Misty @ Work (poging tot)!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraa91

Re: Misty @ Work (poging tot)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:21

aaaahh zie slof wat zielig Clown Clown whahaa nee hoor ziet er goed uit maar mag ik vragen wat de vader of opa is want ik vind hem wel een beetje op mijn ponytje lijken jahjah nog een Vingers aflikken Knipoog
sorry voor de off-topic reactie
kuzz laura

Eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:07

hey
zweepjes kauwen ook mijn hobby Vork Bloos!

Maar heel leuk paardje Haha!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:49

Ziet er wel aardig uit hoor.. Ja
Toch vraag ik me af, waarom je die slof hebt, want zonder loopt hij echt niet slechter hoor.. Tong uitsteken
Hij loopt nog wel wat op de voorhand..
En bij die stelling foto in galop heb ik het idee dat je niet echt stelling vraagt, maar dat je meer gewoon je binnenteugel wat aantrekt.. Maar het is maar een foto natuurlijk.
En owjah, hakken uitdrukken! Tong uitsteken Maar je zag het zelf gelukkig ook al, en alleen je spoor gebruiken als het echt nodig is, want over het algemeen gebruik je je kuit eerst. En met zijgangen enzo, is het wel handig als je je spoortje er even bijhoud.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:11

oeh, kapstokjes! (moeilijk om ervan af te komen, ik weet t uit eigen ervaring hoor Knipoog )
ik zou eerst iets meer aan je houding werken (handen netjes rechtop naast elkaar, tenen naar voren, t hele instuctrice verhaal.. ghehe Knipoog ), en dan pas allerlei oefeningen beginnen te doen. volgens mij is die slof ook helemaal niet nodig hoor, t ziet er prima uit zonder Lachen
maar.. t valt me wel op dat je paardje telkens met de oortjes in de nek loopt, was je misschien te onrustig met je handen of met je drijfhulpen? of zat er iets niet lekker aan het zadel ofzo?
totzover de mini-opmerkinen hihi.. cool beestje hoor, ziet er gaaf uit en je zit er heel goed op verder Lachen Knipoog

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 09:42

Ziet er goed uit, denk idd erg om je hakken en handen. Ja
En ahhhh die zweep in je mond, stel je voor je pony struikelt, heb jij een zweep in je keel zitten

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:28

Zwartwitje schreef:
oeh, kapstokjes! (moeilijk om ervan af te komen, ik weet t uit eigen ervaring hoor Knipoog )
ik zou eerst iets meer aan je houding werken (handen netjes rechtop naast elkaar, tenen naar voren, t hele instuctrice verhaal.. ghehe Knipoog ), en dan pas allerlei oefeningen beginnen te doen. volgens mij is die slof ook helemaal niet nodig hoor, t ziet er prima uit zonder Lachen
maar.. t valt me wel op dat je paardje telkens met de oortjes in de nek loopt, was je misschien te onrustig met je handen of met je drijfhulpen? of zat er iets niet lekker aan het zadel ofzo?
totzover de mini-opmerkinen hihi.. cool beestje hoor, ziet er gaaf uit en je zit er heel goed op verder Lachen Knipoog

Mijn paard doet dat ook altijd, d'r oren naar achteren, dat is juist het teken dat ze al haar aandacht op mij gericht heeft.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 17:26

dandylover schreef:
aaaahh zie slof wat zielig Clown Clown whahaa nee hoor ziet er goed uit maar mag ik vragen wat de vader of opa is want ik vind hem wel een beetje op mijn ponytje lijken jahjah nog een Vingers aflikken Knipoog
sorry voor de off-topic reactie
kuzz laura

V : Top Gun 1
VM : Nils
VV : Rosedale Tiberius

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 17:30

Zwartwitje schreef:

Als de slof niet nodig zou zijn zou ik em der ook niet aanhangen Knipoog, Misty is altijd met inrijden heel erg aan het klieren met haar hoofd enzo. Daarom hang ik de slof eraan, en dan na 15/30 min haal ik de slof eraf en loopt ze lekker ontspannen Knipoog.

