Wat vinden jullie van de springtechniek van mijn paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ptries

Re: Wat vinden jullie van de springtechniek van mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 13:11

Lecy, ik bedoelde het niet zozeer tegen jou, jij gaf nog advies etc. Ik heb jouw kritiek inderdaad als opbouwend ervaren. Het ging mij meer om o.a. de reactie over de instructrice, die imo niet terecht is en de manier waarop er kritiek geuit werd op de ruiter. De reacties van bijvoorbeeld MissBlimm en Cassidy heb ik ook geen moeite mee.

Als jullie terugzoeken in mijn berichten op HAW, zul je zien dat ik normaliter best wel met kritiek om kan gaan, alleen sommige kritiek in dit topic is imo niet terecht. Ik vind dat ik dan best het recht heb om dat uit te leggen, of niet soms? Ik ben het zelf niet die erop zit, dus waarom zou ik persoonlijk mij aangevallen voelen? Ik vind alleen dat het niet waar is, dus vandaar dat ik weer reageer.

Bovendien heb ik de manier waarop er kritiek werd geuit inderdaad niet altijd als even prettig ervaren. Het is wel makkelijk om te zeggen dat men snel in de verdediging schiet, maar misschien is het ook een idee om de hand in eigen boezem te steken en te kijken naar de manier waarop jezelf de dingen opschrijft (typt). Wellicht is het niet zo bedoeld, maar ik ervaarde (zoals ik al eerder zei) de kritiek van sommigen niet als positief, waardoor mijn reactie w.s. ook niet even aardig was.

Nelis, ik zeg niet dat er geen mensen zijn die het beter zouden doen, ik zeg dat er weinig mensen zijn die het beter zouden doen. Iedereen die het paard irl kent is het hiermee eens. Dat van die prof. is wellicht wat ongelukkig uitgedrukt (tja, ben ook maar een mens *LOL* Ik wilde hier alleen mee aangeven dat ze niet supermakkelijk is.
Ik sta op Amelisweerd met mijn paard en als je bekend bent in deze omgeving weet je dan als het goed is al wie er lesgeeft. Mocht je mijn instructrice niet kennen, dan hoeft dat nog niets over de kwaliteit van de lessen te zeggen.

Elmiran, dat bedoelde ik ook te zeggen met mijn bericht naar jou. Lachen

Misschien staan sommige dingen er ook wel anders dan bedoeld, of worden ze anders gelezen dan bedoeld, dat is het nadeel als je iemand niet IRL voor je hebt.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 13:17

Dat hou je altijd op het internet. Kritiek kan net iets anders overkomen dan bedoelt wordt, net een negatievere klank bijvoorbeeld. Daarom kunnen mensen zich zo snel aangevallen voelen, het ligt maar aan de persoon. De ene kan beter met kritiek omgaan dan andere. En ookal krijgt een topicstarter kritiek, diegene mag zich wel verdedigen.
Jammer dat het niet altijd redelijk is maar is het niet zo dat elke ruiter/amazone/paardenmens toch anders over paarden nadenkt en toch anders met paarden kan omgaan?!

Citaat:
De reacties van bijvoorbeeld MissBlimm en Cassidy heb ik ook geen moeite mee.

Dank u dank u Lachen tis maar net hoe het getypt wordt Haha!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 06:12

ik begrijp vaak wel dat er kritiek wordt geleverd... Maar er is een gezegde... those who can´t , teach... ( zij die niet kunnen, geven les)...
het is makkelijk om kritiek te geven, maar zelf iets uitvoeren is een ander verhaal...
Ik gooi er altijd uit wat ik denk en het is maar net hoe je het oppakt...
Heb genoeg kritiek gehad, maar lees alleen wat ik wil lezen en ik als opbouwend bezie....
Maar als je niets opbouwends ( of alleen maar iets zeggen met een beetje tact) te zeggen hebt, vind ik dat je beter maar niets kan zeggen...
Er zijn genoeg dingen waar ik kritiek op heb en waarvan ik denk mijn hemel, wat denken hun nou, maar dan zet ik gewoon geen reactie....

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:21

Ben het helemaal mee eens dat een mens wel iets te snel negatief typt.
Helemaal als die persoon er zelf niets van bakt, opbouwend/negatief kritiek is oke maar laat wel ieder in zijn waarde. Ieder die zijn foto`s plaatst is trots op zijn of haar dier.
Dus Ptries ook al vindt je zelf je paard een duikboot over de sprong ze gaat er in iedergeval goed over heen en zal niet gauw weigeren, en die oren ach ja we kijken allemaal wel eens niet vrolijk. En de ruiter waar de meeste zich aan storen die zal niet zo gauw zeggen dat ze goed rijdt. De gene die zeggen dat ze het wel kunnen rijden meestal bar slecht.
Dus kijk eerst eens naar je zelf voordat je iemand de grond inboord.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:30

ik vind niet dat je dat aan de hand van een foto goed kunt beoordelen.
Als ik echt er wat zou over moeten zeggen zou ik dat pas doen nadat ik hem/haar verschillende sprongen heb zien springen..

de een zegt ja hij komt nogal onder de hindernis (nauw op de sprong)
misschien stond de hindernis wel krap het was immers een dubbel.
en der zijn ook mensen die vinden dat als een paard onder de hindernis kruipt het goed vinden!
Je hebt zoveel factoren waar een paard anders door kan springen wat je niet kunt zien op de foto!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:34

Wat betreft het balkje voor het hindernis, ik bedoel dus echt een balkje tegen de staanders aan. Dan ziet het paard beter waar het hindernis begint.

zoals deze foto (sorry kon zo snel geen geschikte vinden) : de balk op de grond voor de hindernis

Afbeelding

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 17:06

Oh ok, dan snap ik het Lachen Blonde ik dacht dat je een drafbalk bedoelde.