des (investment) @ dressuur training

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Re: des (investment) @ dressuur training

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:31

dione schreef:
Paard loopt in de springhouding Verward
Leg eens uit hoe je dat bedoelt? Volgens mij bestaat er helemaal geen "springhouding", no offence maar als ik op springwedstrijden kijk dan is de dressuurmatige africhting vaak ver te zoeken, deze combinatie besteed hier juist veel aandacht aan.
Paard loopt over de rug, wordt actief van achteren naar voren en rechtgericht gereden als jij dat springhouding vind, prima Knipoog

Nou, ik bedoelde springhouding op de positieve manier!
Maar veel (betere) springruiters rijden hun paarden zo als TS dat doet. Wat ronder en lager dan de meeste dressuurruiters (maar geen Anky systeem), en met veel stelling. Ook de ronde schouders (wat me overigens niet stoort en waar TS over zegt dat ze eraan werkt) helpen aan dat beeld, veel springruiters hebben dat ook. Ik kan de foto's helaas niet meer zien, maar het was gewoon het eerste wat in me opkwam bij het zien van de foto's. Als ik ze weer kan zien zal ik wel weer verder verklaren waarom dat in me opkwam..

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:36

Zal maar even reageren voor Chantal Schijnheilig
Amazone heeft idd Z dressuur en Z springen gereden bij de pony's , dit betekent toch niet dat ze alles perfect hoeft te doen, ook als je Z dressuur bent geweest heb je genoeg om aan te werken.
Ze zit verder keurig alleen haar ronde schouders moeten naar achteren, dat weet ze zelf ook wel, ze rijd in ieder geval wel effectief en dat is veel belangrijker, die schouders komen echt wel Ja
Laatst bijgewerkt door Pugi op 20-05-05 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:36

Ik heb het idee dat de TS wel weet waar ze mee bezig is en daarom het paard aan het begin juist wat dieper instelt. Ik vind het helemaal geen onprettig beeld en juist heel los en met een goed ondertredend achterbeen. In de oprichting mag het nog wel wat losser en nog wat meer opgericht. Voor de rest heeft ze op de laatste foto echt een heel mooi achterbeen! Erg leuk paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:39

Ik vind hem echt veels te kort en diep lopen, diep vind ik niet erg, maar hij is veels te kort in de hals, als je dan kiest voor diep inrijden, geef hem dan ook veel meer lengte, je kan een paard namelijk ook diep rijden met zijn neusje eruit ipv hem op zijn borst te parkeren. Bij de (zoals de TS het noemt) "het neusje eruit foto's" zie ik erg veel spanning, iets wat ze dus blijkbaar erg moeilijk vind. Ik vind het zo geen vriendelijk plaatje om te zien, ik zou het paardje echt wat meer ruimte geven!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:40

dione schreef:
Zal maar even reageren voor Chantal Schijnheilig
Amazone heeft idd Z dressuur en Z springen gereden bij de pony's , dit betekent toch niet dat ze alles perfect hoeft te doen, ook als je Z dressuur bent geweest heb je genoeg om aan te werken.
Ze zit verder keurig alleen haar ronde schouders moeten naar achteren, dat weet ze zelf ook wel, ze rijd in ieder geval wel effectief en dat is veel belangrijker, die schouders komen echt wel Ja

Je hoeft haar voor mij niet te verdedigen, want ik viel haar ook niet aan..
Tenminste, dat was niet mijn bedoeling..

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:42

Ik bedoelde het niet zo hoor, kwam misschien wat te pittig over van mijn kant Haha!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:43

Hier en daar loopt je paard achter de loodlijn.Wat meer met de neus eruit rijden van achter naar voor n dan wat lucht geven zou weleens fijn zijn.Maar echt een super stoer dier zeg!!! Leuke bewegingen en zo! En je bovenlichaam moet inderdaad ontspannener dan zal je paard nog meer kunnen swingen als jij jezelf ontspant!
Lekker ding dat paardje van jou hoor Haha!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:44

Nou ik vind helemaal niet dat ze het paard te kort en te diep rijdt hoor.
Ze blijft heel vriendelijk in d'r hand en het ziet er ontspannen uit dus dan is het helemaal geen probleem hoor vind ik.
Verder leuk paardje hoor en van je zit weet je zelf wel Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:46

ga het maar eens doen Haha! Haha! Haha!

