Indy@trainen, met stomme digi

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Le0nie

Re: Indy@trainen, met stomme digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:11

ik vind je houding en beenligging wel netjes enzo, maar je pony drukt z'n rug weg en je handen zitten te laag, en het lijkt alsof je trekt, dus handen boven de manenkam, en eerst gaan werken aan het tempo, als hij rustiger is en ontspant inz'n hals en rug, dan zal hij via losjes kneden en been steeds lager gaan lopen, dat is de geode weg om er te komen, en niet crossen en je handen omlaag duwen...

En @ Al die mensen die zeggen dat ze niet kan rijden en dat het derenmishandeling is, shut up! ga zelf maar eens op een snelle pony zitten en hem proberen rond te rijden, als El_vis nog nooit van deze (betere/goede) manier heeft gehoord weet ze eigenlijk ook niet beter, misschien kan ze dan wel niet rijden, maar dat kun je niet opmaken uit deze foto's + film, hier is gewoon tijd voor nodig, en als je dat nog nooit te horen hebt gekregen ga je het op deze manier proberen... Dat is idd niet zo goed, maar sommige mensen weten niet beter, dan kun je der beter helpen dan afbekken.

Trouwens: Leuke pony Vork Erg mooi hoofdje en mooie lange manen+voorpluk Lachen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:16

@Le0nie, zelf heb ik ook een ontzettend moeilijke pony. Ze is erg snel en sterk. Op een snelle pony kan je inderdaad niet rond rijden. Die moet je eerst op het juiste tempoo rijden. dus dat wat ze doet is fout Knipoog

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:18

Ik ben het met sommige eens hier.. Maar dit is echt GEEN dierenmishandeling hoor! Op dat filmpje vind ik het er best netjes uit zien.. Je zit netjes en hebt je benen ook netjes inderdaad.. Je handen mogen wat meer meegaan met de bewegingen maar op zich gaat het zo wel.. Je bent wat hard met je handen, maar ik weet hoe het is om een snelle pony te rijden..

Als je al les krijgt: Veel succes ermee Lachen

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:29

Tjonge jonge kan het niet wat rustiger mense.. ik geloof echt niet dat ze de heletijd in die mond loopt te sleuren.. het zijn maar moment opnames het kan best zijn dat hij de rest van de tijd lekker ontspanne liep.. dus hou het rustig.. Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:47

ja ik vind het wel een beetje erg hoor `maarja ik zal zeggen het is een super leuke pony

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:54

DeedeJee schreef:
Stascha_kim schreef:
jeetje leer eerst even goed rijden.. je trekt af en toe gewon heel het bit door ze mond en het ziet er ruw uit en is het ook het zadel zit veel te ver naar voren heb je geen les ofzo..afschuwlijk om dit te zien Boos!

Nou, nou! Een beetje minder kan ook wel hoor!
Dus als je foto's wilt plaatsen moet je wel heel goed kunnen rijden?? Dat is wat je zegt. Dan denk ik dat heel veel bokkers nooit rijfoto's zullen plaatsen.

Het is inderdaad geen hogeschool niveau en natuurlijk mankeert er het een en ander aan. Maar hou je commentaar een beetje vriendelijk?
Aan de TS:
Dat hoofd-omhoog-probleem kun je proberen op te lossen door hem beter aan het been te rijden. Hij rent nu een beetje onder je vandaan. Ontspanning er in rijden is heel erg moeilijk, maar als je les neemt dan leer je dat snel genoeg. En hoe moeilijk het ook is, probeer niet te trekken. Daar wordt het alleen maar erger van. Veel succes, het is een leuke pony.

aha hier is Stascha_kim ook al weer aan het bot doen !!!
bij mij ook al !! ik vind het een hartstike leuke pony oke er moeten wat dingen gebeuren maar dat gaat heus wel lukken ik wil wel eens foto's van Stascha_kim ben je een grand prix ruiter ofzo ?? (dat zal wel niet !!) en nog een ding ordeel nou een niet te snel Stascha_kim je kent die pony wel helemaal niet misschien !! Boos!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:07

Ik vind t wel heeeeeeeel triest hoe mensen HIER oordelen!
Dit is weer echt bokt!

Lang leve.. alle Sh*t commentaar!
Het meeste van dit commentaar heeft ze namelijk geen ene REET aan! als jullie haar nou commentaar geven waar zei OF haar instructrice iets mee kan dat zou dat een stuk fijner worden!

En ik vind totaal niet dat het hier om dierenmishandeling gaat! dat is Totally Bullshit! echt waar... We zijn niet allemaal Anky! Get alive!

