Met Nobility aan het werk (vroeger Z2)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Re: Met Nobility aan het werk (vroeger Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:30

joeylover schreef:
nicolina schreef:
leuk dier, commentaar is al gegeven, (oftewel commentaar), maar k zie dr altijd in t land staan, ( kom dr vaak langs met marcelle Haha!)

Jullie zijn aso met die grote vrachtwagen te toeteren Knipoog
Vooral Albert doet dat haha Haha!

Muwhahagehehe Haha! Hoor ik dat nou goed.. Albert toeteren... Haha! LOL
Ik was laatst op buitenrit.. Kwam hij lang, ik steek mijn hand op.. Lacht die alleen maar.. Nohh Cool

nicolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:12

hahahahahaha ja toeteren vinden we leuk Haha! vooral keihard en als niemand het verwacht, maargoed...appie die kan soms wel wat verlegen zijn hoor!! }>

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:22

@nicolina; Werk je bij Albert?
Mag ik je msn?
Laatst bijgewerkt door Fun_Fun op 11-05-05 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:31

Leuk paard ! Lachen

Gaaf setje hoor. Ja
Leuke foto's.

nicolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:43

nicolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:44

oh fiets verkeerde, wou je pben, nouwja hier heb je m dan tog maar...

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:48

Toegevoegd Schijnheilig

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:05

Kan dat meisje waarvan het paard is niet overgehaald worden om toch ff te kijken of er niets iets medisch achter zit. Mischien zit daar wel een superpaardje onder die gewoon pijn heeft.

Zit het zadel welk goed en het bit is die niet te scherp?

Wat zeer aan te raden is:
Accupunctuur
Fysiotherapie
FF laten kraken (giropracticur)

Ik vind het toch dat ze het dier de kans moet geven. Als je bang voor paarden bent moet je er niet aan beginnen. Je weet van te voren nooit hoe het uitpakt. In het begin probeert elk paard je uit (Zelfs de super lieve paarden).
Bovendien leer je volhouden/niet opgeven en dat kan je in je latere leven zeker gebruiken (niets komt voor niets weetje)

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 20:37

BailyKarlos schreef:
Kan dat meisje waarvan het paard is niet overgehaald worden om toch ff te kijken of er niets iets medisch achter zit. Mischien zit daar wel een superpaardje onder die gewoon pijn heeft.

Zit het zadel welk goed en het bit is die niet te scherp?

Wat zeer aan te raden is:
Accupunctuur
Fysiotherapie
FF laten kraken (giropracticur)

Ik vind het toch dat ze het dier de kans moet geven. Als je bang voor paarden bent moet je er niet aan beginnen. Je weet van te voren nooit hoe het uitpakt. In het begin probeert elk paard je uit (Zelfs de super lieve paarden).
Bovendien leer je volhouden/niet opgeven en dat kan je in je latere leven zeker gebruiken (niets komt voor niets weetje)

Door het bit en zadel komt het niet. Maar het is ook niet dat ze elke keer vervelend is, gisteren en vandaag was ze weer poeslief. Er komt nu een fries voor terug en die zijn gewoon hartstikke braaf Knipoog

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 20:39

nicolina schreef:
hahahahahaha ja toeteren vinden we leuk Haha! vooral keihard en als niemand het verwacht, maargoed...appie die kan soms wel wat verlegen zijn hoor!! }>

Ik heb het altijd wel door. Als jullie met de rode zijn toeteren jullie niet, maar Albert wel altijd in de witte Haha! En Arend die zwaait meestal als hij in zijn BMW aan het crossen is haha.
En Albert en verlegen... nooit iets van gemerkt!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:47

niet alle Friezen zijn braaf, het kan altijd anders uitpakken. Als je overwicht heb over paarden en je hebt ze onder controle is elk paard lief en braaf, maar ben je iemand die niet consequent is en ze hun gang laat gaan dan zal elk paard het ervan nemen. (paarden zijn leiderschap gewend hebben ze dat niet dan is er ruimte om dat zelf te worden).

