dressuurles met M2 paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Re: dressuurles met M2 paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:42

ik kan mij niet herinneren dat aan een slof een niveau beperking zit.
Ik vind dit heel makkelijk gezegd zo vanachter de computer. Juist door de slof laat dit paard los, en dat word echt niet bereikt door continu die slof er strak op te hebben. De slof wordt alleen gebruikt om net dat ene stukje extra te hebben die de eigenarese (instructrice) niet heeft door haar slechte rug. Ik weet niet wat daar mis aan is. Als een slof op de juiste manier gebruikt wordt zie ik geen probleem.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:45

tjaa als je dus geen probleem ziet met gebruik van slof , dan heb ik niks meer te vertellen, want dan is het praten tegen een muur.... maar goed, als jullie het rechtvaardig vinden om met slof te rijden, prima, fijn doorrijden niks mis mee toch????????

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:51

zou je dan misschien met een goed argument kunnen komen waarom wij het volgens jou mis hebben?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:23

ZIet er toch harstikke goed uit Haha!

Saartjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:30

hej allemaal, ik snap cavaletti wel ( denk ik Slim Tong uitsteken) Ik denk dat ze het niet snapt dat je met een paard da zich sterk enzo maakt en zo in de M2 geraakt . En ik had uit het verhaal opgemaakt dat als er iets snappend is ofzo dat ze dat dan doet , maar op wedstrijd is ruiter en paard toch altijd wat zenuwachtig dus moet dat vrij vaak gebeuren op wedstrijd ( Gewone logische redenering van achter mijn pc ) Ik weet dat ik vanaf hier niet veel kan zeggen maar ik snap Cavaletti wel denk ik toch Tong uitsteken .
Maar de echte situatie kunnen wij niet inschatten en je instructisse zal wel goed weten wat ze doet . Iedereen kan zien ( op de foto's) dat je de slof niet fout gebruikt ... Dus doe zo voort en heb er plezier in ! en het ziet er mooi uit

hehe dat van je kin he , iemand in onze club doet dat ook maar gaat dan knikken met z'n hoofd best wel grappig Haha! Clown

groetjes Saar

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:53

Waarom moeten mensen eerst hun foto's op alle mogelijke foutjes gaan controleren voordat ze ze "veilig" kunnen plaatsen?? Ze vraagt gewoon hoe het eruitziet! Tuurlijk is het verschrikkelijk dat er mensen zijn die hulpmiddelen slecht gebruiken, maar dat is hier niet aan de orde. Laat iedereen toch lekker in zijn of haar waarde. Helemaal omdat de instructrice zich niet kan verdedigen hier.
Ik snap cavaletti's reactie wel, maar dan meer als het zou gaan op de slof IN HET ALGEMEEN, niet als reactie op deze foto's.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 13:16

wow.. even 1 ochtend naar school en gelijk zoveel berichtjes!
zucht.. gaan we weer over die slof? moeten we sporen, bitten en zwepen ook maar verbieden he... Knipoog
voor de duidelijkheid, dit paard is echt supergoed, loopt als een trein, maar is geen makkelijk paard altijd.

als ik erop zit, loopt Nanne compleet anders dan als mijn instructrice erop zit. ( logisch!)
denken je dat pak hem beet Salinero een B ruiter op zijn rug braaf alles doet? denk het niet.. denk dat je al heel gauw de mist ingaat.
maar daarom hoeft het paard niet minder te zijn, of de ruiter slecht?
Sommige paarden maken zich sterk en anderen niet.
sommigen zijn zo slim dat ze weten dat de ruiter op de rug alle M2 knoppen nog niet helemaal kent, en maken daar af en toe stiekem misbruik van..
Geeft toch verder niets? beide leren we ervan.
mijn instructrice is echt wel zo slim om haar paard niet te laten verpesten, dus die zal mijn geen slof laten gebruiken of op Nanne laten rijden als ik geen stille hand heb of de slof misbruik.
maar goed, dit word een eindeloze slof discussie, en daar heb ik dus geen zin in, want er zullen altijd 2 partijen blijven.
heb even verteld hoe het zit, en dus is het slofteugel hoofdstuk weer gesloten hoop ik.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:28