Ik denk dat als er hier mensen reageren die haar ECHT iets te melden hebben..en die haar ECHT tips kunnen geven waar ze echt iets mee kan...dat dat een goed idee zou zijn dat die hier reageren..en dat niet iedereen t zelfde zegt!
dat is toch helemaal niet nodig?

Ik vind t een eeerg leuke pony! ze is al veel verandere hoor elvira!
Ik weet dat jij goed bezig bent met deze pony...en dat je totaal geen slechte bedoelingen hebt! maar als andere mensen andere dingen willen denken...tja...daar kan ik ook niets aan doen!

Tips zijn altijd welkom... maar graag wel een beetje op een normale manier joh!
We kunnen toch wel volwassen doen hier?

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:15

helmaal gelijk !!! Boos! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:28

Wat een lieve pony!
Maar probeer eerst je pony in een normaal tempo te laten lopen en train er eerst op dat hij goed naar je hulpen luistert.
Zo zal hij ook een stuk meer ontspannen zijn en geeft hij sneller na zonder je zo zit te trekken.
Hoe komt het dat ze zo druk is? Is ze van zichzelf zo'n stresskip?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:38

gave sokken! Haha!
ik weet hoe irritant het aanvoelt, zo'n sterren kijker.
misschien een tip, doe er een martingaal aan. op die manier kan de pony niet teveel onder je vandaan lopen, en zul je zelf wat losser in de hand kunnen worden, zonder je handen omlaag te duwen ( wat je nou eenmaal snel krijgt met een kleine pony)
kijk uit dat je niet half achter je zadel beland. misschien een paar keer zonder beugels rijden om je zit punt op te zoeken waar je normaal hoort te zitten.
ga veel voltes en overgangen rijden om haar aan het been te krijgen en het tempo te verminderen. op al die lange stukken in de galop kan ze er juist tussenuit komen met haar hoofd.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 07:55

lowara schreef:
gave sokken! Haha!
ik weet hoe irritant het aanvoelt, zo'n sterren kijker.
misschien een tip, doe er een martingaal aan. op die manier kan de pony niet teveel onder je vandaan lopen, en zul je zelf wat losser in de hand kunnen worden, zonder je handen omlaag te duwen ( wat je nou eenmaal snel krijgt met een kleine pony)
kijk uit dat je niet half achter je zadel beland. misschien een paar keer zonder beugels rijden om je zit punt op te zoeken waar je normaal hoort te zitten.
ga veel voltes en overgangen rijden om haar aan het been te krijgen en het tempo te verminderen. op al die lange stukken in de galop kan ze er juist tussenuit komen met haar hoofd.

kijk daar heb ik wat aan, thanks Lowara, en over mijn zit; Volgens crossmonster (instructrice) ligt dat aan het zadel (er werd mij namelijk altijd juist verteld dat ik een goede zit had, dus kweet nie) Knipoog

En aan Femke_L
Bedankt Fem, ja jij hebt al al mijn verhalen aangehoord, Knipoog

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 07:57

aukje91 schreef:
Wat een lieve pony!
Maar probeer eerst je pony in een normaal tempo te laten lopen en train er eerst op dat hij goed naar je hulpen luistert.
Zo zal hij ook een stuk meer ontspannen zijn en geeft hij sneller na zonder je zo zit te trekken.
Hoe komt het dat ze zo druk is? Is ze van zichzelf zo'n stresskip?

Ja ze is dus van zichzelf best een stresskip tijdens het rijden
Vandaar dat hjet juist zo moeilijk is haar rustig te laten lopen.

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:09

HEt commentaar op de eerste pagina vind ik wat overdreven!

Mij valt direct op dat het zadel erg ver in haar nek ligt. Met je zit zie ik niets vreemds, alleen je handhulpen ja.

Ik zou geen hulpteugels gaan gebruiken. Eerst je pony op een rustig tempo laten lopen en zorgen dat ie aan het been is.

Met je instructrice erbij komt dat wel goed. Ik zou wel wat aan het zadel doen. Kan zijn dat het voor het zicht anders lijkt, maar goed.
Verder vind ik het een lekker pittig ding. Leuk koppie!

