shetter moow @ longeren & SPRINGEN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Denica

Re: shetter moow @ longeren & SPRINGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:45

meloveshein schreef:
Tja ik weet niet op een of andere manier als jullie een topci plaatsen vind ik het er niet leuk uitzien.
Ik vind het zo onverstandig allemaal wat jullie doen.
Door een groot gat laten galoperen enzo.
Tja jammer

Hier ben ik het nou helemaal mee eens.. Ik weet het niet, maar de manier van omgaan met dat shetje vind ik niet echt verstandig.. Ook vraag ik me af of dat touwhoofdstel/halster wel zo verstandig is, kan elk moment in zijn ogen komen! Ook vind ik jullie allebei echt te groot om met hem zo hoog te gaan springen. Ten eerste ziet het er net uit alsof jullie met je voeten die er giga onder uit steken zo de "hindernisbalk" mee kunnen nemen. Ook is hij best klein en aangezien jullie zovaak spring fotos plaatsen vraag ik me af of dat wel zo goed is voor zijn ruggetje. Maargoed kan ook aan mij liggen, maar door al die andere topics kan ik niet meer gaan zeggen dat dit er nou leuk uitziet

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 20:46

Brendageene schreef:
Ziet er heel leuk uit! Deed ik vroeger ook met mn shettie! Haha!
Een tip voor het longeren: let er op dat je je touw goed bij je houdt, je hebt soms hele lange lussen en soms ook het touw heel hoog. Let ook op je houding met longeren, vorm een driehoek, je sluit hem op tussen je touw en de zweep. Enne kleinere rondjes lopen, anders wordt je zo moe! Knipoog

Verder echt een heel leuke pony met een lekker apart kleurtje. Zo te zien hebben jullie en de pony een hoop plezier aan elkaar.

haha oke, goeie tip een driehoek...maar ik ben niet zo goed in longeren en mogli komt ook telkens naar binnen en soms naar buiten (hij vind longeren stom denk ik)

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:49

Wat een leuke Shet zeg...
Die kan springen...echt gaaf Haha!

Natural_Ride

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:57

oohhh dat jij zoo hoog komt met een shet ik spring ongeveer 40 cm met me shet! Knipoog

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 21:07

hanne schreef:
oohhh dat jij zoo hoog komt met een shet ik spring ongeveer 40 cm met me shet! Knipoog

haha ja, ik ken ook andere shetjes en die kunnen voor geen meter springen Tong uitsteken maar mogli is ook een kruising denk ik of het is gewoon een soort van sportshet ofzo (maar ik heb het m allemaal moeten leren dat springen Knipoog )

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 23:00

meloveshein schreef:
Tja ik weet niet op een of andere manier als jullie een topci plaatsen vind ik het er niet leuk uitzien.
Tja jammer

Hier ben ik het nou helemaal mee eens.. Ik weet het niet, maar de manier van omgaan met dat shetje vind ik niet echt verstandig.. Ook vraag ik me af of dat touwhoofdstel/halster wel zo verstandig is, kan elk moment in zijn ogen komen! Ook vind ik jullie allebei echt te groot om met hem zo hoog te gaan springen. Ten eerste ziet het er net uit alsof jullie met je voeten die er giga onder uit steken zo de "hindernisbalk" mee kunnen nemen. Ook is hij best klein en aangezien jullie zovaak spring fotos plaatsen vraag ik me af of dat wel zo goed is voor zijn ruggetje. Maargoed kan ook aan mij liggen, maar door al die andere topics kan ik niet meer gaan zeggen dat dit er nou leuk uitziet

Helemaal mee eens, ik vind dat jullie er écht niet goed mee omgaan.. niet verstandig iig.
En iid, is dat hoge springen wel zo goed voor z`n rug?! volgensmij denken jullie meer aan jullie zelf (of jullie lol enz hebben) dan aan jullie pony. vind het niet verstandig, máárjáá het kán nátúúrlijk ook aan mij liggen!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 23:16

en ik ga helemaal met silverxxhein mee...
jullie denken alleen aan jezelf en niet aan jullie pony...

