Rijfotos Jersey

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bren

Re: Rijfotos Jersey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:03

curly2day schreef:
Ik vind je t shirt eigenlijk helemaal niet zo grappig: weet je zelf wel wat erop staat........."Ik doe het dier een plezier", maar zo zit het er in de verste verte niet uit.

Dit klinkt nu heel bot misschien, maar ik denk dat de anderen hier ook gelijk hebben dat het paardje niet lekker in zijn vel zit.

Sorry voor mijn botheid !

helemaal meeeens.vind het er totaal
niet uit zien alsof het paard plezier heeft.
zou hem toch eens goed na laten kijken.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:08

Hermesdeux schreef:
Volgens mij heeft ze al meerdere van die periodes gehad... aangezien haar topic begint met:
doe haar inmiddels WEER zelf, ze wordt TOCH NIET verkocht...

Dit ligt niet aan het paard..

Jammer dat ze er nu zo bij loopt..
Ik denk dat het toch heel verstandig is als je les gaat nemen.. Lachen
Ik ga verder geen commentaar geven over het rijden, dat is al gedaan..

Ik vond je beslissing Jersey te verkopen en alles weer op pootjes te zetten een hele goede..
Je zult vast je redenen hebben haar toch niet weg te doen en ik hoop dat je daar goed aan doet..
Niet alleen voor Jersey, maar ook voor jezelf..

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:36

curly2day schreef:
Ik vind je t shirt eigenlijk helemaal niet zo grappig: weet je zelf wel wat erop staat........."Ik doe het dier een plezier", maar zo zit het er in de verste verte niet uit.

Dit klinkt nu heel bot misschien, maar ik denk dat de anderen hier ook gelijk hebben dat het paardje niet lekker in zijn vel zit.

Wat heeft haar hele tshirt met dit topic te maken? Helemaal NIKS. Daarbij rijd ze Jersey pas net weer voor een tijdje. Dan kan je toch ook niet verwachten dat ineenkeer alles goed gaat!? "Dit ziet er niet vriendelijk uit" Als je goed kijk zie je dat de ruiter er helemaal niet gespannen en kwaad op zit. En al om al; Dit zijn moment opnames! Misschien moeten mensen hier eens op Jersey gaan rijden, jullie kunnen wel goed oordelen hè? Zo vanuit je luie stoel! Verbaas me er nog altijd over. En het hoeft niet altijd aan de ruiter/gebit of zadel te liggen. Want ook ik ken zat koppige paarden die net zo doen! En dan kan ik er nog een boel opnoemen ook. Daarbij geef ik wel toe dat het er niet altijd even lekker uit ziet, maar dat komt heus wel na een tijdje! En misschien is afentoe een lesje nemen inderdaad ook niet verkeerd Lachen Als je dan ook een goede instuctrice(teur) zoekt zal het vast goedkomen.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:43

Als je niet tegen kritiek kunt , zou ik er zoiezo niet voor kiezen foto's te plaatsen Knipoog

Is alleen maar extra frustatie en commentaar voor jezelf.

Bokkers zijn eenmaal van natuurlijk nieuwsgierig en geven graag hun mening Knipoog

Ook ik vind het geen prettig foto's en had ze dan ook niet geplaatst als je nog in een 'doorrijdperiode' zit.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 16:50

Liesjuh schreef:
Hermesdeux schreef:
Volgens mij heeft ze al meerdere van die periodes gehad... aangezien haar topic begint met:

Jammer dat ze er nu zo bij loopt..
Ik denk dat het toch heel verstandig is als je les gaat nemen..
Ik ga verder geen commentaar geven over het rijden, dat is al gedaan..

Ik vond je beslissing Jersey te verkopen en alles weer op pootjes te zetten een hele goede..
Je zult vast je redenen hebben haar toch niet weg te doen en ik hoop dat je daar goed aan doet..
Niet alleen voor Jersey, maar ook voor jezelf..

WTF jij kent mij nog geen eens..het enige wat jij van mij kent is het verhaal van Jordy,en dat jordy nu wel goed loopt komt ook niet door jou hoor... :S

Ik wou alleen mijn fotos laten zien,ik kan heus wel tegen kritiek,alleen als iedereen gaat lopen zeiken dat mijn paard niet lekker in der vel zit enz.. terwijl dat niet zo is.. en ze gewoon loopt te irriteren en met mij een loopje wil nemen,daar wordt ik echt heel pissig van,en dan ook nog over jordy beginnen daar wordt ik dus echt kwaad om..
maargoed ik druk nu mooi op de tem knop als mensen nog meer te zeiken hebben kunnen ze pben..