oosterhoff schreef:
hoi,
Leuke foto's hoor. Denk overigens niet dat je je buitenhand omhoog doet maar juist je binnenhand naar beneden. vind die buitenhand juist op de goede hoogte zitten. Als je rijd moet je heel bewust proberen je onderarmen te dragen. Dat is op het begin heel moeilijk aan te leren maar als je concequent bent dan zit je er straks op als anky. en zoals lissy zegt probeer je hak onder je kont te krijgen dan is het echt super.
succes en veel plezier.

Wat ik ook meteen dacht!

Joh, laat die slof dicussie lekker voor wat het is. Ik vind dat jij met deze foto's juist laat zien hoe je hem WEL moet gebruiken. Top!

Verder zit je er netjes op. Denk je dat dit helpt om strakjes op je eigen paardje toe te passen?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 13:34

denk het wel. Haha!
heb van de week weer gereden voor het eerst op mijn eigen ( die had zwangerschapsverlof) en ik merkte wel een duidelijk verschil hoe ik haar sneller ontspannen moest krijgen zonder steeds te "spelen"met de teugels.

en dat van mijn handen.. mmm zou kunnen! nu is het wel zo dat ik mijn handen altijd extreem laag houdt, dus vermoed dat ik toch mijn buitenhand omhoog doe en mijn binnenhand hetzelfde hou Clown
zal zaterdag eens vragen of mijn instructrice erop wil letten wat het nou is, binnenhand omlaag of buitenhand omhoog.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:50

Leuk paardje,mooie handschoenen heb jij Bloos !
Weer hier in dit topic het gezeik over een slof : MENSEN HOU ER TOCH ER OVER OP,ALS MENSEN HUN PAARD NAAR DE KNOPEN WILLEN RIJDEN IS HET HUN PROBLEEM Boos!.
Maar jouw slof is goed hoor,heb ik niets op tegen Knipoog

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:56

Inderdaad super foto's!! Heb zelf ook ervaren hoe het is om op een goeddoorgereden paard te mogen rijden, echt een super kans!! Leuk dat jij ook zo'n kans krijgt, enne je leert er inderdaad super veel van!!
Ga zo door zou ik zeggen en grijp deze kans aan met beide handen (doe je al Haha! )

Veel succes met tank! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:38

cavaletti schreef:
ja ik hoor dat wel vaker, ook op msn, dan type ik iets in en word het helemaal verkeerd gelezen, dus ik zal proberen iets anders dingen te typen

maar ik werd ook wel effe een beetje opstandig, want tegenwoordig (vooral hier in de buurt) noemt iedereen zich maar instructrice en zijn er een heleboel mensen die serieus iets willen leren en dan bij iemand terecht komen die zich intructrice noemt, wat eigenlijk zonde is want vaak leer je er erg verkeerde dingen,
(zoals rijden met slof op lespaard die M2 is) haha oh sorry hoor .

was laats ook zoiets, ik ga kijken bij een dochtertje van vriendin naar ponyles en was echt een erge beginnersles, kinderen waren denk ik 12 tot 15 jaar ofzo, en mochten gewoon met sporen rijden ???? terwijl ze nog maar net goed konden zitten was geloof ik de 7 e les ..... pff ja soms word ik daar een beetje moedeloos van.

Een paard loopt zoals jij m rijdt. En dan kun je toch wel bedenken dat als zij een recreatie ruiter is, het paard iets minder loopt dan wanneer er een dressuurruiter opzit die M2 is. Wat dacht je dan, dat een paard in de M2 zelf alles uitvoert? paarden zijn dieren, je moet vragen, hij kan niet alles alleen.

