Veyton, zadelmak :) (van begin tot eind!)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuusJa

Re: Veyton, zadelmak :) (van begin tot eind!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:20

Wauw!
Dat ziet er echt super ontspannen uit!
Top dat je het op deze manier doet Lachen

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:11

dus hij is nu zadelmak je bent begonnen toen ie net 3was ik vind het er echt toppie uit zien. Over natural horsemanship zijn ook leesboeken van uit zoals heartland dat is gewoon een leesboek maar staat wel in hoe je het moet doen, en ik ben het er helemaal mee eens ook dat los en met halster ze kunnen gewoon vluchten wanneer ze het nodig vinden, paarden zijn immers vluchtdieren. Maar het vertrouwen is ook heel belangrijk dat merk ik aan mijn verzorgpaard die vandaag 2 is geworden ze was eerst niet de gemakkelijkste heel eenkennig en zo maar ik heb het vertrouwen gewonnen en nu kan ik gewoon alles met haar doen!!! Alleen wat ze nu heel erg doet als ik ook wel eens een join up met haar doe dat ze gaat bokken heeft misschien iemand een oplossing hiervoor (dit doe ik heel af en toe is ook voor het vertrouwen te winnen)
Ze raakt je dan niet en ze komt ook daarna weer gewoon naar je toe!!! (ik interpeteer dit als spelen of kan het ook uit protest zijn??

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:19

Ik vind het er echt super uitzien!
Goed van je dat je hem genoeg tijd geeft Lachen .

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:21

Dit vind ik super! Zo rustig dat het er aan toe gaat! Ja Ik doe dat ook zo als ik iets nieuws aanleer, gewoon op het gemak! Je paard hoeft dingen toch niet op 1 dag te kennen of wel dan? Want zo een gevoel heb ik bij sommigen wel!

Maar dit ziet er super ontspannen uit! :h

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:29

casjuh schreef:

Toydoll schreef:
Dat ziet er goed uit!
van wie had je de 'les'?
Zo wil ik ook mn 3 jarige beleren, maar ik kan geen mensen vinden die mij daar 'les' in kunnen geven en begeleiden!

Ik heb les van Bianca Koevoets, die heeft ook bij Emiel Voest de opleiding gedaan (http://
http://www.thenaturalhorse.nl/[/url] Maar volgens mij geeft zij alleen les in Amsterdam en omstreken, Almere lijkt me net iets te ver weg voor der. Op http://www.emielvoest.nl staan instructeurs die jou zouden kunnen helpen met je paard. Het is echt zo leuk! Ondanks dat ik al 10 jaar paard rij heb ik in dit ene jaartje verschrikkelijk veel bijgeleerd over de "Do's" en de "Don'ts" Ook leer je veel over het gedrag en de taal van het paard (erg belangrijk)

Ja het lijkt mij fantastisch, maar opzich is Almere wel te doen hoor, alleen mn paardje staat nog verder weg (zeewolde) dus dat wordt dat wel weer wat ver. Maar ik zal is kijken op de site!! thanx iig!!!

* ik zie net dat er ook een in apeldoorn zit, maar dat is opzich net zover van de stal als amsterdam... hmm bel ze wel alletwee *

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:34

Geweldig die foto's. Het paardje lijkt er echt plezier in te hebben Ja

jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:41

nou casjuh ziet er goed uit hoor,ik zal vast morgen van frits het hele verhaal in geur en kleur te horen krijgen,ik ben benieuwd heel veel succes en plezier nog met veyton,maar dat gaat wel lukken denk ik zo.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 14:58

jimmy schreef:
nou casjuh ziet er goed uit hoor,ik zal vast morgen van frits het hele verhaal in geur en kleur te horen krijgen,ik ben benieuwd heel veel succes en plezier nog met veyton,maar dat gaat wel lukken denk ik zo.

oooohw dat denk ik ook hahaha Hij leek net een trotse vader nadat ik weer afgestapt was Haha! Veyton was dan ook echt uitermate braaf! (had ik absoluut niet verwacht!) Helemaal omdat we al een tijdje bezig waren met het naast het opstapblok "blijven" staan, en dat ging zó moeizaam! maar geduld en tijd wordt beloond en zie hier het resultaat Lachen

Niki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 17:53

Nou van mij weet je het natuurlijk al, maar super gaaf dat hij zo nuchter blijft om alles.