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:04

volgens mij heb jij 2 keuzes:

1 je gaat gewoon zo door---> gevolg jij word allemaal chagerijniger, paard geeft nog meer verzet, kortom je blijft zo aanmodderen, en krijgt zo (denk ik) geen plezier meer in het rijden van je paard.

Keuze 2--> Je zoekt hulp, met als gevolg dat je er zelf iets bij leerd, je paard geholpen word, en paard en ruiter weer met plezier gaan rijdjen..

Dan lijkt mij de keuze toch heel makkelijk?
Waarom ben je er zo op tegen op hulp te krijgen van een goede instructeur/trice?

Ik begrijp best dat je paard ze weer graag eens wil uitproberen, dat doet ie van mij ook als ze een paard dagen heeft stil gestaan bijvoorbeeld, maar als het echt elke dag zo gaat dan had ik er al wat aangedaan, zodat je paard met behulp van iemand anders niet steeds ene loopje met je neemt.. soms kun je het gewoon niet alleen oplossen hoe graag je dat als ruiter graag ook zou willen... En geloof me, ik praat uit ervaring Lachen

Je hoeft bij mij ook niet te gaan beginnen met woorden zoals WTF etc etc..
ik gewoon mijn mening, netzoals jij dat doet Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:11

hmm vraagje: heb jij al ooit een paard dat in opstand zag komen vrolijk zien kijken? (vraag aan iedereen die zei dat hij niet vrolijk kijkt)
meisje zal goed weten hoe haar paard in elkaar zit, geen les. Kiest ze zelf toch? Lachen Als ze weet hoe haar paard is, en weet hoe ze het 'eruit moet rijden' prima toch? Lachen

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:43

tja, niet alle paardjes zijn het zo nu en dan met het rijden eens, ent is vast een merrie Knipoog hoop voor je dat het binnenkort beter gaat! mssn heeft ze last van haar kiezen? misschien is ze gewoon eigenwijs Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:12

Jordy schreef:
maargoed ik druk nu mooi op de tem knop als mensen nog meer te zeiken hebben kunnen ze pben..

Dus als ik het goed begrijp mag ik de troep nu opruimen?
Ik dacht het niet

Volgens mij word je helemaal nergens afgezeken, maar wil je eigenlijk alleen maar positieve reacties op je foto's.
Op HAW is het de bedoeling dat er op een open en eerlijke manier een discussie gevoerd wordt over rijfoto's.
Als je dat niet wilt of kunt, dan kun je beter geen foto's plaatsen.

Probeer de reacties eens door een minder gekleurde bril te bekijken, en ik zou zeggen: doe er je voordeel mee Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:19

the chef has spoken...

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 20:00

Nogmaals ik ken mijn paard,weet hoe ze is enz..
Er is niks met der aan de hand,ik begin pas net weer met rijden,en hier moeten we ff doorheen.
Daarbij rij ik niet elke dag,maar wissel verschillende dingen af.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:06

Liesjuh schreef:
Hermesdeux schreef:

Citaat:
Dit ligt
niet
aan het paard..

Heb ik ergens het woord paard genoemd? Ik doelde hierbij op dat het imo duidelijk is wat de TS met haar paard in uitstekende conditie en training bedoeld... en Jordy, ik ben hier niet om je af te zeiken, maar om te proberen die hardhouten plaat voor je hoofd weg te halen... wat niemand hier gaat lukken vrees ik...

Het paard toont geen ontspanning, drukt zich weg... of dit nou even wennen is of niet... maar als jij beweert dat het normaal anders gaat... dan wacht ik vol spanning naar betere fotos Haha!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:23

Oscar schreef:
Jordy schreef:

Dus als ik het goed begrijp mag ik de troep nu opruimen?
Ik dacht het niet

Volgens mij word je helemaal nergens afgezeken, maar wil je eigenlijk alleen maar positieve reacties op je foto's.
Op HAW is het de bedoeling dat er op een open en eerlijke manier een discussie gevoerd wordt over rijfoto's.
Als je dat niet wilt of kunt, dan kun je beter geen foto's plaatsen.

