Ik weer naar lange tijd op Soraya

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celvin

Re: Ik weer naar lange tijd op Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 09:50

Hallow, nou ook ik kan wel gaan zeiken over de slof/stiek of wat dan ook... maar daar heb ik geen zin in ! Clown
Ik ben het wat dat betreft met kimbalaa eens, iedereen doet het op zijn eigen manier !

Misschien wel een tip, onze pony loopt dus precies zo als soraya met zijn kop in de lucht net alsofie iets op een wolk ziet zitten zeg maar.... Koe
Me zus rijdt hem dan met een Thiedeman ( of hoe je da ook schrijft ) en ik probeer het met een Martingaal.
Zijn iets vriendelijker ( vinden wij ) en vandaar uit kun je ook makkelijk aan dat hoofd gaan werken !

Het is een TIP dus niet verkeerd opvatten !!

Verder zou ik zeggen lekker doorgaan met rijden, lesjes nemen en succes ermee !!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:56

ik sluit me aan bij het antwoord van sorayalover1, probeer wel met je tenen naar binnen te rijden en niet met pianohandjes.

suc6 ermee

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 11:33

Haawj haawj...
Ja daar moet ik inderdaad wel op gaan letten ja.. Bloos
Maar verder iedereen bedankt voor de tips enzo.. Haha!

Groetjes Kimberly

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:37

Ziet er wel goed uit, maar ik snap ook niet helemaal waarom je de eerste keer al gelijk met een slof gaat rijden.
Het zag er namelijk niet zo ontspannen uit en vooral voor de eerste keer hoeft dat toch nog helemaal niet??
Verder ook nog wat over je handen: Probeer ze niet vast te zetten op sommige foto's heb je ze op je zadel.
Handen iets verder naar voren en wat hoger, probeer een knik in je ellebogen te houden, dan kun je ook beter ontspannen (je zit hier met gestrekte armen).
Je ziet het wel goed op deze foto dat je je pony te strak houd en hem als het waren aan de teugel dwingt:

Afbeelding

Ps. Dit is niet banketstaaf bedoelt ofzo.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Veel succes met oefenen, en leuk dat je deze pony (misschien) voor de helft gaat kopen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:40

Celvin schreef:
Hallow, nou ook ik kan wel gaan zeiken over de slof/stiek of wat dan ook... maar daar heb ik geen zin in ! Clown
Ik ben het wat dat betreft met kimbalaa eens, iedereen doet het op zijn eigen manier !

Misschien wel een tip, onze pony loopt dus precies zo als soraya met zijn kop in de lucht net alsofie iets op een wolk ziet zitten zeg maar.... Koe
Me zus rijdt hem dan met een Thiedeman ( of hoe je da ook schrijft ) en ik probeer het met een Martingaal.
Zijn iets vriendelijker ( vinden wij ) en vandaar uit kun je ook makkelijk aan dat hoofd gaan werken !

Het is een TIP dus niet verkeerd opvatten !!

Verder zou ik zeggen lekker doorgaan met rijden, lesjes nemen en succes ermee !!

heb haar in t begin met martinggaal gereden maar dant ging niet zo in t begin 7 jaar geleden toen ik haar net had was ze helemaal moeilijk en iedereen had t geprobeerd mar hoofd bleef in de lucht. toen had ik prive les op zo stal waar ze ook inrijden en alles en die vrouw rijd zelf heel hoog. toen zette ze haar gewoon vast zoals dat stiek zit alleen dan met een touw!!!! dus vond ik ook niet echt een oplossing en thiedeman heb ik ook nog liggen dus kan dat ook is proberen, had t stiek er vooor kim aangedaan omdat ze ook nogal druk kan zijn en kim soms beetje eng vind(geef nie or kimmie) maar zo gaat ze niet zo lopen klieren en leek t me beter voor de 1e keer van de week proberen we een keer zonder en met lessen zal t allemaal wel lukken...
soraya kan t maar ze probeert heel erg uit en als je niet snel genoeg bent en niet oplet zit ze zo weer met haar neus in de lucht. ze houd niet zo van dressuur meer van springen en racen die muts

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:49

Heey,

Ik vind het helemaal niet erg hoor als iemand met slof rijd, dat moet ze dan toch zelf weten? Als ze zo lekkerder rijdt, prima toch? Ze trekt de pony niet tot op de borst naar beneden ofzo.....

Mooie pony trouwens Knipoog Ziet er goed uit

xxx

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 21:25

Haawj haawj
Het zal allemaal wel luken hoor,,ik ben nou ook weer niet een perfecte ruiter..maar naar een tijde zal hel allemaal wel lukken.
Ik moet nog veel leren..
Zijn er verder nog reacties ofzo Haha!..

Doewj Doewj

Ps:Net te horen gekregen dat een paardje dat ik kon ingeslapen is :'(

Kimberly