Jaa ik ben definitief over me springangst heen :)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Re: Jaa ik ben definitief over me springangst heen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:10

leuke pony, springen ziet er goed uit.

Vind alleen je materiaal (zowel springspullen als je eigen uitrusting) het tegenovergestelde tonen, dan van iemand met springangst. Je vindt het eng om te springen, maar gaat nu zelf het gevaar opzoeken door gevaarlijke spullen te gebruiken en jezelf zo te kleden...

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:22

PriscaZ schreef:

Vind alleen je materiaal (zowel springspullen als je eigen uitrusting) het tegenovergestelde tonen, dan van iemand met springangst. Je vindt het eng om te springen, maar gaat nu zelf het gevaar opzoeken door gevaarlijke spullen te gebruiken en jezelf zo te kleden...

Helemaal mee eens Lips are sealed maar voor de rest leuk ponytje Haha!

sucses verder Haha!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 16:22

PriscaZ schreef:

wat is er mis met mijn kleren Verward

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:27

niks.. Scheve mond
niet iedereen is zo rijk om goed springmateriaal te kunnen kopen Rolleyes

kom op zeg.. grow up Scheve mond

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 16:30

ja ik rijdt met puma's en sokken...
1 omdat het veel fijner rijdt.. Ik heb het gevoel dan dat ik hem beter aanvoel enzo..
2 het was gewoon te warm om rijlaarzen aan te doen.. het is hier 30 graden in de schaduw Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:33

Mietje schreef:
niks.. Scheve mond
niet iedereen is zo rijk om goed springmateriaal te kunnen kopen Rolleyes

kom op zeg.. grow up Scheve mond

idd..Rolleyes
De balk ligt op t einde van de "houders" zodat als hij m aantikt hij er zo af kan vallen.
De "houders" zij gewoon gewone lichte plantenhouders.

Normale paarden krijgen het niet voor elkaar om met alleen links over de balk te komen, dan te vallen, dan naar rechts of links te rollen zodat ze in balk+houders verstrikt komen te zitten..
(ruimte tussen die 2 houders is denk ik bijna 3 meter)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:35

als je springt zorg dan dat je goed materiaal hebt, of spring anders niet. En dan nog als je een handige vader hebt kun je t makkelijk zelf maken!

Afbeelding
zelf gemaakt door de nieuwe man van me moeder(balkjes zijn nu weer geschildert Bloos )

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 18:26

noedel schreef:

Normale paarden krijgen het niet voor elkaar om met alleen links over de balk te komen, dan te vallen, dan naar rechts of links te rollen zodat ze in balk+houders verstrikt komen te zitten..
(ruimte tussen die 2 houders is denk ik bijna 3 meter)

Als je doelt op mijn uitleg over de sprinhouders... ik had het niet over vallen en doorrollen van het paard. Lijkt me idd stug dat het dan in die dingen terecht komt.
Wat ik bedoelde was dat het dier tegen de balk kan aanknallen, waardoor de ijzeren houder om kan donderen. Als dit met een beetje vaart gaat kan het zo zijn dat de houder een stukje verderop schiet, dán kan het paard met zn benen in het ijzer komen en dát is wat ik gevaarlijk vind.

Heb het zelf wel eens met autobanden gehad, stormde op hindernis af, paard struikelde bij afzet en knalde vol op de balk in. Door deze knal vlogen de banden om en kwam het paard in 1 van de banden terecht met zn benen. Nou was dat niet erg, rubberen band, groot gat dus geen probleem. Maar dat word dus een stuk gevaarlijker als het een ijzeren rek betreft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:06

@ elmiran: er stond nog boven het topic, geen commentaar op het springmateriaal..Niet iedereen heeft het geld om springmateriaal te kopen! Mss moet je daar ook rekening mee houden..

@sanex: ik snap wat je bedoeld, maar de balk ligt op t eind van de "houders" dus zo gauw die aangetikt word, valt hij eraf.

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:07

Nerooo Lovers
Echt mooie fotos!
Nero is echt een mooi beest Kwijl

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:13

Vind dat als je geen goed springmateriaal hebt je t dan niet moet doen, je kunt ook emmers gebruiken zijn wel betaalbaar Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:15

foto van mij doet het nu niet meer(die hierboven ergens)....hindernissen zelf maken is wel veel werk maar kost weinig geld...

