mwah mii kine ma
verder wel leuk paardje zou ook niet zo veel met dr springen zo als de andere het zeggen maar goedDoei, Lianne
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

verder wel leuk paardje zou ook niet zo veel met dr springen zo als de andere het zeggen maar goed
ChingYi schreef:thihi ja mijn kleding![]()
![]()
maarja had niks anders bij...........(en het is wel gewoon een rijbroek hoor
)
en tja over de houding: het ligt ook wel aan ons(tuurlijk) maar ook wel aan de pony....bij Mariska weet je nooit of ze nu gaat springen of niet...soms gaat ze schots en scheef op de hindernis af en dan denk je...dat gaat niks worden en dan opeens woppa Mariska zeilt eroverheen...en tja wat de houding dan betreft...dan krijg zoiets raars hehmaar er wordt zeker aan gewerkt..en idd zoals pattypaard het al zegt...volgens mij ziet het er ook slechter uit dan in het echt....want zoals ik op de foto's zag...is heel anders dan op mijn eigen verzorgpony.
Maar we springen helemaal niet vaak....en tja het materiaalmaar we konden zo snel alleen maar dat vinden en is maar eenmalig...heel misschien nog eens een keer maar echt niet vaak.......en is idd wel fijn om peesbeschermers en kogelbeschermers om te doen...maar die heeft ze niet en den dat een maatje full haar niet past.
En Mariska vindt het wel hartstikke leuk alleen is het soms wel nog wat eng.....en ze gaat ook fijn met haar oortjes naar voor op de hindernis af, alleen gaan de oortjes naar achter en zwiept ze met haar staart als je al een klein beetje drijft....
[***]: zeker eens met zijn drieen.....wordt leuk...heb er nu al zin in
Manonetjoe: hoor wie het zegt man tttw
en we moeten idd met haar leeftijd rekening houden, maar zoals Pattypaard al zei, moet je ook rekening houden met wat ze nog wil en kan
En we hebben eerst wel balkjesgedraaft hoor...maar dat vond ze volgens mij niet zo super.......ze ging steeds langzamer of juist weer super snel en de oortjes had ze volgens mij toen ook nog wel eens naar achter...en toen we gingen springen klaarde ze opeens op.
maarja....idd jullie moeten allemaal zelf weten wat jullie vinden...we zullen in ieder geval wat doen met de tips![]()
en idd kom ik vaker te vroeg uit het zadel...maar ik heb vaak echt geen idee wat ze gaat doen, want ze is ook al een paar keer niet goed uitgekomen en dan springt ze van veraf of ze weigert of ze gooit de balk eraf omdat ze er te laat overheen gaat.
En idd Mariska wordt goed bijgevoerd...maar ze kwam eerst vaker op de foute plekken aan......tjaaaaa en daar kan ze niks aan doen....ze doet echt ongelooflijk veel voor die beestjes...het ziet er wat onvriendelijk uit, maar geloof me, ze hebben het erg goed![]()
![]()
Bedankt voor de tips
er komt zeker verandering in
loveramona schreef:
handig dat je wat met de tips doet, mo heeft dat ook altijd (hij komt soms niet goed uit in de sprong) en dan kan je niet goed meegaan. en met daar dun zijn oeeeiii iik weet hoe lastig het is
ga zo door
leuk shetje hoor, springt ook leuk.
srry maar dat moest eruit....houd ik al te lang voor me ChingYi schreef:@mannonenogwatdingese: wat weet jij der nou van dat ik er niks mee doe en nee ik heb em nog niet ingereden....hij is nog niet eens 3 dus.......en hou je er a.u.b buiten met wat ik met mun verzorgpaard doe.....als ik wil dat je er iets van zegt, dan vraag ik het wel.........en zo ben ik trouwens niet, ik ga niet zo met paarden om zoals jij met Mira toen....dat was pas zielig![]()
srry maar dat moest eruit....houd ik al te lang voor me
ChingYi schreef:thihi ja mijn kleding![]()
![]()
)
en tja over de houding: het ligt ook wel aan ons(tuurlijk) maar ook wel aan de pony....bij Mariska weet je nooit of ze nu gaat springen of niet...soms gaat ze schots en scheef op de hindernis af en dan denk je...dat gaat niks worden en dan opeens woppa Mariska zeilt eroverheen...en tja wat de houding dan betreft...dan krijg zoiets raars hehmaar er wordt zeker aan gewerkt..en idd zoals pattypaard het al zegt...volgens mij ziet het er ook slechter uit dan in het echt....want zoals ik op de foto's zag...is heel anders dan op mijn eigen verzorgpony.
Maar we springen helemaal niet vaak....en tja het materiaalmaar we konden zo snel alleen maar dat vinden en is maar eenmalig...heel misschien nog eens een keer maar echt niet vaak.......en is idd wel fijn om peesbeschermers en kogelbeschermers om te doen...maar die heeft ze niet en den dat een maatje full haar niet past.
