Djokke en Klomp @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bets

Re: Djokke en Klomp @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:13

Nou hele leuke combi, mooie foto's maar inderdaad, laat hem niet te rond rijden door je instructeur. Friezen hebben van nature al makkelijker de neiging om achter LL te gaan lopen. Maar je weet dat zelf ook wel neem ik aan Knipoog
Komt allemaal wel goed en ziet er echt leuk uit! toppie.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:25

ja inderdaad, ik moest hem ronder instellen dan normaal, bovendien was dit mijn eerste les en was mijn houding in de loop der jaren verandert in stoelzit, dus moest ik mijn beugels 3 gaten korter doen om weer die lijn hak, heup, schouder te krijgen, ik kantelde namelijk mijn bekken verkeerd. ook moest ik mijn handen lager houden, want normaal rijd ik met mijn handen naast elkaar en net boven de schoft. het dieper en ronder instellen moest om hem nog meer zijn rug te laten gebruiken en het achterbeen optimaal te activeren...dit doen we maar 5 a 10 minuutjes en dan moet ik met meer lengte gaan rijden met het hoofd op de ll of ietsje ervoor. dus daar word aan gewerkt. toch merkte ik dat mijn paard veel ontspannender was dan normaal, ondanks dat ik voor het eerst op vreemd terrein was en veel beter op mijn zit en been begon te reageren en voelde de rug echt opbollen als het ware. bovendien had ik nu eindelijk voorwaartse drang die er eerst veel minder was. dus heb toch echt verschil gevoelt en gemerkt in positieve zin.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:27

Nou dan is het goed dat je dat allemaal gevoeld hebt en dat je zeker verbetering voelde. Ja als je tijdje niet lest sluipen snel weer foutjes erin. Maar daarvoor ga je ook lessen natuurlijk. succes verders.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:38

Knappe vent hoor!!! En een hele leuke combinatie.....

Ziet er al met al (na jaren geen les Haha! ) echt helemaal NIET slecht uit, ja je zit zou rechter mogen, maar dat is met een paar lesjes zo weer bekeken...

Als je niet regelmatig les krijgt, ga je in een bepaalde houding rijden, als je dan niet gecorrigeerd word, dan sluipt het er vanzelf in....

Niets aan de hand, want verder ziet het er heel goed uit, je paard ook aangezien hij een jaar onder het zadel is...

Ik vind het helemaal geen probleem dat hij rond loopt, zolang jij hem daar rijdt!
Er wordt wat commentaar gegeven over voor de LL, maar dat zou ik laten, ik zou het afwisselen met laag en diep!

Om vervolgens de neus er laag uit te rijden, voorwaarts/neerwaarts zeg maar en van daaruit op gaan richten!

Friezen hebben i.m.o de eigenschap om van zichzelf al extreem opgericht te lopen, waarbij de rug vaak de dupe wordt omdat ze die wegdrukken!

Lekker rond rijden en vooral op vreemd terrein, andere paarden etc. hou je meer controle, hij blijft bij de les. rijdt goed voorwaarts en de spieren gaan vanzelf meedoen!!

Met regelmaat houding wisselen en alle controle hebben in welke houding je rijdt is natuurlijk vanzelfsprekend!!

Maar ik vind het heel aangenaam om naar te kijken, echt een hele leuke vriendelijke combinatie.... Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:46

Kaja schreef:
Knappe vent hoor!!! En een hele leuke combinatie.....

Ziet er al met al (na jaren geen les Haha! ) echt helemaal NIET slecht uit, ja je zit zou rechter mogen, maar dat is met een paar lesjes zo weer bekeken...

Als je niet regelmatig les krijgt, ga je in een bepaalde houding rijden, als je dan niet gecorrigeerd word, dan sluipt het er vanzelf in....

Niets aan de hand, want verder ziet het er heel goed uit, je paard ook aangezien hij een jaar onder het zadel is...

Ik vind het helemaal geen probleem dat hij rond loopt, zolang jij hem daar rijdt!
Er wordt wat commentaar gegeven over voor de LL, maar dat zou ik laten, ik zou het afwisselen met laag en diep!

Om vervolgens de neus er laag uit te rijden, voorwaarts/neerwaarts zeg maar en van daaruit op gaan richten!

