Jumping Oscar@Jumpwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Roosje_

Re: Jumping Oscar@Jumpwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:07

miranda1983 schreef:
wat bne jij dan voor iemand??? ik ga niet met eenhulp teugel rijden als de eigenaar zou zeggen van doe die martingaal maar zo. er zijn ook andere manieren ome enpaar naar beneden te rijden. hoeft niet persee een hulpteugel bij ana de pas te komen. en dan helemaal niet een hulp teugel op de verkeerde manier gebruiken. en als jij zegt je doet het zo. terwijl dat fout zit. dan ben je je verzorgsters liever kwijt dan rijk zeker. wees blij als ze het goed doen als jij zegt van dit moet zo.

Het gaat er niet om of de hulpteugel nou nodig is om het paardje naar beneden te rijden. Het gaat erom dat ze het advies van de eigenaar opvolgen, ook al is het misschien verkeerd. Het is niet jouw pony, wil je hem verzorgen dan zal je ook het op de manier doen waarop de eigenaar het wilt, maar dat neemt niet weg dat je wel kan zeggen hoe jij erover denkt. Maar als de eigenaar het zo wil hebben, dan moet je daaraan houden..klaar! Enne, daarbij komt dat de martingaal nu wel goed zit bij het springen hoor!

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:09

noekiejj schreef:
Ja maar val er dan niet de pony mee lastig!

neem aan dat dit slaat op het commentaar boven je....dat sommige mensen meer talent hebben dan andere......

Hhhmm, wordt even vergeten hoe je het zelf geleerd heb zeker!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:11

ow volgus mij zeg ik dit int verxeerde topic dit gaat over die haf!

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:40

Ik vind het een lieve pony! En ik zie soms op bokt veel ergere foto's!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 18:44

ushi schreef:
Ik vind het een lieve pony! En ik zie soms op bokt veel ergere foto's!

ja dat klopt en tuurlijk doe ik wel eens wat fout en ik kan beter de bevelen van de eigenaar opvolgen dan weg worden gestuurd want dan hebben de paarden helemaal geen beweging meer....ben zowat de enigste die er wat mee doet hoor

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 18:44

r00z schreef:
Wat een gezeik allemaal over iets dat al 540000x gezegd is Rolleyes

Leuke pony hoor! Commentaar is al gegeven..

hmmm Bedankt r00z Haha!
En de martingaal ga ik nu ook normaal doen..........en tja het hoofdstel daar kan ik niks aan doen dat hij te klein is...het is niet van mij, dat van Marcus wel, maar die van Oscar is van de eigenaar zelf en het zadel ook...idd het zadel is wel wat oud, maar nog goed te gebruiken en zooo slecht hoe jullie het beweren ligt het zadel nou ook weer niet...ik weet dat ik wel eens wat fout doe, maar niemand is perfect en ik vind Bloos Bloos Bloos dat jullie erg overdrijven(en ben niet de enige)vat dit niet verkeerd op, dat ik gewoon mijn mening) Ik zal eens de neusriem onder het bit doen Knipoog
ow ja en van die brandnetels Bloos we wisten niks anders maar de volgende keer nemen we emmers mee hoor.
Knipoog Haha!
Nogmaals vat dit bericht niet verkeerd op Vingers aflikken

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:11

1. als de eigenaar het zo wil. zou ik zeggen dat ik dat niet doe omdat dat zielig is voor het paard.
2. als ie het dan nogsteeds zo wil. zou ik dus als hij kijkt zo beginnen en dan als ie weg is afstappen en alles goed doen.

EN ze mogen alle 2 nodig naar de hoefsmid. hoeven zien er niet uit.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 19:13

miranda1983 schreef:
1. als de eigenaar het zo wil. zou ik zeggen dat ik dat niet doe omdat dat zielig is voor het paard.
2. als ie het dan nogsteeds zo wil. zou ik dus als hij kijkt zo beginnen en dan als ie weg is afstappen en alles goed doen.

EN ze mogen alle 2 nodig naar de hoefsmid. hoeven zien er niet uit.

dat van die hoeven dat weten we allemaal en hij laat binnenkort ook de hoefsmid komen

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:17

Meisje, ookal ken je die pony's zo goed, zoals je op de vorige pagina gezegt hebt, er kan ALTIJD iets gebeuren.. dus daarom is een cap wel handig Knipoog , maar dat is mijn mening! Bloos!

