Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

) Ik denk dat ze het niet snapt dat je met een paard da zich sterk enzo maakt en zo in de M2 geraakt . En ik had uit het verhaal opgemaakt dat als er iets snappend is ofzo dat ze dat dan doet , maar op wedstrijd is ruiter en paard toch altijd wat zenuwachtig dus moet dat vrij vaak gebeuren op wedstrijd ( Gewone logische redenering van achter mijn pc ) Ik weet dat ik vanaf hier niet veel kan zeggen maar ik snap Cavaletti wel denk ik toch
.

oosterhoff schreef:hoi,
Leuke foto's hoor. Denk overigens niet dat je je buitenhand omhoog doet maar juist je binnenhand naar beneden. vind die buitenhand juist op de goede hoogte zitten. Als je rijd moet je heel bewust proberen je onderarmen te dragen. Dat is op het begin heel moeilijk aan te leren maar als je concequent bent dan zit je er straks op als anky. en zoals lissy zegt probeer je hak onder je kont te krijgen dan is het echt super.
succes en veel plezier.

!
.
)
cavaletti schreef:ja ik hoor dat wel vaker, ook op msn, dan type ik iets in en word het helemaal verkeerd gelezen, dus ik zal proberen iets anders dingen te typen
maar ik werd ook wel effe een beetje opstandig, want tegenwoordig (vooral hier in de buurt) noemt iedereen zich maar instructrice en zijn er een heleboel mensen die serieus iets willen leren en dan bij iemand terecht komen die zich intructrice noemt, wat eigenlijk zonde is want vaak leer je er erg verkeerde dingen,
(zoals rijden met slof op lespaard die M2 is) haha oh sorry hoor .
was laats ook zoiets, ik ga kijken bij een dochtertje van vriendin naar ponyles en was echt een erge beginnersles, kinderen waren denk ik 12 tot 15 jaar ofzo, en mochten gewoon met sporen rijden ???? terwijl ze nog maar net goed konden zitten was geloof ik de 7 e les ..... pff ja soms word ik daar een beetje moedeloos van.
cavaletti schreef:Jij zegt het, geloof je die fabels zelf, of zijn ze je ingepraat..
volgens mij krijg ik alleen maar reacties van meisjes die tussen de 12 en 18 zijn en blijkbaar echt niet snappen wat paardrijden in houd, ik zou maar mijn teksten nog eens goed nalezen,
op mijn paarden kan ook niet iedereen ook maar effe de ZZ of M of wat dan ook proeven rijden, tuurlijk zal dan best communicatie stoornis zijn, maar ik hoef er geen slof aan te hangen, heb meerdere paarden, paar moeilijk, sterk en wat voor excuus ook, maar dan nog moet je toch echt als je M2 bent je paard inmiddels kunnen rijden zonder slof , of wat voor hulpteugel nog meer,
dus laat er aub eens effe wat echte dressuurruiters of gediplomeerde instructrices reageren, want dit is echt kinderpraat, tjonge vraag me echt af waar en waarop jullie allemaal rijden, als jullie dit soort praktijken goedpraten
Uriel4ever schreef:Het kan bijvoorbeeld zijn dat het paard voor de instructrice niet sterk is en voor het meisje wel
cavaletti schreef:Jij zegt het, geloof je die fabels zelf, of zijn ze je ingepraat..
volgens mij krijg ik alleen maar reacties van meisjes die tussen de 12 en 18 zijn en blijkbaar echt niet snappen wat paardrijden in houd, ik zou maar mijn teksten nog eens goed nalezen,
op mijn paarden kan ook niet iedereen ook maar effe de ZZ of M of wat dan ook proeven rijden, tuurlijk zal dan best communicatie stoornis zijn, maar ik hoef er geen slof aan te hangen, heb meerdere paarden, paar moeilijk, sterk en wat voor excuus ook, maar dan nog moet je toch echt als je M2 bent je paard inmiddels kunnen rijden zonder slof , of wat voor hulpteugel nog meer,
dus laat er aub eens effe wat echte dressuurruiters of gediplomeerde instructrices reageren, want dit is echt kinderpraat, tjonge vraag me echt af waar en waarop jullie allemaal rijden, als jullie dit soort praktijken goedpraten
. Leuk dat je ook eens op een "beter" paard les krijgt, het is altijd goed om ook eens op een ander paard te rijden! Doe ik ook wel eens, is heel nuttig.
cavaletti schreef:tjaa als je dus geen probleem ziet met gebruik van slof , dan heb ik niks meer te vertellen, want dan is het praten tegen een muur.... maar goed, als jullie het rechtvaardig vinden om met slof te rijden, prima, fijn doorrijden niks mis mee toch????????

cavaletti schreef:
op mijn paarden kan ook niet iedereen ook maar effe de ZZ of M of wat dan ook proeven rijden, tuurlijk zal dan best communicatie stoornis zijn, maar ik hoef er geen slof aan te hangen, heb meerdere paarden, paar moeilijk, sterk en wat voor excuus ook,
maar dan nog moet je toch echt als je M2 bent je paard inmiddels kunnen rijden zonder slof , of wat voor hulpteugel nog meer,
dus laat er aub eens effe wat echte dressuurruiters of gediplomeerde instructrices reageren, want dit is echt kinderpraat
Snoepie7 schreef:cavaletti schreef:
op mijn paarden kan ook niet iedereen ook maar effe de ZZ of M of wat dan ook proeven rijden, tuurlijk zal dan best communicatie stoornis zijn, maar ik hoef er geen slof aan te hangen, heb meerdere paarden, paar moeilijk, sterk en wat voor excuus ook,
maar dan nog moet je toch echt als je M2 bent je paard inmiddels kunnen rijden zonder slof , of wat voor hulpteugel nog meer,
dus laat er aub eens effe wat echte dressuurruiters of gediplomeerde instructrices reageren, want dit is echt kinderpraat
Volgens mij ben je zelf de penny hier. Want je zou toch moeten weten dat Grand Prix ruiters als Anky of springruiters als Jos de slof ook zo nu en dan gebruiken? Weliswaar op een goede manier maar dat gebeurd hier op de foto ook. De slof is zelfs vriendelijker dan andere hulpteugels! Hebben de topruiters zelf gezegd in de bit! Dat jij het ziet als een BASIShulpstuk (als je M2 hebt moet je volgens jou al lang zonder kunnen) is alleen maar in je eigen nadeel.