springen en aand e teugel rijden... HULP GEZOCHT

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Re: springen en aand e teugel rijden... HULP GEZOCHT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 18:04

nou het si echt ene galop foto hoor ik geloofde het ook eerst neit meer me virneidn heeft hem geklikt op eht moment dat ik net 2 paasen in galop zat maarja maakt niet uit en met die teugels ik weet het ze gaat altijd met haar hoofd neerbeneden vnadaar.. Knipoog

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:55

Nee dit is echt een draf foto kijk maar naar de beenzetting van je pony.
Als het echt een galop foto was dan was dat wel heel erg voor je pony en snap ik direkt waarom hij zijn rug niet los durft te laten en je hem dus ook niet nageefelijk{naar beneden rijden zoal je het zelf omschrijft}kunt laten lopen.Neem eens een goede dressuur les.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:23

monsera schreef:
Nee dit is echt een draf foto kijk maar naar de beenzetting van je pony.
Als het echt een galop foto was dan was dat wel heel erg voor je pony en snap ik direkt waarom hij zijn rug niet los durft te laten en je hem dus ook niet nageefelijk{naar beneden rijden zoal je het zelf omschrijft}kunt laten lopen.Neem eens een goede dressuur les.

hier sluit ik me bij aan Knipoog

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 07:55

nou dan snap ik het ook niet meer maarja ik heb 6jaar les gehad van een Z2 ammazonne + haar diploma's voor het lesgeven maar zelfs zij krijgt haar niet naar beneden

en quinty stuiterd heel erg niemand kan goed blijven zitten in de galop......
en ik ben haar alleen in de stal aan de teugel aan het rijden... gaat dat goed dan begin ik pas met de draf

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 10:24

Misschien handig om een keer zonder beugels/zadel te gaan rijden? ik reed vroeger op een pony die gigantisch hoog opgooide in galop, maar toch is het me uiteindelijk wel gelukt om netjes te blijven zitten. Veel oefenen en een keer de beugels uit doen daar word je zit veel beter van.

Wat doe je precies als je, je paard naar beneden wilt rijden? en wanneer begin je hiermee?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 11:38

abiaslover schreef:
nou dan snap ik het ook niet meer maarja ik heb 6jaar les gehad van een Z2 ammazonne + haar diploma's voor het lesgeven maar zelfs zij krijgt haar niet naar beneden

Van zo'n antwoord wordt ik dus niet goed he.Dit zegt dus helemaal niets over iemand en dat blijkt wel want als je een paard niet nageefelijk kunt rijden snap ik niet dat zo'n ruiter in het Z terecht is gekomen maar goed als we er vanuit gaan dat zij idd goed kon rijden dan zou ik mijn paard maar eens laten onder zoeken en eens een fysiotherapeut erbij halen want dan zit er waarschijnlijk iets niet goed bij je pony en KAN je pony dus niet nageefelijk lopen omdat dan pijn doet en is het dus niet fijn voor je pony als jij haar naar beneden trekt en kan het probleem van je pony nog groter worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:00

Lieve schat. Clown

Ten eerste, zeg ik het voor de zoveelste keer tegen je; typ nou eens normaal.

Ten tweede, als jouw instructrice Z2 is en je pony niet ontspannen kan laten lopen, zou ik de dierenarts of fysio er maar eens bij roepen zoals monsera al zegt.

Ten derde, als je het verschil tussen draf en galop niet weet, zou ik niet eens eraan dénken om je paard 'aan de teugel' te rijden of te springen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:12

Ik ben het met WildWings eens Knipoog

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 09:50

elmiran : nou ik begin eerst met lekker instappen drafen en gallopen als ze dan ontspannen is en naar me luistert begin ik met haar nagefeelijk te laten rijden ik vraag (maar trek niet) en geef been en vang dat met de teugels weer op zo is mij geleerd een pony naar beneden te rijden en het lukt dus... Haha! maar ik kan er voorlopig niet heen Boos! dus de foto's moeten even wachten... maar op de manege is een paardje dancer die is oko heel moeilijk daarmee en mij lukt het bij hem ook daar volgne ook nog foto's van... Knipoog

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 09:52

tuurlijk weet ik het verschil wel maar ik was ff in de war van waarneer dat nou was Tong uitsteken Clown