imposant@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: imposant@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 00:28

imposant schreef:
denken jullie dat ik nog zin heb om hier op dit berichtje boven mij te reageren???

ik heb volgens mij geen verkeerd woord gezegd, en ben alleen oprecht nieuwsgierig naar het verhaal achter dit paard, zijn vergroeide nekwervel en hoe jij aan dit paard komt en wat de DA er van zegt, ben gewoon heel erg benieuwd!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 00:29

En ik ben ook zeer benieuwd van wie jij lest krijgt.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 00:30

De TS heeft het verhaal al meerder keren uitgelegd.
Dit paard kan niet nagevelijk door zijn vergroeide nekwervels. Vind grotendeels van het commentaar dan ook niet op zijn plaats.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 00:32

En dan wel even mooi die piaffe er proberen uit te persen, hm? Erg verstandig.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 00:32

@sjelli, dat had ik al gevonden, zie mijn post vorige blz, maar daarnaast had ik nog een hoop vragen(zie diezelfde post)

ben erg benieuwd naar de antwoorden daar op

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 00:37

Nou Imposant, ik vindt dat je hem netjes rijdt!
Ik heb de verhalen gelezen waarom hij niet meer aan de teugel kan, en vindt dat je hem ondanks dat best dit soort dingen kan vragen.
Bovendien als hij het echt niet meer zou kunnen zou die dit echt niet meer voor je doen maar dan zou die zeggen doe het zelf maar.
Voor de rest wil ik nog even tegen de naderen zeggen dat ze maar eens de zoekfunctie moeten gebruiken voor dat ze bepaalde berichten plaatsen.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 00:37

Daar laat ik me verder niet over uit welke oefeningen zij doet met haar paard.
Maar het lijkt me dat als het pijn doen bij het paard hij de oefening dan niet zou uitvoeren.

Ik bedoelde het ook niet op jou Renske20, want je vraagt het puur uit nieuwsgierigheid, ik ben er eigenlijk ook benieuwd naar. Ik zit van de zomer gelijk met Imposant in Ermelo met de instructieweken. Dus ik vind het wel interessant om te weten ook.

Maar ze krijgt ineens half Bokt over zich heen, de meeste zijn goed bedoeld. Maar andere dan denk ik van, Sjee kom op.. Typisch bokt..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 00:45

Nee, jij vindt het er lekker ontspannen en ongedwongen uit zien zeker? Het paard lijkt niet echt schik in zijn werk te hebben. Dan kan hij drie keer over de kop zijn gegaan waarna al zijn nek-en rugwervels scheef of vast zitten, daar moet je dan rekening houden met je 'training'. Op deze manier doortuffen vind ik er niet vriendelijk uit zien.
Maar natuurlijk zal de TS wel een heel goed en uitvoerige uitleg geven over het hoe en waarom Zij zijn groot en ik is klein!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 00:49

Ik bedoel dit absoluut niet aanvallend, maar zo kun je niet starten in de B. Ook al is er iets mis met de nekwervels van het paard, een jury weet dit niet.. en ik ben zelfs bang dat als je een proef rijdt met een paard dat zo tegen de hand is, je zelfs wel verliespunten kan rijden.

Je uitleg, dat zn nekwervels niet helemaal goed zitten, en hij daarom stug en niet het mooie knikje heeft vind ik beetje raar. Dat zn nekwervels niet goed zijn ala (kraker, fysiotherapeut zouden daar misschien iets aan kunnen doen??) Maar dat ie niet rond wil omdat ie stig en vast is, is gewoon een kwestie van trainen. Neem les en zorg dat hij wat negevelijker wordt, want dit is echt niet goed voor zn rug en al zijn spieren. Hij gebruikt ze verkeerd en zal binnenkort rugpijn krijgen (als hij dat niet al heeft). Ik snap dat je het beste wilt voor je paard, maar dit kan niet goed zijn. En ook al wil je dan alleen maar springen, zelfs daarvoor heb je een basis van een ontspannen paard nodig die nagevelijk. Dus voor beide werk hieraan!

voor de rest vind ik je paard wel erg mooi!

