Ik hou wel van dat soort tuig enz.

Maar ligt dat zadel wel lekker op de rug? Of zit er nog wel wat onder?
In ieder geval, heel veel plezier nog en ik ben benieuwd naar de vorderingen

Liefs, Mischa
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Valeska schreef:Roskur schreef:Kwijl! Zo'n hoofdstel wil ik ook wel!Ik vind trouwens - iig bij Domi - niet alleen de pasollano fijn zitten, maar eigenlijk is de draf alleen al goddelijk, het is alsof je zweeft, en ik krijg vaak de neiging om lekker te blijven zitten in de draf omdat het zo lekker zit.
Echt fijne bewegingen, alleen de stop is horterig maar da's maar omdat ik Roskur met zijn snelle korte minipasjes gewend ben!
(ik vind bijna elk paard 'anders' stappen, hooguit de ijsjes met zijn bewegingen niet
)
Het staat haar echt supergaaf zeg!!!
Buena's draf is idd goed uit te zitten. Maar totaal niet te vergelijken met haar paso llano want die zit geheel stil. Haar draf geeft nog wel wat beweging en mijn voorkeur gaat toch wel heel erg uit naar haar töltje![]()
Hoe gaat het met de training van Domi?
.). Ik longeer haar wel vrij vaak, helaas ivm de wei (we moeten er zuinig op zijn...) niet zoveel meer lange lijnen gedaan. De bak is naast een park en aan de andere kant huizen, en aan de andere kant bos, dus genoeg dingen te zien.
Normaal zoekt ze steun als ze iets eng vind, maar onder het zadel vind ze alles toch nog een stuk spannender... Maar ze zet nog altijd geen pas verkeerd... Ik wil haar nu wel met bit proberen te rijden, met bitloos heb je als ze iets ziet net iets te weinig controle. (dan gaat ze dribbelen) Maar ik ga er al wel gewoon alleen heen, en dan stap ik eerst op de plek v/h zadel wat ernaast en stuur gewoon met de teugels en gewicht en wat wijken enzo zoals je erop zou zitten, en na een tijdje als ze gewend is dat ik niet meer voor haar loop om haar te leiden dan zet ik wat druk op de beugels, daarna een voet erin, tijdens dit alles moet ze dan netjes stil blijven staan, en dan stap ik erop. Ik kan dan na een tijdje stappen ook prima wat stukjes draven. Sturen vind ze ook nog erg moeilijk, ze vind het moeilijk te accepteren dat ze niet blind iemand kan volgen, en dat geen teugeldruk gewoon recht vooruit betekent. (dan trekt ze terug naar de hoefslag.
) Maarja, ze is poepiebraaf onder het zadel... 
) op haar, toen ze nog zadelmak werd gemaakt, in het bos, met degene die ons daarbij hielp ernaast die instructies gaf.
Verder niet, eigenlijk wil ik nu gewoon met de 3 basisgangen aan het werk, ik ben bang dat ik het alleen maar verklooi als ik nu ook nog de pasollano doe. Dus als ze wat zekerder is in alles, enz, dan zien we wel verder...
(is nog altijd niet zeker of ze blijft, daarvoor wil ik eigenlijk meer lange lijnen doen, en dan voorstellen aan m'n vader of ze niet voor de kar kan worden beleerd, zodat hij met haar kan gaan mennen en ze dus wellicht zou kunnen blijven... het is en blijft een leuk dier.
)