oudje mariska@springwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ikkiej

Re: oudje mariska@springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:03

ff wat anders hoor maar wat zeg je nou op dat ene filmpje iets van:
mwah mii kine ma Verward verder wel leuk paardje zou ook niet zo veel met dr springen zo als de andere het zeggen maar goed
Doei, Lianne

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:11

@ching yi: jullie zeggen dat jullie af en toe springen, doe dan inplaats liever balkjes draven. Maar ja, jij neemt toch nooit raad aan van anderen dus ik maak me re verder niet druk om? Heb je trouwens die rare hengst al ingereden Lips are sealed

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:13

ChingYi schreef:
thihi ja mijn kleding Bloos Nagelbijten / Gniffelen Bloos maarja had niks anders bij...........(en het is wel gewoon een rijbroek hoor Knipoog )
en tja over de houding: het ligt ook wel aan ons(tuurlijk) maar ook wel aan de pony....bij Mariska weet je nooit of ze nu gaat springen of niet...soms gaat ze schots en scheef op de hindernis af en dan denk je...dat gaat niks worden en dan opeens woppa Mariska zeilt eroverheen...en tja wat de houding dan betreft...dan krijg zoiets raars heh Clown maar er wordt zeker aan gewerkt..en idd zoals pattypaard het al zegt...volgens mij ziet het er ook slechter uit dan in het echt....want zoals ik op de foto's zag...is heel anders dan op mijn eigen verzorgpony.
Maar we springen helemaal niet vaak....en tja het materiaal Bloos maar we konden zo snel alleen maar dat vinden en is maar eenmalig...heel misschien nog eens een keer maar echt niet vaak.......en is idd wel fijn om peesbeschermers en kogelbeschermers om te doen...maar die heeft ze niet en den dat een maatje full haar niet past.
En Mariska vindt het wel hartstikke leuk alleen is het soms wel nog wat eng.....en ze gaat ook fijn met haar oortjes naar voor op de hindernis af, alleen gaan de oortjes naar achter en zwiept ze met haar staart als je al een klein beetje drijft....
[***]: zeker eens met zijn drieen.....wordt leuk...heb er nu al zin in Knipoog
Manonetjoe: hoor wie het zegt man tttw
en we moeten idd met haar leeftijd rekening houden, maar zoals Pattypaard al zei, moet je ook rekening houden met wat ze nog wil en kan
En we hebben eerst wel balkjesgedraaft hoor...maar dat vond ze volgens mij niet zo super.......ze ging steeds langzamer of juist weer super snel en de oortjes had ze volgens mij toen ook nog wel eens naar achter...en toen we gingen springen klaarde ze opeens op.
maarja....idd jullie moeten allemaal zelf weten wat jullie vinden...we zullen in ieder geval wat doen met de tips Knipoog Haha! en idd kom ik vaker te vroeg uit het zadel...maar ik heb vaak echt geen idee wat ze gaat doen, want ze is ook al een paar keer niet goed uitgekomen en dan springt ze van veraf of ze weigert of ze gooit de balk eraf omdat ze er te laat overheen gaat.
En idd Mariska wordt goed bijgevoerd...maar ze kwam eerst vaker op de foute plekken aan......tjaaaaa en daar kan ze niks aan doen....ze doet echt ongelooflijk veel voor die beestjes...het ziet er wat onvriendelijk uit, maar geloof me, ze hebben het erg goed Knipoog Haha!
Bedankt voor de tips
er komt zeker verandering in Knipoog

handig dat je wat met de tips doet, mo heeft dat ook altijd (hij komt soms niet goed uit in de sprong) en dan kan je niet goed meegaan. en met daar dun zijn oeeeiii iik weet hoe lastig het is Knipoog

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:41

Ik snap best dat jullie af en toe een sprongetje willen maken.Hou het dan laag endoehetniet vaak achter elkaar. En metwat degelijker materiaal.

@Manonnetjoe: Weet je wel dat balkjes draven een vele zwaardere oefening is? Zeker voor een oud, ongetraind paard wat niet door de rug loopt. En als er mensen mee bezig zijn, die niet veel ervaring hebben met drafbalken kunnen er grote ongelukken gebeuren. Kunnen ze beter af en toeeen bescheiden sprongetje maken.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:07

@vivanes:Toch vind ik het voor een oude pony nog steeds beter als er alleen maar mee buitengereden wordt; lekker stappen en af en toe een lekker drafje of galopje (ligt natuurlijk wat een oude pony aankan, de een is de ander niet).
En je hebt dat andere topic van ching yi toch gezien, die trekt zich toch nergens wat van aan, kan haar t schelen dat die pony pijn heeft als zij maar lol heeft

