Knappe Welsh A @ Work met mij!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Knappe Welsh A @ Work met mij!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:34

Een staartriem ligt in het stalgebouw. Maar dit zadel hadden we erop gelegt om te kijken of ze ook zoveel bokte met zadel. En sperriem lag ook in de stal, dus die hebben we allemaal liggen. En over dat commentaar op Bokt, ik ken Bokt nu al zo ongeveer Knipoog Als 1 iemand iets aan te merken heeft, gaat de rest maar gewoon mee.

De mensen die wel normaal hun eigen mening kunnen geven; Bedankt! Haha!

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 12:10

LoViNg_LaDy schreef:
poeh
er begint er 1 Hamer
hup heel bokt gaat weer Zei-ken Slapen

Dit meisje rijd gewoon voor twee weken een paardje bij, Lovers
Oke het ziet er niet goed uit en jullie kunnen het zeilig vinden,
maar dat is het zeker niet!!! *o/*
Ze is ook te groot maar zeker niet te zwaar,
laat der lekker 2 weekjes op dit paardje rijden !! Pling

veel plezier hoor meid het zijn leuke foto's Haha! Haha!

groetjes,,, Haha!

P.S. sorry hoor maar de tips van koop een sperriem koop een singel ze rijd dit beestje 2 weken zou je daarvoor dit allemaal gaan kopen uhh nee dus Slapen

ik weet niet of ik het verkeerd opvat, maar volgens mij rijdt ze dit paardje niet voor twee weken, maar verzorgt ze dit paardje net twee weken Verward
dus je PS klopt dan niet lijkt mij...

SooffJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:49

En daar hebben we de zeikerds weerrr!
Inderdaad, je bent te groot. Ik denk dat je dat zelf ook wel weet &ziet. Maar de pony kan je nog goed dragen hoor. Laat je niet op je kop zitten door die zeurpieten. En geniet lekker van je pony zolang hij je nog kan dragen Lachen
Aan de zeikerds;
En ik denk niet dat ze ook met dit paardje wedstrijden gaat rijden, dus wat maakt het uit dat ze te groot is? Ik heb pasgeleden ook een topic geplaatst waar ik op een Shetje zit, kreeg ook allemaal nare reacties; je bent te groot, zielig, etc. Nou en! Zolang de pony &zij er plezier aan beleven, laat ze dan, ipv haar af te zeiken. Ziet die pony eruit of z'n ruggetje bijna doorzakt? Zie je dat hij moeite met lopen heeft? Ze schrijft zelfs dat 'ie erg voorwaarts is &steeds in galop wil, denk je dat 'ie dat zou doen als 'ie haar niet zou kunnen dragen? NEE! Dus hou op met zeuren, ik denk niet dat de TS hierop zit te wachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:43

@ Sooff : Bedankt Lachen Bonita heeft er nog steeds veel plezier in. 'k Heb vandaag zelfs gesprongen, en ze vond het helemaal te gek!
En ik zie idd zelf ook wel in dat ik te groot ben, maar ik ben niet te zwaar.

Aan Bokt verder : Je kan zeiken wat je wilt, maar als ik dingen mag doen en ik en Bo vinden het leuk, zal ik het zeker niet laten!

DevilHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:38

Horses4_Ever schreef:
@ Sooff : Bedankt Lachen Bonita heeft er nog steeds veel plezier in. 'k Heb vandaag zelfs gesprongen, en ze vond het helemaal te gek!

Aan Bokt verder : Je kan zeiken wat je wilt, maar als ik dingen mag doen en ik en Bo vinden het leuk, zal ik het zeker niet laten!

ik geef je 100% gelijk jullie zitten allemaal wel te zeiken maar ik ben er ook geweest en alles kan nog makkelijk dus hou je commentaar maar bij kijk eerst hoe je zelf alles doet!!!!!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:39

Hele leuke pony en je staat er heel leuk op !!!
Geniet er lekker van totdat je ECHT te groot bent... want dit kan makkelijk nog !!!

Trek je niks aan van al die zeikerds Haha!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:44

aan alle mensen die denken dat ze te zwaar is: hier mijn theorie!

hoe zwaar een ruiter mag zijn, is van meerdere factoren afhankelijk.
de bouw van het paard is er één. als je kijkt nr de bouw, let dan niet alleen op de rug maar ook op de gewrichten in de benen.
een paard met brede, sterke gewrichten kan meer hebben.
en een lange rug is minder sterk dan een korte rug.
daarnaast is de vorm belangrijk.
een normale, mooi vloeiende rug kan meer hebben dan een holle rug.
een holle rug zal meer doorzakken onder het ruitergewicht.
paarden die erg elastisch in hun rug zijn, veren meer door onder het ruitergewicht.
er zijn ook paarden die een normale rug hebben maar die gwn heel elastisch zijn in hun hele lichaam.
die hebben sowieso meer moeite met zware ruiters.
ze zullen meer doorbuigen in hun kootgewrichten en dat geeft ook een zware belasting.
onder paarden heb je elastieken balletdansers, marathonlopers met een hazewindbouw, explosieve springpaarden en stevige gewichtheffers.

