Ouwe paso fino dame @ work aan de dubbele longe!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Valeska

Re: Ouwe paso fino dame @ work aan de dubbele longe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:30

Reem schreef:
@ Valeska: jou ken ik van het gangenpaardenforum, ik ben er alleen niet meer zo actief. Een week geleden is Anna-marie (ook van het forum) bij mij langs gekomen om naar Vic te kijken en me een lesje fino te geven Pling Ze kon het beter dan verwacht, aangezien sinds ze in Amsterdam staat (weet dus niet precies hoe lang, maar wel aan heel wat jaren) ze nooit meer zo is gereden. Draven doet ze dus wel. Maar fino dus ook Vingers aflikken Niet zo goed als het paard uit het filmpje, maar wie komt het nog en anders zie ik het de andere paso nog wel doen, di is een stuk jonger. Maar makkelijk is anders, ze gaat vrij snel over in 2 tact en wordt erg heet.
Ik zal op www.gangenpaarden.nl een verslagje van die dag en les zetten. Waarschijnlijk komt ze nog een keer, we hebben namelijk nog een paso fino en 2 verzorgsters die van tölten niks weten en dat gaat Anna-Marie ze "even" leren Knipoog Dan zal ik mijn digi meenemen!

Hai,

nou dat klinkt leuk zeg!
Alleen even leren tólten is niet zomaar even hoor. Ik heb er zeker een jaar over gedaan voordat ik het gevoel in me had, maar dat komt ook omdat Buena in het begin alleen maar draafde.
Leuk! Ik kijk al uit naar je foto's!!!

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 17:55

Ja daarom zette ik het even ook tussen "..." Knipoog
Maar ze heeft me wel duidelijk gemaakt hoe ik het beste in tölt oid moet komen en hoe ik het verschil kan voelen. Ik kan het dus opzich nog niet, maar ik weet nu wel wanneer ik in tölt of draf zit. Verschil met telgang kan ik nog niet goed horen en voelen, maar dat zal komen hopelijk. Het begin is er iig, en je moet ook ergens beginnen. Helaas is Vic al 23 en niet echt de beste leerpony die je je kan voorstellen, maar goed, het is niet anders..

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:34

Reem schreef:
Ja daarom zette ik het even ook tussen "..." Knipoog
Maar ze heeft me wel duidelijk gemaakt hoe ik het beste in tölt oid moet komen en hoe ik het verschil kan voelen. Ik kan het dus opzich nog niet, maar ik weet nu wel wanneer ik in tölt of draf zit. Verschil met telgang kan ik nog niet goed horen en voelen, maar dat zal komen hopelijk. Het begin is er iig, en je moet ook ergens beginnen. Helaas is Vic al 23 en niet echt de beste leerpony die je je kan voorstellen, maar goed, het is niet anders..

Paso's staan trouwens bekend om hun hoge leeftijd he Knipoog
De meeste worden toch zo'n jaar of 30-35.

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 19:08

Jeej Lachen
Ze is misschien wel 23, maar oud voelt ze zich ook echt nog niet. Ja hier en daar grijs en redelijk vaak last van d'r benen (artrose), maar daar heeft ze lang niet altijd last van Ach gut

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:08

wat is trouwens het verschil tussen een paso fino en een peruaanse paso? (behalve dan de streek waar ze vandaan komen)

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:49

Rhiannon schreef:
wat is trouwens het verschil tussen een paso fino en een peruaanse paso? (behalve dan de streek waar ze vandaan komen)

De Peruaanse Paso is forser gebouwd dan de Fino en heeft toch andere gangen. De Fino heeft wat kortere gangen en geen Termino. Termino is uitzwaaien van de voorbenen vanuit de schouder en een behoorlijk knieactie. De Fino heeft geen knieactie.
Beide stammen ze af van de Berber, Andalusier en Jenet.
Kijk even op www.gangenpaarden.nl daar kan je beide rasomschrijvingen zien. Knipoog