De rest van het commentaar is al gegeven! Lachen

Ik vind het een gaaf ponytje!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 19:18

Bobbielover schreef:
Meisje, ookal ken je die pony's zo goed, zoals je op de vorige pagina gezegt hebt, er kan ALTIJD iets gebeuren.. dus daarom is een cap wel handig Knipoog , maar dat is mijn mening! Bloos!

De rest van het commentaar is al gegeven! Lachen

Ik vind het een gaaf ponytje!

dankjewel voor je reactie...ik kan er niks aan doen, maar blijf het een pongel vinden Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos
idd hij is wel superlief hoor Knipoog

JusTinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:02

Pattypaard schreef:
miranda1983: chingyi rijd 9 jaar zecht ze en ik 5 1/2....we weten wel hoe het hoort te zitten maar chingyi zecht dat de eigenaar tegen haar zei dat ie zo moest zitte.
van de martingaal weet ik dat ie niet zo hoort te zitten maar verder weet ik niks van chingyi en de eigenaar (wat ze hebben afgesproken enz.) dat moet chingyi maar zeggen want daar weet ik niks van Clown
leuke pony is ut zeker Haha!
groetjes patty

Ahum ...las ik hier nou 9 jaar rijervaring ??

Hoe oud ben je dan ? Ik bedoel als je na 9 jaar rijervaring de ‘basis’ nog niet weet is er vast wat misgegaan ! Clown Ik rijd nu 6 jaar en ik rijd nog 40 x beter ...ik vind dat zadel erg broert liggen , over het hoofdstel niet te spreken . Je kan toch tegen de eigenaar zeggen dat het hoodstel niet zo hoort ? Dan vertel je toch gewoon dat het niet zo zit als het standaard hoort te zitten ?

Sorry maar ik vind jullie reactie nogal Dom Koe

genoeg gezeurd ...de pony ziet er wel lief uit !

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:07

JusTinn: hoezo is die reactie nogal dom dan? Bloos
je kan het wel tegen de eigenaar zeggen maar dan moet hij het ook nog met je eens zijn Knipoog

pony is wel lief ja Haha!

japsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:11

ik vind dat je ook eigenlijk niet met sporen mag rijden.... verder wel een leuk paardje hoor, de rest is al gezegd...

JusTinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:17

Pattypaard schreef:
je kan het wel tegen de eigenaar zeggen maar dan moet hij het ook nog met je eens zijn Knipoog

hoezo moet die man het in gods naam met je eens zijn ?? DAT MOET OMDAT JE DAT HOOFDSTEL NIET ANDERS HOORT TE GEBRUIKEN !! dus als hij zo veel van paarden weet ...LAAT HEM EERLIJK ZIJN TEGENOVER ZIJN PAARD!

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:19

Pattypaard schreef:

Ja Ja

nooit iets doen wat de eigenaar niet wil, of je wil die pony's niet meer verzorgen Knipoog .

@Justinn: waarom ligt het zadel zo beroerd dan?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:21

zo bedoel ik het niet:
even een voorbeeld...bij mijn verzorgpony's als ik daar iets zeg over de pony's dat er iets verkeert is of wat dan ook...was laats bijv. van dat ze te mager waren (ben niet de enige die dat vond)
dus ik dat gezecht en ze vonden dat ze goed waren ze en wouden ze dus niet bijvoeren.
dan heb ik er wel iets van gezecht maar doen ze er nog niks mee
(laterna wel toen mijn moeder het ook nog eens is gaan zeggen en is gaan praten met de eigenaren)

JusTinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:24

@ Roosje .. dat zie je toch ook ...er moet altijd een balans zijn bij de boom , en het zadel mag nooit naar ‘beneden’ liggen en dat is hier duidelijk te zien !!

over hoofdstelgebruik en eigenaar ..dan maar de pony’s niet verzorgen , dit zit vervelend voor de pony ! Als die mam b.w.v zou zeggen dat je prikkeldraad ondr het shabrak moet doen , doe je het dan ook ? Nee idd ...want dat is zielig ..en dit ook !

