kirsten @ work met velvet dream=3jr!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mactime

Re: kirsten @ work met velvet dream=3jr!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:24

ik vind dat je niet anders moet gaan zitten in verband met de bokbuien dan moet je dat maar leren uitzitten als je dat nog niet kan maar ik zou als ik jou was heel voorzichtig zijn met zon jong dier en dus niet anders gaan zitten want dat is heel slecht voor zijn rug

KirSten1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:38

Heeeyy!! Haha!
K heb eindelijk me aanGemeld bij bOkt ( ik ben degene zeg maar Op de fOto's Tong uitsteken ).. T duurde ff .. hahha
Dankjewel Denise , dat jij steeds vOor mij wOu reaGeren!! Cool

Velvet wOrd al Over een half maandje drie jaar, en we rijden er sinds kOrt pas Op, dus het is echt niet zO dat ze al klaar is vOor een B-prOefje hoor!! Knipoog ..Dit zijn maar mOment Opnames, waar ze tOevallig netjes Opstaat .. Dit is echt geen abnOrmale leeftijd Om te beginnen hOor , 3 jaar ..! Het is namelijk oOk niet zo , dat we elke daG een uur rijden! , Maar een paar keertjes in de week.. heel licht werk ! Knipoog
Ze gaat waarschijnlijk Over een weekje het land in ( dat staat ze nu oOk, maar vanaf dan zeg maar, gaat ze lekker de hele zOmer Op rust) Kan ze lekker genieten!! Haha!

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:13

ja echt heerlijk voor d`r! het is echt geweldig dat de maardjes al het land in kunnen ! ben zo zenuwachtig vanacht een veulen!!!! Haha!

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:26

ik vind het er leuk uitzien
ga je later ook wedstrijden met haar rijden?

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:38

Ik vind dat je niet mag afgaan op de leeftijd van je paard, renpaarden worden al bereden als ze jaarling zijn, waarom zou dit paard het niet kunnen.
Het paard geeft toch een goede bouw?
Als de beenderen even sterk zijn is dat volgens mij genoeg om te beginnen.
Trouwens, als je moet wachten tegen dat je paard volgroeid is, dan moet je wachten tegen dat het 6 jaar is.
Als je ervoor hem zadelmak maakt, dan is dat zowiezo slecht voor later.
Maar als je hem op de juiste manier bereid, zoals men hier zegt, vooruit gaan zittn en niet zoveel met hem rijden, dan maakt dit geen problemen.

Nog veel succes
dada

KirSten1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:45

Ja, we gaan wedstrijden rijden, maar eerst lekker het land in, en daarna zien we wel wanneer we er klaar voor zijn! Haha!

Het is inderdaad zo, dat renpaarden al mak worden gemaakt als ze jaarling zijn!! En paarden die de pavo-cup, of hengstenkeuring moeten lopen? Die worden ook vaak al aangereden als ze net 2 zijn! Knipoog

Velvet dream is een dream of Heidelberg x Amsterdam .. Pling

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:51

wat een superleuk paardje heb je daar zeg Tong uitsteken echt leuk beest om te zien, en ik vind 3 jaar echt niet verkeerd om zadelmak te maken en aan te rijden hoor, zeker niet met een vakantie in het vooruitzicht Tong uitsteken bij ons staat ook een heidelberg , wel leuke beestjes meestal vind ik met sprekende koppies

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:59

Zoro schreef:
Alleen renske als je een paard wegbrengt en weer terug krijgt hoef je echt niet te verwachten dat je gelijk een B proef rijdt.. Je moet toch eerste en echte combi worden.. Lijkt mij.

de andere jonkies die ik heb gereden werden ook alleen ff zadelmak gemaakt, stap, draf, galop en stuur+rem er op en meer heb je in de B niet nodig Knipoog nam ze over als er 4-5x iemand op had gezeten

dus na een maand op africhtingsstal(waar ik er ondertussen ook op ga) is ze echt wel op B-niveau, maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat ze op die handelsstal zelf aan t eind vd maand haar een fatsoenlijke B proef rond kunnen sturen, nageeflijk en al, niet dat ik direct na die maand haar ophaal en meesleep op wedstrijd hoor, dat zeer zeker niet!
stond er dus een beetje onduidelijk denk ik Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:02