getrainde spieren zijn naast de bouw van het paard van groot belang.
een paard moet zijn onderlijn goed bespierd hebben en makkelijk kunnen aanspreken dat hij in staat is zijn rug omhoog te drukken met het gewicht van de ruiter erop.
heel simpel gezegd gaat de rug van het paard doorveren als een ruiter erop gaat zitten.
de spieren van de onderkant van het paard, de borst- en buikspieren samen met de buigers van de heupgewrichten, moeten sterk genoeg zijn om de rug weer omhoog te duwen.
of een paard dit kan, is afhankelijk van de mate van de getraindheid en de manier waarop hij getraind is.
wil je een paard sterk maken in de rug, dan moet je hem redelijk diep rijden, maar wel met ondertredende achterbenen.
denk niet, ik ben wat zwaarder, ik ga niet intensief dressuurmatig rijden, maar ik maak lange stapritten aan een lang teugeltje.
daarmee train je de onderlijnbespiering niet goed.
ik benadruk dat het paard blessurevrij moet zijn, als je zelf een verzwikte enkel hebt en je gaat zakken sjouwen, dan voel je dat ook in je enkel.
voor paarden en pony's geldt precies hetzelfde.

een fijne ruiter is een gecoördineerde ruiter, die kan beter met zijn gewicht omgaan dan een ruiter die wat onhandiger is in zijn motoriek en een keer tegen de bewegingen in zijn hulpen geeft.
m.a.w. is niet alleen de bouw van het paard van belang, mr ook de ruiter zijn bouw en motoriek.
om te beoordelen of je nu wel of niet te zwaar bent, kun je de hulp inschakelen van iemand die dat goed kan beoordelen. bv de clubinstructeur.

zijn er mensen die echt te zwaar zijn om hun paard te rijden?
ja ze kunnen veel liefde voor hun paard hebben, maar je ziet dat het dier gwn moeite met het gewicht heeft.
die paarden kunnen hun onderlijn niet aangespannen houden en lopen niet fijn.
er is zeker een verband het gewicht van de ruiter en een verhoogde kans op rugproblemen bij het paard.

een shetlandpony kan makkelijk 50 kg dragen, een welsh B pony kan ook gemiddeld 50 kg dragen, hangt ook af van de bouw.

maar volgens mij ben je niet te zwaar, en voor 2 weken kan het niet zo'n kwaad denk ik

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:52

DevilHorse schreef:
Horses4_Ever schreef:

ik geef je 100% gelijk jullie zitten allemaal wel te zeiken maar ik ben er ook geweest en alles kan nog makkelijk dus hou je commentaar maar bij KIJK EERST EENS HOE JE HET ZELF DOET[quote]
niet voor het een of ander wand ik meng me hier liever nooit in Bloos maar ik rij niet op een welsh a maar op een welsh van 1.45 en ik ben zelf 1.60 en kom net op haar buik! zo bedoel ik dat ik al kijk hoe ik het zelf doe Tong uitsteken en tege de mensen die denken dat ze alles beter weten er stond boven bij haar bericht staat dat ze GEEN comentaar wil over dat ze te groot is okoy ik vind haar ook iets te groot maar de pony kan het hebben het zijn geen mietjes *heb ik alteid geleert* welshjes kunnen gewoon veel hebben meschien niet even veel als shetjes maar wel een hoop!

weer on toppic: leuk dat je hem mag verzorgen en nog veel plezier met hem! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:03

Bedankt. Lachen

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:13

hey,

ik rij een welsh mountain een b-pony van 1.21m en ik ben 1.63m en die kan me ook nog makkelijk houden.

dat gezeik over te groot zijn vind ik een beetje onzin. als je maar niet zwaar ben. en je merkt zelf wel als dat beestje je niet houd.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:43

dat te groot... valt goed mee Lachen
je bent absoluut niet te zwaar

alleen vind ik de combinatie niet echt goed passen...
misschien een rare opmerking maar jullie tweetjes vind ik niet zo goed bij elkaar passen

das mijn mening natuurlijk

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:32

Het is gewoon zielig, ieder ze mening maar ik vind het gewoon knap zielig .
arm beestje

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:20

Beccz@ Aha, jij vind het zielig, waarom? durf je dat er ook bij te zetten, misschien heeft het baasje er meer aan, ik denk ook niet dat zij helemaal naar jou gaat luisteren omdat jíj het zielig vind, wat vind je híér zielig aan dan