Heb je al ee datum voor wanneer je er weer op gaat?
Dan kom ik zeker met de camera Haha!

En je dekje, ja die is zoals ik ook al eerder zei super gaaf Knipoog

(offtopic aan cas: nu maakt Lynn het echt erg, je hoort er snel over Knipoog

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 23:40

Niki schreef:
Nou van mij weet je het natuurlijk al, maar super gaaf dat hij zo nuchter blijft om alles.

Heb je al ee datum voor wanneer je er weer op gaat?
Dan kom ik zeker met de camera Haha!

En je dekje, ja die is zoals ik ook al eerder zei super gaaf Knipoog

(offtopic aan cas: nu maakt Lynn het echt erg, je hoort er snel over Knipoog

Aanstaande vrijdag gaan we weer verder met stap 2 Haha! dan gaan we links opstappen en een rondje stappen.

offtopic: ohoooohw dan heeft ze het wel heel erg bont gemaakt Gaaaap ben benieuwd wat ze nou weer geflikt heeft haha Vork

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 09:35

Toydoll schreef:
Ja het lijkt mij fantastisch, maar opzich is Almere wel te doen hoor, alleen mn paardje staat nog verder weg (zeewolde) dus dat wordt dat wel weer wat ver. Maar ik zal is kijken op de site!! thanx iig!!!

* ik zie net dat er ook een in apeldoorn zit, maar dat is opzich net zover van de stal als amsterdam... hmm bel ze wel alletwee *

Ikzelf ben zonder hulp begonnen (vanuit de boeken en banden van Emiel Voest) en het is echt niet aan te raden om dát dus te doen. Het liep helemaal uit de hand, liet Veyton toch weer dingen doen waardoor hij de leiding over nam en uiteindelijk werd het een klein boefje.
Niet achter me willen lopen, als een bezetene wegrennen als ik hem los gooide (zie de foto's hieronder...) op m'n voet staan élke keer weer.
Afbeelding
Afbeelding
Was gewoon echt niet leuk meer. Het kwam ook gewoon omdat hij z'n energie niet kwijt kon (bakken waren constant nat, binnen mocht hij niet losgegooid worden en de longeerkraal vond ik te klein voor zo'n jong paard) Daarnaast was de manege-eigenaar niet echt vriendelijk tegen mijn paard waardoor hij nog opgefokter werd. Toen kreeg ik les van Bianca en ik heb zo'n geweldig paard nu! Kortom: ben super blij met m'n nieuw stal én met Bianca Haha! en het is aan te raden om er dus iemand bij te nemen die je les kan geven in dit soort dingen. Veel succes Lachen

Lisanne_Kees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:26

Echt heel leuk om zo te zien Haha!
Volgens mij is het voor jou ook heel erg leuk om dit te hebben (ook voor later Schijnheilig )
Erg mooi paardje trouwens Lachen En dat dekje staat hem super Pling

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:33

Wat ziet dat er onwijs mooi uit zeg!! Je zal vast hartstikke trots wezen!
Vorig jaar hebben wij het met mijn 3 jarige ook zo aangepakt. Eerst vertrouwen, loswerken,longeren, zadeltje, gewicht erbij, hoofdstel, zadel en hoofdstel, zadel en hoofdstel en gewicht en daarna erop stappen, rust, draven, rust.Daarna ben ik hem door blijven rijden de basis tot en met maart. Nu staat hij 24/7 op het land tot en met Juli en dan gaan we weer beginnen

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:48

freestyle ,deed het zelf ook ,hele goede basis ,vind ik.. ook al rij ik al 8jaar...
ik kreeg les van Sonja Braafhart ,ook iemand die is opgeleid door emiel voest.. in arnhem uiteraart.. Ze geeft door heel het land cursussen enzo.. Heel leuk om te zien ,ze doet het bij mij op stal met der eigen appaloosa ,ik zag al meteen aan de foto's dat het freestyle was Haha!
maar ik vind het echt de beste manier om een band met je paard te krijgen en zo dus zadelmak te maken Haha!
Echt super foto's Haha!
gr. roxy

