Zijn er al V tjes zadelmak???Hoe gaat het met de 3 jarige??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mieki

Re: Zijn er al V tjes zadelmak???Hoe gaat het met de 3 jari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 20:14

leuke reakties bedankt

mooi paardje die verdi ook een mooie naam

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:28

Hierbij nogmaals het verzoek om geen foto's in dit topic te plaatsen!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:06

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:59

Ik krijg een V'tje.. Over een paar weekjes (A). Nog groen!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:09

Tsja te vroeg??
Ik denk dat als je op wedstrijd gaat om de ervaring dat het helemaal niet verkeerd is. ga je echter al op zo'n jonge leeftijd voor de punten dan vind ik het echt verschrikkelijk. hoe goed hij ook loopt.
ik ga maar van het eerste uit en wens je dan ook veel plezier met je paard.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:54

Ik vind het ook te vroeg. Mijn paard is pas ingereden toen ze 3,5 was en ga pas in de winter wedstrijden rijden. Nu is ze 5maanden onder t zadel.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:04

Ik heb een 3 jarige staan (kennedyxbelisar) echt een super dier, zitten geweldige gangen op. we waren al super ver maar we kunnen nu weer over nieuw beginnen. we hadden het zadel er al op, hoofdstelletje om en paar keer op gehangen, helaas is ze nu 3 maanden uitgeschakelt, ivbm een trap tussen haar oren in de wei. Hoop haar daarna weer fatsoenlijk op te kunnen pakken.

zal even een topic over haar opzoeken Lachen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:12

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:33

Quidou schreef:
mieki schreef:
hey

ik heb een V hij heet Valentino en is een kwpn Afstamming Future X Grafiet. Zit er nu 3 maanden op en het gaat super heb al 1 winstpunt binnen in de b dressuur(onderling) startkaart is onderweg.
Nu zal je zeggen is dat niet een beetje snel...maar het gaat ook gewoon super goed..

srry maar ik vind dit inderdaad veeeeel te snel... ook al gaat het super goed dan nog vind ik niet dat je met een 3jarige die 3 maanden onder het zadel is al op wedstrijd zou moeten gaan!!!

niets mis mee hoor! of ze nou thuis een halfuurtje in de bak worden gereden op B niveau, of een proefje lopen op concours maakt echt niets uit!
mijn jonkie gaat volgend jaar toch ook echt vrij snel mee op concours, worden ze braaf van
een B proef stelt echt niets voor, ook L1 waar ik meteen in mag starten stelt weinig voor(begin wel gewoon in de B hoor) dus paard lijdt er niets van!

liever om de dag rijden en af en toe een wedstirjdje meepakken dan er 6 dagen in de week thuis volop mee trainen!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:46

Ben het helemaal met renske eens, heb nu een 4 jarige fries net 2.5 maanden onder het zadel en die stat ik eerdaags ook al in zevenaar op concour. daar worden ze alleen maar wijs van. tis een nieuwe ervaring voor zowel ruiter als paard. ik vind dit beter dan 6 dagen volop in d e training Lachen

tevens als de basis er eenmaal in zit kan je paard zat mee op concour, leert die alleen maar van!!
Laatst bijgewerkt door Navidad op 27-05-05 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

magicc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:47

Mijn 3 jarige verzorgpaard word nu ingereden door iemand anders..

Ik vind het een ergenis om te lezen dat anderen als commetaar geven dat 3 jaar te jong is en ook om wedstrijden te rijden.

Mijn vroegere paard rij instructeur heeft ook een 3 jarige die ook op wedstrijden rondloopt, en deze meneer heeft paarden diplomas in Duitsland gehaald en zit al meer dan 50 jaar in het vak, die heeft er heus wel verstand van.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:05

vind t gewoon een beetje vroeg, dat er wedstrijden mee gereden worden vind ik niet zo erg, leren ze wat van. Mijn paard word bijna 4 en daar rijd ik nu 3/4x per week op. Vind 3jaar gewoon nog te jong...vind t nog erger als een paard voordat ie 3jaar is al ingereden is. Op me stagebedrijf hebben ze nu een 3jarige(is veel te vroeg ingereden) daar word nu zo min mogelijk mee gedaan omdat ie niet echt stevig gebouwd is en ze z'n rug zo min mogelijk willen belasten. Af en toe loopt ie wel eens voor de wagen, of met een bosrit mee.

@magicc: ieder paard is anders gebouwd, heb al zat 3jarige gezien waarvan ik dus vind dat die nog wel een paar maandjes in de wei mogen staan.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:25

Ik heb geen Vtje, wel een Fje Clown Maar die is nu ook 3, begin april echt 3 geworden. Ben er nu rustig mee begonnen, hij is dus zadelmak maar het stuur zit er nog niet helemaal op. Ik heb gisteren voor het eerst een rondje erop gedraafd. Ik ben er nu zo'n 3 keer per week mee bezig en de rest van de tijd staat hij in de wei met zn maatjes Lachen Heb hem al vanaf zn 2e en hij pakt alles heel makkelijk op. Toch vraag ik niet teveel van hem, 15 min tot max een half uur is ie aan t werk. En bij mij is werken ook grondwerk Knipoog
Nu met dit warme weer ga ik bijvoorbeeld weer andere dingen doen, zo heb ik hem vandaag gewassen. 2e keer in zn leven dat ie onder de waterslang ging en hij bleef keurig staan Haha! Ben erg trots op mijn ventje!

Kwa bouw is hij trouwens erg fors, vorig jaar vroegen mensen aan me of ie 3 was en of ik niet al zou gaan rijden. Hij was dus toen net 2! Maar ik zie duidelijk verschil tussen nu en vorig jaar, hij is veel breder en zijn schouder, schoft en billen zijn veel meer ontwikkeld. Ben blij dat ik dus gewacht heb en blijf het rustig aan doen want hij groeit natuurlijk nog steeds!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:17

Velvetje veulen van mijnn merrie is al zadelmak Lachen