Maya 1ste x aan longe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Maya

Re: Maya 1ste x aan longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 17:33

fatsoenlijk commentaar wel ja

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:34

Ik snap dat je het goed bedoelt, en graag wat wil doen met je paardje! Begrijp ik heeel goed zelfs. Maar wacht alsjeblieft nog even tot ze wat ouders is. Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze...

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:35

Meisje het is voor je eigen bestwil echt waar, je pony is vroeg versleten als je zo doorgaat... het is een jaarling diemoet je lekker met rust laten.

1 a 2 x per week 5 a 10 minuutjes wandelen is zat vriendjes/leefdtijdgenootjes erbij, en zeker niet longeren.

als je zo doorgaat en gaat longeren heb je straks gene pony meer maar een stuk vlees en dat vergeef je jezelf nooit meer.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:36

Noeki schreef:
fatsoenlijk commentaar wel ja

Je moet niet denken dit is mijn jaarling ik heb hem dit geleerd ik ben stoer trots en ze vinden het vast super knap van mij nee je bent fout bezig heeeel erg fout

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 17:38

ik denk niet van stoer enz al die zever ik denk aan mn pony
en ik heb het 1KEERTJE GEDAAN en was vanplan volgende week der wat laten te stappen eraan
En ze loopt bij een merrie van 10j
Der andere leeftijdgenootjes valle der aan

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 17:39

ja ik weet ook wel dat ik wat moest wachten totdat ze wat ouder was ja ... maar ik verveelde me bij haar .. en ik had geen zin om aan de hand te stappen want dan kan ze der zin niet doen dus dacht ik ik pak ff de longen hang haar der aan en mag ze wat stape drave ik heb heus niet veel gedaan
Ik denk ook dat jullie het verkeerd opvatten
Ik wil het bes wel goed opnemen maar als ze zo doen flip ik al helemaal ik appc het ergens ook wel als tips maarja op zon manier niet ..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:42

oke ik snap aan een kant wel dat zoveel commentaar niet leuk is om op te nemen,maar je wil toch het beste voor je pony?en denk je niet dat als zoveel mensen hetzelfde zeggen,dat er een kern van waarheid inzit?
nouja goed iig,niet meer flippen want dat is niet nodig.
gebruik gewoon je gezonde verstand,en laat je pony lekker nog pony zijn tot ze wat ouder is.......succes!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:43

Meis luisterd nou je denkt niet aan je pony, je denkt aan je eigen....
je pony is veel te jong

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:44

Noeki schreef:
ogg
Ze vond het best leuk man ik zie ook wel aan der als het te veel is mense tog man

Nee dat zie je niet, tenzij je speciale ogen hebt waardoor je door de huid van het paard en op de pezen kan kijken.

Tuurlijk vind een veulen dat nu leuk en interessant omdat hij nieuwsgierig is, maar hij gaat het stukken minder interessant vinden als hij op driejarige leeftijd met pijn in de voeten moet rondlopen.

Meisje asjeblief voor het bestwil van het veulen, luister naar iedereen in dit topic en stop met longeren. Beperk je zoveel mogelijk met bezig zijn, liever een drie jarige waar weinig mee is gedaan en die je vanalles moet leren, dan eentje waarbij de eigenaar zich mee verveelde en waarmee zoveel geknuffeld en getut is, dat het een rotverwend nest is geworden die je een hele heropvoeding kan geven.

Zie dit nu niet als commentaar om jou belachelijk te maken, maar commentaar om ervoor te zorgen dat je nog jaren kan genieten van je pony, want dat wil nu iedereen hier, het beste voor de enter.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:47

Gestoord

ik ben het helemaal eens met xkatleentjex...

en je mag je paard/pony pas longeren als het minimaal 2.5 is Rolleyes
en zelfs dan mag je nog niet te lang longeren

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 17:48

dank je Lachen
Maar willen jullie mij nu ens ff uitleggen hoe ik haar kan pezen kan belasten terwijl ze in een supergrote "cirkel" loopt en ik nog meeloopt en zij mag vrij kiezen wat ze doet
Ik vind het al rap zielig als ik die beestjes in een manege zie lopen zwijg dan over men eigenpony

Ik wil dit ook wel goed opvatten enz
Ik wil ook nog van der kunne genieten
En ik ga der ook niet laten werken
K vind het zielig als ik zon beestje moet laten werken
En die drafjes op de foto zijn ook de enige drafjes en daar ging ze uit vrijwil draven ...
Ik wil het beste ook wel voor mijn pony enz
Ik wou dr mee amuseren en dat heb iik ook met der gedaan
ze heeft uit vrijwil gelopen en als ze niet wou bleef ze gwn staan toen ik ze der aanvast hing was het bok bok en stappen en soms een drafje ...