Maja, ik informeer alleen even Bloos
Echt naar dat dat paardje wegmoet en hoeveel zullen er nog volgen.
Ik hoop dat ze goede begeleiding heeft dat scheelt nog wel.

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 20:55

BailyKarlos schreef:
niet alle Friezen zijn braaf, het kan altijd anders uitpakken. Als je overwicht heb over paarden en je hebt ze onder controle is elk paard lief en braaf, maar ben je iemand die niet consequent is en ze hun gang laat gaan dan zal elk paard het ervan nemen. (paarden zijn leiderschap gewend hebben ze dat niet dan is er ruimte om dat zelf te worden).

Maja, ik informeer alleen even Bloos
Echt naar dat dat paardje wegmoet en hoeveel zullen er nog volgen.
Ik hoop dat ze goede begeleiding heeft dat scheelt nog wel.

Het is idd jammer dat het paard weg moet. Maar ze had hiervoor wel een fries en dat ging gewoon hartstikke goed, maar je weet het idd nooit.

nicolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:43

joeylover schreef:
nicolina schreef:

Ik heb het altijd wel door. Als jullie met de rode zijn toeteren jullie niet, maar Albert wel altijd in de witte Haha! En Arend die zwaait meestal als hij in zijn BMW aan het crossen is haha.
En Albert en verlegen... nooit iets van gemerkt!

ja maar weetje, altijd als wij(marcelle en ik) dr langs rijden dan zien we je nooit, of het is ties die drin ziet, en tja, arend,die spoort niet Haha! en ap die kan heel af en toe nog wel is verlegen zijn hoor, alleen dat ontkent die altijd, vint tie niet leuk om te horen Tong uitsteken

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 22:14

Citaat:
ja maar weetje, altijd als wij(marcelle en ik) dr langs rijden dan zien we je nooit, of het is ties die drin ziet, en tja, arend,die spoort niet Haha! en ap die kan heel af en toe nog wel is verlegen zijn hoor, alleen dat ontkent die altijd, vint tie niet leuk om te horen Tong uitsteken

Ik pb je even. Dat Ties er nog steeds is, had ik ook niet verwacht Haha!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:47

Sorry, maar ik vind het erg dom dat er niet even een fysio of manueel therapeut bijgehaald wordt. Zoveel kost dat nou ook weer niet en de gezondheid en het welzijn van het paard staat voorop, of niet dan?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:03

Zo te lezen en te merken nemen ze de tips die worden gegeven niet echt aan.

Ook de vragen die worden gesteld worden niet allemaal beantwoord. Zeker niet degene die ingaan op het wel en wee van het paard.

Ik hoop dat ze een goed baasje krijgt, dat verdient ze, hier is ze duidelijk niet op haar plaats!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:13

Ik ga met Dimple mee, het ziet er uit alsof het dier stijf staat van de spanning met name in de bovenlijn. Je zou op zijn minst een veearts of therapeut even kunnen laten kijken. Al verkoop je haar weer zonder dat er iemand naar heeft gekeken zal deze persoon er ook problemen mee krijgen. Daar is het paard ook niet meegeholpen. Ik zou op zijn minst toch even naar de adviezen hier luisteren Scheve mond Steigeren word zelden gedaan omdat ze gewoon "vervelend" zijn. Meestal is er een andere oorzaak.

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 09:25

Dimple schreef:

Ook de vragen die worden gesteld worden niet allemaal beantwoord. Zeker niet degene die ingaan op het wel en wee van het paard.

Ik hoop dat ze een goed baasje krijgt, dat verdient ze, hier is ze duidelijk niet op haar plaats!

Wat is dat nou voor iets doms dat ze hier niet op haar plaats is!?!

Het is niet mijn paard, dus ik kan er moeilijk een da bij halen. Het paard gaat terug naar een stal waar ze haar hebben gekocht. Mijn instructrice heeft de rug van Nobi nagekeken en ze heeft nergens pijn. Op die stal waar ze gekocht is, liep ze ook al zo gespannen. Gisteren hebben we haar gelongeerd met pessoa, dat ging al een stuk beter.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:27

Dan in ieder geval lekker met de Passoa longeren zodat het ruggebruik beter word waardoor ze haar kaak ook meer los gaat laten.