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:05

Ik zei ook helemaal niet dat het beter is om te gaan springen ipv buitenrijden, dus eerst beter lezen.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:20

loveramona schreef:

handig dat je wat met de tips doet, mo heeft dat ook altijd (hij komt soms niet goed uit in de sprong) en dan kan je niet goed meegaan. en met daar dun zijn oeeeiii iik weet hoe lastig het is Knipoog

ja haha.....ja ze is dun, maar ze ziet er al een heel stuk beter uit dan in het begin, moet ik zeggen........
En ik moet teogeven.....het ziet er echt al een heeeeeel stuk beter uit met Mogli Knipoog Knipoog ga zo door Haha! leuk shetje hoor, springt ook leuk. Vingers aflikken

@mannonenogwatdingese: wat weet jij der nou van dat ik er niks mee doe en nee ik heb em nog niet ingereden....hij is nog niet eens 3 dus.......en hou je er a.u.b buiten met wat ik met mun verzorgpaard doe.....als ik wil dat je er iets van zegt, dan vraag ik het wel.........en zo ben ik trouwens niet, ik ga niet zo met paarden om zoals jij met Mira toen....dat was pas zielig Bloos Bloos srry maar dat moest eruit....houd ik al te lang voor me

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:00

ChingYi schreef:
@mannonenogwatdingese: wat weet jij der nou van dat ik er niks mee doe en nee ik heb em nog niet ingereden....hij is nog niet eens 3 dus.......en hou je er a.u.b buiten met wat ik met mun verzorgpaard doe.....als ik wil dat je er iets van zegt, dan vraag ik het wel.........en zo ben ik trouwens niet, ik ga niet zo met paarden om zoals jij met Mira toen....dat was pas zielig Bloos Bloos srry maar dat moest eruit....houd ik al te lang voor me

Nou nou Stingy wat een commentaar, waarom voel je je toch altijd zo aangevallen. Iedereen bedoeld het alleen maar goed en dan ga jij weer zo doen, komt wel erg vaak voor bij jou moet ik zeggen. Was toen met die hengst ook al het geval. Wazig hoor, maar zal wel aan mij liggen. Gestoord

Oja en verder ik zou inderdaad eens een beetje aan die verlichte zit gaan werken want die laat toch nog vaak te wensen over. Bij Pattypaard vind ik het wel meevallen, gaat duidelijk iets beter mee in de sprong

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:07

ja nou mag ik....ik ken der en ik weet wel wat ik doe hoor........en om aardig te doen zo heb ik ook geen zin in dus en dat van die hengst is allang opgelost dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:14

ChingYi schreef:
thihi ja mijn kleding Bloos Nagelbijten / Gniffelen Bloos maarja had niks anders bij...........(en het is wel gewoon een rijbroek hoor Knipoog )
en tja over de houding: het ligt ook wel aan ons(tuurlijk) maar ook wel aan de pony....bij Mariska weet je nooit of ze nu gaat springen of niet...soms gaat ze schots en scheef op de hindernis af en dan denk je...dat gaat niks worden en dan opeens woppa Mariska zeilt eroverheen...en tja wat de houding dan betreft...dan krijg zoiets raars heh Clown maar er wordt zeker aan gewerkt..en idd zoals pattypaard het al zegt...volgens mij ziet het er ook slechter uit dan in het echt....want zoals ik op de foto's zag...is heel anders dan op mijn eigen verzorgpony.
Maar we springen helemaal niet vaak....en tja het materiaal Bloos maar we konden zo snel alleen maar dat vinden en is maar eenmalig...heel misschien nog eens een keer maar echt niet vaak.......en is idd wel fijn om peesbeschermers en kogelbeschermers om te doen...maar die heeft ze niet en den dat een maatje full haar niet past.
En Mariska vindt het wel hartstikke leuk alleen is het soms wel nog wat eng.....en ze gaat ook fijn met haar oortjes naar voor op de hindernis af, alleen gaan de oortjes naar achter en zwiept ze met haar staart als je al een klein beetje drijft....
en we moeten idd met haar leeftijd rekening houden, maar zoals Pattypaard al zei, moet je ook rekening houden met wat ze nog wil en kan
En we hebben eerst wel balkjesgedraaft hoor...maar dat vond ze volgens mij niet zo super.......ze ging steeds langzamer of juist weer super snel en de oortjes had ze volgens mij toen ook nog wel eens naar achter...en toen we gingen springen klaarde ze opeens op.
maarja....idd jullie moeten allemaal zelf weten wat jullie vinden...we zullen in ieder geval wat doen met de tips Knipoog Haha! en idd kom ik vaker te vroeg uit het zadel...maar ik heb vaak echt geen idee wat ze gaat doen, want ze is ook al een paar keer niet goed uitgekomen en dan springt ze van veraf of ze weigert of ze gooit de balk eraf omdat ze er te laat overheen gaat.
En idd Mariska wordt goed bijgevoerd...maar ze kwam eerst vaker op de foute plekken aan......tjaaaaa en daar kan ze niks aan doen....ze doet echt ongelooflijk veel voor die beestjes...het ziet er wat onvriendelijk uit, maar geloof me, ze hebben het erg goed Knipoog Haha!
Bedankt voor de tips

Misschien moet je dan maar niet gaan springen met haar? Hint hint...
Enne... als je drijft,gaan haar oren naar achter.... Zit er niet iets fout ergens, of is ze altijd zo chagarijnig?