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:43

nee ok dat zou ik zeker niet doen dat klopt.
maar als je het zo vergelijkt is het niet hetzelfde maar komt er wel op neer.
kortom eigelijk heb je wel gelijk Clown

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:46

@ pattypaard , jsutin heeft altijd gelijk Lachen he maarse Knipoog

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:58

JusTinn schreef:
Pattypaard schreef:
miranda1983: chingyi rijd 9 jaar zecht ze en ik 5 1/2....we weten wel hoe het hoort te zitten maar chingyi zecht dat de eigenaar tegen haar zei dat ie zo moest zitte.
van de martingaal weet ik dat ie niet zo hoort te zitten maar verder weet ik niks van chingyi en de eigenaar (wat ze hebben afgesproken enz.) dat moet chingyi maar zeggen want daar weet ik niks van Clown
leuke pony is ut zeker Haha!
groetjes patty

Ahum ...las ik hier nou 9 jaar rijervaring ??

Hoe oud ben je dan ? Ik bedoel als je na 9 jaar rijervaring de ‘basis’ nog niet weet is er vast wat misgegaan ! Clown Ik rijd nu 6 jaar en ik rijd nog 40 x beter ...ik vind dat zadel erg broert liggen , over het hoofdstel niet te spreken . Je kan toch tegen de eigenaar zeggen dat het hoodstel niet zo hoort ? Dan vertel je toch gewoon dat het niet zo zit als het standaard hoort te zitten ?

Sorry maar ik vind jullie reactie nogal Dom Koe

genoeg gezeurd ...de pony ziet er wel lief uit !

nou ja idd...ben het wel met je eens hoor Knipoog hmm heb geen er geen idee van hoe je rijdt dus dat weet ik niet...maar weet je ik ga het hem eens zeggen........en misschien kan ik hem eens dit topic laten zien...als hij internet een beetje snapt nu Clown ....hij weet niet hoe het werkt Clown
Ik zal zelf ook eens kijken wat ik met het uig kan doen...dat dat hoofdstel zo klein zit...dat lijkt zo....maat dat kotm merendeels door de frontriem want die houdt het hoofdstel tegen om naar achteren te gaan en houdt het dus bij het oog Knipoog maar ik ga mijn best doen

Groetjes Ching-Yi Haha!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:58

Iemand in dit topic vroeg waarom het zadel zo slecht lag...

Je kunt op meerdere foto's duidelijk zien dat zij met haar kont helemaal achterin ligt, hieraan kun je het al zien, de druk word niet netjes verdeeld. Al haar gewicht komt achterop de rug van het paard. En omdat ze ook nog eens keihard neerploffen in het zadel komt er zo'n onwijs harde klap op die rug, ik ben blij dat ik dat paard niet ben..
En op meerdere foto's kun je ook nog eens zien dat haar benen een eind ACHTER de zweetbladen van het zadel steken.

Ik zou zeggen doe er wat aan! En ook aan dat hoofdstel..
Kun je wel zeggen moet ik nieuwe halen etc. Nouen? Een nieuw hoofdstel is maar 20 euro (heb er ook 2 moeten halen omdat de andere van mijn verzorgpaarden gewoon OP waren (nog niet eens zo erg als deze)) En voor dat zadel kun je gewoon een stuk schuimrubber halen, of een onderlegger. (ja ok dan ligt het zadel nog niet helemaal geweldig, maarja, beter dan dit) dat bij elkaar kost nog geen 25 euro..

En je rijd al 9 jaar, en weet nog niet eens hoe een hoofdstel en martingaal werkt?? Rij je al 9 jaar bij een manege, of heb je jezelf leren rijden?

Ik ga verder niet zeuren, want dat is er al genoeg gebeurt ..

En please, doe er wat aan! Die pony kan er ook niets aandoen dat de baasjes er geen verstand van hebben..

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 21:11

amie_x_mij schreef:
Iemand in dit topic vroeg waarom het zadel zo slecht lag...

Je kunt op meerdere foto's duidelijk zien dat zij met haar kont helemaal achterin ligt, hieraan kun je het al zien, de druk word niet netjes verdeeld. Al haar gewicht komt achterop de rug van het paard. En omdat ze ook nog eens keihard neerploffen in het zadel komt er zo'n onwijs harde klap op die rug, ik ben blij dat ik dat paard niet ben..
En op meerdere foto's kun je ook nog eens zien dat haar benen een eind ACHTER de zweetbladen van het zadel steken.