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 17:49

en
Longeren is er eigenlijk het woord er niet voor Lachen...

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:50

Om te beginnen weet je helemaal niet wat we van paarden weten en vraag je zelf om commentaar!!
Je veulen mag best beweging hebben. Maar ga dan wandelen. Aan de longe kost namelijk meer kracht, omdat ze in een relatief korte cirkel moet lopen. Dus ze is dan bezig om dr weg goed te vinden, voorwaarts te blijven, de balans te vinden en te houden. Al best wel veel dus. Ook al geeft ze niet aan dat het moeilijk is. Met een 3jarige peuter die net kan lopen, kan je ook geen avond 4daagse lopen, hoe graag deze dat dan ook wilt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:53

Als je niet tegen kritiek kan moet je het niet plaatsen. Zoals andere ook al zeggen is dit dus echt fout! Dit is echt niet goed voro het beestje waar je mee bezig bent. Over een paar jaar kan je dr wegbrengen..

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:55

Noeki schreef:
kan een modi hier een slotje op zette
k word er gek van
dank je
IK MOET JULLIE GEZEVER ALLEMAAL NIET HOREN
ik heb der samen met iemand gelongeerd die meer van paarden afweet dan jullie dus bek dicht

Een beetje dimmen dame!

Je weet dat wanneer je foto's op Bokt plaatst dat je kritiek kunt krijgen die je eigenlijk niet wil horen.
De beste oplossing om dat te voorkomen is niets te plaatsen, kun je ook geen kritiek krijgen.
Wanneer je wel foto's wilt plaatsen, zul je er dus tegen moeten kunnen dat je kritiek krijgt.
Overigens is de meeste kritiek altijd in je eigen belang en zeker in het belang van je pony/paard.

Ik zie dus ook geen reden voor een slotje.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:55

als je je verveelt bij je pony, waarom ben je dan in godsnaam aan een jaarling begonnen?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:56

samantha23 schreef:
als je je verveelt bij je pony, waarom ben je dan in godsnaam aan een jaarling begonnen?

Ja dat vraag ik me ook af. Sorry maar dan had je er beter niet aan kunnen beginnen.Zo word ie helemaal verpest.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:06

samantha23 schreef:

ja idd er zij ok genoeg oudere shetlanders te koop

Ik snap best dat je wat met hem wilt doen ik heb zelf een shet van 3 en 1 van 1,5 jaar en met die van 1,5 wil ik afentoe ook wat meer mee doen maar ik ga dan alrijd even een stukje met hem fietsen of door het dorp wandelen om hem aan het verkeer te laten wennen maar slingerne ga ik pas volgend jaar feb/mrt mee beginnen dan is hij 2,5 jaar oud

En om de 1e keer 15 min te beginnen is best lang als je het dan perse wilt doen doe het dan hooguit 5 min ik ben een half jaar aan het opbouwen geweest voordat ik 20 min longeerde

Maar goed je moet het zlef weten en ik snap dat je het commentaar niet super tof vind maar dat kan je nu eenmaal verwachten als je dat hier plaatst

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:09

Denk dat ze nu wel begrepen heeft dat het niet goed is om een jaarling rondjes te laten lopen.....

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:18

Citaat:
ja ik weet ook wel dat ik wat moest wachten totdat ze wat ouder was ja ... maar ik verveelde me bij haar .. en ik had geen zin om aan de hand te stappen want dan kan ze der zin niet doen dus dacht ik ik pak ff de longen hang haar der aan en mag ze wat stape drave ik heb heus niet veel gedaan

Je wist toch waar je aan begon? Je moet gewoon 2 jaar wachten en pech voor jou als je je dan gaat vervelen! Dan had je een 3 of 4 jarige moeten kopen, had je je niet verveeld! Erg egoistische actie van jezelf!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:23

Anke, ben bang, gezien haar reacties hier op en Vraag-Maar-Raak dat ze het nog niet zo met ons eens is en gewoon door zal gaan met longeren..

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:27

dan hoop ik dat die shet een flinke blesure oploopt,en dat zij dan eindelijk beseft dat het fout was om te longeren...

klinkt hard,maar is wel de waarheid

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:29

beautylover schreef:
dan hoop ik dat die shet een flinke blesure oploopt,en dat zij dan eindelijk beseft dat het fout was om te longeren...

klinkt hard,maar is wel de waarheid

Zielig voor het beestje, maar als zij het dan pas inziet tja..

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:31

ik vind het ook zielig,maar das haar verantwoordelijkheid he Knipoog

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:42

tja ze doet het zelf