Mijn trainer begleidt me in alles. Misschien ben ik weer te fanatiek, zou goed kunnen, was ik met de spin ook. Daar draaide ik gelijk een heel rondje, terwijl ik met 1 stap tevreden moet zijn. Met de roll backs zijn we vorige les pas begonnen, ik rij trouwens gewoon in stap aan, zet dr stil, en draai. Dan galopeer of draaf ik weg, dat is eigenlijk net hoe het uitkomt.
Ik vraag de draai in mijn hoofd wel helemaal in fases, dus stil zetten, rust, neusje vragen, binnenbeen (in dit geval), en dan draait ze.
Ik heb mijn spoor trouwens absoluut niet nodig voor tempo wisselingen e.d.
In het begin was ik heel voorzichtig, maar ik moet dus 1x fel inkomen, en dan eraf.
Betreft het heet worden, dat ligt zeker niet aan de spoor, zonder spoor wordt ze net zo heet.
En voor die dingetjes, wendingen enzo, wat meer buiging hier of daar, moet ik dus met sporen rijden, dan ga ik niet schijnheilig zonder spoor rijden op het moment dat ik geen les heb.
Ik hoop trouwens dat mijn trainer tevreden is over dit bit, naar mijn idee loopt ze hier heel fijn op ipv de shank snaffle

dat zie ik er niet in hoor
het is natuurlijk negatief bedoelt
nou laat ook maar sommige mensen op bokt ... zijn ook altijd niet even aardig ...
Draait al netjes op 1 achterbeen
ze weten zelf niet eeens waar z ehet over hebben.. nee dressuur sporen zijn lkr vriendenlijk damn~!