Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nimmedor schreef:Deze shetlander is geen arabier X shet, dat kan ik je zo wel vertellen.
Het maakt toch niet uit of ze te lang is, als ze maar plezier heeft.
En volgens mij gelopeert ze niet eens over de verharde weg
wendiiY schreef:ik wil niet zeuren maar je bent egt veeeelste groot!!!!!!!
je loop bijna mee
dan kan je nog wel licht zijn maar het ziet er niet uit sorry..
kan je niet beter stoppe erop te ryden of een andere grotere pony zoeken...
ja ik vin dat op de weg ook niet echt een goed plan..
tis wle een leuke shet!!
) en de shet (x Arabier!) geen last heeft van de berijder, maakt het verder toch geen f*ck uit, of zit ik dan fout?
Sooff schreef:wendiiY schreef:ik wil niet zeuren maar je bent egt veeeelste groot!!!!!!!
je loop bijna mee
dan kan je nog wel licht zijn maar het ziet er niet uit sorry..
kan je niet beter stoppe erop te ryden of een andere grotere pony zoeken...
ja ik vin dat op de weg ook niet echt een goed plan..
tis wle een leuke shet!!
Wendy, waarom zou ik met hem stoppen, ik ben hardstikke gek op hem en hij kan me makkelijk dragen, voor het oog is het geen mooi plaatje, maar ik heb er lol in en hij duidelijk ook. Ik hoef geen grotere pony, echt rijden doe ik op de manege. Dit is meer gewoon voor de lol

DaphneL schreef:Bokt weer in de bocht
Die shetlander ziet er echt niet uit alsof hij ieder moment door kan zakken... En ik ga er vanuit dat ze hem niet dagelijks hard aan het werk zet ofzo, dus volgens mij overleeft hij het allemaal wel.

) maar als zij en de pony het leuk vinden moet het gewoon kunnen
Genee schreef:Hoe voorspelbaar, heel bokt begint weer te zeiken.
Lieve mensen..Laten we het hier op houden: Zolang de berijder geen last heeft van de shet(x Arabier) en de shet (x Arabier!) geen last heeft van de berijder, maakt het verder toch geen f*ck uit, of zit ik dan fout?
Sophie is echt niet zwaar en Oscar is echt wel sterk, dus wat is het probleem nou? Een shetlander gaat heus niet galopperen enzo als hij er geen zin in heeft, dat merk je heus wel/
Het plaatje is alleen minder mooi, maar echt; qua gewicht kan Sophie nog wel 10 kilo zwaarder worden.
Ik vind het veel zieliger als Oscar zijn hele leven in een weiland stond weg te rotten eigenlijk, volgens mij hebben Oscar en Sophie er allebei plezier in, einde discussie voor mij.
@ Sooff: Leuke foto's je, lief koppie heeft Os
DaphneL schreef:Was niet speciaal op jou gericht hoor
Maar ik weet nog zo net niet wat beter is, een lang iemand die rustig zit, of een klein meisje dat trekt en hobbelt en schopt? (Niet dat alle kleine meisjes dat doen, maar even 2 uitersten..)
Ach, ik zou zelf niet zo gaan rijden (die shetlanders hobbelen verschrikkelijk) maar als zij en de pony het leuk vinden moet het gewoon kunnen
wendiiY schreef:DaphneL schreef:Bokt weer in de bocht
Die shetlander ziet er echt niet uit alsof hij ieder moment door kan zakken... En ik ga er vanuit dat ze hem niet dagelijks hard aan het werk zet ofzo, dus volgens mij overleeft hij het allemaal wel.
dat zge k ook nii he![]()
![]()
maar ik ivn t togh niet echt super..
t zou togh beter zijn als er ene kleiner iemand op reed ?
wendiiY schreef:zon msntaal praat ik tog niet??
alleen die ij doe ik y is dat ookal te veel??
Maar is Sophie ook te zwaar? Zie je dat Oscar's rug duidelijk op instorten staat?
Ze galoppeerd alleen op het grasveld naast het slootje. Zoals je op 1 van de foto's kan zien.

Lindsjah schreef:Oh oh oh. Wat is bokt toch altijd gezellig he!
Gelukkig wordt het nu ff wat rustiger met al die belachelijke reacties!
Nu ga ik m'n hart ff luchten..![]()
We beginnen met #1:
Oscar is geen Arabier x Shetlander. Oh nee? Wie is er bij de dekking geweest? Ik geloof niet een van jullie?! Ik wel. En ik kan je garanderen dat de hengst absoluut een Arabiertje was!
En voordat er mensen gaan piepen met "Slechte fokker! Om een Shetlander te laten dekken door een Arabier!" of "Ahhh wat zielig voor die merrie!".. Het was een ongelukje, het was niet de bedoeling dat de hengst de merrie zou dekken.
Oscar heeft gewoon meer weg van zijn mamma. Zeker nu hij nog dik in z'n vacht zit kun je het niet zien dat er Arabier in zit. Maar in de zomer, met zijn zomervacht zie je het echt wel!
We gaan verder met #2:
Sophie is te groot. Ja, Sophie is te groot. Dat hoef je Sophie of mij niet te vertellen!Maar is Sophie ook te zwaar? Zie je dat Oscar's rug duidelijk op instorten staat?
Heeft Oscar een doorgezakte rug? Uhhh NEE! Want Sophie is nog lang niet te zwaar.
Het enige wat niet klopt is het plaatje. Jullie zien Sophie liever op een paard van 1.70 dan op Oscar, want ze kan met haar tenen meelopen! Nou, nee hoor, ZO groot is ze nou ook weer niet!
En als ze echt te zwaar voor Oscar was, dan zou hij geen stap verzetten!
Daarbij rijdt ze toch ook geen schoonheidswedstrijden met hem? Of weet-ik-veel-wat-voor-wedstrijden?!![]()
Hiermee gaan we gelijk door met #3:
Omdat het plaatje niet klopt, moet Sophie maar een groter verzorgpaard gaan zoeken?! En Oscar dan? Moet hij zijn hele goede verzorgster inruilen voor een onervaren ruitertje dat net op paardrijden zit, met de leeftijd van 7-8 jaar?! Een ruitertje dat nog niks kan, dat nog lang niet zelfstandig met een paard overweg kan, dat amper weet wat het met een paard moet! En nog het belangrijkste om niet te vergeten: Dat Oscar niet kan houden! Alleen maar omdat dat kleine ruitertje mooier staat bij Oscar?! Omdat dan het plaatje klopt?
Ik dacht dat het dier altijd het belangrijkste was? >;)
Sophie rijdt puur recreatie met hem. Hij heeft er super veel plezier in! En dat is het belangrijkste!
Ik ben nog niet klaar hoor.. Hier is #4:
Galop op de verharde weg. Zie jij Sophie op 1 van de foto's galopperen op de weg?
Nou, ik niet! Of moet ik nu een hele sterke bril gaan halen?Ze galoppeerd alleen op het grasveld naast het slootje. Zoals je op 1 van de foto's kan zien.
Het enige wat ze af en toe doet, is een klein stukje draven op de verharde weg. Dit kun je op 2 foto's zien. Een KLEIN stukje! Gaat hij daar dood van?!
Zo, ik heb het er ff uitgegooid!
Ik hoop dat er nu geen gezeik meer komt over wat dan ook!
Voortaan worden er geen foto's meer geplaatst van Sophie op Oscar, de les is wel geleerd..