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:13

fijn he, zo'n sterrenzoeker Tong uitsteken heb ik ook. hoewel het nu veel beter gaat!
alleen heb je kans dat ze als ze je zo een tijd tegen zit te werken, dat je echt 'tegenwerkspieren' krijgt, dan wordt het nog moeilijker om nageeflijk te rijden.
ik zou ook veel schakelen in het werk, veel sluiten en daar in stap al mee beginnen. in stap zo ver sluiten dat ze stapje voor stapje zet. als ze braaf is mag ze weer naar voren stappen. in draf kun je dat ook al doen, maar ik denk dat galop misschien wat moeilijker is
is heel moeilijk, maar dan krijgt je betere reactie op je been, en dat is het eerste wat je moet gaan bereiken. maar je krijgt les begrijp ik, dus
dat komt wel goed Lachen succes!
enne.. als je ooit wedstrijden wilt gaan rijden, je hebt meer aan zo'n pittige pony dan aan een lome dodo Haha!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:17

@El_vis, je stuurt mij wel een boos PM. En je bedankt die mensen die je hebben geholpen. Ik heb rustig commetaar geven. Op de 2de pagina geef ik mijn mening. en dan krijg ik zo poedersuiker reactie terug!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 08:18

asjuhh87 schreef:
fijn he, zo'n sterrenzoeker Tong uitsteken heb ik ook. hoewel het nu veel beter gaat!
alleen heb je kans dat ze als ze je zo een tijd tegen zit te werken, dat je echt 'tegenwerkspieren' krijgt, dan wordt het nog moeilijker om nageeflijk te rijden.
ik zou ook veel schakelen in het werk, veel sluiten en daar in stap al mee beginnen. in stap zo ver sluiten dat ze stapje voor stapje zet. als ze braaf is mag ze weer naar voren stappen. in draf kun je dat ook al doen, maar ik denk dat galop misschien wat moeilijker is
is heel moeilijk, maar dan krijgt je betere reactie op je been, en dat is het eerste wat je moet gaan bereiken. maar je krijgt les begrijp ik, dus
dat komt wel goed Lachen succes!
enne.. als je ooit wedstrijden wilt gaan rijden, je hebt meer aan zo'n pittige pony dan aan een lome dodo Haha!

ghehehe Haha! Tong uitsteken thanks

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 08:20

Steffie89 schreef:
@El_vis, je stuurt mij wel een boos PM. En je bedankt die mensen die je hebben geholpen. Ik heb rustig commetaar geven. Op de 2de pagina geef ik mijn mening. en dan krijg ik zo poedersuiker reactie terug!

Nou als je dit zo op het topic zet betekend dus alleen maar dat je hulp wilt van anderen Tong uitsteken
Nou, als je het zo wilt weten; ik heb idd een pb'tje gestuurd maar was niet boos bedoeld, ik vind het alleen niet zo eerlijk van je dat je zo onaardig reageerd tegen mij.
Dat is alles

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:24

Nee, ik hoef geen hulp van andere. Ik wil alleen zegen dat je niet zo boos op mij hoeft te gaan reageren. En dit mag de rest rustig weten.

Maar ik hoef er verder niks meer over te horen. Ik zal nog een keer iemand uitleg geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:48

hej elf..

leuke foto´s...alleen probeer het zadel meer naar 8teren te leggen. lukt dat niet zo..dan moet je aan de eigenaar vragen voor een staart riem.
verder kun je misschien beter haar eerst goede overgangen e.d. laten maken zodat ze goed op je hulpen is en pas als ze goed op je hulpen is kan ze aan de teugel lopen.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:06

volgens mij is het zadel aan de achterkant wat laag.. moet het misschien wat opgevuld worden? dan zal het ook niet zo op de nek gaan schuiven..
ik denk dat je heel wat aan de tips van lowara hebt. als het zadel goed ligt, kun jij ook lekker gaan zitten, en word het plaatje ook veel beter!

Flosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:05

elfje ik kan de foto's niet zien

groetjes mij

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:21

hm waar blijft de reactie van de ruiter zelf?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:44

skippy schreef:
hm waar blijft de reactie van de ruiter zelf?

uh die heeft allang gereageerd hoor...maar de foto's doen t nie meer..omdat dit topic al wat ouder is...(en op sommige upload-sites blijven de foto's maar 2 weken ofzo online)

i_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 15:15

Anora schreef:
i_horselover schreef:
op de foto's is soms inderdaad te zien alsof ze 'zaagt' maar Indy is ook niet echt een makkelijk paardje. ik heb haar gezien een beetje in het begin en toen was ze echt heet nu is ze veeeeeel rustiger.

en het lijkt of ze zaagt maar dat ligt echt aan Indy want die is heel kijkerig, en ze is nog niet helemaal relexed...dus.

en nog iets......... als jullie commentaar hebben zeg dan elsjeblieft niet hetzelfde want uiteindelijk word het een beetje eentonig topicje

Ze is niet relaxed nee, maar heb je wel eens nagedacht WAAROM ze niet relaxed is!?

misschien omdat het paard nooit echt geleerd heeft om relexed te zijn????????

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 15:22

Ik ben erg benieuwd waarover zo'n stennis gemaakt word in het topic,
helaas zijn ook voor mij geen foto's zichtbaar