En ohja, ook een M2 paard kan weleens gek doen. en als je het paard nog niet zo goed kent, is een slof een goede veiligheidspal. Een dressuurpaard moet genoeg wil hebben om in de M te komen, het zijn geen makkelijke beginnerspaarden........
(ongetwijfeld weet je dit allemaal al, maar heee...)

Snoepie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:39

Hou toch eens op over die slof! Als hij gewoon los hangt dan is het een prima hulpmiddel!! Zelfs vriendelijker dan een chambon of iets anders want als het paard goedloopt werkt de slof niet in en bij sommige andere teugels wel. Met een slof kan een paard ook zijn nek naar recht en links doen en met andere teugels niet! De slof is zo erg nog niet!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:56

Jij zegt het, geloof je die fabels zelf, of zijn ze je ingepraat..

volgens mij krijg ik alleen maar reacties van meisjes die tussen de 12 en 18 zijn en blijkbaar echt niet snappen wat paardrijden in houd, ik zou maar mijn teksten nog eens goed nalezen,

op mijn paarden kan ook niet iedereen ook maar effe de ZZ of M of wat dan ook proeven rijden, tuurlijk zal dan best communicatie stoornis zijn, maar ik hoef er geen slof aan te hangen, heb meerdere paarden, paar moeilijk, sterk en wat voor excuus ook, maar dan nog moet je toch echt als je M2 bent je paard inmiddels kunnen rijden zonder slof , of wat voor hulpteugel nog meer,

dus laat er aub eens effe wat echte dressuurruiters of gediplomeerde instructrices reageren, want dit is echt kinderpraat, tjonge vraag me echt af waar en waarop jullie allemaal rijden, als jullie dit soort praktijken goedpraten

Uriel4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:59

Het kan bijvoorbeeld zijn dat het paard voor de instructrice niet sterk is en voor het meisje wel , laat ze toch doen , ik bedoel ... Waar moeien we ons eigenlijk mee ?Ik vind dat je zelf mag rijden en doen als je zelf wil , en die instructrice zal ook wel weten wat ze doet met haar paard hé...

Ik vind het ook altijd zaaalig om eens les te volgen Lachen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:07

cavaletti schreef:

volgens mij krijg ik alleen maar reacties van meisjes die tussen de 12 en 18 zijn en blijkbaar echt niet snappen wat paardrijden in houd, ik zou maar mijn teksten nog eens goed nalezen,

op mijn paarden kan ook niet iedereen ook maar effe de ZZ of M of wat dan ook proeven rijden, tuurlijk zal dan best communicatie stoornis zijn, maar ik hoef er geen slof aan te hangen, heb meerdere paarden, paar moeilijk, sterk en wat voor excuus ook, maar dan nog moet je toch echt als je M2 bent je paard inmiddels kunnen rijden zonder slof , of wat voor hulpteugel nog meer,

dus laat er aub eens effe wat echte dressuurruiters of gediplomeerde instructrices reageren, want dit is echt kinderpraat, tjonge vraag me echt af waar en waarop jullie allemaal rijden, als jullie dit soort praktijken goedpraten

Ahum, kinderpraat? Jammer dat de profiels het (nog) steeds niet doen anders had je kunnen zien dat diegene die het paard+ruiter/instructrice persoonlijk kennen allemaal al ouder zijn dan 18 en echt wel weten waar ze het over hebben.
Ik krijg hier meer het gevoel dat ik tegen iemand zit te praten die net zo'n bord voor haar hoofd heeft als zij beweert van ons.
En ik blijf erbij: liever dat je weet hoe je met een slof om moet gaan dan dat je absoluut geen benul hebt van hoe of wat. Want grijp je er dan naar dan is het alleen maar een marteltuig en geen hulpmiddel.

