Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

dapperdier schreef:Een paar foto's.. moet je weer eerst voorbij wat persoonlijke oliebol scrollen sorry...
http://www.mijnalbum.nl/Album=KFPTJXWS
~Ik heb een heerlijke dag gehad.. helaas Derk niet kunnen spreken maar wel weer even met Joram. Nog wat leuke contacten opgedaan en oude bekenden gesproken.. Heerlijk weer, prachtige omgeving (wat een verschil met de fair!) Echt heel erg naar mijn zin gehad..
Majo schreef:Ik denk dat het alleen voor de mensen leuk is om te zien. Zo te zien is het voor de paarden echt geen pretje, als je ziet hoe hard er aan ze getrokken wordt. Ik kan er niet goed naar kijken, lompe zooi.

.
Mooie fotos ook!

Airnt schreef:Oh, ja,
shires bestonden nog niet in de vijftiende eeuw. als je toen een paard vond van 160cm was dat al een reus.
Er werd veel spaans bloed in de strijdrossen gefokt en een PRE lijkt waarschijnlijk heel aardig. Shires waren het zeker niet.
Ik heb slechts een keer op een shire gereden, maar het lijkt mij geen pretje om een lans te moeten hanteren met een arret de curasse. de gangen zijn gewoonweg niet vlak genoeg. daarnaast kun je er ook niet goed genoeg mee wenden, vervolgens eet zo'n dier gewoon veel meer, en als je op campagne een goede 5000-30.000 paarden moest voeden, was dat best wel belangrijk.
Airnt
)met nog wat warmbloed erin. Citaat:Ik heb ooit eens uit laten zoeken bij een historische instantie dat de ridderpaarden van oorsprong kruisingen waren van Lippizaners, Percherons (Percherons heb je n.l. ook in een wat slankere uitvoering Knipoog )met nog wat warmbloed erin.
Citaat:bovendien wissel ik met zadel het opstijgen links en rechts af in het dagelijks leven.. als ik geen zwaard draag haha!
Airnt schreef:Citaat:bovendien wissel ik met zadel het opstijgen links en rechts af in het dagelijks leven.. als ik geen zwaard draag haha!
Ja, waar slaat dat op? ik kan in volle uitrusting gewoon links en rechts opstijgen... nou zit mijn zwaard wel ietsie anders vast dan een napoliontische sabel, dat kan wel schelen, die hangen echt heel laag, en met de kromming richting de neus van het paard. (zeg maar achterstevoren).
Arne