Weer een drama ;( en het ging net goed.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karton

Re: Weer een drama ;( en het ging net goed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:09

*Ik heb niet alle reacties gelezen hoor!

Maar.. Ik heb dit ooit een tijdje gehad. Ik rij 4tal, en het lukte echt niet meer. Hij (de pony Knipoog ) brak de hele tijd uit de rij, de hele tijd aangalloperen en dan echt niet terug te krijgen zijn. Ik heb er al zeker 2 keer huilend opgezeten dat ik het echt niet meer zag zitten, en ik huil nooit om dat soort dingen.
Als mijn paard begint te drammen, meestal in draf, dan moet ik middendraf, terug, gelijk wéér middendraf. Dat een paard rondjes achterelkaar. Dus gewoon echt 5 passen middendraf, terugschakelen naar gewoon draf, en GELIJK weer middendraf. Het kan ook gewoon op (grote) volte's en in de hoeken. Door 'm terug te rijden, word 'ie alleen maar heter, en met vechten win je het toch niet. Ook heb ik een tijdje voor het rijden een kwartiertje gelongeerd, allebei de kanten, en dan pas rijden.
Succes! Lachen

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 17:05

Dat vrouwtje dat vanmiddag kwam kijken kon zeker de eerste aankomende 2 maanden niks voor me doen omdat ze met haar rug zit.
Ik begrijp goed dat je dan even rustig aan moet doen maar eelijk gezegt vind ik het wel weer een tegenvaller Verdrietig
Als ze nou nog wat tips voor me zou hebben gehad maar nee, zelfs dat niet... ze keek en zei eigenlijk niks.

Een vriendin van me zei nog tegen me dat ik anders toch maar naar een ander paardje moet gaan kijken en dat ze zeker mee gaat als ik wat zie staan.
Maar waar komt mijn paardje dan terecht?
Verder is het echt een lieverd en ze verdient een goed leven. Verdrietig
Vind het eigenlijk ook zo fout van mezelf als ik haar weg zou doen Verdrietig
Ik moet er ook niet aan denken dat ze dan met andere mensen meegaat Verdrietig nee, ik hou haar liever.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:34

Sasoo Meis laat je niet ontmoedigen. Dit paard geeft dit probleem en de volgende dit ...Smile.
Probeer de rust in haar te krijgen door rustig te draven. Als ze loperig wordt rustig opvangen met je zit en langzaam gaan lichtrijden. Elke keer opnieuw. minimale ophoudingen Galopeer een paar rondjes ga terug draven. Beperk het stappen tot min. en alleen stappen met vrije teugel. ze met dat dribbelen vergeten
Als ze zo loperig is niet teveel overgangen maken eerst de rust.
Heb zelf een koerspaard(galop) waar ik dus heel veel tijd in heb moeten steken om er rust in te brengen.
Blijft bij dit soort hittepitjes altijd een teer punt maar met tijd, geduld kom je er. Ik ben ook vaak moedeloos geweest maar ik ben er gekomen. Misschein is het iets om een dagboekje bij te houden.
zo kan je minimale vooruitgang zien als je weer met je handen in het haar zit.
Nog een tip probeer zo min mogelijk met je teugels in te komen meer op je zit terug rijden. Laat hem maar lopen met dat hoofd waar hij wilt. Eerst moet hij een basistempo hebben.
Zodat jij kan gaan bij drijven.

groetjes en veel suc 6

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:29

Vervelend zeg... als je dan eenmaal je hoop hebt gevestigd op iemand die vervolgens "stond er bij en keek ernaar" uit de trucendoos tovert!

Je staat dus voor een zeer moeilijke keuze;

Of je zoekt hulp, iemand die jou en je paard begeleid, zodat jullie op elkaar ingespeeld raken en elkaars "tekortkomingen" leren accepteren!

Of je zoekt een geschikte match voor je paard, wetende dat jullie er beiden "beter" van worden! Continue in conclaaf leven is geen leven!

Je moet wel weten dat jij je meer zou moeten schikken richting je paard! Je leren omgaan met het karakter van je paard, dat betekent niet dat je paard kan doen en laten wat zij wenst, maar wel dat jullie tot een schikking moeten komen, waarbij jij je meer in moet kunnen leven in het gedrag van je paard!

Je paard naar een africhtingsstal lijkt mij geen optie, zoek een goede instructrice die jullie van meerdere keren in de week tot een keer in de week begeleidt! Een paar ogen van de grond verricht wonderen én vreemde ogen dwingen Knipoog !!

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:46

het is al eeder gezegd maar hij/zij wilt dribbelen en jij gaat dan zwaar zitten stemhulpen enz. maar als dat niet helpt moet je toch echt een andere manier zoeken! en die worden er wel gegeven maar met de meeste ben ik het niet eens. Als jou paard wilt dribbelen dan geef je maar eens een keer een flink harde schop en dan bedoel ik ook echt flink hard geen trut schopje!en sjees die bak dan maar eens door, je paard wilt toch hard. nou dan zal die hard gaan ook. als je dit 2 rondjes ongeveer hebt gedaan ga je weer over naar het tempo dat jij wilt rijden. gaat je paard weer achterlijk doen dan doe je dit weer.

dat met de balkjes vind ik een goed idee. en mischien is flink moe maken van te voren een op lossings? (longeren) en mischien is grondwerk wel een idee zo zorg je dat je paard respect heeft voor jou en anders om

of zorg voor zoveel mogelijk afleiding! maak veel figuren heel veel overgangen die kort achter elkaar zitten en zorg dat je geen 1 x de helebak door gaat alleen maar figuren en in die figuren overgangen rijden!
ik zou het paard niet naar een africhting stal doen en ook zeker niet verkopen!