Ik @ springangst overwinning :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liza_vL

Re: Ik @ springangst overwinning :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:00

Als je het zo eng vind zou ik inderdaad een cap op doen, maarja dat ik je eigen keuze. Gaaf setje heb je, staat leuk!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:09

waarom geen cap, en dat springmateriaal vind ik ook niet echt veilig.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 21:17

miekelover schreef:
waarom geen cap, en dat springmateriaal vind ik ook niet echt veilig.

staat al uitgelegt

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:39

Blabla, heel Bokt weer meteen zeiken over een cap en springmateriaal.. Nerootjuh (:D) heeft het al uitgelegd waarom, dus ga er dan ook niet op door!

Ik vind het gaaf dat je weer durft te springen! Kom binnenkort weer eens foto's maken ok?!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 22:28

Super dat je je springangst hebt overwonnen Knipoog.
Leuke foto's!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 22:33

leuke foto's, echt super dat je je angst overwonnen hebt!!
alleen die schoenen en geen cap..... Huilen

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 19:40

Tozalin schreef:
leuke foto's, echt super dat je je angst overwonnen hebt!!
alleen die schoenen en geen cap..... Huilen

eigen risico Lachen

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:04

goed da je je angst overwonnen hebt..

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:30

bla bla bla Haha! hahah geweeeeeeeeeeldige foto's Lovers en eigen risico van cap..Tong uitsteken wat boeit de rest dat nou Schijnheilig

nouja mij wel Bloos!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 07:24

nerootjuh schreef:
Ik rijdt niet met cap omdat ik het gewoon niet fijn vind.. ik irriteer me mateloos aan zo'n ding. weet niet waarom..
en door al die bokpartijen van Nero zit ik best vast.. ik val er eigenlijk nooit meer af...
maar dat risico blijft natuurlijk wel..
Gelieve daar geen commentaar meer over, Cap is eigen risico..

dat was dus te zien die keer bij springen he Nagelbijten / Gniffelen

maargoed,
ziet er leuk uit, zonde dat de foto's niet goed getimed zijn

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:45

super zeg dat je je angst hebt overwonnen!! ik vind springen ook echt heel eng!! maar ik ga me er binnenkort toch aan wagen...misschien eerst samen met iemand anders want mijn haf kan het nog niet echt goed en dat is dan niet echt een goede combi met angst!! maar echt top dat jij het wel gedaan hebt!! *o/*

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:48

Marwszjeuh schreef:
Jeeej Go jij! Go jij!
Leuke foto's daan, alleen..
als je het zo eng vind; wrm dan geen cap op Lips are sealed
Mrja;
ziet dr goed uit hoor;
en leuk dat je het weer doet Haha!

precies zo dacht ik ook...
dan heeft ze sprinangst maar dan toch zonder cap springen Verward
tja sorry hoor maar dat vind ik wel raar,en dat zal er wel gezegt worden,cap eigen keus... maar toch erg apart Koe
verder ziet het er wel redelijk netjes uit. en netjes dat je weer 75 hebt gesprongen

_Ama_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:37

Ik heb niet alle gesprekkjes hier gelezen maar zag al wel iets over die cap staan maar toch geef ik zelf ook mijn mening,, ik vind het onverantwoordelijk dat jij nu zonder cap gaat springen omdat je eerst bang was, het is goed dat je het probeert maar stel dat je bang bent en je laat vallen (noem maar iets) zelf rijd ik eigelijk ook nooit met cap, maar als ik nou bang was dan had ik het zelf wel gedaan...maarjah eigen keus Haha! ik wou het even zeggen
verder wel een schattig paardje Haha!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:47

Een cap is helemaal haar eigen verantwoordelijkheid.

Het ziet er netjes uit, ondanks dat je af en toe wat naar voren hangt. Maar ik zal verder geen commentaar geven. Over 2 weken ga ik mijn eerste springles (lees: Cursus vliegen) nemen. Zal vragen of er foto's worden gemaakt Haha! Kun je nog eens lachen Knipoog

Verder heel gaaf setje!!

Liefs, Daisy

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:20

Dat gezeik elke keer over een cap!!
Half Nederland rijdt zonder cap. Valt weinig aan te veranderen dus.
Is eigen risico en eigen probleem als er een ongeluk gebeurt Rolleyes

Wat de hindernissen betreft geef ik de TS helemaal gelijk. Onveilig zien ze er niet uit, ze vallen er gewoon af bij aantikken. En een nieuw zadel lijkt me dan idd belangrijker!

Goed van je dat je de stap weer hebt gezet!!
En nu volhouden! Knipoog

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:34

Je hebt een hele leuke pony vind ik! Verder vind ik het er best netjes uitzien. Je kijkt goed vooruit en je handen gaan goed mee. Probeer (is al gezegd geloof ik) inderdaad goed op je beugels te blijven steunen en niet te ver mee naar voren te gaan.
En nu je dit gedaan hebt moet je er wel mee doorgaan he! Gewoon lekker je vertrouwen terug krijgen want je pony kan het best zo te zien.... en jij ook!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:13

Amanda schreef:

Wat de hindernissen betreft geef ik de TS helemaal gelijk. Onveilig zien ze er niet uit, ze vallen er gewoon af bij aantikken. En een nieuw zadel lijkt me dan idd belangrijker!

