel. Soms juist teveel, waardoor ik hem dus weer niet genoeg aanleuning kan bieden. Ik heb hele goede begeleiding, en mede door haar heb ik van een gevaarlijk paard een paard gemaakt dat nu wil werken. Wij weten echt waar we mee bezig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:17

@ Krato

Ik voel me ook niet aangevallen hoor, en ik geef je helemaal gelijk als je zegt dat er nog veel moet gebeuren, er is al zoveel gebeurd.. Het heeft zo ongeveer 3 a 4 jaar geduurd voor ik zit waar ik nu zit bij hem. Hij is altijd heel gevaarlijk geweest (Extreem, heel extreem bokken om me er echt af te krijgen), altijd aangeraden gekregen om hem te verkopen (zelf door mijn instructrice die echt wel tegen een stootje kan!) en toch ben ik door blijven zetten. Toen ik binnenkwam waren wij beide 1 brok opgefokte wezens, die alleen maar op elkaar aan het inwerken waren, ik bleef vechten en hij ook, wat dus gigantisch fout is. Hij kon alleen sterren kijken, als hij al op 4 benen bleef. Na veel trainen en doorzettingsvermogen is het een totaal ander paard geworden (sommigen zeggen zelf eens wonder!) Het feit over soepel over de rug lopen, dat is wel het geval, dat is het eerst waar we aan moesten werken, hij heeft zelf een half jaar alleen aan de longe gelopen om het los te werken. Maar goed dat is nu het rotte van internet, ik ken het paard, en jij niet, jij beoordeeld van foto’s en daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar ik ben dan ook iemand om te reageren Haha! Goed toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:17

Zijn verleden niet kennen..... toch niet weer een paard dat mishandeld is oid???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:22

Mishandeld? Nee dat weet ik niet, maar zijn verleden bij mij weet ik wel, en die was alles behalve prettig vanuit zijn kant..

hoi666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:37

ik vind je houding echt bagger.... sorry Bloos

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:38

hoi666 schreef:
ik vind je houding echt bagger.... sorry Bloos

Nee, dat is lekker opbouwende kritiek, daar kan ze wat mee! Frusty

hoi666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:56

dan weet ze dat ze er echt nodig iets aan moet doen........het klinkt hard maar t is wel zo!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:59

hoi666 schreef:
dan weet ze dat ze er echt nodig iets aan moet doen........het klinkt hard maar t is wel zo!!

Laat maar, ik heb je overige posts bekeken en ik denk dat je een hopeloos geval bent. Misschien moet je proberen je wat meer in te leven in de andere gebruikers ipv alleen met botte opmerkingen te smijten. Zo maak je je niet echt populair.

hoi666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:05

ik ben hier niet om populair te wezen, zoals sommige Haha!

ben gewoon mezelf en doe me niet anders voor......ben namelijk niet zo hypocriet Knipoog

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:07

@ patos, op die foto's zie je inderdaad dat hij zijn achterbeen achter de massa zet, en er niet onder. Het was inderdaad niet zo'n goede dag, ik vond bob ook meer gespannen lopen dan normaal. Maar zeker op die foto's die jij aanhaalt kun je zien dat zijn achterhand er onvoldoende bij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:11

hoi666 schreef:
ik ben hier niet om populair te wezen, zoals sommige Haha!

ben gewoon mezelf en doe me niet anders voor......ben namelijk niet zo hypocriet Knipoog

En wat is er precies zo bagger aan dan?