Ik ben het wel met je eens, maar er zit een groot verschil tussen "komt later wel" en "komt vanzelf"....
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Kaja schreef:Mireille... er staat: de rest komt later wel....
Ik ben het wel met je eens, maar er zit een groot verschil tussen "komt later wel" en "komt vanzelf"....
Kaja schreef:Knap van jezelf!! Daar ben je zeker wel trots op....
...
(Zou ik ook wezen...
)
*** Inderdaad. Heb ik hard voor gewerkt, en dat doe ik nog steeds.![]()
Een kleine kanttekening..... Kleintje maar hoor![]()
*** Altijd welkom
In die illusie van jou hè?
Waar je zegt dat een jong paard "los" longeren, in dit geval zonder bijzet, helemaal geen nut heeft en dat het dier enkel en alleen maar op de voorhand loopt...
Mag ik dan aannemen dat jou jonge paarden met bijzet of doorgetrokken teugel of wat dan ook niet op de voorhand lopen????
*** Zonder verdere hulp of extra stimulans van de achterhand heeft een paard 60% van het gewicht op de voorhand lopen en 40% op de achterhand. Door op de juiste manier bij te zetten, kun je die balans naar ongeveer 50/50 brengen.
Goeie!!! Mooie illusie heb je dan.....
*** Aanname van jouw kant, je mag ook eerst de uitleg afwachten...
Mag inmiddels duidelijk wezen TS dat ik absoluut geen voorstander ben om met een jong, niet of net zadelmak dier met pessoa teugel te beleren! Pure onzin en nog gevaarlijk ook!
*** Een jong paard in handen van iemand die niet weet waar hij/zij mee bezig is, is ALTIJD een gevaar.
Wanneer er dan toch een hulpteugel aan te pas moete komen zou ik kiezen voor een goque, maar wel eentje met een band om de hals....
Excuseer, waarom zou ik mij bemoeien tot het bijzetten van jou paarden??? Ik sprak jou aan omdat wij verschillen in mening over het al dan niet gebruiken van bijzet voor jonge paarden!
Mireille1970 schreef:Kaja schreef:Mireille... er staat: de rest komt later wel....
Oh sorry... mijn oprechte excuses