TS weet precies waar haar fouten liggen, en hoe het paard beter moet ............ geen probleem dus

kwitnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 08:45

jeetje wat een wisselende reacties.

ik weet dat mijn houding nog niet goed is in mijn schouders maar daar moet ik dan ook mee bezig maaar dat had ik dacht ik ook al gezegt. want ik was eerst met mijn beenhouding bezig die nog wat bel;angrijker was.
las ik er op let heb ik mijn schouders ook wel naar achteren maar ik moet er nog aan wennen dat ik in de trainingen er ook aan denk.

Ik rijd des wat diep maar dat moet want anders komt zij niet over de rug. het is de bedoeling om daarna het neusje er goed uit te krijgen maar daar heeft het paard veel meoite mee door dat ze het achterbeen er dan ook nog meer onder moet treden en dat heeft training nodig.
ik dacht ook dat er te zien was dat ze in de loop van deze training wat meer op de loodlijn kwam.

kwitnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 08:48

ShannaY schreef:
Ik vind hem echt veels te kort en diep lopen, diep vind ik niet erg, maar hij is veels te kort in de hals, als je dan kiest voor diep inrijden, geef hem dan ook veel meer lengte, je kan een paard namelijk ook diep rijden met zijn neusje eruit ipv hem op zijn borst te parkeren. Bij de (zoals de TS het noemt) "het neusje eruit foto's" zie ik erg veel spanning, iets wat ze dus blijkbaar erg moeilijk vind. Ik vind het zo geen vriendelijk plaatje om te zien, ik zou het paardje echt wat meer ruimte geven!

Afbeelding

ik zie hier geen spanning maar dat kan aan mij liggen.
de oren staan geconcentreed neusje op de loodlijn en de achterehand treed redelijk door. OOk ik haar hals gebruik hier goed. (dacht ik)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:50

ik ben van mening dat je ze zo correct rijdt, helemaal niet te diep of te kort. Voor het loswerken is dat prima zo! Zo te zien voelt het voor het paard ook niet "geforceerd" aan.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:52

Venetia had het volgens mij over jouw houding en rijstijl, niet over het paard. Grootste verbeterpunt zit daar volgens mij in het naar voren kijken en het rechtmaken van je bovenrug.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:08

Ik vind het er goed uitzien. Het is een erg leuk paardje. Ben benieuwd naar de springfoto's. Ik denk trouwens dat de amazone wel weet waar ze mee bezig is.

Offtopic, over diep rijden: Ik vind dat je je paard beter wat dieper en ontspannen los kan rijden, dan meteen helemaal te focussen op het voor de loodlijn lopen. Ik ben geen aanhanger van LRD, maar mensen moeten ook niet altijd focussen op die loodlijn. Mijn eigen paard ontspant het meest en loopt het makkelijkst als ze achter de loodlijn loopt. Dit doet ze ook uit zichzelf! Uiteraard probeer ik na het losrijden wel om de neus er meer uit te rijden, maar als ik dat meteen doe zet ze haar bovenlijn vast en wordt ze gestressd. Omdat ik werken vanuit ontspanning belangrijker vind dan mijn paard meteen voor de loodlijn te zetten, rijd ik haar dus altijd wat dieper los. Overigens loopt mijn paard niet met de kin op de borst dan, maar wel achter de loodlijn.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 12:33

Rijden ziet er prima uit, maar schuift het zadel niet wat naar voren? Bij een aantal foto's vind ik het net of het té ver naar voren ligt, maar dat kan aan de hoek van de foto liggen oid.

En die foto die je zelf net opnieuw gepost heeft, volgens mij heeft het paar ddaar haar mond open. Misschien is dat wat Shanna bedoelt met spanning?
Ik vind het wel duidelijk te zien dat het paard nog moeite heeft om echt bij elkaar te komen, maar ik zie niet dat je zit te trekken oid.
Komt vast wel goed allemaal!