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:36

ee leuke pony! die kan hoog springen!
wat is het hoogste dat hij kan springen?
ziet er wel grappig uit haha! Haha!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:41

sorry ik vind jullie te groot!!
maarja dat zijn er meer hier op bokt!! Koe misshcien handig om met springen je beugels iets korter te doen??

tja en voor de rest...het is wel een grappig beestje

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:45

loveramona schreef:
hanne schreef:

haha ja, ik ken ook andere shetjes en die kunnen voor geen meter springen Tong uitsteken maar mogli is ook een kruising denk ik of het is gewoon een soort van sportshet ofzo (maar ik heb het m allemaal moeten leren dat springen Knipoog )

wha doe normaal sportshet,geloof je het zelf hahah
jah denk het ook Rolleyes
enne jullie zijn idd gevaarlijk bezig. lekker je shet door een gat laten galloperen...wil je het beestje afschrijven ofzo???
sjonge ga er gewoon mee om,laat er een kleiner iemand op rijden en vermijd gaten!zo heb je meer plezier aan je beestje hoor (als ie tenminste van je zelf is Knipoog )

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 13:05

Leuke shetlander, nu nog een leuke ruiter die erop past en er fatsoenlijk mee omgaat!!!!

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 13:16

Leuke Shet en kan behoorlijk springen zeg! Ja Maar de ruiter gaat niet altijd goed mee enzo

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 13:38

loveramona schreef:
hanne schreef:

Sportshet Koe ..

Euh ja denk het ook Rolleyes
Ik had een verzorgshetje en die sprong ook een meter

*Yeah, heeft sportshet verzorgd Cool

Rolleyes

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 13:56

silverxxhein schreef:
meloveshein schreef:
Tja jammer

Helemaal mee eens, ik vind dat jullie er écht niet goed mee omgaan.. niet verstandig iig.
En iid, is dat hoge springen wel zo goed voor z`n rug?! volgensmij denken jullie meer aan jullie zelf (of jullie lol enz hebben) dan aan jullie pony. vind het niet verstandig, máárjáá het kán nátúúrlijk ook aan mij liggen!

ben het hier ook helemaal mee eens. moet wel zeggen dat dit er wel iets beter uit ziet dan de vorige topics maar ga er nou niet zo hoog mee springen is zeker niet goed voor zijn rug. spring er niet hoger mee dan 40 a 50 cm.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:10

Bonfiregek schreef:
meloveshein schreef:
Tja jammer

Precies,
soms vraag ik me wel eens af of jullie ook wel eens wat anders doen dan springen?!
Ik heb nog geen normale rijfoto's gezien.

blijf erbij dat het gevaarlijk is langs de sloot, als hij een keer wil uitwijken en hij schiet naar de verkeerde kant opzij ...

En als er nou een ruiter op zou zitten die een beetje fatsoenlijk kan springen, oke dan zou je zo hoog kunnen springen,
maar ze hinderd het paardje, ze geeft hem niet de ruimte om te springen, blijft gewoon zitten ipv meegaan.
maar dit is echt niet goed voor zijn ruggetje.

Maargoed,
dit is inmiddels het zoveelste topic al van jou, en er zijn zoveel tips gegeven en doe je er wat mee?!
blijkbaar niet want anders had het er nu al een stuk leuker en minder geforceert uitgezien.
verbetering met het eerste topic is er wel, maar dat is minimaal....

en dat gat, ja daar kan een paard zich wel degelijk op verstappen!
en je zegt dat daar gewoon geen gras groeit, ook waar, maar er is wel degelijk verschil in hoogte van de bodem.
Maar dat ondervind je zelf wel als het paardje zich een keer verstapt en kreupel is....

Zal wel weer veel commentaar op dit krijgen, maar naar mijn mening is dit shetje beter af bij iemand die er wel mee om kan gaan en er niet met allergeweld mee hoeft te springen en te rijden en halsbrekende toeren mee uit hoeft te halen en die wél verantwoordelijk is en er ook zo mee omgaat...