Uriel4ever schreef:
Het kan bijvoorbeeld zijn dat het paard voor de instructrice niet sterk is en voor het meisje wel

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:18

cavaletti schreef:

Wie zegt dat ze de slof gebruikt?
Misschien hangt ie er omdat zij zich dan veiliger voelt op dit paard. Voor de zekerheid, weet jij veel?

Lowara zet erbij dat ze GEEN M2 is, maar LES krijgt op een M2 paard. Zit een wereld van verschil tussen.
Ik ben heel erg anti slof, mensen gebruiken het ding om hun paard "aan de teugel" te leren, omdat ze niet weten wat voorwaarts en nageeflijkheid betekent. Zoals hij nu gebruikt word, los, zo hoort het. Ik zou het anders doen, omdat deze manier niet bij mij past maar hee, wie ben ik, ik ken het paard niet.

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:44

Ik vind het een mooi paardje, zou wel wat voor mij zijn Haha!. Leuk dat je ook eens op een "beter" paard les krijgt, het is altijd goed om ook eens op een ander paard te rijden! Doe ik ook wel eens, is heel nuttig.
Succes met je tinkertje ook Knipoog

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:02

cavaletti schreef:
tjaa als je dus geen probleem ziet met gebruik van slof , dan heb ik niks meer te vertellen, want dan is het praten tegen een muur.... maar goed, als jullie het rechtvaardig vinden om met slof te rijden, prima, fijn doorrijden niks mis mee toch????????

jeetje heb je wel eens naar de foto's gekeken de slof hangt bijna los hij gaat er bijna in staan!!
dat is natuurlijk ook levensgevaarlijk Clown
beter zo dan dat ik een paar meiden op een pony aan het werk zie en die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:09

cavaletti schreef:

Zo zeg jij bent snel in je oordeel, ik vindt het zeer ongepast om iemand zo te kleineren, de instructrice kan zich immers niet verdedigen.

Ik kan je wel vertellen dat de instructrice nog niet zo lang met slof rijd en zeker niet dagelijks. Ze heeft lang getobd met de rijtechnische problemen die zij heeft met haar paard. Ze lest veel en niet bij de minste ruiters/ instructeurs.

Een van die instructeurs, die dus beroepsmatig dressuur paarden rijdt en uitbrengt en zeker niet onverdienstelijk, heeft haar paard gereden en haar aangeraden eens een slof te gebruiken. Ik zal zijn naam niet noemen om hem niet in discrediet te brengen (aangezien sommigen het liefst iemand ik weet niet wat aandoen, als die ook maar een vinger uitsteekt naar een slof).

Het gaat mij niet om het wel of niet slof gebruik maar om het kleineren achter iemands rug om, daar walg ik van. het valt mij ook op dat jij wel heeel snel je oordeel klaar hebt. Je kent het paard niet en de instructrice niet je hebt ze niet zien rijden dus imo kun je dit niet beoordelen vanachter je computer.

EDIT: stomme typ fout
Laatst bijgewerkt door marquez1 op 18-05-05 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:17

Hey, ziet er wel netjes uit hoor
Is zeker super fijn voor je dat je kan leren op een ander paard die het wel makkelijk kan. veel suc6 en plezier verder ermee, ook met je eigen paard

Snoepie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:51

cavaletti schreef:

op mijn paarden kan ook niet iedereen ook maar effe de ZZ of M of wat dan ook proeven rijden, tuurlijk zal dan best communicatie stoornis zijn, maar ik hoef er geen slof aan te hangen, heb meerdere paarden, paar moeilijk, sterk en wat voor excuus ook,
maar dan nog moet je toch echt als je M2 bent je paard inmiddels kunnen rijden zonder slof , of wat voor hulpteugel nog meer
,

dus laat er aub eens effe wat echte dressuurruiters of gediplomeerde instructrices reageren, want dit is echt kinderpraat