Mactime schreef:
ik vind dat je niet anders moet gaan zitten in verband met de bokbuien dan moet je dat maar leren uitzitten als je dat nog niet kan maar ik zou als ik jou was heel voorzichtig zijn met zon jong dier en dus niet anders gaan zitten want dat is heel slecht voor zijn rug

neem aan dat ze zo zit, om het paard te ontlasten tijdens de bokken, niet voor haarzelf Knipoog
en zo te zien kan ze aardig rondsturen dus bokbuien kan ze echt wel uitzitten lijkt me, wat voorover zitten is juist goed om de rug van een jong dier te ontlasten, dus weet niet wat jij geleerd hebt, maar wat je zegt raakt kant noch wal Clown

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:07

imposant schreef:
kirsten is mijn nicht (nichtje niet meer want ik ben veel kleiner dan haar!! haha)en ze rijd op een merrie die nog 3 dit jaar moet worden!
!

de term nicht(je) zegt nix over de lengte maar over leeftijd Schijnheilig en waarom moet een paard al zo lopen terwijl het nog geen eens 3 is.. dan kan je wel zeggen dat je zn rug niet wil belasten, en dus maar lekker naar voren gata hangen... maar met zo vroeg inrijden belast je de rug net zo goed! en je verpest buiten dat naar mijn idee ooknog eens je eigen zit als je steeds op dat paard rijd. als je het dagelijks afwisselt zal het wel meevallen.. Knipoog
net las ik ook al zo'n ander topic van je.. spijtig om te zeggen.. maar dat er zulke mensen zijn in de paardenwereld.. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:55

Renske20 schreef:
Zoro schreef:
Alleen renske als je een paard wegbrengt en weer terug krijgt hoef je echt niet te verwachten dat je gelijk een B proef rijdt.. Je moet toch eerste en echte combi worden.. Lijkt mij.

de andere jonkies die ik heb gereden werden ook alleen ff zadelmak gemaakt, stap, draf, galop en stuur+rem er op en meer heb je in de B niet nodig Knipoog nam ze over als er 4-5x iemand op had gezeten

dus na een maand op africhtingsstal(waar ik er ondertussen ook op ga) is ze echt wel op B-niveau, maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat ze op die handelsstal zelf aan t eind vd maand haar een fatsoenlijke B proef rond kunnen sturen, nageeflijk en al, niet dat ik direct na die maand haar ophaal en meesleep op wedstrijd hoor, dat zeer zeker niet!
stond er dus een beetje onduidelijk denk ik Knipoog

Had jij je startkaart al niet aangevraagd voor W zodat je meteen kan beginnen volgend jaar als ze een keer of 4 bereden is Whoosh!

Nee hoor grapje.

Lekker dat ze van de zomer op rust gaat!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:39

haha ja die vraag ik meteen in januari aan, dan worden ze immers allemaal 3 he volgens de telling Clown kan er niet vroeg genoeg mee beginnen Tong uitsteken

haha nee sorry was ff offtopic

vind dat dit paard prima wordt gereden, en een zomer het land op is al helemaal lekker, dus negatief commentaar is hier dus niet op zn plek!