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 00:52

Groot gelijk dat je niet meer reageerd.
Er staat duidelijk vermeld dat je al 100 keer hebt uitgelegd waarom het paardje niet nagevelijk kan lopen..

Dit is geen kwestie van de basis niet kennen o.i.d.
Waarom is alles gelijk gedwongen als het paard zijn hoofd omhoog houd? Wat is dat voor klinklare onzin??

Lees anders even voordat je al je gal gaat spuien.. Pff!

Ik vind het een leuk dier, ziet erg goed en gezond uit! OK dan!
(en ik vind je sokken trouwens wel grappig Knipoog )

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 00:58

De basis van de dressuur (en zeer zeker dus ook van het springen of welke takt van de paardensport dan ook), begint bij een paard met een fijne voorwaartse drang en welke nagevelijk is in nek en kaken. Duidelijk is dat bij dit paard er een fysiek probleem ten grondslag ligt. Wanneer je op deze manier door blijft trainen (al dan niet met therapie), zal dit het welzijn van je paard niet positief beïnvloeden. Dit heeft niets met 'gal spuien' te maken, zoals hier beweert wordt. Jíj laat deze foto's hier zien en je krijgt commentaar over het beeld die jij en je paard hierop geven. En dit ziet er niet vriendelijk en werkwillend uit. Een paard wat ik op deze manier zie lopen, drukt de rug weg en houdt zich gespannen in nek en kaken waardoor er op den duur problemen in de bovenlijn (en verder in het lichaam) zullen ontstaan. Het lijkt me helemaal geen fijn gevoel geven om op dit paard te rijden welke je zo tegendraads aan het lopen hebt. Ook lijkt me dit zeer akelig voor het paard zelf.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 01:20

beautylover schreef:
had je geen foto's moeten plaatsen,dan kreeg je geen commentaar

idd Bloos

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 01:28

Als je paard een vergroeide nekwervel heeft, waarom moet je er dan zo persee toch nog dressuur mee willen rijden?
Als iemand foto's plaatsten met een paard in piaffe met de neus voorruit en niet nagevelijk maar met goede wervels zal die een hoop commentaar krijgen dat het niet goed is voor de rug ect, om zulke 'kunstjes' uit te voeren met een paard dat met zijn neus in de wolken loopt, waarom zal het dan geen kwaad kunnen om zo te lopen omdat het paard iets in de nek heeft, lijkt mij even onprettig voor het paard om zo te lopen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 01:34

Ik ben eigenlijk benieuwd welke halswervels dan zo vergroeid zijn en wat daar precies het probleem is, want hij heeft wel 'normaal' kunnen lopen aangezien ie GP heeft gelopen. Kan ie nog wel gewoon grazen, dus omlaag met de hals en het neusje eruit, geen opkrulling in de hals?

Ik heb een hele tijd een paard gereden die kapot was in de lendenwervels, toen ik begon kon ie niet normaal lopen. Door gerichte training werden de juiste spieren sterker waardoor hij uiteindelijk heel verdienstelijk dressuurmatig te rijden was.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 01:47

Plagom, maar waarom deze oefeningen als er al wervels verkeerd zitten? Ik bedoel het ook niet kwaad ofzo maar het is toch wel begrijpelijk dat ze de nodige vragen hierover krijgt. Want je plaatst geen fotos als je geen commentaar wil hebben en dit soort vragen kun je gewoon verwachten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 01:48

Het meeste is al gezegd en ook ik zie geen blij paard, maar een paard met een weggedrukte rug en een zwiepende staart.

Hoe weet je nu zeker dat hij GP gelopen heeft? Ik een ander topic vertelde je dat hij volgens het KWPN geen behaalde resultaten in dressuur heeft en dat het enige is wat je weet dat de vorige eigenaar geen paarden kocht die niet minstens Z2 waren?

Het lijkt me toch dat als hij GP gelopen heeft dat dat wel bij het kwpn of in ieder geval zeker bij de KNHS bekend is!

