3jarige Gribaldi(Umi)@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Re: 3jarige Gribaldi(Umi)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:51

Voorwaarts maken aan je been, korte tempowisselingen en overgangen, en vooral toch een les afspreken!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:18

Heb je gePM't Lachen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:26

Is al veel aangenamer dan de vorige keer Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 16:56

overgangen rijd ik vaak, en vooral veel figuren, alleen t voorwaarts is dus een probleem. De zweep(klein springzweepje) had ik pas voor t eerst erbij, hield t echt heel stil maar zag en voelde aan d'r dat ze t dus door had. Ze werd wel gelijk gespannen, oortjes naar achteren Bloos dus vandaar dat ik de zweep maar op een paar foto's heb. Maarja ze komt er nu niet onderuit heb nu vaak zat gehad dat ze dus super traag was. Lessen ga ik zeker volgen! @Ctal t lijkt me wel wat Knipoog ga t vandaag nog even overleggen en dan als t kan gelijk even een afspaakje maken voor een les Haha!

Baal best wel, vandaag werden de zadels eindelijk gepast.... er paste er niet een.... Clown die man gaat de kieffer wien voor me verbouwen (wijder maken) en neemt een grotere maat Knight Rider mee en nog een ander zadel.

Ga nu gelijk iets aan de grasbuik doen. Heb haar een tijd in de bak laten lopen, wilde toen emmer water neer zetten, ze dronk wat en gooide het om dus kon haar ook niet de hele dag erin laten dan heeft ze geen water...... Boos! krachtvoer ga ik niet veranderen, ze krijgt al zo weinig.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:10

is echt een paard met mogelijkheden, maar je moet ze er snel wat gaan beginnen uithalen, maar dat hoef ik natuurlijk niet meer te herhalen, je wil er duidelijk wel wat aan doen *LOL*

die foto los Kwijl wat een beestje Ja

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 12:00

Paljassofie schreef:
is echt een paard met mogelijkheden, maar je moet ze er snel wat gaan beginnen uithalen, maar dat hoef ik natuurlijk niet meer te herhalen, je wil er duidelijk wel wat aan doen *LOL*

die foto los Kwijl wat een beestje Ja

Als ik les heb maak ik wel wat nieuwe foto's Knipoog ga haar nu wel met zweep rijden, ze is er een beetje bang voor(word gespannen en wil dus er vandoor gaan) maarja na een tijdje is dat er wel uit.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:13

Dit ziet er inderdaad al wat beter uit dan je vorige fotosessie.
Misschien kan degene die Z2 rijdt je af een toe een keer helpen?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 12:33

KarinvdM schreef:
Dit ziet er inderdaad al wat beter uit dan je vorige fotosessie.
Misschien kan degene die Z2 rijdt je af een toe een keer helpen?

Ze komt binnekort een keertje op Umi rijden Haha! ben benieuwd hoe ze bij haar loopt, maak er dan wel wat foto's van. Heb haar nog nooit gezien...ga wel vragen of ze me les kan geven Knipoog denk alleen niet dat ze daar tijd voor heeft.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:47

Ik heb er weinig aan toe te voegen: er is wel wat verbetering, maar niet heel veel.

Dat ze niet aan 't been is, is 't zelfde als dat ze haar achterhand er niet bij heeft. Rijdt veel overgangen (veel in de zin van om de paar passen - niet de hele tijd natuurlijk, maar gewoon stukjes) zodat ze haar achterhand moet gebruiken om snel weg te komen. Niet toestaan dat ze eerst sneller gaat stappen voordat ze gaan draven, jij zegt draf, dan moet zij luisteren. Op zo'n moment moet je dan inderdaad even een tikje bijgeven (om je hulp dus te versterken, niet om te straffen!). Als je tijdens 't borstelen met 'n zweepje over haar heen aait (soort van als zweetmes gebruiken zeg maar) zal ze er wat sneller aan wennen.

Wanneer ze snel op je hulpen reageert, gebruikt ze haar achterhand, en kan ze gaan nageven. Voor die tijd kun je niets anders dan proberen die achterhand erbij te houden.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 13:18

oke thnx voor de tips. Ze is pas deze maand super traag geworden, eerst reageerde ze nog heel goed op been Clown dacht eerst dat t kwam omdat ze hengstig was maar dat is nu al lang over en ze is nog steeds traag.

loess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:45

Das ook toevallig! Ik heb je zien rijden toen de foto's gemaakt zijn. Ik was op dat moment in Kootwijk op vakantie. Wij zaten in dat vakantiehuis. Op de foto's zie je mijn paarden op de achtergrond in het land staan!
Ik vond je paardje inderdaad wat slecht voorwaarts. Nu moet gezegd worden dat de bak ook niet echt goed is. Ik vind 'm erg zwaar, zeker voor een jong paard. Ik weet niet of je dat weleens doet, maar ik zou regelmatig lekker in het bos gaan rijden. Rechtuit lopen is voor jonge paarden namelijk de beste manier om in balans op hun eigen benen te leren lopen. Lekker rechtuit en voorwaarts.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 16:49

De bak is inderdaad erg zwaar...buiten rijden doe ik nog niet, het paard is pas 2maanden thuis en als ik buiten ga rijden doe ik dat met iemand erbij en degene heeft het dus erg druk met t werk dus in de zomer gaan we pas buiten rijden. Paard was echt niet voorwaarts te krijgen, ze was ookal weer aan het klieren op een bepaalde zijde. Bij die hoek waar de aanhangwagen stond viel ze steeds naar binnen...reageerde soms te laat, later is het me wel gelukt om haar op de hoefslag te houden.

Voor de foto's heb ik de zweep na een paar rondjes weg gedaan omdat Umi haar oren helemaal naar achteren deed en gespannen liep.

Saartjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:22

Hej ziet er mooi uit
alleen ff een perfectionistische opmerking :p
die foto bij het opstijgen:je moet normaal met je rug nr het hoof staan . dacht ik Haha! zo hebben ze het mij toch geleerd Bloos
( het zijn dat er al iets over gezegt is heb niet alles gelezen :0)
voor de rest mooi Haha!

Doei!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 17:37

zo heb ik het ook geleerd met je rug naar t hoofd staan. Degene die haar afgericht heeft zei dat ik zo beter op kon stappen....is voor mij ook handiger want ik ben niet zo groot, paard loopt met opstijgen wel eens weg dus moet ik er snel op klimmen, ik raak haar verder niet met opstijgen dus blijf t gewoon op deze manier doen, is voor mij handiger.