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 06:42

Elsemiekje schreef:
imposant schreef:
kirsten is mijn nicht (nichtje niet meer want ik ben veel kleiner dan haar!! haha)en ze rijd op een merrie die nog 3 dit jaar moet worden!
!

de term nicht(je) zegt nix over de lengte maar over leeftijd Schijnheilig en waarom moet een paard al zo lopen terwijl het nog geen eens 3 is.. dan kan je wel zeggen dat je zn rug niet wil belasten, en dus maar lekker naar voren gata hangen... maar met zo vroeg inrijden belast je de rug net zo goed! en je verpest buiten dat naar mijn idee ooknog eens je eigen zit als je steeds op dat paard rijd. als je het dagelijks afwisselt zal het wel meevallen.. Knipoog
net las ik ook al zo'n ander topic van je.. spijtig om te zeggen.. maar dat er zulke mensen zijn in de paardenwereld.. Verdrietig

ik dnek dat jij dan een keertje goed moet leren lezen!!
kirsten heeft er al veel ervaring mee denk je dat als ze een prive stal hebben? dat ze dan alleen maar op deze rijd? dnek het niet!!
heb er nog wel meer foto`s van dat ze op een andere zit! maar ik weet niet of ik van kirsten de foto`s van silat erop mag zetten!!

KirSten1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:20

Drie jaar is echt waar , geen abnormale leeftijd om te beginnen met inrijden! Dit is echt een hele normale leeftijd! Ik weet niet wat degene die commentaar erop hebben 'gewend'zijn om mee te beginnen ????
Maar , ik zit niet naar voren omdat ik geen goede zit heb ofzo?!hoor ! Knipoog Maar het is gewoon zo dat, als je jonge paarden aan het in rijden bent, altijd naar verlicht moet zitten! Dat is echt om de rug te ontlasten , en dat je zowiezo nooit achter de beweging kan blijven! Haha!

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:44

Leuk paard!!
Ziet er goed uit hoor!

Mooie leeftijd om te beginnen dan nog een paar maanden teurg 't land op om ff alles te verwerken!!

En mensen allemaal met hun commentaar.
Het paard word over een half maandje 3, ja en! Hij/zij ziet er goed uit ,niet slungelig of nog een jaarling look dus die kan het wel aan hoor! En inderdaad renpaarden die worden al veel eerde zadelmak gemaakt (wil niet zeggen dat dit goed is) Hengsten (en dan vooral de etters) worden ook al op hun 2.5 jaar zadelmak gemaakt hoor, of moet je wachten tot ze 3.5 zijn en te dominant worden, en er ongelukken gebeuren!

Ik denk dat Kirsten wel weet waar ze mee bezig is (welkom trouwens op Bokt)
In iedergeval veel succes met dit paardje denk dat het wel goedkomt in de sport!!

KirSten1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:09

@ Zusje:

Dankjewel!! Haha! leuk berichtje, velvet en ik gaan ons best doen!! Bloos
Ik vind erg leuk op bokt , echt een leuk idee! Tong uitsteken

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:04

Zusje schreef:
Leuk paard!!
Ziet er goed uit hoor!

Mooie leeftijd om te beginnen dan nog een paar maanden teurg 't land op om ff alles te verwerken!!

En mensen allemaal met hun commentaar.
Het paard word over een half maandje 3, ja en! Hij/zij ziet er goed uit ,niet slungelig of nog een jaarling look dus die kan het wel aan hoor! En inderdaad renpaarden die worden al veel eerde zadelmak gemaakt (wil niet zeggen dat dit goed is) Hengsten (en dan vooral de etters) worden ook al op hun 2.5 jaar zadelmak gemaakt hoor, of moet je wachten tot ze 3.5 zijn en te dominant worden, en er ongelukken gebeuren!

Ik denk dat Kirsten wel weet waar ze mee bezig is (welkom trouwens op Bokt)
In iedergeval veel succes met dit paardje denk dat het wel goedkomt in de sport!!

