Video clip Peruaanse Paso

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Reem

Re: Video clip Peruaanse Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:12

Aha.. Termino is geen speciale gang, maar alleen de benaming voor het uizwaaien an de benen vanuit de schouder. Doet ze dat dan altijd of kan ze het ook niet doen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:24

wow dat ziet er echt geweldig uit! zou ik ook weleens willen proberen. Okeej ook nog een dom vraagje van mij: welke gangen lopen paso's allemaal, heb al begrepen dat ze niet mogen draven, maar wat rijdt je er dan mee?

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 18:35

Reem schreef:
Aha.. Termino is geen speciale gang, maar alleen de benaming voor het uizwaaien an de benen vanuit de schouder. Doet ze dat dan altijd of kan ze het ook niet doen?

Ja ze doen dat altijd. De echte showpaarden hebben het wat meer extreem dan en gemiddelde Paso. Ik weet niet Buena dan bij hoort hoor }>

Mas schreef:
wow dat ziet er echt geweldig uit! zou ik ook weleens willen proberen. Okeej ook nog een dom vraagje van mij: welke gangen lopen paso's allemaal, heb al begrepen dat ze niet mogen draven, maar wat rijdt je er dan mee?

De Paso heeft de gewone stap, Paso Llano en de Paso sobreandando. Ook een goede galop en rengalop.
Sommige kunnen ook draven, Drölten en hebben een gelopen galop zonder sprong(vallop).

De Paso llano is wat je ziet op het filmpje. Vergelijkbaar met de Ijslandse tölt dus een 4 tact.
De Paso Sobreandando gaat meer naar de Telgang en komt meer in de buurt van een 3-2 tact.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:38

Wow dat ziet er echt heel tof uit Haha! Ja

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:56

Echt een leuke gang volgens mij zit dat heerlijk.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:18

Waah, wat leuk zeg! Kun jij al die andere gangen ook dan, dat wil ik ook wel es zien... Ja

Weer wat geleerd..

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 22:18

Sanet schreef:
Waah, wat leuk zeg! Kun jij al die andere gangen ook dan, dat wil ik ook wel es zien... Ja

Weer wat geleerd..

Ja ik wordt al beter in de gangen Haha!
Maar die komen pas meestal bij een intesieve buitenrit hoor!

Laatst had ik haar in een rentelgang! Die horen Paso's dus niet te hebben, maar ik heb het gewoon geprobeert!!
Het was maar een pas of 5, maar wel kicken hoor!!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:53

gaaf hoor.
maar wat maakt ddeze gang anders dan de tolt, het uitzwaaien van de benen?? Het klinkt wel (bijna) hetzelfde

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 13:34

Esmeralda schreef:
gaaf hoor.
maar wat maakt ddeze gang anders dan de tolt, het uitzwaaien van de benen?? Het klinkt wel (bijna) hetzelfde

Het is ook het zelfde, zelfde tact en beweging van de benen. Alleen heeft ieder gangenras er weer een andere naam voor. aangezien hier de Ijsco het bekendste is, wordt het al snel de tölt genoemd. In Amerika noemen ze het nooit een tölt want er zijn daar bijna geen Ijsco's. Daar noemen ze het een Walk, Rack, Foxtrot etc.

Hier een leuk artikel met foto's ter begeleiding van de tekst.
http://www.gaitedhorses.net/Articles/Pace/Pace.shtml

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 13:43