Shanty@springwork enz.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Shanty@springwork enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:54

Stascha_kim schreef:

ah joh mijn paard die was met springe ook heel onrustig ik gebruik ook slof maar met springe heb ik hem era gegooit hoor en dan zou ik als ik jou was maar lkkr de tiedeman ofzo pakken maar 1 ding DE SLOF MET SPRINGEN KAN GEEN KWAAD ik doe het ook wel is..dus niet zo zeuren ik doe het ook wel is en mijnes die doet niks hij doet ze hoofd gewoon gebogen over de hindernis hoor.. en land altijd goed.. DUS PROBEER HET ZELF IS UIT EN KOM DAN TERUG OKE

Maatje kleiner mag ook wel.

Met slof springen kan zeker wel kwaad! Ik heb het zelf gezien hoe een paard over de kop vloog met slof, precies om die reden die jij nu noemt... geen reden dus! En aan je manier van schrijven blijkt dat je een behoorlijke jonge leeftijd hebt en waarschijnlijk amper wat weet... alleen maar opneemt... Knipoog

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:55

natuurlijk kun je met slof springen;
bij ons op stal zijn er ook een paar die dit doen.
Maar die hebben ervaren paarden, en dat zijn ervaren ruiters die weten waar ze mee bezig zijn.
Die leren op die manier dat het paard voor en na de sprong rond moeten blijven in de hals, en niet hoofd omhoog en op de hindernis moeten afstormen.
Máár; jaa er is altijd een maar, deze mensen gaan boven de sprong perfect mee en doen hun handen ook goed naar voren, zodat de slof op het spring-moment los hangt.
Ik ben er zelf alsnog geen voorstander van; maar op een correcte manier kan het geen kwaad.

[edit]
Maar, zoals de persoon boven mij al verteld, het kan ook goed fout gaan. Lachen
Vandaar dat ik niet voor ben; maar bij ons op stal [van wat ik weet en heb gezien] is het godzijdank nog niet fout gegaan Vork
Laatst bijgewerkt door SnelleMarz op 22-05-05 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

GabBiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:55

jullie maken je druk om niets:S echt om helemaal niets sorry hoor maar al was ik een onervaren ruiter zou ik nog geen eens durven te springen en geen eigen paard hebben je moet het altijd proberen klaar maar blijf door praten sorry hoor het boeit me echt helemaal niets het ging toch goed nou klaar dan Slapen

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:58

Ik maak me absoluut niet druk, GabBiej.
Ook onervaren ruiters durven te springen, kijk naar jezelf.
Je wilt me niet gaan vertellen dat jij ervaren bent in springen;
want dan ben ik mickey mouse.

GabBiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:58

kijk teminste iemand die me snap en even he ik ga niet op springles ik rij met hem dressuur dus tsjah..het was gewoon voor een keer te proberen nouw het ging goed en hij weigerde niet dusse

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:59

GabBiej --> Eerst zo fel reageren en daarna zeggen dat het je niet interesseert? Ja juist, ik begrijp het... Rolleyes

Ik hoop alleen dat je wat wilt aannemen van het commentaar dat hier gegeven wordt!

GabBiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:00

je heb mij nooit horen zeg dat ik ervaren ben toch anders had ik wel springles genomen en met hem gaan springen het was alleen een keer voor te proberen hoe hij het deed want ik heb hem pas net en alles moet je uitproberen toch anders kom je er nooit achter hoe hij is en ik wil binnenkort ook me ruiterpaspoort halen voor over straat te kunnen en dan moet ik wel een paard hebben die ken springen Knipoogwant als hij alleen maar weigert heb het ook geen zin om ermee te gaan oefenen en te lessen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:01

@gabbiej:
wie zegt dat wij ons druk maken?!
En tuurlijk joh, ga maar lekker door,
je ziet vanzelf wanneer het fout gaat

@marz:
ik zou maar vast kijken bij wie je zo'n pakje kan huren Clown

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:02

Tuurlijk is het goed om van alles te proberen met je paard. Maar doe het dan wel op een goede manier! Dat is alles wat ik je probeer te zeggen.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:02

Springen met slof? Lips are sealed
Doe dan een martingaal of niks om.

GabBiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:05

kijk zo vrouw waar ik les van krijg patty ze zeg het ken geeen kwaad en ik vertrouw erop wat zei zeg snap je

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:06

Ja dat snap ik wel, maar als je paard totaal tegen de slof in komt bij het springen. Heb je dan niet het idee dat er iets niet goed gaat?

BlekkiieGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:07

je moet wel verlichte zit aannemen als je springt, op heel veel foto's zitten ze gewoon in het zadel.. en kijk dan maar is naar de oren

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:07

Logisch dat je je instructrice vertrouwd, maar vind het dan geen verstandig mens. Scheve mond

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:08

liza van loon schreef:
Logisch dat je je instructrice vertrouwd, maar vind het dan geen verstandig mens. Scheve mond

Dat dacht ik bij quote 1 al...

GabBiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:09

ik ben maar 2 keer over de hindernis heen gegaan omdat ik dat ook wel merkte hoor:S maar 2 keer en jullie maken gelijk er een probleem van dat ik met slof spring dit dat :|

GabBiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:10

maar ja ik haaal de foto's er wel af want ik snap mensen niet als ze niet weten hoe een paard is en voor de 1e keer hoef tie niet gelijk netjes erover heen te gaan:S

BlekkiieGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:12

het gaat mij om je zit. ricky en jennifer.. dat vindi k beter eruitzien

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:12

Tuurlijk, de 1e keer dat een paard springt hoe niet uit het boekje te gaan. Maar...... de 1e keer dat een paard gaat springen pak je normaal toch echt anders aan, ook al ga je maar 2 keer over een hindernis heen.

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:14

het ging er niet om dat die niet netjes springt, logisch dat het niet helemaal super gaat als tie voor het eerst springt, ze proberen je alleen maar te vertellen dat je volgende x met springen beter je slof af kunt doen.
dat is alles Knipoog

GabBiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:15

ja maar ricky en jennifer is ook een heel groot verschil dat beest wilt springen en dit was mijn eerste keer met hem en ik was met dressuur bezig en toen dacht ik laat ik ook maar een hindernisje pakken nou en daar maken jullie je zo druk om hahah

GabBiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:16

ja maar dat kunnen ze dan ook normaal zeggen :S niet zo gelijk 1 commentaar brief dit dat want ik blijf erbij als mensen niet weten hoe dat paard is ken je er ook geen commentaar op geven;)

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:17

@ Gabbiej, hij hoeft er voor de 1e keer niet netjes overheen te gaan idd. Maar JIJ wel, en jij gaat niet netjes over de hindernis, waardoor je het paard hindert en het paard dus alles behalve netjes over die hindernis gaat. Als je dat paard pas net hebt, ga dan eerst zorgen dat je (dressuur)les krijgt, om eerst een goede basis en een goede band met je paard te krijgen. En ga dán pas springen , ZONDER SLOF.

Als jij er hard afdonderd maakt mij niet uit maar als dat paard een keer hard valt(en dat gaat gebeuren geloof me maar), dan vind ik dat wel erg.

ik hoop dat je wat met dit commentaar gaat doen, want je ziet toch zelf ook wel op de foto's hoe raar je er opzit en hoe strak die slof staat..

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:19

GabBiej schreef:
ik ben maar 2 keer over de hindernis heen gegaan omdat ik dat ook wel merkte hoor:S maar 2 keer en jullie maken gelijk er een probleem van dat ik met slof spring dit dat :|

Dat klopt dus niet. Er is een foto waar staat , belonen omdat hij erover heen ging. Dat is sprong 1 dus ! Dan zijn er 2 springfoto's, dus dat zijn sprong 2 en 3. En dan nog een foto waar bij staat , net te laat. Dat is dus sprong nummer 4

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:19

Als je de slof goed gebruikt, dan kan kleine loswerkhindernisjes geen kwaad, Bij ons op stal gebruiken ze het ook wel eens als ze met het lage werk bezig zijn.... maar moet je hem goed gebruiken.

Ik denk dat de foto's allemaal een beetje op een verkeerde moment zijn genomen. Als tip probeer als je de volgende weer met slof gaat rijden en springen dat je de slof wel lang laat en dat je op de teugels blijft rijden en niet op slof. En zorg ervoor dat je mee gaat met de beweging van je paard. Want nu hang je hem in de mond en dat zal je paard niet blij mee zijn.
En misschien moet je die vrouw die daaro bij jou op stal is eens hulp gaan vragen bij het springen