Probeer de reacties eens door een minder gekleurde bril te bekijken, en ik zou zeggen: doe er je voordeel mee Knipoog

Juist lekkere brabantse duidelijkheid daar hou ik van! Haha!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:34

Volgens mij wil je het heel graag te goed doen en daardoor krijg je dit, probeer niet teveel te netjes te willen rijden, maar gewoon lekker rijden. Als je al zolang niet op haar gereden hebt, kun je niet verwachten dat het meteen weer goed gaat. Als je dat heel graag weer wil, zou ik toch overwegen om les te nemen. Maar goed, das jouw keuze! Succes!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 21:12

Hermesdeux schreef:
maar als jij beweert dat het normaal anders gaat... dan wacht ik vol spanning naar betere fotos

Ik zal idd binnekort andere fotos plaatsen...misschien ben ook niet helemaal duidelijk geweest,maar dit was ook pas de 3e keer dat ik erop zat.. doe haar sinds 2 weken weer,maargoed zal wel andere fotos plaatsen..

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:19

Larish schreef:
curly2day schreef:

Wat heeft haar hele tshirt met dit topic te maken? Helemaal NIKS. Daarbij rijd ze Jersey pas net weer voor een tijdje. Dan kan je toch ook niet verwachten dat ineenkeer alles goed gaat!? "Dit ziet er niet vriendelijk uit" Als je goed kijk zie je dat de ruiter er helemaal niet gespannen en kwaad op zit. En al om al; Dit zijn moment opnames! Misschien moeten mensen hier eens op Jersey gaan rijden, jullie kunnen wel goed oordelen hè? Zo vanuit je luie stoel! Verbaas me er nog altijd over. En het hoeft niet altijd aan de ruiter/gebit of zadel te liggen. Want ook ik ken zat koppige paarden die net zo doen! En dan kan ik er nog een boel opnoemen ook. Daarbij geef ik wel toe dat het er niet altijd even lekker uit ziet, maar dat komt heus wel na een tijdje! En misschien is afentoe een lesje nemen inderdaad ook niet verkeerd Lachen Als je dan ook een goede instuctrice(teur) zoekt zal het vast goedkomen.

Zoals Oscar zegt is de hele bedoeling van HAW dat er commentaar op je rijfoto's wordt gegeven..hetzij positief, hetzij negatief. Ik ben het met veel mensen die gereageert hebben eens, vooral met Hermesdeux.

Wat jij zegt Larish klopt voor geen meter: "Daarbij rijd ze Jersey pas net weer voor een tijdje. Dan kan je toch ook niet verwachten dat ineenkeer alles goed gaat!?". Je kunt idd niet verwachten dat je paard dan direct perfect loopt. Maar zó tegendraads is gewoon niet gezond. Ik vind dat het paard een zeer ongezonde bouw heeft. Ik weet niet of dat iets met deze tegendraadsheid te maken heeft..

Verder vind ik het TE gemakkelijk om zomaar te zeggen "dit paard is gewoon koppig en door de vorige berijder verkeerd gereden". Dat zal allemaal best, maar het is nooit verkeerd om je paard COMPLEET na te laten kijken.

En nogmaals Jordy niet meteen zo uit je vel springen, jij wilt graag rijfoto's laten zien dan moet je de concequenties accepteren.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:52

Leuk he zulke discussies Clown

Ik vind het er ook niet super uit zien. Al moet ik zeggen dat het er ook niet ontzettend slecht uitziet. Zoals hier al eerder is gezegt zit jij wel ontspannen te paard. En dat het paard dan niet wil is lang niet altijd de schuld van medische dingen of tuig etc...

Sommige paarden izjn nu eenmaal koppig en nogal van het uitproberen. Helemaal als je er pas voor de derde keer weer opzit. Dan kun je toch geen Z proef gaan verwachten. Ik vind dat bokt in dit geval miss iets te heftig reageert.

En aan de TS les nemen kan nooit kwaad. Zelfs Anky lest nog en bij haar doet het niet veel kwaad of wel? Knipoog Ik denk dat zeker omdat je zo'n lange niet gereden heb les absoluut een must is. Verder wil ik je veel suc6 wensen met je paardje! Vork

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:02

Je zegt dat je dr toen voor de 3e x ofzo weer op zat he ? Maar heb je haar ook eerst gelongeerd of iets dergelijks toen je weer ging opbouwen ? Want dat zou denk ik een goed id zijn, zodat ze wat lekkerder door dr lijf gaat lopen misschien, en als je dan de volgende dag probeerd te rijden, misschien ontspant ze dan ietsje sneller Bloos het is iig te proberen.

