Erg bedankt voor de leuke en positieve reacties!
Verder even over het zadeltje. Floris heeft een hele moeilijke rug. Hij schommelt nogal met zijn bouw. Hij heeft in een paar jaar verschillende zadels gehad, en nu moest hij weer een nieuwe. Dat komt omdat het een heel lekker dik Shettertje was die amper hoefde te werken. Toen ben ik met hem aan de slag gegaan en is hij in kinderlessen gaan lopen. Daardoor viel hij af en kreeg conditie. Maar de lessen gingen hem vervelen. En hij werd heel erg vervelend. Toen ben ik met hem doorgegaan en hebben er 2 jaar lang geen kleine kinderen opgereden. Danique is weer de eerste, dus hij zal weer proberen haar voor de gek te houden. Hij heeft namelijk veel plezier in rijden en zeker geen pijn.
Maar weer even verder over het zadel. Hij is steeds meer afgevallen en hij kweekte steeds meer spiertjes. Daardoor veraderde zijn bouw en paste zadels ineens niet meer. Nu ook weer. Dit zadel heeft hij pas nieuw, maar hij is nog niet van zijn witte plekken af die je op de laatste foto ziet. Het zadel ligt al stukken beter, maar niet perfect. Het schuift, zoals vele al opgemerkt hadden erg naar voren. Vandaar de staartriem. Maar omdat ik een straartriem voor hem niet lekker vind zitten doe ik hem te los en kan het zadel toch schuiven. Maar mijn bonte onderlegger is onderweg
En als het goed is zijn we dan van de problemen af.
Over het hoofdstel. Het is heel moeilijk een passend hoofdstel te vinden voor de kleine aap. Hij heeft een ontzettend groot hoofd. Hihihi. Hij heeft nu het hoofdstel wat om een draver paste. Het zit op sommige plekken op zijn kleinst, maar op de meeste vrij groot. De neusriem valt misschien wat laag, maar die kan hiet hoger. En een ander hoofdstel is ook geen optie, want dat past niet. Dit is het best passende.
Hopelijk snappen jullie het nu een beetje
Groetjes...