Sorry hoor maar vindt zelf niet dat je een paard vroeger zadelmak moet maken omdat het dan geen grotere etter kan worden.
Denk dat een etter echt gecreerd wordt, en dat dat iets heel anders is dan een paard met een moeilijker/koppiger karakter en zachtaardig karakter. Maar i.m.o is het net als een hond, die wordt niet vals geboren maar vals gemaakt.
Ik blijf van mening dat je een peuter ook geen zware boekentas op zijn rug hangt , en zo zie ik dat ook met paarden, eerst volgroeid zijn dan pas belasten. Mijn paard is met 5 jaar geruind en voor het eerst zadelmak gemaakt, en ben daar heel gelukkig mee. Maar goed dat is de eeuwige discussie, en die meningen zullen altijd verdeeld blijven.
Ik vindt het een mooi paardje van je, en dat staat helemaal los van zijn leeftijd, veel plezier met hem.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:09

Het ziet er al netjes uit.
Straks lekker de wei op en in het najaar weer doorgaan. Prima toch?!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:10

Erg leuk paardje zeg! Al een mooi ding, alleen nog lekker slungelig maar wat wil je met bijna 3 jaar. Super dat ze nog de wei op gaat, deden ze bij ons ook altijd. Met 2,5 jaar aanrijden en dan weer vol de wei op. Pas daarna werden ze echt dressuurmatig getraind.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:12

Wat een gaaf paardje!
Lijkt me dat ze ver kunnen komen, ziet er nu al geweldig uit Lachen

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:21

Ik vind dat je een paard wel al mag beleren op zijn drie jaar maar nog niet meteen erop gaan kruipen, zoals er al is gezegd krijg je problemen later, ze zullen nog geen 10 jaar zijn en hun rug zal door hangen, ik weet een paar exemplaren staan van dit soort toestanden. En vooruit zitten om de bokbuien op te vangen? heb ik nog nooit van gehoord, volgens mij moet je juist wat meer achteruit zitten om niet voorover geslingerd te worden. Nou ieder zijn eigen mening, doen jullie maar wat je denkt dat goed is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:50

missblue schreef:
Ik vind dat je een paard wel al mag beleren op zijn drie jaar maar nog niet meteen erop gaan kruipen, zoals er al is gezegd krijg je problemen later, ze zullen nog geen 10 jaar zijn en hun rug zal door hangen, ik weet een paar exemplaren staan van dit soort toestanden.

Wat een onzin zeg!
De mijne is ook met 2 1/2 beleerd, vervolgens is hij een half jaar de wei op gegaan. Hij is nu 7 en loopt Z, zonder doorgezakte rug en kreupel of wat dan ook is hij ook niet.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:57

KarinvdM schreef:
missblue schreef:
Ik vind dat je een paard wel al mag beleren op zijn drie jaar maar nog niet meteen erop gaan kruipen, zoals er al is gezegd krijg je problemen later, ze zullen nog geen 10 jaar zijn en hun rug zal door hangen, ik weet een paar exemplaren staan van dit soort toestanden.

Wat een onzin zeg!
De mijne is ook met 2 1/2 beleerd, vervolgens is hij een half jaar de wei op gegaan. Hij is nu 7 en loopt Z, zonder doorgezakte rug en kreupel of wat dan ook is hij ook niet.

Onzin is het zeker niet, alleen geluk hebben, de andere gevallen zijn er zeker wel, ook ik ken voorbeelden zat.
Zowel met doorgezakte ruggen, als minder uiterlijke problemen maar wel met rug, nek en beenklachten. Kijk maar eens om je heen hoeveel mensen je daar over hoort, en dat is natuurlijk niet allemaal door het te vroeg in rijden, maar ze zitten er wel tussen.
Gelukkig dat jouw paardje oke is, hopelijk zal dat ook blijven.

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:02

heel gaaf paardje!! heb je n leuk dier aan later! ik vind het echt super hoor rond deze leeftijd aanrijden en dan de wei op! beter kan niet! dr is nix beters
maar hij loop t egt al super joh teminste op deze foto's Clown
kei veel suc6
welke afstamming trouwens?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:06

Als je een 3-jarige beleert en direct flink aan het werk zet, dan is dat slecht, dat vind ik ook. Maar een 3-jarige rustig beleren en met beleid rijden en vervolgens nog weer een half jaar de wei op doen niet. Er wordt hier vaak gedaan alsof zo'n beestje direct al 7x per week een uur hard aan het werk moet.