Ben eigenlijk ook best benieuwd wie dit paard in de GP uitgebracht heeft....

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:08

Ik ben het ook eens met de rest. De basis moet er eerst inzitten en die blijft belangrijk. Succes!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:15

Als je paard iets aan z'n nek heeft kan hij toch moeilijk zijn rug ontspannen !
Als je B gaat rijden is het alleen stap draf en galop hé Koe .
Laat de pi en de pa maar even achter wegen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:17

Ik neem het hier wel voor imposant op.
dit paard zal dat wel gelopen hebben, maar mensen: als dat paard nou na die tijd dit heeft opgelopen dan zit de basis er wel in maar kan hij gewoon zijn hoofd niet meer inde krul/nageeflijk hebben.
Dit heeft dus niets te maken met of die de basis er niet of wel in heeft zitten, maar met een probleempje die hij na die tijd heeft opgelopen.
Ik vind het dus niet eerlijk dat imposant zo wordt afgekraakt dat ze de basis er eerst in moet hebben want dat zal die heus wel hebben.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:23

Als een paard niet meer nageeflijk kan lopen (dus zijn rug eigenlijk niet meer gebruikt) dan kan het toch niet goed gaan met de rest van zijn lichaam als je pa en pi gaat vragen? Het plaatje klopt gewoon niet, dan maar niet die moeilijk oef. je kunt hem ook op andere manier op niveau houden, zoals een normale Bproef proberen te rijden, en zoals de andere foto; daar is zn halshouding een stuk lager, dus dan moet dat ook lager kunnen bij de pi en pa.

Naja er is al genoeg gezegt.
Veel suc6 ermee.

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 10:26

dit was toevallig zo`n dag dat ie er geen zin in had! hij was bang voor de bosjes, trailers noem maar op!
ik wil effe 1 ding duidelijk hebben denken jullie dat als dit paard door een operatie of fisio of kraken goed zou komen dat ie dan bij mij terecht zou komen?
ik denk dat ze er heus wel het een en ander voor hebben gedaan om hem weer goed te krijgen want een paard GP klaar krijg je niet zo snel!
ik heb hem ook al laten kraken in de hoop dat het weer een beetje recht zou komen te staan en goed zou gaan! ik heb imposant laten kraken en zijn gedrag en zijn humeur en het rijden gingen gewoon niet echt lekker daarna! de eerste keer dat hij gekraakt werd ging het nog wel redelijk maar hij was al een beetje anders dan normaal! de 2e keer met kraken was hij helemaal niet zich zelf meer!hij heeft zelfs gesteigerd toen ! en dat heeft ie nog nooit zomaar bij mij gedaan!
dit paard heb ik van een meneer gekocht die aan mijn tante les heeft gegeven! dat was denk ik nu zo`n 2 jaar geleden! hij heeft het eerste half jaar niet eens normaal gedraafd!!!! aleen maar passage! (UIT ZICH ZELF!!) toen na dat halve jaartje het er eindelijk uit was deed ie het alleen nog maar als ie niet wilde lopen!
als imposant de pa en de pi doet is dat voor hem ontspannend!
hij laat daarna helemaal los~! dat heb ik helaas niet op foto staan!
hij loopt dan wel niet laag en rond maar zodra ik hem dan lange teugel geef dan gaat hij helemaal met zijn neusje over de grond! dat doet hij normaal gesproken niet als ik hem "normaal" los rijd! (met normaal bedoel ik de gewone manier!)
als ik met hem veel voltes rijd en over gangen dan gaat hij op ene gegeven moment alleen nog maar tegen mij in!

ik weet niet wat jullie nog meer willen weten! maar roept u maar!

ik kreeg gisteren van mijn tante te horen dat hij ook nog door edward gal is gereden! maar die kon hem niet aan!
de rest zal ik nog effe vragen aan mijn tante die ken tenslotte mijn paard het beste!