Op zich zonde om haar weg te doen, ik denk dat er nog steeds heel wat van te maken is Lachen

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 09:30

Cayenne schreef:
Dan in ieder geval lekker met de Passoa longeren zodat het ruggebruik beter word waardoor ze haar kaak ook meer los gaat laten.

Op zich zonde om haar weg te doen, ik denk dat er nog steeds heel wat van te maken is Lachen

Onze instructrice zegt juist dat het 'in' het paard zit dat steigeren. En dat ze het ook wel vaker heeft gedaan. Op de verkoopfoto's (die het helaas niet meer doen) zie je ook dat ze zo gespannen loopt. Die mensen die haar hebben verkocht zeiden dat het een superbraaf paard was waar iedereen zo mee weg kan rijden. Maar dat is dus niet zo.

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 09:36

Heb ik nog een vraagje: hoe komt het dan als ze last heeft van de rug dat ze de ene dag heel vervelend is (begint al als je haar uit het land haalt) en dat ze de andere dag poeslief en heel rustig is?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:37

joeylover schreef:
Dimple schreef:

Wat is dat nou voor iets doms dat ze hier niet op haar plaats is!?!

Het is niet mijn paard, dus ik kan er moeilijk een da bij halen. Het paard gaat terug naar een stal waar ze haar hebben gekocht. Mijn instructrice heeft de rug van Nobi nagekeken en ze heeft nergens pijn. Op die stal waar ze gekocht is, liep ze ook al zo gespannen. Gisteren hebben we haar gelongeerd met pessoa, dat ging al een stuk beter.

Ze is dus niet daar op haar plaats omdat ze niet de moeite doen om haar volledig te laten nakijken!

En sinds wanneer is een instructrice een bevoegd DA? Beetje drukken op een paardenrug kan ik ook. Dat betekent nog niet dat een dier nergens last heeft als hij niet reageert. Wellicht heeft ze zich daar allang voor afgesloten.

Ik weet dat het jouw paard niet is, ik val jou ook niet aan, maar ik vind het raar dat ze niet even verder kijken dan de neus lang is.

Het is een leuk dier en verdient het dus!

En over dat steigeren.................over het algemeen is dat aangeleerd (bewust of onbewust) door de ruiter. Er zijn maar weinig paarden echt vals!

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 09:52

Dimple: ik denk ook niet dat ze het doet omdat ze vals is, maar meer om uit te proberen. Je merkt namelijk echt al vanaf het begin dat ze vervelend is en dan gaat ze meestal ook steigeren. Maar ze kan vandaag heel braaf zijn en morgen weer steigeren. Het is idd mijn paard niet en ik kan er verder niets aan doen, maar wij hebben echt het idee dat het niets met de rug is. Gisteren hebben we haar met de pessoa gelongeerd, dus als ze vandaag weer begint te steigeren tja... dan zou het kunnen maar als ze braaf is vandaag dan lijkt het me raar dat ze last heeft van de rug. We weten natuurlijk ook niet hoe Nobi altijd is gereden en dat daar die spanning misschien van komt?

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:18

Het klinkt misschien raar: maar als ik deze foto's zie denk ik dat Nobility het misschien wat zwaar heeft gehad met rijden bij der vorige eigenaar??

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:02

joeylover schreef:
Heb ik nog een vraagje: hoe komt het dan als ze last heeft van de rug dat ze de ene dag heel vervelend is (begint al als je haar uit het land haalt) en dat ze de andere dag poeslief en heel rustig is?

het kan heel goed dat ze het uit het weiland halen al associeerd met aan het werk moeten, waarmee ze dus pijn kan hebben, dus zodra jij haar gaat halen kan zij al denken dat ze zometeen aan het werk moet, wat haar pijn gaat doen, en aangezien ze dat natuurlijk niet fijn vind word ze nukkig en wat vervelend.