JUstin (Lusitano) aan het werk tijdens de les

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie1976

Re: JUstin (Lusitano) aan het werk tijdens de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:11

heeeeeeeeeeeeeee horselover,

leuk je ook hier te zien.hoe is het met je veulen??was dat nou mexx??weet het niet meer.

dus justin was met inrijden ook zo onrustig.hij is gewoon zijn balans nog aan het zoeken.komt wel goed.hij loopt gelukkig niet meer zoveel met zijn neus in de wolken,dat doet hij alleen als hij aan de kletter gaan van een vogel die opvliegt Lachen

vandaag weer geweest en hij ging weer super.

doegie nathalie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:36

Ik ken het verschijnsel opkrullen wel bij lusitano's en andalusiers en ben op zich ook helemaal neit tegen hthe met wijdere hand rijden op een onervaren paard, maar de opmerking kwam bij mij op omdat je nogal pianohanden hebt die de ene keer laag de andere keer hoog, dan weer scheef dan weer recht snap je. Kijk, met de hand rechtop en soepel aanwijzingen geven is helemaal neit erg, maar met je handen plat kan je niet soepel zijn in je handen.
Maar het blijven momentopnames natuurlijk.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:41

Nathalie1976 schreef:
heeeeeeeeeeeeeee horselover,

leuk je ook hier te zien.hoe is het met je veulen??was dat nou mexx??weet het niet meer.

dus justin was met inrijden ook zo onrustig.hij is gewoon zijn balans nog aan het zoeken.komt wel goed.hij loopt gelukkig niet meer zoveel met zijn neus in de wolken,dat doet hij alleen als hij aan de kletter gaan van een vogel die opvliegt Lachen

vandaag weer geweest en hij ging weer super.

doegie nathalie

heeee Nathalie!!
Ja ja .. Mexx is mijn dametje!!
Het gaat erg goed met haar!
Ja.. Justin kon er wat van mijn zijn koppie, dan weer schudden, dan weer wolkjes tellen.. pfff ik werd er zo moe van!!
Maar nu loopt ie echt super gewoon!
Wil je er (in de toekomst) ook mee starten?
Zou ik zeker doen.. of Petra misschien??
Ik kom nog wel een keer kijken!!

Groetjes Laurie

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:57

hoi laurie,

moet je zeker doen joh.ik vind het wel leuk om te horen dat hij vooruit gaat.zelf zie je dat niet he als je erop zit.hihi.

ik wil er in eerste instantie niet mee starten maar zeg nooit nooit.ik heb dat boek al uit maar ja als hij het goed blijft doen waag ik me er misschien nog wel eens aan.petra doet het denk ik niet.ze rijd justin op dit moment ook niet omdat ze haar handen vol heeft aan SIR James Haha! en dan met recht SIR.......hij moet niks van een vreemde hebben.hahahahaha echt een volbloed neemt geen genoegen met halfbakken hahahaha.nee geintje,petra heeft er gewoon heel weinig tijd voor nu.we zien wel in de toekomst.

ik ben van plan om iedere mnd foto's te maken.zo zie ik dat hij veranderd.

dussuh,volgende mnd weer nieuwe. Haha!

doegie nathalie

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:59

niet te diep laten lopen en handen blijven dragen (en niet zo veel naar beneden en binnen hand opzij doen Tong uitsteken)

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:02

jeetje,ik krijg iedere keer het commentaar dat ik mijn handen moet blijven dragen.als ik dat bij justin doe dan loopt hij lekker in de krul en niet voorwaarts neerwaarts zoals je bij een jong paard begint. Boos!

ik kom dus niet uit een ei.ik heb 24 jaar rij-ervaring en rondjes rijden op een manegepaard hoort niet tot die categorie..ik heb veel jonge paarden aangereden en tot nu toe is me dat op deze manier zeer goed vergaan.
ik rijd vanaf mijn 5e en heb al vanaf mijn 9e eigen pony's en paarden gehad.heb al 15 jaar les bij dezelfde instructrice en dan zou ik niet weten hoe ik dit jonge paard aan moet rijden.het handen stil op de schoft neerzetten kan bij justin nog niet.daar is hij veel te onervaren voor.hij zwabbert alle kanten op en heeft nog veel steun aan mijn handen en benen nodig.

ik ben niet één of andere trien die altijd alleen maar rondjes gereden heeft op een manegepaard.
als jullie blijven zeuren over het feit dat mijn handen hier en daar te wijd staan hoef je niet te reageren,die opmerking heb ik nu genoeg gehoord.neem eerst zelf maar eens goed les dan zul je zien dat het wel eens nodig kan zijn,maar ja niet iedereen heeft daar geld voor over en ik dus wel.

een beetje boze nathalie

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:15

pfffffffffff ik laat dit toch niet over mijn kant gaan.

ik leg het uit per foto:

Foto 1 hier ga ik door de hoek heen en ik kan niet ontdekken dat mijn handen dusdanig wijd staan dat ik er commentaar op verdien.ze staan laag tegen de schoft.iets achter de loodlijn ivm de wending

Foto 2 recht oversteken en wederom mijn handen mooi laag bij de schoft...ook geen commentaar gerechtigd....justin loopt mooi in de hals

Foto 3 door de hoek,justin loopt te diep maar mijn handen he,op de schoft.....mmmmmmmm alweer NIET wijd

Foto 4 binnenhand iets naar binnen geplaatst omdat justin daar iets teveel op de buitenkant loopt en dus de binnenkant niet nageeft.is alleen op te lossen door de gehele hals iets naar binnen te stellen.

