parelliwork met pacha ! AANRADER natural horsemanship

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

Re: parelliwork met pacha ! AANRADER natural horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 08:10

Even nog wat algemeen voor de pm’s die ik gekregen heb
Er werd me gevraagd om info , ik hoop dat die ook gelezen word want ik doe hier veel werk aan hé Knipoog

Nuttige sites : http://www.parelli.nl Daar kan je heel veel te weten komen en een gratis dvd bestellen over parelli. Die dvd heb ik ook en er staat onder andere in wie pat parelli is , hoe hij er mee begon en hoe jij er met je paard aan kan beginnen ! De moeite waard dus. Bovendien kan de site je waarschijnlijk meer helpen dan ik kan …
Voor mensen die twijfelen of je wel iets met paralli kan bereiken : bekijk deze site even !! En hier zie je iemand die al wat bereikt heeft ( kwam ik toevallig op terecht ) http://www.homepages.hetnet.nl/~schrijfster/pnh.html

Als je in google “ parelli “ intypt vind je ook heel wat ….

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:22

dank je voor de info, ik heb dan geen paard maar ik ga me er zeker in verdiepen.

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:47

ik vind dit echt heel erg interesant zou jij mijn misschien wat informatie kunnen geven over dit..? ik zou het ook graag willen doen met mijn paard! Haha! alvast bedankt

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:24

ziet er leuk uit hoor Ja
vind het een leuk paard!

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:26

jaimpjuh schreef:
ik vind dit echt heel erg interesant zou jij mijn misschien wat informatie kunnen geven over dit..? ik zou het ook graag willen doen met mijn paard! Haha! alvast bedankt

(kijk ff boven aan deze bladzijnde) Knipoog

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:31

Dat doe ik niet naa
weet nie eens hoe het moeT! Cool

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:06

raffelie schreef:
kind ga fietsen!

En toen werd het stil.......

Jaloers?

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:08

Leuk hoor, dat Parelli gedoe. Ik ben er niet zo vertrouwd mee, maar volgens mij creeër je een hoop vertrouwen als je paard je overal toelaat. Mss moet je me maar eens een voorsmaakje geven met Winnetou (Touter).
Btw(bytheway), ik ben vandaag op concours geweest en ik heb de 70cm. gewonnen en ik was 5de in de 80cM.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:13

Citaat:
bytheway : ik moet een half uur fietsen voor ik bij pacha ben dus daar heb ik zeker geen gebrek aan !! Zeg jij nog eens iets

*LOL* hahaha

Ze durft niet meer Scheve mond

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:02

Ziet er leuk uit! En trek je niks aan van die reacties, gewoon negeren Haha!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:28

Ziet er heel leuk uit, zelf doe ik aan Freestyle van Emiel Voest. Voor de mensen die dit dus interessant lijkt, Freestyle is een vergelijkbare variant. Met mijn pony heb ik er erg veel aan gehad en hem nieuwe goede manier aan kunnen leren.
Alleen kan hij helaas nog niet naast een fiets mee lopen Clown

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:30

Bedankt voor de informatie ik ga dit zeker ook proberen, het betaste met de hand dat heb ik wel al gedaan je wint er veel vertrouwen mee en je zet ook een band op met je paard. Er zijn veel varianten op dit soort dingen zoals een join-up die kun je ook gebruiken voor het vertrouwen en t-touch. Maar echt bedankt ga het ook een proberen!!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:42

..he bonitobol, leuk dat je ook aan Parelli doet, zelf ben ik ietsie meer als een maand bezig met dit en ik moet zeggen, het is gewoon harstikke leuk...en weer eens een andere manier met paarden omgaan!

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:36

Ik dacht al zie ik dubbel?? Gisteren heb je namelijk bijna exact hetzelfde topic geplaatst met zelfs dezelfde foto's erin. Staat op pagina 3 van [HAW] en daar heb ik al in gereageerd dus mijn mening kan je daar lezen Knipoog

hoi666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:50

tja, als je t leuk vind,.....ieder z'n eigen ding

SooffJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:39

Zooooo, wat zijn die pakketten duur! Bloos!
Het lijkt me wel grappig om te doen, maar jezus, die prijzen zijn echt gestoord :s .

