nog wat foto's van djokke...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: nog wat foto's van djokke...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 11:40

Kaja schreef:
Bespeur ik hier enige vooruitgang.. Haha! ??

Goed hoor, ik vind het erg knap in de korte tijd dat je je lessen weer hervat hebt!

Je bent op de goede weg en je hebt zondermeer een prachtige fries Knipoog !

haha Bloos , tja ik doe mijn best, maar heb sinds dat ik oefen op mijn zit, errug pijn in mijn billetjes Haha! en mijn ruggetje...oeh!
voel me momenteel een jaartje of 80 Clown

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:42

klomp schreef:

haha...ik moet juist meer voorin het zadel gaan zitten omdat ik vaak door mijn verkeerde zit ergens op de lepel eindig, hihi

Wacht, volgens mij vat je mijn post verkeerd op. Ik bedoel dus dat wanneer je je beugels kort heb, je jezelf naar achteren op de lepel van het zadel kan duwen. Wanneer je beugels lang hangen, moet je je benen lang maken en het diepste punt van het zadel opzoeken (voorin dus).

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 11:47

patos schreef:
klomp schreef:

haha...ik moet juist meer voorin het zadel gaan zitten omdat ik vaak door mijn verkeerde zit ergens op de lepel eindig, hihi

Wacht, volgens mij vat je mijn post verkeerd op. Ik bedoel dus dat wanneer je je beugels kort heb, je jezelf naar achteren op de lepel van het zadel kan duwen. Wanneer je beugels lang hangen, moet je je benen lang maken en het diepste punt van het zadel opzoeken (voorin dus).

haha, ja ik snapte je wel hoor Haha!
maar volgens mijn instructeur, moet ik zo kort zitten om de lijn hak-heup-schouder weer te verkrijgen...die was namelijk zoek doordat ik in stoelzit zat. door kort te zitten moet ik mijn hak uitdrukken en worden mijn benen gedwongen om in de juiste positie te liggen. vandaar uit moet ik ze later weer verlengen (mijn beugelriemlengte). als ik namelijk nu mijn beugels weer lang maak zit ik gelijk weer verkeerd heb ik gemerkt dus hou het nog even vol Bloos

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:16

Nou meis je hebt leuk beestje hoor, echt foto geniek (of hoe je het ook mag schrijven) alleen de bak sproeien.... het stuift zo en is zo jammer voor de foto's ha ha ha grapje.
Ga zo door!!! toppie

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 12:17

Bets schreef:
Nou meis je hebt leuk beestje hoor, echt foto geniek (of hoe je het ook mag schrijven) alleen de bak sproeien.... het stuift zo en is zo jammer voor de foto's ha ha ha grapje.
Ga zo door!!! toppie

hahaha Haha! Haha! Haha!

ja klopt!! sproeiers waren kapot...maar inmiddels weer gemaakt!

thanx bets!!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 13:03

niemand meer? tips??

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:13

Mischien kun je proberen eens af en toe zonder beugels te gaan rijden. Je bovenbeen meer naar benen af laten hangen zodat de knie het laagste punt in het zadel wordt.En veel werken vanuit je zit kantel je bekken buikspieren naar je toe halen.
De ruggegraat is de veer de buispieren trekken er naar toe.
En probeer niet achter de loodlijn te vallen dan blokkeer je de beweging.

Verder mooi paard hoor, leuk een fries. En met de houding komt het met behulp van een kundig instructeur roek tjoek weer in order hoor, gaat het paard ook vaak nog beter door lopen Sucses.

Afbeelding
Hier heb je de beugels echt te kort waardoor je juist in de stoelzit gedwongen wordt omdat een dressuurzadel geen plaats bied aan de bovenbenen waardoor je je naar achter schuift. Ik zou de beugels zeker weet twee gaten langer doen. Mischien om te voelen dat je fout zit maar om er mee verder te rijden niet ge3schikt op zon zadel.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 13:23

Kafue schreef:
Mischien kun je proberen eens af en toe zonder beugels te gaan rijden. Je bovenbeen meer naar benen af laten hangen zodat de knie het laagste punt in het zadel wordt.En veel werken vanuit je zit kantel je bekken buikspieren naar je toe halen.
De ruggegraat is de veer de buispieren trekken er naar toe.
En probeer niet achter de loodlijn te vallen dan blokkeer je de beweging.

