Le0nie schreef:Ik dnek dat je gewoon door moet blijven rijden, hij zal vanzelf minder tegen sputteren, maar als hij het echt niet leuk vind, moet je wel beetje meelevend voor em zijn, ik denk dat veel aanraking ook wel helpt, misschien vind hij het een raar idee dat hij over zijn rug wordt aangeraakt met gewicht, dus veel aaien over zijn hele rug enzo... Het is een jonge pony daaorm denk ik dat hij het eerder vreemd vind dan onprettig.
oke bedankt
zal het proberen
amie_x_mij schreef:misschien moet je hem nioet altijd zijn zin gaan geven, volgens mij las ik dat omdat hij naar de uitgang scheurde je hem maar over de hindernis liet gan..
Ga met hem oefenen, op de andere kant van de bak op de volte. Scheurt hij naar de uitgang, bestraf hem (op wat voor wijze moet je zelf weten, kan met stem been etc.) en dan zet je hem gewoon weer op de volte.. En dan telkens iets verder naar de uitgang, zogau hij het goed doet belonen!
En hij springt super netjes, alleen jammer dat je er zo snel uitgroeit.
Dit topic is beter he le0nie? Die andere was echt slecht.. haha
dat van de uitgang is nu ookal weer bijna over
komt omdat die nog zo jong was denk ik en ik 'm nog aan het "beleren" ben. ik geef 'm ook niet altijd z'n zin hij crossde dan wel naar de uitgang, maar van mij mocht die daar niet naartoe dus stuurde 'm daar weg maar de hinderis stond in de weg
dus toen .,... SPRINGGG
bedankt allemaal voor de leuke reacties