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 18:43

Sooff schreef:
Zooooo, wat zijn die pakketten duur! Bloos!
Het lijkt me wel grappig om te doen, maar jezus, die prijzen zijn echt gestoord :s .

daar heb je gelijk in
maar je hoeft niet meteen alles te kopen
ik heb het geluk dat ik dat mag gebruiken

misschien kan je het 2dehands aankopen ?
of je kent een hoefsmid die voor een prikjetouwhalsters verkoopt ?
dat lang wit touw kun je in het begin vervangen voor een lang genoeg halstertouw
en die carotstick kun je in het begin vervangen door een zweep ( stevig ) of stok die niet splintert ...

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 18:46

yulan schreef:
Leuk hoor, dat Parelli gedoe. Ik ben er niet zo vertrouwd mee, maar volgens mij creeër je een hoop vertrouwen als je paard je overal toelaat. Mss moet je me maar eens een voorsmaakje geven met Winnetou (Touter).
Btw(bytheway), ik ben vandaag op concours geweest en ik heb de 70cm. gewonnen en ik was 5de in de 80cM.

proficiat
ik vind je echt goed rijden met winnetou
als ik je nog eens zie in hof ter ede wil ik gerust wat zeggen
en jij mag zeker eens mee naar pacha

maar dan moet ik het eerst beter kunnen Clown gisteren bv ging het wat minder goed , niet geconcentreerd ( ze waren de bomen aan het snoeien en dat maakte veel lawaai , veel interessanter volgens pacha Knipoog )

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 18:49

Dimitri schreef:
..he bonitobol, leuk dat je ook aan Parelli doet, zelf ben ik ietsie meer als een maand bezig met dit en ik moet zeggen, het is gewoon harstikke leuk...en weer eens een andere manier met paarden omgaan!

leuk dat ik je nog eens hoor
Lachen
inderdaad , ik vind het ook erg leuk en natuurlijk fantastisch dat de eigenares me zo goed helpt
ook fantastisch dat pach veel rustiger is geworden , veel mensen zeggen me : dit is niet meer het paard van 2 maanden geleden ! Lachen
( ik trots natuurlijk Lachen )

blijkbaar is de omgang met paarden beter dan het rijden met paarden in mijn geval , al moet ik zeggen over het rijden :

tempo is al veel verbeterd , ga in augustus privélessen volgen in mijn pension. Het onspannen lopen is er al , nu begin ik stilletjesaan wat op te richten. Hij komt al veel beter met zijn voorhand eronder ... ben trots op hem !!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 19:12

Afbeelding

onze band groeit echt dankzij die parelli
en hij is zo rustig en lief ( kijk de foto )

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:40

Parelli is een geweldig programma, ik was er met mijn verzorgpaard mee begonnen, maar die werd ingeslapen. Ook rij ik op een manege en dan wordt je meteen zo bekeken als je eens iets "anders" aan het doen bent, erg irritant. Je paardje ziet er erg ontspannen uit, leuk dat ie t zo goed op pakt.

En over de prijzen, die zijn inderdaad te hoog vind ik. Nu heb ik mijn touwhalster, leadrope en stick&string van parelli, en de theorie 2ehands. De theorie heb ik weer doorverkocht later. Je moet er nog steeds wel wat voor over hebben natuurlijk.

Dat kind van "ga fietsen", t ruikt hier wel erg naar jaloezie Tong uitsteken. Of zo'n sceptisch-manege-persoontje waar ik het hierboven ook over had...

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 20:00

Jallist schreef:
Parelli is een geweldig programma, ik was er met mijn verzorgpaard mee begonnen, maar die werd ingeslapen. Ook rij ik op een manege en dan wordt je meteen zo bekeken als je eens iets "anders" aan het doen bent, erg irritant. Je paardje ziet er erg ontspannen uit, leuk dat ie t zo goed op pakt.

En over de prijzen, die zijn inderdaad te hoog vind ik. Nu heb ik mijn touwhalster, leadrope en stick&string van parelli, en de theorie 2ehands. De theorie heb ik weer doorverkocht later. Je moet er nog steeds wel wat voor over hebben natuurlijk.

Dat kind van "ga fietsen", t ruikt hier wel erg naar jaloezie Tong uitsteken. Of zo'n sceptisch-manege-persoontje waar ik het hierboven ook over had...

inderdaad , pacha staat ook op een manege
en toen de eigenares er indertijd mee begon dachten ook veel mensen van : god wat doet die nu weer met haar paard ?

ik krijg soms ook rare blikken maar trek me dat niet aan , zolang ik weet dat het goed is ...

dankuwel voor je leuke reactie

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:07