Verder mooi paard hoor, leuk een fries. En met de houding komt het met behulp van een kundig instructeur roek tjoek weer in order hoor, gaat het paard ook vaak nog beter door lopen Sucses.

Afbeelding
Hier heb je de beugels echt te kort waardoor je juist in de stoelzit gedwongen wordt omdat een dressuurzadel geen plaats bied aan de bovenbenen waardoor je je naar achter schuift. Ik zou de beugels zeker weet twee gaten langer doen. Mischien om te voelen dat je fout zit maar om er mee verder te rijden niet ge3schikt op zon zadel.

tja, kafue...de dingen die jij zegt zei ik ook tegen mijn instructeur, maar anderen daar hebben het ook op deze manier gedaan en hebben nu een wel heel perfecte zit, dus hoop ik maar dat ie gelijk heeft. ik ben inmiddels ook al een stuk rechter gaan zitten, dus het helpt mij wel. ik zit normaal ook 3 gaten langer en vind dit ook niet bepaalt lekker zitten, maar er zit vooruitgang in dus wil ik even volhouden om te kijken hoe het straks gaat. ook rij ik regelmatig zonder beugels. ik zit dan wel in het diepste punt van het zadel, maar dan steek ik mijn benen weer naar voor en tadaaa, ik zit weer in stoelhouding! sinds ik zo kort rij is dit niet meer voorgekomen dus kan het toch niet slecht zijn??

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:26

Maar het hele idee achter het verkorten van de beugels is juist om haar het gevoel terug te geven...

Lees anders even terug Kafue... of denk op zijn minst na... je geeft zelf toch ook les Knipoog !

Ook al zit Joyce nu "verkeerd" in haar zadel in een stoelzit wordt zij niet gedwongen, want daar zijn de beugels te kort voor, ze leert in deze houding recht zitten, de beenligging krijgt weer een beetje lijn en ze voelt haar paard bewegen!

Zonder beugels rijden op een jong onervaren paard wat nog geen jaar onder het zadel loopt zou ik ook achterwege laten!
Je kunt het wel doen op een ervaren paard, als je dit op Djokke gaat proberen krijg je miscommunicaties en hij zit nu in een belangrijke fase van zijn opleiding Knipoog !!

En wat Joyce zelf al aangeeft, dat gaat nu ten koste van haar zit!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 13:30

Kaja schreef:
Maar het hele idee achter het verkorten van de beugels is juist om haar het gevoel terug te geven...

Lees anders even terug Kafue... of denk op zijn minst na... je geeft zelf toch ook les Knipoog !

Ook al zit Joyce nu "verkeerd" in haar zadel in een stoelzit wordt zij niet gedwongen, want daar zijn de beugels te kort voor, ze leert in deze houding recht zitten, de beenligging krijgt weer een beetje lijn en ze voelt haar paard bewegen!

Zonder beugels rijden op een jong onervaren paard wat nog geen jaar onder het zadel loopt zou ik ook achterwege laten!
Je kunt het wel doen op een ervaren paard, als je dit op Djokke gaat proberen krijg je miscommunicaties en hij zit nu in een belangrijke fase van zijn opleiding Knipoog !!

En wat Joyce zelf al aangeeft, dat gaat nu ten koste van haar zit!!

zo is het, Kaja!! dit bedoelde ik!!!!
Haha! Haha! Haha!
thanx!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:40

Zo kunnen meningen enorm verschillen. Ik doe de beugels uit, maar dat gebeurd minstens drie keer in de week dus ik heb daar geen moeite meer mee. Onontbeerlijk voor een goede onafhankelijke zit.
Echter met zulke korte beugels hoor je op een springzadel die is daar speciaal voor gemaakt. In die belangrijke africhtingsfase ???? iedere fase iedere dag is belangrijk, lijkt het me niet echt fijn voor een paard als de rutier zo ver naar achteren zit. Balans punt veranderd en de druk wordt te veel naar achteren geschoven waardoor het paard zwaarder belast wordt in de nierpartij.