Onn-topicc Tong uitsteken
super leuk beestje ! (lijkt wel een beetje op de mijne Knipoog) je rijdt hem leuk, en waarom helemaal goed en alles zitten, terwijl je toch meer voor recreatie en leukigheid doet dan wedstrijd achtig Tong uitsteken
Alleen je beugels kunnen wel een paar gaten langer!!
Je handen soms iets meer naar beneden houden!
Vind het wel een beetje dom dat je geen cap op hebt, maar dat moet je zelf weten!!
Ik vind het zadel best raar zitten, maar dat kan ik vanaf hier met wat foto's niet helemaal beslissen, dat zie jij altijd nog het beste in het echt! Lachen

Veel plezier met dit beestje!

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 00:40

De combinatie is niet mooi, maar dat komt omdat je gewoon simpelweg te groot voor hem bent.
Gelukkig geeft dit niks en is schoonheid niet voor iedereen het belangrijkste.
Als jullie maar plezier hebben! Haha!

Het zou er wel een stuk beter uit zien als je je beugels een paar gaatjes langer doet, gewoon op de maat die je ook hebt op een groter paard.
Ze steken uit en je kunt niet meer met je hakken rijden (dat is dus een plus punt!), maar je zit wordt er wel veel beter van.
Verder moet het zadel gewoon goed liggen!
Met een te grote singel moet je echt niet gaan rijden.
Stel dat het zadel af zakt en onder de buik komt.... dan wil je de gevolgen niet weten!
Regel met de eigenaresse een andere singel en ik denk dat een staartriem dan al niet eens meer nodig is.
Ik hoop dat je de tips op volgd.

Verder een erg leuke pony met een lekker ondeugend welsh-bekkie Haha!
Veel plezier met elkaar!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 09:16

Ik vind het er eerlijk gezegd heel gespannnen uit zien.De pony heeft er helemaal geen plezier in.Je zadel ligt veels te ver naar voren !

Ernie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 13:39

Je beugels zijn veelste kort en op die laatste ligt het zadel erg scheef

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 16:28

Leuke pony hoor, het ziet er nog wel wat gespannen uit, maar wat wil je als je pas 2 weken op die pony rijd Knipoog

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:31

Leuke pony! Ik ga nu niet zeggen dat je te groot bent, valt best mee.
Ik heb de rest van het topic niet gelezen [!] dus ik weet niet of het al eerder is gezegt, dat je misschien je beugels een gaatje langer kan maken? Sorry voor als het al eerder is gezegt, alleen ik heb geen zin om dit allemaal te gaan lezen, ik zag dat er nogal gezeik is.
Verder heb ik hetzelfde als LovesSaartje zegt Knipoog

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:34

wat een lieve pony Haha! ..

Boety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:44

aaah wat een schatje!!!
ik ben zelf helemaal weg van welshjes Bloos
maar veel plezier veder Knipoog
groetjes Haha!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 01:21

ik ken je ergens van maar ik weet niet van wat.. Tong uitsteken En leuke foto;s hoor, dat is vlakbij hoek ergens in de buurt toch?? Ergens in de polder i.i.g ?

Liefs, Daisy

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:28

ARME PONY!!! zal ik egt niet doen op een kleine pony rijden.! En je zadel zit ook te ver naar voren!! dit is me eigen mening duss!! Wat de andere vinden is hun probleem maar ik vind dit egt waardeloos!!! Boos! Verward

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:32

ilovepebbles schreef:
ARME PONY!!! zal ik egt niet doen op een kleine pony rijden.! En je zadel zit ook te ver naar voren!! dit is me eigen mening duss!! Wat de andere vinden is hun probleem maar ik vind dit egt waardeloos!!! Boos! Verward

Dan vind jij het zeker helemaaaaal zielig als er iemand op een shetlander zit Haha!

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:42

sorry hoor, maar dit vind ik er echt niet uitzien! ik vind het best wel zielig voor die pony!
ik vind je best wel te groot voor die pony en dan doe je je beugels ook nog te kort Verward dat slaat nergens op maar oke. en als het zadel steeds naar voren schuift koop je toch een nieuwe singel als die dan toch te groot is, hij kan nu nog een schofwond oplopen door het steeds schuiven van het zadel!

dit is mijn mening dus... sommige vinden het anders maar dit vind ik er nou gewoon van!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:20

Hé dat dekje ken ik Cool

Commentaar blijf je houden, helaas hebben veel mensen niet zelf commentaar, maar ze banketstaaf met iedereen mee.

Cheers People!

Zal allemaal wel meevallen!!! Dromen