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:57

crazy_roxy schreef:
freestyle ,deed het zelf ook ,hele goede basis ,vind ik.. ook al rij ik al 8jaar...
ik kreeg les van Sonja Braafhart ,ook iemand die is opgeleid door emiel voest.. in arnhem uiteraart.. Ze geeft door heel het land cursussen enzo.. Heel leuk om te zien ,ze doet het bij mij op stal met der eigen appaloosa ,ik zag al meteen aan de foto's dat het freestyle was Haha!
maar ik vind het echt de beste manier om een band met je paard te krijgen en zo dus zadelmak te maken Haha!
Echt super foto's Haha!
gr. roxy

Ja niemand kan mij nog overtuigen dat een andere manier beter is. Al geloofd misschien maar 1 % van alle mensen op mijn stal in deze manier, die zijn meer voor: je luisterd anders krijg je met de zweep te maken!
Niet mijn ding hehe

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:23

Dat ziet er goed uit! Haha!

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:01

ja het is absoluut niet dwangmatig ,het gaat op de manier zoals het in de natuur ook gaat ,vooral met het loswerken ,drijvende hengst ,leidende merrie Knipoog ,ik vind het gewoon super hoe het gaat en elk paard kan het omdat het een natuurlijk iets is Lachen

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:02

dit hierboven is een reactie op Casjuh trouwens Tong uitsteken Tong uitsteken vergeten erbij te zette ghe ghe Haha!

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:19

Ziet er goed uit OK dan!
Moest erg lachen om de laatste foto's met het opstapblok. Dat blok heeft mijn man gemaakt en hebben we achter gelaten op stal toen wij ergens anders heen gingen (als het goed is staat dat er ook op).
Ben blij dat er iemand plezier van heeft Haha!

en succes natuurlijk verder met je paard!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:20

heej,
ik wou dat ik mijn pony zo had ingereden!
maarja, toen kende ik zelf nog niks, en we hebben het samen geleerd. is ook wel een manier, maar deze ziet er wel beter uit Lachen
echt gaaf hoor!

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:44

Moooi!! Ziet er erg goed uit!
Mooi paard ookzeg!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:48

hoi .
het ziet er leuk it maar ik blijf me vraag tekens houden.
ik maak paarden op een andere manier zadelmak ! en NEE nietr met een zweep alleen wel iets sneller achter elkaar en daarna ook weer de wei op. maar je moet wel zorgen dat je gewoon de basis er in hebt gereden dus stap draf en galop los alleeen door de bak.
maar dat is mijn mening maar verder veel succes

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 23:01

Von schreef:
Ziet er goed uit OK dan!
Moest erg lachen om de laatste foto's met het opstapblok. Dat blok heeft mijn man gemaakt en hebben we achter gelaten op stal toen wij ergens anders heen gingen (als het goed is staat dat er ook op).
Ben blij dat er iemand plezier van heeft Haha!

en succes natuurlijk verder met je paard!

haha grappig Haha! ja er staat inderdaad wat op en er wordt zeer vaak gebruik van gemaakt Lachen Bedank je man maar, want ik heb er in ieder geval al heel veel aan gehad!

Bellah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 23:06

goed gedaan zow OK dan!
Zijn dat toevallig Bianca en sander?

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 23:09

abcde schreef:
hoi .
het ziet er leuk it maar ik blijf me vraag tekens houden.
ik maak paarden op een andere manier zadelmak ! en NEE nietr met een zweep alleen wel iets sneller achter elkaar en daarna ook weer de wei op. maar je moet wel zorgen dat je gewoon de basis er in hebt gereden dus stap draf en galop los alleeen door de bak.
maar dat is mijn mening maar verder veel succes

Het kán ook wel sneller, dat hoor je me ook niet zeggen (zie Monty roberts die het in een half uur doet) alleen moet je een beetje aanvoelen of het paard al toe is aan de volgende stap. Ik ga pas een stap verder als hij het eerste onderdeel ontspannen heeft afgesloten. Je merkt dan ook echt aan hem dat hij iets "nieuws" wil leren Clown . Het ene paard heeft dit sneller dan het andere. en ja als jij succes ziet in jouw manier van beleren, waarom zou je het dan anders doen?!
Ikzelf heb beide manieren gezien en ben er heilig van overtuigd dat het op deze manier toch rustiger gaat. Daar mag iedereen zijn mening over hebben toch? Lachen
Eigenlijk komt het beiden op hetzelfde neer, het paard loopt op eigen benen, lang en laag en leert wat het betekend als je aandrijft en als je meedraait op je paard, of daar nu een bit in zit of een simpel halstertje.