Foto 5 spreekt voor zich.goeie paardenkenners zien dat justin hier tegen de hand aankomt en ik probeer hem hier tegen te houden.ik was hier bezig om zijn hals te laten strekken vandaar ook mijn iets verlichte zit naar voren.ik rijdt daarbij overigens altijd wel licht dus ik ga niet in zijn geheel in de verlichte zit.en toevallig ga ik hier zitten.mijn teugels waren ook al iets gevierd maar ja daar word niet naar gekeken want mijn handen he dat is het ALLER BELANGRIJKSTE........... Boos!

ik hoop dat ik het nu GOED het uitgelegd en dus nu geen commentaar meer krijg op mijn handen.

we zetten hier foto's neer voor het leuke niet voor aleen maar gezanik over mijn handen.hij is ontspannen dat kan iedere ruiter zien...of niet..... Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen

kijk eerst naar jezelf voor je een ander commentaar geeft.ik ben daar altijd voorzichtig mee.je weet nl helemaal niet hoe het paard in elkaar zit voor je er zelf op gezeten heeft.

sorry petra maar dit moest er ff uit Haha!

tot woensdag!!!!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:02

hee nathalie.. moet je eens voor de grap een foto neerzetten van een paard dat je rijd met slof.. nou dan ben je echt een mishandelaar!!!! Haha!

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:08

leuk paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:41

Sorry hoor, maar om nou meteen te concluderen dat neimand hier geld over heeft om les te nemen vind ik beetje zwak. Ik bedoel, na 24 jaar rijervaring mogen we helmaal de handjes netjes rechtop en een perfecte zit verwachten (dus geen schouders naar voren drukken, en naar beneden kijken) en volgens mij is hier niemand tegen het met wat lagere wijdere handen rijden, maar de manier waarop.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:08

Nathalie1976 schreef:
ik ben niet één of andere trien die altijd alleen maar rondjes gereden heeft op een manegepaard.

ik heb tot nu toe(bijna 12 jaar)op manegepaarden gereden,en nu nog steeds,en ik ben geen één of andere trien.ik snap dat je boos bent,maar dit komt nogal flauw over,snappie Knipoog

maar even ontopic,goed dat je het per foto hebt uitgelegd,jij weet natuurlijk wel het beste hoe je je paardje moet rijden,ik vind m er heel mooi uitzien Lachen

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:13

op een wedstrijd misschien wel ja maar tijdens de training ga ik niet echt op mijn zit letten als ik bezig ben mijn paard op zijn eigen benen te laten lopen.tijdens de training doe je andere dingen dan tijdens een wedstrijd en dat ik in mijn schouders zit,tja dat doen er wel meer.heb je anky wel eens vol in een training gezien,ik durf te wedden dat anky ook niet altijd perfect rechtop op haar paard zit.

nu is voor mij dit onderwerp klaar.ik heb al begrepen dat hier meer op de handen en zit gelet word dan op het totaalplaatje.ik plaats dan ook maar geen foto's meer omdat ik dan wellicht meer ruzie heb over mijn zit en handen dan leuke reakties op de voorruitgang en totaal geheel .

de groeten

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 20:39

He Naath,

Maak je nou niet boos want zo zou je de mensen die leuk gereageerd hebben voorbij lopen. Laten we wel zijn we hebben allemaal het beste met onze paardjes voor. En als een foto op bokt zet doe je dat omdat je trots bent op je paard en jezelf natuurlijk. En ik vind en Trix (instructrice) met mij dat je dat kan zijn.

En eeh dat goede rijden van jou kost me trouwens wel een paar duiten. Want de Anky vliegendeken van 6 weken oud is te krap geworden Boos!
Het klitteband schiet open en hij is net een ingepakte worst. Haha!
Dus die borstkas is toch echt breder geworden de afgelopen weken en dat met die handen ha ha _/-o_

Dus iemand nog intresse in een ijsblauwe Anky vliegendeken 1.95 je mag hem komen halen voor 15 euro minder dat bij Hypo (daar heb ik hem gekocht.

groetjes Petra tot zondag

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 05:38

hahahahaha oeps..........sorry peet.gelukkig hebben we die deken nog van de lidl.die oversisde:)die pastie dan nu wel hahahahaha

ik loop de positieve mensen niet voorbij want dat vind ik geweldig maar al die andere mensen die over mijn houding zitten te zeuren doen dit.

tot zondag.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:41

Wat een beauty zeg, dat paard van jou!
Knap dat je er zo mee overweg kan, en dus kennelijk flinke vorderingen maakt. Ik ben heel beniewd hoe je plaatjes er over een tijdje uitzien!

Wat betreft het commentaar: Trek het je niet zo aan. Van de foto's kunnen "wij bokkers" niet ruiken dat jij iemand bent me zo veel ervaring die weet wat ze doet. Je bent hier nieuw, voor hetzelfde geld was je wel een "manegemuts" (zoals ik) geweest met een grote zak geld (die heb ik dan weer niet Haha! ) die wel eens eventjes een jonge lusitano zal doorrijden. Het zijn en blijven momentopnamen, dus je moet ook kunnen begrijpen dat sommige ze verkeerd interpreteren. Voel je niet zo direct persoonlijk aangevallen, hoor! Als je echt weet wat je doet, laat je die reacties toch gewoon voor wat ze zijn, of je probeert de mensen die ze geven zelf wat verder op weg te helpen met jouw kennis! Er zijn altijd mensen hier die denken de wijsheid in pacht te hebben, niks is mooier dan ze verder helpen toch?

Succes met je paardje!

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:57

o ja dat ben ik met je eens maar als nou al is gezegd dat ik mijn handen moet dragen,hoeven 6 anderen het toch ook niet te doen.*zucht*:D