Ik zou zeggen doe er wat aan! En ook aan dat hoofdstel..
Kun je wel zeggen moet ik nieuwe halen etc. Nouen? Een nieuw hoofdstel is maar 20 euro (heb er ook 2 moeten halen omdat de andere van mijn verzorgpaarden gewoon OP waren (nog niet eens zo erg als deze)) En voor dat zadel kun je gewoon een stuk schuimrubber halen, of een onderlegger. (ja ok dan ligt het zadel nog niet helemaal geweldig, maarja, beter dan dit) dat bij elkaar kost nog geen 25 euro..

En je rijd al 9 jaar, en weet nog niet eens hoe een hoofdstel en martingaal werkt?? Rij je al 9 jaar bij een manege, of heb je jezelf leren rijden?

Ik ga verder niet zeuren, want dat is er al genoeg gebeurt ..

En please, doe er wat aan! Die pony kan er ook niets aandoen dat de baasjes er geen verstand van hebben..

hmm als je nog niet gelezen had...ik heb al gezegd dat ik er iets aan zou doen...en idd het is allemaal niet zo duur......en kan het oude ook verkopen ofzo dus dat zal niet zo'n super probleem zijn Knipoog
maar in ieder geval bedankt voor je reactie Knipoog Haha!

en ehmm het is 9 jaar bij maneges......en ik plof niet kei hard in het zadel.....

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:00

he ching

leuk dat je wat met dit commentaar doet. dat waardeer ik wel van je. ga gewoon naar de eigenaar en vraag of je een nieuw hoofdstell mag kopen of vraag of hij er 1 koopt. daar kan je weer 10 jaar mee door.

ik bedoel al mijn commentaar wel als tip/idee maar zeg gewoon tegen de eigenaar dit hoort niet zo en zo. als hij zegt van wel. dan zoek je het ergens op en laat je het hem zien. maar dan vind ik dat hij weinig van paarden afweet.

en kijk is wat je aan het zadel zou kunnen doen. of ga anders gewoon zonder zadel rijden. is ook goed voor je zit.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 22:23

miranda1983 schreef:
he ching

leuk dat je wat met dit commentaar doet. dat waardeer ik wel van je. ga gewoon naar de eigenaar en vraag of je een nieuw hoofdstell mag kopen of vraag of hij er 1 koopt. daar kan je weer 10 jaar mee door.

ik bedoel al mijn commentaar wel als tip/idee maar zeg gewoon tegen de eigenaar dit hoort niet zo en zo. als hij zegt van wel. dan zoek je het ergens op en laat je het hem zien. maar dan vind ik dat hij weinig van paarden afweet.

en kijk is wat je aan het zadel zou kunnen doen. of ga anders gewoon zonder zadel rijden. is ook goed voor je zit.

hmm bedankt...nou hier kan ik iets mee en daar zal ik ook iets mee doen....ikj zal het hem ook gaan vertellen, maar het is al een oude man en opzich weet hij veel van paarden af hoor, maar dat van de martingaal was mijn idee, maar vind hij wel een goed idee en tja van de neusriem...geen idee...hij heeft het hem de eerste keer omgedaan.........en we moesten eerst zowat altijd zonder zadel rijden Knipoog dat kwam omdat het in de winter nogal nat is en om dan zonder zadek echt iets te doen, dat is dan niet zo'n geweldig idee, dus deed ik hem wel eens mijn sjabrak om en gin der zonder zadel op...wel alleen stap en draf...in galop heb ik 1 keer gedaan en ben der vanaf gekukeld...racen... maarja het is idd wel goed voor je zit ja Knipoog Haha!

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:30

Blue_Star schreef:
Die hoeven Bloos!
Ook trek je hem vaak in de mond,handen op bepaalde foto's wat lager
En als je springt,zelfstandig springen en niet met je handen steunen op je pony Knipoog Bloos!

Sorry ik geef niet graag commentaar maar wat me ook direct opviel waren de hoeven van de pony, de smid mag ook eens dringend langskomen inderdaad. Zou dit toch de eigenaar eens duidelijk proberen te maken.