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 10:28

ik oefen ook heel vaak b proejes gewoon voor mezelf zodat hij het leuker vind (wedstrijdjes vind ie leuk!)
ik ken nu onderhand bijna het hele B arsenaal uit me hoofd! Knipoog
oefenen doe ik genoeg!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 11:35

Het paard van een stalgenoot van mij heeft ook versleten nekwervels en niet zo'n klein beetje ook, maar die kan wel nagevelijk lopen, maar vraag niet hoe! Jeetje!!!(hij is dan wel heel erg lang, heeft veel meer slijtage en cornage). Ze rijd hemmet passoa-bit en strakke slof!!!

Ik denk dat jou paard de basis niet meer zo goed weet want GP paarden worden eerst door andere mensen op niveau gereden en dan pas gaat "de echte ruiter" erop.
En daarbij moet alles opgericht, de kont eronder (kort en bij elkaar)alles voor het plaatje dus.
Voorbeeldje: Bij Tommy Visser moet alles vanaf het begin kort en bij elkaar.
Dan gaat natuurlijk de ruimte verloren en word de spier die tussen de oren over de nek, rug en kont naar het achterbeen zo kort dat op een gegeven moment die ruimte en laagheid niet meer mogelijk is.
En dat zal jou probleem zijn.
Hij is dan kort en die (in mijn ogen valse) Knik kan hij niet meer maken door extreme slijtage bij het punt achter het oor. En die slijtage is weer te wijten aan dat korte.
Dus jou paardje is op deze manier van rijden eigelijk verpest.
Ja de ene GP-ruiter is de andere niet je hebt ook hele goede!!!! (Anky, Edward, Coby, Marlies, Tineke, Ymke).

Maar van dat strekken en passage en Piaffe ben ik dan absoluut geen voorstander. Ik begrijp dat je trots bent dat die knoppen er bij jou paard opzitten, maar Pi en Pa is het toppunt van verzameling alleen dat mag het de naam Pi en Pa hebben en dat heeft jou paard duidelijk niet.

Ja en op bokt zijn een hoop zeikerds. En degene die jou commentaar geven blijken zelf dan op een shetlander te gaan springen (lees: zonder zadeltje lekker op de rug bonken en maar hoger) en dressuren (lees: met kop in de lucht) terwijl ze er veel te groot voor zijn enzo.
Laatst had ik foto's van de training geplaatst waarin we de middendraf aan het oefenen waren (we zijn B-niveau) en als ie op een paar foto's wat lang word krijg je meteen commentaar van je slooft je uit!!! Je denkt niet aan het paard enz. Dan denk ik van waar oefen je dan voor?!?! Het is niet zo van 1 druk op de knop en je paard doet het correct!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Over deze foto's ging het (van een breedbeeld)

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 11:43

Mag ik eerlijk zijn, en zeggen wat ik zie?

In mijn ogen ziet dit er niet uit als een gevraagde en gereden piaffe en passage. Maar als een - paard in verzet - die er op een momentopname enigssinds uitziet áls een piaffe of passage.

Stel dat hij het echt kan, dat is leuk. Ik zou persoonlijk het fijner vinden om een 'gewoon' te rijden op een paard wat los is en ontspant in zn lichaam. Hij 'kan' als ik het goed begrijp niet nageefelijk, maar daarom hoort er wel ontspanning te kunnen zijn?

Persoonlijk kan ik niet begrijpen dat jij zegt je paard los te krijgen, van zulke oefeningen die juist erg veel kracht en souplesse horen te vragen van een paard.

Persoonlijk zou ik deze foto's niet geplaats hebben, aangezien het voor zowel ruiter en paard niet in de positieve zin 'spreekt' en je gewoon op je vingers kan natellen dat je rotcommentaar over je heen gaat krijgen.

Ter verduidelijking dit is geen aanval Lachen

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 11:47

beautylover schreef:
had je geen foto's moeten plaatsen,dan kreeg je geen commentaar

Dat slaat nergens op..

Maar even ontopic:
Knap dat je je paardje zo kunt laten lopen! =)
Dat was niet negatief bedoeld hoor =)
Leuke sokken trouwens =P