Kafue schreef:Zo kunnen meningen enorm verschillen. Ik doe de beugels uit, maar dat gebeurd minstens drie keer in de week dus ik heb daar geen moeite meer mee. Onontbeerlijk voor een goede onafhankelijke zit.
Echter met zulke korte beugels hoor je op een springzadel die is daar speciaal voor gemaakt. In die belangrijke africhtingsfase ???? iedere fase iedere dag is belangrijk, lijkt het me niet echt fijn voor een paard als de rutier zo ver naar achteren zit. Balans punt veranderd en de druk wordt te veel naar achteren geschoven waardoor het paard zwaarder belast wordt in de nierpartij.
En begin nu niet over ja maar op een springzadel zitten ze ook zo, dat springzadel heeft zowieso al een ander zwaartepunt.
Een juiste zit aanleren door de beugels op een andere lengte dan de juiste te doen is jezelf en je paard voor de gek houden.
Zelfdiscipline en de continue corrigerende woorden van de instructeur.
Als zal ik het 1.000.000 keer moeten herhalen klant betaald me ervoor en alleen van uit de correcte voorwaarden is een correcte zit nastreefbaar. Het paard is lang genoeg onder het zadel om een maal zonder beugels te rijden.
Een goede zit hindert het paard niet. Bij een erg jong paard gespen wij overigens wel de beugels een a twee gaten korter als we van het springzadel over stappen op het dressuurzadel omdat een dressuurzadel je de mogelijkheid geeft meer met zit te rijden dan een springzadel
maar goed menigen verschillen ik schrijf alleen zoals ik het geleerd heb en nog steeds leer.
Jij, jij, jij, jij.... het word zo eentonig Kafue...
Een tip.... verdiep jezelf echt eens in een verhaal alvorens te reageren of in ieder geval te reageren waar je daadwerkelijk verstand van hebt, want dit is een lachertje meid
...
Ik maak er geen verdere woorden aan vuil Kafue, maar lees je eigen post nog eens door, je spreekt jezelf enorm tegen
!!!