En nu volhouden! Knipoog

AMEN! _/-o_

hier sluit ik me gewoon volkomen bij aan.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:36

Ashleytjee schreef:
Amanda schreef:

En nu volhouden! Knipoog

AMEN! _/-o_

hier sluit ik me gewoon volkomen bij aan.

En nog is amen.. Haha!

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:09

Ben het wel een beetje met het commentaar eens. Als je last hebt van angst geef je dat toch door aan je pony. Je hebt dan eerder een weigering te pakken zeker als je wat hoger gaat (wat ik trouwens erg knap vind als je springangst hebt Pling ) Even een cap opzetten.

Verder vind ik het setje erg mooi van kleur Vingers aflikken En jou trui past er ook mooi bij. Dat wil ik ook wel Lachen Misschien is het handig om bij het springen over dit soort planken je pony even peesbeschermers om te doen?

Ik begrijp best dat je niet veel geld hebt als je eerst een nieuw zadel moet kopen. Maar kijk anders eens op marktplaats of in de bouwmarkt. Het hoeft niet heel duur te zijn hoor. Ik vind de staanders er alleen wat gevaarlijk en wankel uitzien.

Verder complimenten je gaat voor iemand met springangst toch maar over een hoge sprong!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:02

Wat knap van je dat je dat overwonnen hebt! Cap e.d is hier allemaal gezegd, maar over het springmateriaal, ik snap best dat niet iedereen zich dat kan veroorloven. Maar je kunt vast wel emmers of ander materiaal vinden wat toch iets steviger is dan dit, hieraan kunnen jij en je paard zich bezeren

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 15:14

Noppes schreef:
Wat knap van je dat je dat overwonnen hebt! Cap e.d is hier allemaal gezegd, maar over het springmateriaal, ik snap best dat niet iedereen zich dat kan veroorloven. Maar je kunt vast wel emmers of ander materiaal vinden wat toch iets steviger is dan dit, hieraan kunnen jij en je paard zich bezeren

emmers zijn te laag...
en waarom zijn deze niet goed dan Verward
je kan je aan alles bezeren....

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:54

nerootjuh schreef:
emmers zijn te laag...

nou dat wilde ik maar net zeggen, waarom zijn deze dingen dan gevaarlijk? Als je tegen de balk aan komt valt hij er meteen af! En zo als ik gezien heb, heeft zij haar pony zo onder controle dat hij echt niet dwars door die 'dingen' zal springen, zowel ja dan kan hij zich bezeren.. maar dat kan bij alle dingen die je ervoor zal gebruiken Verward

Beetje onzin om daar over te beginnen lijkt mij.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:16

Ashleytjee schreef:

nou dat wilde ik maar net zeggen, waarom zijn deze dingen dan gevaarlijk? Als je tegen de balk aan komt valt hij er meteen af! En zo als ik gezien heb, heeft zij haar pony zo onder controle dat hij echt niet dwars door die 'dingen' zal springen, zowel ja dan kan hij zich bezeren.. maar dat kan bij alle dingen die je ervoor zal gebruiken Verward

Beetje onzin om daar over te beginnen lijkt mij.

maar waarom het risico onnodig opzoeken?!
er zijn 100 dingen waar je dit mee kan doen,
als je dan toch hindernissen aan het bouwen bent gebruik dan een stoel oid, maar deze dingen, als het paard erin springt, ik heb deze dingen voor in mijn tuin gehad, ze buigen makkelijk, leuk als je paard erin springt en erin vast komt te zitten omdat het verbuigt en de benen er niet meer uitkunnen en het paard in paniek raakt en zo hele gekke dingen gaat doen...
natuurlijk zelfs met staanders heb je risico, dat heb je bij alles, de plankjes is niets mis mee, maar er moet toch wel wat anders te vinden zijn dan deze rekjes...
maargoed, ik ga er maar niet over door voor ik half nb/bokt over me heenkrijg.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:27

nerootjuh schreef:
Noppes schreef:

emmers zijn te laag...

Echte springbalken zijn glad en rond. Ze zijn zo gemaakt dat ze bij het aantikken het paard zo min mogelijk pijn doen. De balken op de foto zijn niet rond en hebben veel splinters.

Je kunt behalve emmers ook een regenton, of een jerrycan gebruiken. Jerrycan's kan je vullen met zand of water en stapelen. De balk ligt er dan op en valt er bij het aantikken af. Ze zijn heel goedkoop. Ook zou je een hooibaal kunnen gebruiken.

De staanders die hier worden gebruikt zijn bedoelt voor als plantenrek volgens mij. De balken kunnen er tussen schieten en komen dan niet naar beneden. Daarbij vallen ze sneller om ze zijn niet zo stabiel.
De tips die hier worden gegeven zijn goed bedoeld! Je moet het niet zien als aanval. Maar als je al spingangst hebt wil je het vertrouwen weer opbouwen. Een hindernis die niet veilig is of uit elkaar valt kan jou en je pony veel schrik bezorgen. Vandaar dat het naast de veiligheid van jullie beiden van belang is!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:31

Mooie pony !
Maar als je schrik hebt om te vallen waarom zet je dan geen cap op en gebruik je geen goed springmateriaal ?
Leuke foto's !