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:19

eigenlijk is 20+ helemaal niet zo oud, ik ken een pony van 17 en die sprong nog makkelijk 1 meter en was evensnel als het snelste paard van de manege ook had hij een doorgezakt rug maar geen last

thanks over dat van moow

maar ik vind alleen bij deze foto's die balk eng en die hakken zien er pijnlijk uit maar voor de rest als de pony het leuk vind (springen kan je het weleens 5 sprongeTJES nemen of vrijspringen Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door loveramona op 10-05-05 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:21

Alacairion schreef:
ChingYi schreef:
Bedankt voor de tips

Misschien moet je dan maar niet gaan springen met haar? Hint hint...
Enne... als je drijft,gaan haar oren naar achter.... Zit er niet iets fout ergens, of is ze altijd zo chagarijnig?

hihi ja ze kijkt wel vaker zo nut....ook als je knuffelt vaker Clown Maar ze is echt super lief.....maar we zijn ook helemaal niet van plan om vaak te springen met haar, vooral voor haar leeftijd Knipoog

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:24

loveramona schreef:
eigenlijk is 18 helemaal niet zo oud, ik ken een pony van 17 en die sprong nog makkelijk 1 meter en was evensnel als het snelste paard van de manege ook had hij een doorgezakt rug maar geen last

thanks over dat van moow

maar ik vind alleen bij deze foto's die balk eng en die hakken zien er pijnlijk uit maar voor de rest als de pony het leuk vind (springen kan je het weleens 5 sprongeTJES nemen of vrijspringen Tong uitsteken

hihi misschien heb je het fout gelezen ofzo maar ze is bijna 27 Knipoog
en idd de balk is niet super, maar dat is het enigste dat we konden vinden Knipoog en opzich die hakken ZIEN er pijnlijk uit, maar opzich valt dat mee aangezien ze meeveren als ik drijf(zijn een beetje kapot) dus dan valt het helemaal mee Knipoog Haha! en volgens mij had ze er geen problemen mee....maar het is (hopelijk) maar voor 1 keer en dan moet het wel kunnen toch? Vingers aflikken volgende keer weer met mijn eigen GEWONE rijkleding Clown Haha!

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:44

sjongejongejongejonge, bokt op ten top weer Bloos

Vind het knap dat je aan een paar filmpjes kan zien dat het niet goed is voor die pony......Dus een pony boven de 20 is maar oud en mag niet meer springen? Sorry, ben ik het niet mee eens!!

Ben wel eens dat jullie misschien iets minder overheen kunnen gaan en gewoon 5x aan het eind en dan stoppen, maar ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien hoor!! Naar mijn idee worden alleen de wat mindere filmpjes honderd keer bekeken ofzo, maar 1 van de eerste had ik zo van: wowie, die heeft er zin in! Hij peert gewoon op die hindernis af....dusse ik denk dat het allemaal wel meevalt hoor!

Ik vind het juist leuk om te zien dat er nog wat met die pony gedaan wordt, vind het er helemaal niet gedwongen uitzien. Pony peert erlangs (tuurlijk niet zomaar), maar geen geruk of gepluk of geschop, gewoon netjes nog een keer aansturen. Tuurlijk moet de houding nog veel verbeterd worden, maar dat weten ze nu ook wel!! En waarschijnlijk wordt er ook wel wat aan gedaan!

Vind de pony er ook zeker niet slecht uitzien! Toppie meiden, houd het bij die paar keer! dan gaat het helemaal goed!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:19

_Roosje_ schreef:
sjongejongejongejonge, bokt op ten top weer Bloos

Vind het knap dat je aan een paar filmpjes kan zien dat het niet goed is voor die pony......Dus een pony boven de 20 is maar oud en mag niet meer springen? Sorry, ben ik het niet mee eens!!

Ben wel eens dat jullie misschien iets minder overheen kunnen gaan en gewoon 5x aan het eind en dan stoppen, maar ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien hoor!! Naar mijn idee worden alleen de wat mindere filmpjes honderd keer bekeken ofzo, maar 1 van de eerste had ik zo van: wowie, die heeft er zin in! Hij peert gewoon op die hindernis af....dusse ik denk dat het allemaal wel meevalt hoor!

