Fjord (casper) @ work... en is hij veel veranderd???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fjord (casper) @ work... en is hij veel veranderd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:32

ShEtLaNdUrZ schreef:
hij is wat aan de dikke kant..
maja altijd beter dan te dun Lachen

ik vind het heel jammer dat je zn manen heb af geknipt

Hier ben ik het niet mee eens, het is nooit goed een paard te dik laten worden zo hebben ze veel meer kans op koliek, hoefbevangenheid, en noem maar op! Tuurlijk te dun is ook niet goed maar hij mag wel flink wat afvallen. Maar daar zijn jullie denk al mee bezig, aangezien hij 2 jaar heeft stilgestaan! Mag ik vragen waarom?

Verder kan ik rijtechnisch zoveel zien probeel wel bij het longeren je paard te longeren en niet het paard jou. Hierbij bedoel ik probeer op dezelfde plaats te blijven staan..Verder vind ik perssonlijk een fjord met lange manen ook leuker maar het is wel een lastiger onderhouden denk ik?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:40

Wat een leuk ding zeg! Dat witte streepje is ook schattig! Weet je wat zijn afstamming is en hoe oud hij is?

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 17:50

Luckey schreef:
ShEtLaNdUrZ schreef:
hij is wat aan de dikke kant..
maja altijd beter dan te dun Lachen

ik vind het heel jammer dat je zn manen heb af geknipt

Hier ben ik het niet mee eens, het is nooit goed een paard te dik laten worden zo hebben ze veel meer kans op koliek, hoefbevangenheid, en noem maar op! Tuurlijk te dun is ook niet goed maar hij mag wel flink wat afvallen. Maar daar zijn jullie denk al mee bezig, aangezien hij 2 jaar heeft stilgestaan! Mag ik vragen waarom?

Verder kan ik rijtechnisch zoveel zien probeel wel bij het longeren je paard te longeren en niet het paard jou. Hierbij bedoel ik probeer op dezelfde plaats te blijven staan..Verder vind ik perssonlijk een fjord met lange manen ook leuker maar het is wel een lastiger onderhouden denk ik?

nee klopt.. te dik is ook niet goed.. Casper is namelijk Hoefbevangen geweest (was ook te dik)..

Tuurlijk mag je vragen waarom hij 2 jaar stil heeft gestaan!! haha... waarom precies weet ik ook niet, maar in iedergeval had hij toen geen verzorger en de eigenaars kunnen er niet meer op rijden.
ook is hij hoefbevangen geweest, dus lag hij er een tijdje uit...

nu verzorg ik hem weer vanaf ongeveer maart... en train 2 of 3 keer in de week met hem...

een fjord met lange manen is juist heel makkelijk te onderhouden.. veel makkelijker dan die korte manen (steeds maar bij knippen).. maar ik heb het eraf (laten) (ge)sch(o)eren, omdat ik het ook wat netter, chiquer en verzorgder vind staan.. (het is al zo'n vies peuk en nu lijkt het tenminste iets..)

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 17:51

Ipsilonka schreef:
Wat een leuk ding zeg! Dat witte streepje is ook schattig! Weet je wat zijn afstamming is en hoe oud hij is?

haha dank je wel!!!

Casper is 10 jaar oud (heet officieel Casper-O ).. maar zijn afstemming weet ik niet.. (kan het wel navragen voor je als je het echt wilt weten.. ) Haha!

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 17:56

nietjuhh schreef:
heej jolien..
ttulk mag je een keer mee kijken het is een kruising tussen en fries en een kwpner..
en als je wil mag je me zelfs helpen..Tong uitsteken
ik heb net me fotowrolletje naar de kruitvat gebracht dus die foto's zijn vrijdag klaar dan neem ik ze wel mee naar huize hofste...Knipoog
kun je ze dan ook even zien..Knipoog
tot binnenkort weer..Knipoog..allen julanda is wel errug dik..maar komt wel verandereing in binnenkort...ze is wel 1.70 dus best wel een groot paard.

hey meis!!
leuk leuk!!! ben heel benieuwd (vooral nu ik weet dat het een kruising is tussen een fries en kwpn'er.. haha)..
en tuurlijk wil ik je helpen... julanda heet ze dus.. ok... Haha!
enne.. die dikke paarden ben ik wel gewend hoor Knipoog
heb je er al op gereden??

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 17:57

nog meer mensen die iets willen zeggen over Casper??

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:14

xxjollyxx schreef:
Ipsilonka schreef:

haha dank je wel!!!

Casper is 10 jaar oud (heet officieel Casper-O ).. maar zijn afstemming weet ik niet.. (kan het wel navragen voor je als je het echt wilt weten.. ) Haha!

Ik vroeg het omdat mijn fjord ook wit heeft op zijn hoofd en hij nog ergens twee broertjes heeft lopen. Maar de een word 9 en de ander 8. Casper-O is trouwens geen stamboek naam, als ie dit jaar 10 geworden is dan zou de naam moeten beginnen met een P (tenzij het geen NL fjord is natuurlijk Haha! )

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:11

wat een leukerd Lachen ziet er leuk uit!

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 07:46

Ipsilonka schreef:
Ik vroeg het omdat mijn fjord ook wit heeft op zijn hoofd en hij nog ergens twee broertjes heeft lopen. Maar de een word 9 en de ander 8. Casper-O is trouwens geen stamboek naam, als ie dit jaar 10 geworden is dan zou de naam moeten beginnen met een P (tenzij het geen NL fjord is natuurlijk Haha! )

Casper-O is geen stamboekpaard (niet ingeschreven, waarom weet ik ook niet)..;
Dit jaar wordt hij 11, dus dan moet hij met een O beginnen toch?? naja..
in iedergeval vond de eigenaresse geen mooie naam met de O en daarom heeft ze het er maar achter gezet... (meer weet ik er niet van, dit heeft ze me verteld...) klopt het een beetje?? anders ben ik wel benieuwd hoe het echt zit.. haha

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:29

Als hij dit jaar 11 wordt, dan moet zijn naam inderdaad beginnen met een O.