verder zal ik geen kritiek neer zetten, ik zou het zelf ook vervelend vinden als mensen aan de hand van een paar fotos conclusies gaan trekken terwijl ze heel mijn rijmethode niet eens kennen, maar goed ik zou iig wel zelf proberen om die ontspanning te houden bij jou en bij je paardje, ook al is hij vervelend. dat paard wat ik rij, liep eerst constant met de staart te slaan, en scheef te lopen, en ook dr kop in de lucht te gooien, en ik ben dr lekker gaan longeren ( laag en rond) lekker voorwaarts neerwaards, zodat ze lekker losliet, en dan de dag erna rijden, en dan was ze veel rustiger met dr hoofd enz. en nu gaat het stukken beter Haha! ze slaat nu alleen nog met dr staart als ik dr aantik of me spoor dr in prik. dus uiteindelijk was het gewoon alleen de koppigheid bij dr en misschien zat er wel iets dwars bij dr, maar dan is het nu blijkbaar weg Knipoog als ze het nu opeens wel kan, maar goed ik zou gewoon niets te persoonlijk opvatten hoor !

verder vind ik je paardje hartstikke leuk hoor Pling

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:49

Doet me denken aan andere bepaalde discussies..Loveramona enzo Schijnheilig

Verder leuk paardje, ze kijkt wel boos Tong uitsteken

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:37

ooit zelf wel is op jersey gereden???
Nee!!!! Slapen e neemt een loopje met je...
rij je er een poosje dan doet ze dat niet meer.
Simone zit er pas weer voor de 3de x op, en het ziet er geod uit..
Jersey kan nml heel gemeen uit de hoek komen, als je er voor de eerste paar keren op zit, dan probeert ze je echt uit.
en heus het word wel weer beter, als ze haar een maandje rijdt!!!
Ik heb er ook een poosje gereden, was in het begin ook uitproberen, daarna..... daarna liep ze PERFECT!!!!!
De 1ste x eraf gevallen. erop gestapt, en extra hard voor de geweest, hup niet doorlopen klits met de zweep...
Tja in jullie ogen miss een harde aanpak, maar die aanpak werkte wel....
en ik weet ZEKER dat het over een tijdje netzo gaat met simone en jersey....
Dusse als je nog wat te zeiken heb, kom je toch lkkr ff zelf rijden en kijken of je het nog zegt!!!!
Zo ik heb gezegd

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:17

Mooi paard! En leuk t-shirt Knipoog

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:22

Jordy schreef:
Hermesdeux schreef:
Sorry, van de 8 of 9 fotos die je plaatst zijn er 5 of 6 in het verzet, je paard kijkt op de laatste foto gewoon boos...

Duidelijk geen gedragsdeskundige jij...

ben idd geen gedragsdeskundige nee,maar weet wel waarvoor me paard zo loopt te stinkmodder..
maargoed praat maar een eind weg,neem toch niks van jullie aan.

GOEDE TIP!!! Plaats geen foto's meer op bokt!!! (ALs je toch neit tegen kritiek kunt)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:23

Jordy schreef:

WTF jij kent mij nog geen eens..het enige wat jij van mij kent is het verhaal van Jordy,en dat jordy nu wel goed loopt komt ook niet door jou hoor... :S

Ik wou alleen mijn fotos laten zien,ik kan heus wel tegen kritiek,alleen als iedereen gaat lopen zeiken dat mijn paard niet lekker in der vel zit enz.. terwijl dat niet zo is.. en ze gewoon loopt te irriteren en met mij een loopje wil nemen,daar wordt ik echt heel pissig van,
en dan ook nog over jordy beginnen daar wordt ik dus echt kwaad om..

Wie is hier nu eigenlijk over Jordy begonnen..??
Ik niet, geloof dat je dat nu echt zelf doet.. En met mijn verhaal doelde ik niet op Jordy..
Gelukkig ken jij mij ook niet en kan jij niet oordelen of Jordy nu zo loopt door mij of niet..

Jammer dat je je zo snel aangevallen voelt..

Hermesdeux, Dan heb ik jou tekst anders opgevat dan jij bedoelde.. Knipoog

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 11:35

Liesjuh schreef:

..

waar slaat deze opmerking op dan.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:47

Jordy schreef:
Liesjuh schreef:

..

waar slaat deze opmerking op dan.

Op een van je vorige topics.. Dat je zei dat je Jersey ging verkopen..
Omdat je dus alles op pootjes ging zetten..
Was meer een reactie op Hermesdeux, maar ik had haar verkeerd begrepen..
Dacht eigenlijk dat zij daarmee bedoelde dat jij met Jersey was gestopt en haar wilde verkopen, omdat het tussen Jersey en jou niet ging of dat Jersey gewoon heel moeilijk is.. Maar wat ik van jou vorige topic begreep is dat niet zo..
Dus het slaat niet op Jordy.. Knipoog