En begin nu niet over ja maar op een springzadel zitten ze ook zo, dat springzadel heeft zowieso al een ander zwaartepunt.
Een juiste zit aanleren door de beugels op een andere lengte dan de juiste te doen is jezelf en je paard voor de gek houden.
Zelfdiscipline en de continue corrigerende woorden van de instructeur.
Als zal ik het 1.000.000 keer moeten herhalen klant betaald me ervoor en alleen van uit de correcte voorwaarden is een correcte zit nastreefbaar. Het paard is lang genoeg onder het zadel om een maal zonder beugels te rijden.
Een goede zit hindert het paard niet. Bij een erg jong paard gespen wij overigens wel de beugels een a twee gaten korter als we van het springzadel over stappen op het dressuurzadel omdat een dressuurzadel je de mogelijkheid geeft meer met zit te rijden dan een springzadel
maar goed menigen verschillen ik schrijf alleen zoals ik het geleerd heb en nog steeds leer.

@Klomp ik denk persoonlijk dat je je ook iets meer op je zitbeenknobbels moet zetten en vooral de onderrug moet rechten. Je hebt een mooi lang silouette maak daar gebruik van, maak gebruik van de lengte van je been en je zit. Het met korte beugels zal niet slecht zijn maar persoonlijk vind ik met langere makkelijker omdat je veel spanning op je bovenbenen krijgt met korte.
Laatst bijgewerkt door Kafue op 01-06-05 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:49

Kafue schreef:
Zo kunnen meningen enorm verschillen. Ik doe de beugels uit, maar dat gebeurd minstens drie keer in de week dus ik heb daar geen moeite meer mee. Onontbeerlijk voor een goede onafhankelijke zit.
Echter met zulke korte beugels hoor je op een springzadel die is daar speciaal voor gemaakt. In die belangrijke africhtingsfase ???? iedere fase iedere dag is belangrijk, lijkt het me niet echt fijn voor een paard als de rutier zo ver naar achteren zit. Balans punt veranderd en de druk wordt te veel naar achteren geschoven waardoor het paard zwaarder belast wordt in de nierpartij.

En begin nu niet over ja maar op een springzadel zitten ze ook zo, dat springzadel heeft zowieso al een ander zwaartepunt.
Een juiste zit aanleren door de beugels op een andere lengte dan de juiste te doen is jezelf en je paard voor de gek houden.
Als zal ik het 1.000.000 keer moeten herhalen klant betaald me ervoor en alleen van uit de correcte voorwaarden is een correcte zit nastreefbaar. Het paard is lang genoeg onder het zadel om een maal zonder beugels te rijden.
Een goede zit hindert het paard niet. Bij een erg jong paard gespen wij overigens wel de beugels een a twee gaten korter als we van het springzadel over stappen op het dressuurzadel omdat een dressuurzadel je de mogelijkheid geeft meer met zit te rijden dan een springzadel
maar goed menigen verschillen ik schrijf alleen zoals ik het geleerd heb en nog steeds leer.

Jij, jij, jij, jij.... het word zo eentonig Kafue...

Een tip.... verdiep jezelf echt eens in een verhaal alvorens te reageren of in ieder geval te reageren waar je daadwerkelijk verstand van hebt, want dit is een lachertje meid Knipoog ...

Ik maak er geen verdere woorden aan vuil Kafue, maar lees je eigen post nog eens door, je spreekt jezelf enorm tegen Haha! !!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 13:50

Kafue schreef:

ahum...kafue, ik leer van iemand die zeer ver is..paarden voor GP traint en regelmatig paarden voor anky traint....ben jij dan wijzer?
kom jij nu maar eerst met foto's waarbij jij rechtop zit en je paard niet met zijn hoofd in de sterrenhemel loopt!
erg kinderachtig om de antwoorden van kaja in elk topic af te zeiken...zij heeft het tenminste bij het goede eind....en begrijpt wat ik bedoel.

dat is pas inzicht!!!!!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 14:03

zijn er nog mensen met echte tips??

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:05

klomp schreef:
zijn er nog mensen met
echte
tips??

Haha! Haha! Ervaren mensen die weten waar ze over praten!!

Of mensen die Djokke gewoon mooi vinden?!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 14:09

Kaja schreef:
klomp schreef:
zijn er nog mensen met
echte
tips??

dat mag ook uiteraard!!! hahaha... Haha! Haha! Haha!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:34

Kaja schreef:
klomp schreef:
zijn er nog mensen met
echte
tips??