Iris_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:14

dat meisje charlotte die ging longeren die verzorgt hem al 6 jaar en hij is nog NOOIT ziekgeweest of blessure zelfs geen snotneus

ik ben iris het meisje die er met springen op zat en me laarzen gleeden telkens door de beugels omdat me onderkant van me laars heel erg glad was en dan glij je overal heen en mogli die was zelf ook een beetje vaag de laatste tijd

groetjes iris Knipoog

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:15

eeyy
leuke fotos hoor Haha!
vooral die spring en rol fotos

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:20

Mijn knol bokt nooit, maar houdt ook niet van galop met longeren (zonder bijzet oid, gewoon helemaal vrij in een afgezette ruimte zonder oneffenheden, hij wordt dan gewoon even een oude brompot Nagelbijten / Gniffelen). Dan wil ie ook nog wel eens een bokje naar degene die hem longeert geven. Clown

Ik vind het wel jammer dat Mowgli een ander kleurtje krijgt, ik vond vooral zijn kleurtje altijd zo lief. Knipoog

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:39

Leuke shet, maar ik vind eigelijk ook dat jullie er nogal ruig mee omgaan.

Iris_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:11

sportshet = bedoelt als, dat hij goed kan springen

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 22:50

silverxxhein schreef:
meloveshein schreef:
Tja jammer

dat touwhalster ofzo was alleen om mee naar de wei te nemen, en het kwam niet in zijn oog, zag ik ook dat het er bijna in kwam maar het is misschien 10 seconden naar zijn wei lopen, dus zo erg is het niet

en met vaak springen valt wel mee, want ik rijd ook zat buiten enzo maar daar zijn alleen geen foto's van omdat niemand die wilt maken behalve ik

en met springen als een pony het niet leuk vind dan zal hij/zij er niet overheengaan maar mogli die is van een shet die op de balken ging staan naar dit gegaan, dus zelf zou hij het ook wel leuk vinden

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 09:58

Lips are sealed ik denk dat ik niet wil weten HOE je 'm hebt geleerd om over die balkjes te springen Nagelbijten / Gniffelen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:47

LovesSaartje schreef:
:x ik denk dat ik niet wil weten HOE je 'm hebt geleerd om over die balkjes te springen Nagelbijten / Gniffelen

En ik denk maar dat het beter is om dat niet te weten ook Nagelbijten / Gniffelen

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:54

Citaat:
dat touwhalster ofzo was alleen om mee naar de wei te nemen, en het kwam niet in zijn oog, zag ik ook dat het er bijna in kwam maar het is misschien 10 seconden naar zijn wei lopen, dus zo erg is het niet

en met vaak springen valt wel mee, want ik rijd ook zat buiten enzo maar daar zijn alleen geen foto's van omdat niemand die wilt maken behalve ik

en met springen als een pony het niet leuk vind dan zal hij/zij er niet overheengaan maar mogli die is van een shet die op de balken ging staan naar dit gegaan, dus zelf zou hij het ook wel leuk vinden

(Over dat onderste alinea'tje)
mijn pony is ook een springpony, maar die gaat mij ook welleens uittesten, misschien een keertje een sprintje trekken en er langs heen rennen enzoo, maar toch vind hij het hartstikke leuk!!
Dat kan je van mogli niet zeggen, want volgensmij wordt die door die lange benen van jullie gewoon gedwongen.
En ik zeg ook helemaal dat mogli springen niet leuk vind.

(Over dat touwhalster, dat zei ik niet maar iemand anders maar toch:)
Waarom als het toch maar 10 sec. is erop gaan zitten en alles? dat beest heeft toch al hard genoeg gezweet, gesprongen en gerend?

Vind wel dat het er (idd) beter uit ziet dan die andere topics.

Ben helemaal eens met LovesSaartje en Ilkkah.. ik hoef het geen eens te weten.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 12:13

hoe ik mogli heb leren springen:

mijn zus en ik gewoon heel lang balkjes stappen (zonder iemand erop) en zo elke keer iets hoger vrijspringen en langzamerhand zelf erop en ook dan iets hoger

wat is daar nou erg aan ?