En Mariska vindt het wel hartstikke leuk alleen is het soms wel nog wat eng.....en ze gaat ook fijn met haar oortjes naar voor op de hindernis af, alleen gaan de oortjes naar achter en zwiept ze met haar staart als je al een klein beetje drijft....
en we moeten idd met haar leeftijd rekening houden, maar zoals Pattypaard al zei, moet je ook rekening houden met wat ze nog wil en kan
En we hebben eerst wel balkjesgedraaft hoor...maar dat vond ze volgens mij niet zo super.......ze ging steeds langzamer of juist weer super snel en de oortjes had ze volgens mij toen ook nog wel eens naar achter...en toen we gingen springen klaarde ze opeens op.
maarja....idd jullie moeten allemaal zelf weten wat jullie vinden...we zullen in ieder geval wat doen met de tips![]()
en idd kom ik vaker te vroeg uit het zadel...maar ik heb vaak echt geen idee wat ze gaat doen, want ze is ook al een paar keer niet goed uitgekomen en dan springt ze van veraf of ze weigert of ze gooit de balk eraf omdat ze er te laat overheen gaat.
En idd Mariska wordt goed bijgevoerd...maar ze kwam eerst vaker op de foute plekken aan......tjaaaaa en daar kan ze niks aan doen....ze doet echt ongelooflijk veel voor die beestjes...het ziet er wat onvriendelijk uit, maar geloof me, ze hebben het erg goed![]()
![]()
Bedankt voor de tips
Alacairion schreef:ChingYi schreef:thihi ja mijn kleding![]()
![]()
)
![]()
Bedankt voor de tips
Misschien moet je dan maar niet gaan springen met haar? Hint hint...
Enne... als je drijft,gaan haar oren naar achter.... Zit er niet iets fout ergens, of is ze altijd zo chagarijnig?
Maar ze is echt super lief.....maar we zijn ook helemaal niet van plan om vaak te springen met haar, vooral voor haar leeftijd
loveramona schreef:eigenlijk is 18 helemaal niet zo oud, ik ken een pony van 17 en die sprong nog makkelijk 1 meter en was evensnel als het snelste paard van de manege ook had hij een doorgezakt rug maar geen last
thanks over dat van moow
maar ik vind alleen bij deze foto's die balk eng en die hakken zien er pijnlijk uit maar voor de rest als de pony het leuk vind (springen kan je het weleens 5 sprongeTJES nemen of vrijspringen
en opzich die hakken ZIEN er pijnlijk uit, maar opzich valt dat mee aangezien ze meeveren als ik drijf(zijn een beetje kapot) dus dan valt het helemaal mee
en volgens mij had ze er geen problemen mee....maar het is (hopelijk) maar voor 1 keer en dan moet het wel kunnen toch?
volgende keer weer met mijn eigen GEWONE rijkleding
_Roosje_ schreef:sjongejongejongejonge, bokt op ten top weer![]()
Vind het knap dat je aan een paar filmpjes kan zien dat het niet goed is voor die pony......Dus een pony boven de 20 is maar oud en mag niet meer springen? Sorry, ben ik het niet mee eens!!
Ben wel eens dat jullie misschien iets minder overheen kunnen gaan en gewoon 5x aan het eind en dan stoppen, maar ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien hoor!! Naar mijn idee worden alleen de wat mindere filmpjes honderd keer bekeken ofzo, maar 1 van de eerste had ik zo van: wowie, die heeft er zin in! Hij peert gewoon op die hindernis af....dusse ik denk dat het allemaal wel meevalt hoor!
Ik vind het juist leuk om te zien dat er nog wat met die pony gedaan wordt, vind het er helemaal niet gedwongen uitzien. Pony peert erlangs (tuurlijk niet zomaar), maar geen geruk of gepluk of geschop, gewoon netjes nog een keer aansturen. Tuurlijk moet de houding nog veel verbeterd worden, maar dat weten ze nu ook wel!! En waarschijnlijk wordt er ook wel wat aan gedaan!
Vind de pony er ook zeker niet slecht uitzien! Toppie meiden, houd het bij die paar keer! dan gaat het helemaal goed!
reactie......idd in het echt ziet het er ook veel beter uit dan zo op de foto's...maarja momentopnames heh
en zelf vind ze het nog verschrikkelijk leuk om te werken....buiten vind ze het wel leuker dan zo in de bak, maarja je kan niet alleen maar naar buiten gaan(vind ik)
we zullen zien.....we zullen dan zeker de tips meenemen
en proberen wat aan de houding te doen.
. Verder ben ik het helemaal met de rest eens
, wel leuke pony!
(de rest ook he
)
hier krijg ik weer goede zin van
) ze beter kan losspringen dan met iemand erop...en anders zoiezow maar een paar sprongetjes en niet zoals nu.
ok die schoenen
maar het is maar eenmalig
omdat ze normaal zonder cap rijdt maar van mij en de eigenaren van mariska(en nike) moet ze met cap rijden.
(niet springen maar normaal rijden)
ik probeer mun best te doen maar dat lukt niet altijd..maar als ik het kan verbeteren probeer ik ut
lijkt me ook beter en fijner voor de pony's en daar gaat het om vind ik
Pattypaard schreef::D ok die schoenenmaar het is maar eenmalig
![]()
met die cap vergeet ze ook nogal snelomdat ze normaal zonder cap rijdt maar van mij en de eigenaren van mariska(en nike) moet ze met cap rijden.
vind het zo'n vervelend ding(ok beschermd me wel tegen een gat in mijn hoofd
)