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:02

C00o0o0o0o0lL! Ziet er mooi uit man. ben je over je angsten heen? Huilen Ik moet er nog overhene zien te komen heb bnou alleen nog maar hooibergje gesprongen! Vingers aflikken

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:10

Ziet er heeeeel goed uit, maar ook ik vind het hindernis materiaal echt... nee. Het is niet zo zeer een kwestie van geld, ik snap en weet dat hindernis materiaal duur is. Maar net zoals gezegd is, emmers, tonnen,jerrycans.. dat is echt niet zo duur. En ook nog eens veel veiliger. Verder sluit ik me bij Sanex aan.

Maar wel ontzettend goed dat je zo over je angst heen kan komen! jeumig wat kan jou paard springen zeg!

Mactime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:14

vloei je handen beter af boven de sprong strax ben jij over je springangst heen en springt je pony nooit meer . En die hindernissen probeer een ronde balk te vinden en je kan beter emmers gebruiken strax gaat er iets verkeerd en stapt ie in zon metalen ding ! leuke pony trouwens Knipoog zonde als daar ongelukken mee gebeuren of met jou ! sorry je moet het commentaar niet verkeerd opvatten ...Knipoog

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:24

Mooi paardje Lachen Ik zou je wei ook maar eens opruimen, bakstenen bij een sprong .. Wat als je paardje schrikt, een pasje bij zet of iets anders? Mss loopt hij/zij dan wel op een baksteen of iets anders, en heeft hij iets voor ? 't Is maar raad Lachen Voor de rest zeer mooi Knipoog

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:29

Leuke pony Lachen
Ik zou een grondbalke neerleggen.. de meeste pony's springen fijner met een grondbalkje.. verder je handen iets meer meegeven boven de sprong Lachen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:34

Goed zeg...dat je over je springangst heen bent!!
Ziet er goed uit...leuke pony is Nero... Haha!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:42

Leuke pony!!!
Persoonlijk zou ik ook een grondbalkje neerleggen vooral omdat je aangeeft dat hij nog wel eens te vroeg afzet...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 07:33

nerootjuh schreef:
wat is er mis met mijn kleren Verward

helemaal niets, ik bedoel met sportschoenen zonder hakje en met een pet ipv cap.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:46

Ik vind het springen zelf er heel goed uitzien!

Maar als je geen commentaar wilt moet je niet dit soort foto's plaatsen.

Goede hindernissen hebben niets met geld te maken. Verschillende bokkers geven al voorbeelden van goedkope veilige hindernissen.
Dit ziet er gevaarlijk uit. Een emmer, ton,jerrycan hooibaal etc kosten bijna niets. Geld kan dus geen argument zijn! Het gaat hier niet alleen om jou veiligheid maar vooral om die van je paard.

Zelf zie je er ook niet al te veilig gekleed uit. Wel een leuke outfit maar niet geschikt om paard te rijden. Ik mis een cap en jophers. Je hebt blijkbaar wel geld over voor leuke kleding maar niet voor je eigen veiligheid of die van je paard. Boos!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 18:00

flowerxxx schreef:
Ik vind het springen zelf er heel goed uitzien!

Maar als je geen commentaar wilt moet je niet dit soort foto's plaatsen.

Goede hindernissen hebben niets met geld te maken. Verschillende bokkers geven al voorbeelden van goedkope veilige hindernissen.
Dit ziet er gevaarlijk uit. Een emmer, ton,jerrycan hooibaal etc kosten bijna niets. Geld kan dus geen argument zijn! Het gaat hier niet alleen om jou veiligheid maar vooral om die van je paard.

Zelf zie je er ook niet al te veilig gekleed uit. Wel een leuke outfit maar niet geschikt om paard te rijden. Ik mis een cap en jophers. Je hebt blijkbaar wel geld over voor leuke kleding maar niet voor je eigen veiligheid of die van je paard. Boos!

Ik gebruik eigenlijk nooit een cap... en bovendien als ik die een had gehad was het veels te warm daarvoor..
en met rijlaarzen of jodhpurs kan je net zo gemakkelijk doorschieten dus daar niet zo over zeuren Rolleyes dat heb ik al 100 x gehoord..
een vriendin is ook met laarzen doorschoten dus dat maakt niks uit!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:08

Ziet er goed en leuk uit hoor OK dan!
Over een tijdje zien we je dus nog hoger Knipoog Tong uitsteken ?