Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
).. T duurde ff .. hahha
..Dit zijn maar mOment Opnames, waar ze tOevallig netjes Opstaat .. Dit is echt geen abnOrmale leeftijd Om te beginnen hOor , 3 jaar ..! Het is namelijk oOk niet zo , dat we elke daG een uur rijden! , Maar een paar keertjes in de week.. heel licht werk !

echt leuk beest om te zien, en ik vind 3 jaar echt niet verkeerd om zadelmak te maken en aan te rijden hoor, zeker niet met een vakantie in het vooruitzicht
bij ons staat ook een heidelberg , wel leuke beestjes meestal vind ik met sprekende koppies Zoro schreef:Alleen renske als je een paard wegbrengt en weer terug krijgt hoef je echt niet te verwachten dat je gelijk een B proef rijdt.. Je moet toch eerste en echte combi worden.. Lijkt mij.
nam ze over als er 4-5x iemand op had gezeten
Mactime schreef:ik vind dat je niet anders moet gaan zitten in verband met de bokbuien dan moet je dat maar leren uitzitten als je dat nog niet kan maar ik zou als ik jou was heel voorzichtig zijn met zon jong dier en dus niet anders gaan zitten want dat is heel slecht voor zijn rug

imposant schreef:kirsten is mijn nicht (nichtje niet meer want ik ben veel kleiner dan haar!! haha)en ze rijd op een merrie die nog 3 dit jaar moet worden!
!
en waarom moet een paard al zo lopen terwijl het nog geen eens 3 is.. dan kan je wel zeggen dat je zn rug niet wil belasten, en dus maar lekker naar voren gata hangen... maar met zo vroeg inrijden belast je de rug net zo goed! en je verpest buiten dat naar mijn idee ooknog eens je eigen zit als je steeds op dat paard rijd. als je het dagelijks afwisselt zal het wel meevallen..
Renske20 schreef:Zoro schreef:Alleen renske als je een paard wegbrengt en weer terug krijgt hoef je echt niet te verwachten dat je gelijk een B proef rijdt.. Je moet toch eerste en echte combi worden.. Lijkt mij.
de andere jonkies die ik heb gereden werden ook alleen ff zadelmak gemaakt, stap, draf, galop en stuur+rem er op en meer heb je in de B niet nodignam ze over als er 4-5x iemand op had gezeten
dus na een maand op africhtingsstal(waar ik er ondertussen ook op ga) is ze echt wel op B-niveau, maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat ze op die handelsstal zelf aan t eind vd maand haar een fatsoenlijke B proef rond kunnen sturen, nageeflijk en al, niet dat ik direct na die maand haar ophaal en meesleep op wedstrijd hoor, dat zeer zeker niet!
stond er dus een beetje onduidelijk denk ik
kan er niet vroeg genoeg mee beginnen 

Elsemiekje schreef:imposant schreef:kirsten is mijn nicht (nichtje niet meer want ik ben veel kleiner dan haar!! haha)en ze rijd op een merrie die nog 3 dit jaar moet worden!
!
de term nicht(je) zegt nix over de lengte maar over leeftijden waarom moet een paard al zo lopen terwijl het nog geen eens 3 is.. dan kan je wel zeggen dat je zn rug niet wil belasten, en dus maar lekker naar voren gata hangen... maar met zo vroeg inrijden belast je de rug net zo goed! en je verpest buiten dat naar mijn idee ooknog eens je eigen zit als je steeds op dat paard rijd. als je het dagelijks afwisselt zal het wel meevallen..
![]()
net las ik ook al zo'n ander topic van je.. spijtig om te zeggen.. maar dat er zulke mensen zijn in de paardenwereld..
Maar het is gewoon zo dat, als je jonge paarden aan het in rijden bent, altijd naar verlicht moet zitten! Dat is echt om de rug te ontlasten , en dat je zowiezo nooit achter de beweging kan blijven!
leuk berichtje, velvet en ik gaan ons best doen!!
Zusje schreef:Leuk paard!!
Ziet er goed uit hoor!
Mooie leeftijd om te beginnen dan nog een paar maanden teurg 't land op om ff alles te verwerken!!
En mensen allemaal met hun commentaar.
Het paard word over een half maandje 3, ja en! Hij/zij ziet er goed uit ,niet slungelig of nog een jaarling look dus die kan het wel aan hoor! En inderdaad renpaarden die worden al veel eerde zadelmak gemaakt (wil niet zeggen dat dit goed is) Hengsten (en dan vooral de etters) worden ook al op hun 2.5 jaar zadelmak gemaakt hoor, of moet je wachten tot ze 3.5 zijn en te dominant worden, en er ongelukken gebeuren!
Ik denk dat Kirsten wel weet waar ze mee bezig is (welkom trouwens op Bokt)
In iedergeval veel succes met dit paardje denk dat het wel goedkomt in de sport!!
missblue schreef:Ik vind dat je een paard wel al mag beleren op zijn drie jaar maar nog niet meteen erop gaan kruipen, zoals er al is gezegd krijg je problemen later, ze zullen nog geen 10 jaar zijn en hun rug zal door hangen, ik weet een paar exemplaren staan van dit soort toestanden.
KarinvdM schreef:missblue schreef:Ik vind dat je een paard wel al mag beleren op zijn drie jaar maar nog niet meteen erop gaan kruipen, zoals er al is gezegd krijg je problemen later, ze zullen nog geen 10 jaar zijn en hun rug zal door hangen, ik weet een paar exemplaren staan van dit soort toestanden.
Wat een onzin zeg!
De mijne is ook met 2 1/2 beleerd, vervolgens is hij een half jaar de wei op gegaan. Hij is nu 7 en loopt Z, zonder doorgezakte rug en kreupel of wat dan ook is hij ook niet.