Ik vind het juist leuk om te zien dat er nog wat met die pony gedaan wordt, vind het er helemaal niet gedwongen uitzien. Pony peert erlangs (tuurlijk niet zomaar), maar geen geruk of gepluk of geschop, gewoon netjes nog een keer aansturen. Tuurlijk moet de houding nog veel verbeterd worden, maar dat weten ze nu ook wel!! En waarschijnlijk wordt er ook wel wat aan gedaan!

Vind de pony er ook zeker niet slecht uitzien! Toppie meiden, houd het bij die paar keer! dan gaat het helemaal goed!

hey bedankt voor he nice Haha! reactie......idd in het echt ziet het er ook veel beter uit dan zo op de foto's...maarja momentopnames heh Knipoog en zelf vind ze het nog verschrikkelijk leuk om te werken....buiten vind ze het wel leuker dan zo in de bak, maarja je kan niet alleen maar naar buiten gaan(vind ik)
maar als ze niks met Mariska doer, moet ze weg en dat wil ze niet....en ze ziet er opzich wel goed uit alleen dan dat ze wat mager is, maar daar wordt aan gewerkt, vrijdag gaan we misschien weer springen als het droog is, alleen dan niet met Mariska maar met mijn moppie, dus misschien dat het dan wel beter gaat Knipoog we zullen zien.....we zullen dan zeker de tips meenemen Knipoog en proberen wat aan de houding te doen. Knipoog Haha! Vingers aflikken

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:28

Ik vind het een wel een beetje gevaarlijk met wat voorn schoenen ChingYi rijd Rolleyes. Verder ben ik het helemaal met de rest eens Lachen, wel leuke pony!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 17:33

wat chingyi zegt klopt

Ikkiej: welk filmpje bedoel je? Clown

manonnetjoe: even voor de duidelijkheid ik heb nooit vaak met mariska gespronge. en ik ben ook zeker niet van plan om dat vaak te doen.

_Roosje_: bedankt voor je reactie Haha! (de rest ook he Knipoog ) Haha!
inderdaad er minder overheen gaan mag ook wel Bloos hier krijg ik weer goede zin van Bloos

haha ja ching volgende keer gewone rijkleding Vingers aflikken

nella: ik dacht altijd dat ik minder goed meeging Clown

Alacairion: ze vind het drijven niet zo fijn...daarom doet ze haar oren ook naar achteren. als je stopt met drijven gaan die oortjes weer naar voren Tong uitsteken

mij lijkt trouwens wat loveramona zecht beter als we haar echt willen laten springen (na een hele tijd Knipoog ) ze beter kan losspringen dan met iemand erop...en anders zoiezow maar een paar sprongetjes en niet zoals nu. Knipoog

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:59

@vivanes:Waarom hap jij toch altijd zo op een reactie van mij? Maar ja laat maar, ik denk er gewoon zo over, zullen we het er dan bij later voordat we off topic gaan.
Laatst bijgewerkt door LittleKathy op 10-05-05 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:17

Je kunt zien dat het een dametje op leeftijd is
Ziet er nietslecht uit hoor, maar als eerste vind ik dat je vriendin niet met die schoenen kan rijden en ik vind het dom dat je je cap vergeten was, die vergeet ik nooit!!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 19:38

Haha! ok die schoenen Bloos maar het is maar eenmalig Clown
met die cap vergeet ze ook nogal snel Bloos omdat ze normaal zonder cap rijdt maar van mij en de eigenaren van mariska(en nike) moet ze met cap rijden. Knipoog

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 20:22

we zullen anders de volgende keer met rijden weer foto's maken...kijken of er verbetering in is Knipoog (niet springen maar normaal rijden)

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:42

Ik vind het goed van je dat je tegen een beetje kritiek kunt! En zoals ik je ken uit andere topics doe je ook heel erg je best voor de pony's!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 20:48

dankje Haha! ik probeer mun best te doen maar dat lukt niet altijd..maar als ik het kan verbeteren probeer ik ut Knipoog lijkt me ook beter en fijner voor de pony's en daar gaat het om vind ik Pling

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:57

Pattypaard schreef:
:D ok die schoenen Bloos maar het is maar eenmalig Clown
met die cap vergeet ze ook nogal snel Bloos omdat ze normaal zonder cap rijdt maar van mij en de eigenaren van mariska(en nike) moet ze met cap rijden. Knipoog

maar dat is alleen maar bij Mariska en Nike (en op de manege dan) waarbij ik van der met cap moet rijden Vingers aflikken vind het zo'n vervelend ding(ok beschermd me wel tegen een gat in mijn hoofd Vingers aflikken )

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:59

@ manonnetjoe: Dat weet je zelf best! En als ik het ergens niet mee eens ben mag ik dat gerust zeggen, of jij het bent of iemand anders maakt mij geen bal uit. Zo.