Idra (van Licor) op het Ushimonster aan het dressuurwerk

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ptries

Re: Idra (van Licor) op het Ushimonster aan het dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:09

Ik vind het een vreselijk gaaf paard. Wel jammer van dat borsthappen. Ik hoop voor je dat het in de loop der jaren verdwijnt. Succes met haar!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:13

Ik blijf erbij: je hebt een ontezettend mooi paard. Mooi rond en gespierd om nog maar niet te spreken van haar hoofdje.
En je hebt gelijk hoor, voor zo'n mooi beest ga je net een beetje verder en blijf je iets langer proberen.
Zo te zien zit er al vooruitgang in

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 15:04

Bedankt iedereen... Lachen *stiekem schopje*

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:14

Mooi paard hoor! Hoe noem je zoiets eigenlijk wat ze op haar hoofd heeft?? Verward Nog nooit eerder gezien.
Wat raar dat borsthappen! Ook nog nooit van gehoord! Maar verder de momenten dat ze wel ontspant ziet het er heel netjes uit, en het is echt een leuk paardje om te zien! Dus ik zou zeggen, geef niet op, en hou vol!! *o/*

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:02

oooh gaaf paard Haha!
Wat betreft het borsthappen: het ex-paardje van mijn zus deed het ook altijd, met name in de zomer. En nee, niet voor de vliegen oid Tong uitsteken

Die bles blijft leuk!

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:40

1. Wat een mooi paard met een zeer hoog Kwijl - gehalte!
2. Jouw paard is uniek : heeft een bruine bles Haha!
3. Wat een mooi setje (dat ankypad + bandages)
4. Wat een geweldig mooie omgeving!
5. Dat borsthappen.. zou je die wortel dan eens niet even tussen dr voorbenen vandaan halen Tong uitsteken (hmpf.. erg slecht en erg flauw Knipoog )

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:47

mooi paard hoor, rijden ziet er goe duit
maar wat is ze groot

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 17:14

ijslandertje schreef:
maar wat is ze groot

Groot? Ze is 1.57m, dus net geen e-pony meer... Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:52

t Lijkt mij niet zo zeer dat ze last van r rug heeft, want dan zou ze m eerder wegdrukken (en r hoofd omhoog brengen). Blijf t een vreemd iets vinden. Heb niet alles van dit paard gelezen, dus sorry dat ik t vraag, maar wie en wat heb je er allemaal al bij gehad voor dit probleem?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 19:14

Needje schreef:
t Lijkt mij niet zo zeer dat ze last van r rug heeft, want dan zou ze m eerder wegdrukken (en r hoofd omhoog brengen). Blijf t een vreemd iets vinden. Heb niet alles van dit paard gelezen, dus sorry dat ik t vraag, maar wie en wat heb je er allemaal al bij gehad voor dit probleem?

Is op de foto's misschien niet zo duidelijk te zien, maar ze drukt haar rug wel degelijk weg en houd hem enorm vast. Als ze borsthapt kan ze dat nog meer doen omdat ze zo helemaal uit elkaar en op haar voorhand kan vallen. Maar andere theorieën zijn natuurlijk altijd welkom, misschien kan ik er wel iets mee of komen we zo echt op een oplossing.
Ik ben vorige zomer een week bij Antoine de Bodt (www.hoefkatrol.com) op stage geweest, die ook dacht dat het probleem in haar rug (extreem scheef: linksgebogen) zat. Mijn lesgeefster kent Ushi al 4 jaar en denkt ook dat het probleem in haar rug zit. Mn zadel past goed, haar tanden zijn onlangs nog gedaan,...
Heb buiten andere manier van rijden (Klassiek: rechtstellen) niets laten doen, omdat we dus niet juist weten wat het probleem nu juist is, en omdat het volgens verschillende mensen rijtechnisch is... Heb al overwogen om een keer een osteopaat te laten komen, maar mn lesgeefster denkt dat dit niet veel effect zou hebben, dus heb dan maar geen osteopaat laten komen...
Iemand nog ideeën wat ik nog zou kunnen doen of waardoor het misschien zou kunnen komen?

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:23

Toch mooie fotos hoor en ja Lobke je gata er goed mee ook zenne ! Lachen
OW zo spijtig dat ze terug zo borsthapt, toch raar hé...
En wat doet ze als je er op dat moment verast met , benen en teugel(s) omhoog ? of halve halt houden enzo dingens...kwe enie hoor heb dat nooit gehoord of gezien of ervaring ermee, moet idd nie leuk zijn.
Ik wil dat geval van u wel ooit eens komen zien want ze spreekt me aan, vind ze mooi hoor.
Succès met het verder rijden.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 19:27

cinv schreef:
En wat doet ze als je er op dat moment verast met , benen en teugel(s) omhoog? of halve halt houden enzo dingens...

Daar maak je haar alleen maar heel erg zenuwachtig en stresserig door en dan gaat ze het gewoon nog meer doen. En vind het nogal onlogisch om haar eigenlijk te straffen voor iets wat (hoogswaarschijnlijk) toch lichamelijk is... Maar het heeft dus gewoon averechts effect.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:29

ok. KEn jenog zo gevallen?