Volgens mij ben je zelf de penny hier. Want je zou toch moeten weten dat Grand Prix ruiters als Anky of springruiters als Jos de slof ook zo nu en dan gebruiken? Weliswaar op een goede manier maar dat gebeurd hier op de foto ook. De slof is zelfs vriendelijker dan andere hulpteugels! Hebben de topruiters zelf gezegd in de bit! Dat jij het ziet als een BASIShulpstuk (als je M2 hebt moet je volgens jou al lang zonder kunnen) is alleen maar in je eigen nadeel.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:04

Snoepie7 schreef:
cavaletti schreef:

op mijn paarden kan ook niet iedereen ook maar effe de ZZ of M of wat dan ook proeven rijden, tuurlijk zal dan best communicatie stoornis zijn, maar ik hoef er geen slof aan te hangen, heb meerdere paarden, paar moeilijk, sterk en wat voor excuus ook,
maar dan nog moet je toch echt als je M2 bent je paard inmiddels kunnen rijden zonder slof , of wat voor hulpteugel nog meer
,

dus laat er aub eens effe wat echte dressuurruiters of gediplomeerde instructrices reageren, want dit is echt kinderpraat

Volgens mij ben je zelf de penny hier. Want je zou toch moeten weten dat Grand Prix ruiters als Anky of springruiters als Jos de slof ook zo nu en dan gebruiken? Weliswaar op een goede manier maar dat gebeurd hier op de foto ook. De slof is zelfs vriendelijker dan andere hulpteugels! Hebben de topruiters zelf gezegd in de bit! Dat jij het ziet als een BASIShulpstuk (als je M2 hebt moet je volgens jou al lang zonder kunnen) is alleen maar in je eigen nadeel.

wat kun jij DOM banketstaaf zeg........

maar ik zal ophouden over de slof, krijg namelijk erg veel prive berichten van mensen die zeggen dat het toch geen zin heeft omdat nou eenmaal een stel domme mutsen (ik citeer letterlijk) blijkbaar niet snappen waar ze over praten.

de slof word niet gerbukkt volgens jullie door het meisje ( waarom hangt ie er dan aan)

de instructrice gebruikt hem alleen de eerste 20 minuten (erg triest)

dus is echt praten tegen de bierkaai, gelukkig merk ik uit de vele prive berichten dat we jullie clubje slof gebruikers ,zogenaamd op de goeie manier en gerechtvaardigd ,maar lekker ik jullie waarde moeten laten
DUS bij deze doe ik dat maar,
weltrusten iedereen hahaha

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:14

ohhh en nog effe als slotwoord, blijf jullie allemaal maar fijn vergelijken met de topruiters, die wel eens een keer een slof teugel gebruiken, tjonge jonge word eens wakker, die lui weten wat ze doen, maar jullie DENKEN te weten wat je doet

Snoepie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:22

Jaja wie praat hier nou dom. Ik gebruik zelf geen slof. Dat zei ik ook helemaal niet.

De slof word niet gebruikt door het meisje omdat hij op deze lange manier niet INWERKT want het paard loopt er goed aan.. wie begrijpt hier nou WAT niet?

En met je privéberichten.. jaja dat zou ik ook zeggen. Dus je hebt een soort 'aanhang' die hier niet reageerd?

En wie ben jij om te bepalen of de slof gebruikers kleine meisjes zijn die denken dat ze weten waar ze over praten? Er zitten hier mensen van allerlei verschillende leeftijden dus dat kun je nooit weten. En natuurlijk zijn er mensen die de slof verkeerd gebruiken. Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat doet!

[qoute]blijf jullie allemaal maar fijn vergelijken met de topruiters, die wel eens een keer een slof teugel gebruiken, tjonge jonge word eens wakker, die lui weten wat ze doen, maar jullie DENKEN te weten wat je doet[/quote]
Euhm ik ben geen TOPruiter maar ik rij wel Z1. Ik ben daar niet zomaar gekomen dus ik denk wel te weten wat ik doe..

Het feit dat jij iedereen hier zo aanvalt zegt al genoeg over jezelf.