Fede 4 jarige fries (V. Heinse) @ work!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Re: Fede 4 jarige fries (V. Heinse) @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:22

Ik had precies hetzelfde probleem. Je moet het alleen niet in stap oplossen maar in draf omdat je dan meer activiteit van achteren hebt. Sowieso moet je er met je been meer aan zitten want ik zie je hier alleen met de hand bezig en dan trek je hem alleen maar korter in de hals.
Maar het komt wel goed hoor Lachen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 10:55

MaestroE schreef:
Hoihoi, wat een leuk beessie zeg!! Ziet er heel goed uit!

Ik denk dat je hem wat meer lengte in z'n hals moet geven en wat meer voorwaarts kan rijden; zodat hij misschien wat meer lengte krijgt Knipoog

Voor de rest vind ik dat je je benen wat meer naar achteren moet leggen (die rechte lijn door je heen)

gr Essie

Hij is juist mega voorwaarts Lachen Morgen of over morgen zal ik even wat filmpjes plaatsen. de achterhand komt er dan ook super onder. Dat lengte in zijn halls zijn we mee aan het werk, kan natuurlijk niet alles losgooien. contackt moet er wel zijn. ben ook bezig met hem daar naar toe te rijden. wacht even een voorbeeld zo Lachen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 10:59

Lenn schreef:
Ik had precies hetzelfde probleem. Je moet het alleen niet in stap oplossen maar in draf omdat je dan meer activiteit van achteren hebt. Sowieso moet je er met je been meer aan zitten want ik zie je hier alleen met de hand bezig en dan trek je hem alleen maar korter in de hals.

ook in draf lossen we het op. maar we zijn ook bezig met hem zijn conditie te laten opbouwen. vandaar dat ik veel stap, verder zitten alle basis knoppen erop. stap draf galop. ik heb van mezelf een hele stille hand. maar wil hem met mijn handen te veel corrigeren, stelling exc. de balans is nou super en hij pakt alles ook heel goed op. Ik zit er ook veel met mijn been aan elke pas, ik probeer hem er ook naartoe te drijven. zowel in stap draf en galop.

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:06

Lenn schreef:

Dat idee krijg ik ook een beetje bij de foto's ik zie van jou kant weinig been en veel hand en ik denk dat je daarom die spanning krijgt in hals en mond (en je belemmerd zo hem in zn gangen). Als je met je been er bij rijdt zal hij zn rug bol maken en zn achterhand activeren en zo kan hij ontspannen aan de teugel gaan lopen.
Verder leuke foto's en een mooie fries, succes op de wedstrijd!

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:08

moes schreef:
Lenn schreef:

Dat idee krijg ik ook een beetje bij de foto's ik zie van jou kant weinig been en veel hand en ik denk dat je daarom die spanning krijgt in hals en mond (en je belemmerd zo hem in zn gangen). Als je met je been er bij rijdt zal hij zn rug bol maken en zn achterhand activeren en zo kan hij ontspannen aan de teugel gaan lopen. Rijden doe je altijd van achter naar voor, dus vanuit je been naar je hand.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 11:14

moes schreef:
Dat idee krijg ik ook een beetje bij de foto's ik zie van jou kant weinig been en veel hand en ik denk dat je daarom die spanning krijgt in hals en mond (en je belemmerd zo hem in zn gangen). Als je met je been er bij rijdt zal hij zn rug bol maken en zn achterhand activeren en zo kan hij ontspannen aan de teugel gaan lopen.

Het valt opzich wel mee, aangezien ik vanuit mezelf juist een stille hand heb. Zit zelf even te wachten op de filmpjes Lachen en dan zal ik ze wel plaatsen (een poging tot) Tong uitsteken

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:12

Als je een stille hand hebt kan je nog wel veel druk zetten! Wat doet hij als je in stap de teugels veel langer laat en dan wat contact probeert te krijgen?
Ik bedoel het overigens niet negatief allemaal hoor

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 20:33

Dan blijft die hoog lopen hij komt wel iets naar beneden maar wel opgericht. vaak blijft die dan achter de teugel lopen. hij blijft zich opkroppen. Dat probeer ik er uit te krijgen. ik heb zelf veel paardne zadelmak gemaakt maar fede is Beleerd op een stal ( ik mocht het zelf ook doen, maar had weinig tijd ivbm werk) ik probeer hem er juist wat meer uit te rijden dit was btw de 4 de of de 5 de keer dat ik er zelf opzit. Van de week neem ik hem mee de les in. En met dat druk zetten dat valt op zich wel mee want ga zeker wel mee met mijn handen en als hij laag wil prima dan heb ik me hand extreem voor. en dat is wat ik op dit moment probeer te bereiken. moet wel eerlijk zeggen dat die super netjes op de achterhand eronder zet. En hij is nu pas 2.5 maand onder het zadel.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 20:38

ik bedoel te zeggen dat die zich wel op blijft kroppen, maar wel zakt, ik wil hem juist iets met het neusje eruit hebben