Niet te bescheiden Kaja... Knipoog

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:36

My gosh.. wat een mooie fries Knipoog maar dat zul je vast vaker horen Tong uitsteken ook leuke naam (lijkt op de mijne Tong uitsteken ) -xxx- Dieuwke

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:40

Er is er maar 1 die kan rijden en dat ben -------> ik ha ha ha grapje even off topic (moet toch wel kunnen he dames)
Tips geven mag altijd, maar blijf leuk naar elkaar toe in uitspraken. Ik heb mijn uitspraak over Djokke al gegeven. Succes verder Joyce! Zet hem op.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 14:44

Bets schreef:
Er is er maar 1 die kan rijden en dat ben -------> ik ha ha ha grapje even off topic (moet toch wel kunnen he dames)
Tips geven mag altijd, maar blijf leuk naar elkaar toe in uitspraken. Ik heb mijn uitspraak over Djokke al gegeven. Succes verder Joyce! Zet hem op.

hahaha doe ik bets!!! ik zet em op!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 15:00

Dieuwke1989 schreef:
My gosh.. wat een mooie fries Knipoog maar dat zul je vast vaker horen Tong uitsteken ook leuke naam (lijkt op de mijne Tong uitsteken ) -xxx- Dieuwke

dank je voor je reactie!! wat heb jij voor fries (afstamming, foto's) ???

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:16

patos schreef:

Niet te bescheiden Kaja... Knipoog

Dank je... Haha!

Verder nog iets zinnigs?? Dit is namelijk niet mijn topic, dus ik ben ook niet degene die in de spotlights staat Knipoog !

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:17

Bets schreef:

Er is er maar 1 die kan rijden en dat ben -------> ik ha ha ha grapje
even off topic (moet toch wel kunnen he dames)

Go Bets, Go Bets.... *o/* *o/*

Haha! Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:20

[quote="klomp"
ahum...kafue, ik leer van iemand die zeer ver is..paarden voor GP traint en regelmatig paarden voor anky traint....ben jij dan wijzer?
kom jij nu maar eerst met foto's waarbij jij rechtop zit en je paard niet met zijn hoofd in de sterrenhemel loopt!
erg kinderachtig om de antwoorden van kaja in elk topic af te zeiken...zij heeft het tenminste bij het goede eind....en begrijpt wat ik bedoel.

dat is pas inzicht!!!!!![/quote]

Ik heb les van iemand die Grand Prix gereden heeft en internationaal heeft gesprongen en onder andere Amon van Annemarie Sanders Keizers getraind heeft, gelest heeft bij o.a Reiner Klimke. Verder heb ik hulp op stal van een M-B springruiter, En S-springamazone, een Z2 dressuuramazone, een S-dressuuramazone, de reserve nederlands kampioen military. Nee wijzer ben ik niet dan jouw GP ruiter en dat jouw trainer voor Anky rijd maakt hem/haar nog geen absoluut goede ruiter amazone.
Ik ben mij ervan bewust dat ik een foto geplaats heb met het onderschrift dan mijn paard er die dag absoluut niet door was waardoor hij inderdaad met gebruik van erg voor de loodlijn liep, een slechte rijkunstige vertoning waar ik me overigens niet voor schaam. Training is om van je fouten te leren en ik leer nog iedere dag bij. Overigens erg kinderachtig om me daar telkens over aan te vallen, nu weten we het wel een keertje hoor.
Jij vraagt om tips ik niet, ik plaatste alleen maar fotos van mijn paarden niet om afgezeikt te worden.

Maar ik snap hem wel hoor, als het antwoord in het straatje pas dan ben je goed en begrijp je elkaar. Als het antwoord niet past dan ben je slecht en een absolute verkeerde discussiepartner.
Echter was de defenitie van discussie niet de uitwisseling van gedachten.
En meningen verschillen daar ben ik me van bewust, en afzeiken doe ik haar niet hoor, ik zou niet weten waarom.

En inderdaad ga ik met bets mee blij leuk in de uitspraken naar elkaar toe dat is een wijze les die sommigen hier wel kunnen gebruiken. Ik mischien ook wel en als ik grof ben in mijn uitspraken mag je me daar best wat van zeggen, maar niet als je tips vraagt en ik geef de tip die niet bij je past of bij je trainer en je vriendenkringetje.

O ja @ klomp waarom doe je eerst vriendelijk en antwoordt je dat dat ook was wat je tegen je instructeur zei en doe je daarna zo anti.???

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 16:03

Kafue schreef:
Niets zinnigs...

Haha! Haha! Knipoog