Friezen hebben i.m.o de eigenschap om van zichzelf al extreem opgericht te lopen, waarbij de rug vaak de dupe wordt omdat ze die wegdrukken!

Lekker rond rijden en vooral op vreemd terrein, andere paarden etc. hou je meer controle, hij blijft bij de les. rijdt goed voorwaarts en de spieren gaan vanzelf meedoen!!

Met regelmaat houding wisselen en alle controle hebben in welke houding je rijdt is natuurlijk vanzelfsprekend!!

Maar ik vind het heel aangenaam om naar te kijken, echt een hele leuke vriendelijke combinatie.... Knipoog

goh wat fijn om te horen kaja! ik kan inderdaad hem op elke plek rijden waar ik wil; hoog, laag, diep...hij volgt ten alle tijd mijn hand. we doen dit ook maar evn 5 a 10 minuutjes en dan weer vwrts/nwrts en wissel vaak af. ik heb al sinds 1996 geen les meer gehad dus moest ik inderdaad mijn stoelzit even afleren en zit nu al veel rechter dan voorheen. en dat voel ik terug in mijn paard zijn bewegingen; hij danst nu veel meer. doordat ik zo zat als eerst, beperkte ik mijn paard in zijn bewegingen en versteef een soort in plaats van mee te bewegen met mijn heupen...die hield ik dus vast. nu ik het verschil heb gevoeld ben ik er keihard mee aan het werk om mijn zit optimaal te maken. ik heb hem (misschien onverstandig) helemaal alleen beleerd zonder hulp dus ben al tevrede met waar ik nu ben...en hoop dat dat alleen maar beter wordt!
ik doe in ieder geval mijn best!!

bedankt voor je reactie en uitleg!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:50

Bets schreef:
Nou dan is het goed dat je dat allemaal gevoeld hebt en dat je zeker verbetering voelde. Ja als je tijdje niet lest sluipen snel weer foutjes erin. Maar daarvoor ga je ook lessen natuurlijk. succes verders.

dank je bets!!! Haha! Knipoog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 09:38

heej man ziet er super uit!! Hij heeft zo wel wat weg van fede!! Wat is zijn afstamming? mooie fries hoor Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:02

Navidad schreef:
heej man ziet er super uit!! Hij heeft zo wel wat weg van fede!! Wat is zijn afstamming? mooie fries hoor Haha!

hi, dank je voor je reactie!! zijn vader is reyert en opa is oege.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:08

wat een TOP combinatie zeg. Cool
ziet er inderdaad heel goed en zeker gezellig uit.
jullie hebben veel plezier zo saampjes.

Ga zo door zou ik zeggen. Knipoog

Groeten

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:15

droefje schreef:
wat een TOP combinatie zeg. Cool
ziet er inderdaad heel goed en zeker gezellig uit.
jullie hebben veel plezier zo saampjes.

Ga zo door zou ik zeggen. Knipoog

Groeten

dank je!! plezier hebben we zeker saampjes!!

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:22

dat is van je gezicht af te lezen.

smile van oor tot oor. Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:27

droefje schreef:
dat is van je gezicht af te lezen.

smile van oor tot oor. Haha!

hihi Haha! dit is ook echt een paard waarmee ik me 1 voel dus dat zal het wel zijn! dank je voor je reactie!!!

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:37

Heej mooi paard man! echt onwijs, alleen jammer dat die foto's beetje klein zijn.. ziet er goed uit hoor Pling

Ramoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:40

jeeeeeeeeeeeeeej wat een giga mooie fries Cool

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:02

Elsemiekje schreef:
Heej mooi paard man! echt onwijs, alleen jammer dat die foto's beetje klein zijn.. ziet er goed uit hoor Pling

foto's kun je vergroten door erop te klikken Knipoog

dank je voor je reactie!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:02

Ramoon schreef:
jeeeeeeeeeeeeeej wat een giga mooie fries Cool

thanks Bloos

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:19

nog meer verbeterpunten???

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:40

Leuke fries hoor Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:22

kendilover schreef:
Leuke fries hoor Haha!

hi, dank je...jij hebt ook een gaaf paard!!