Haar oren naar achteren betekend dat ze naar me luisterd en haar aandacht naar mij gaat Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:52

ik heb een arabier gehad die ook zo klierde met haar hoofd, ik denk dat ik ook wel weet waarom ze dat bij jou doet! Ik zie dat je je handen te laag heb, piano, en soms op je been, je kan er niks meer mee. Het paard heeft geen aanknoop punt van je hand, die is niet rustig genoeg, als je daar aan zou gaan werken kan je die slof snel in de kast hangen; dus ellenbogen aangesloten, handen rechtop en rustig; maar dat zal je op les ook wel te horen krijgen.
Suc6!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 17:57

Als ik mijn handen stil houd en ik geef druk komt ze alleen maar hoger met haar hoofd Knipoog.

Ik zal het verhaal nog wel een keer vertellen :
Misty is nu net 12 jaar geworden (dus haar dingen anders aanleren is sowiezo al heel moeielijk). Daarbij komt dat ze tot het Z springen is gereden zonder enige dressuurbasis erin. Ze hebben haar waarschijnlijk gewoon altijd met haar hoofd in de lucht laten lopen, en een eigenwijze pony van 12 jaar leer je dat niet zo gemakkelijk af Knipoog. En als ik mijn handen stil heb en ik druk met mijn benen denkt ze geloof ik dat we in de barage zitten, dat gaat ze namelijk heel hard lopen rennen! En ik vind dit voor ons al een hele vooruitgang. Ik kan namelijk ook niet verwachten dat Misty na 8 jaar met het hoofd omhoog te hebben gelopen ineens mooi in de krul loopt Knipoog.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:00

suziej schreef:
Als ik mijn handen stil houd en ik geef druk komt ze alleen maar hoger met haar hoofd Knipoog.

Misty is nu net 12 jaar geworden (dus haar dingen anders aanleren is sowiezo al heel moeielijk). Daarbij komt dat ze tot het Z springen is gereden zonder enige dressuurbasis erin. Ze hebben haar waarschijnlijk gewoon altijd met haar hoofd in de lucht laten lopen, en een eigenwijze pony van 12 jaar leer je dat niet zo gemakkelijk af Knipoog. En als ik mijn handen stil heb en ik druk met mijn benen denkt ze geloof ik dat we in de barage zitten, dat gaat ze namelijk heel hard lopen rennen! En ik vind dit voor ons al een hele vooruitgang.

Wat stom van die vorige eigenaren dan.. Hoe kan je ooit een goed springpaard krijgen, als hij dressuurmatig niet goed aangereden is?
Wel jammer, maar dit is dan idd al een vooruitgang. Ik zou gewoon dor blijven trainen en lessen enzo, dan komt het vast helemaal weer goed Ja

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 18:02

Manuutje1990 schreef:
suziej schreef:

Misty is nu net 12 jaar geworden (dus haar dingen anders aanleren is sowiezo al heel moeielijk). Daarbij komt dat ze tot het Z springen is gereden zonder enige dressuurbasis erin. Ze hebben haar waarschijnlijk gewoon altijd met haar hoofd in de lucht laten lopen, en een eigenwijze pony van 12 jaar leer je dat niet zo gemakkelijk af Knipoog. En als ik mijn handen stil heb en ik druk met mijn benen denkt ze geloof ik dat we in de barage zitten, dat gaat ze namelijk heel hard lopen rennen! En ik vind dit voor ons al een hele vooruitgang.

Wat stom van die vorige eigenaren dan.. Hoe kan je ooit een goed springpaard krijgen, als hij dressuurmatig niet goed aangereden is?
Wel jammer, maar dit is dan idd al een vooruitgang. Ik zou gewoon dor blijven trainen en lessen enzo, dan komt het vast helemaal weer goed Ja

jaa idd, zouden wel hebben gedacht ; als het diertje maar springt! Heb er zelf ookal flink wat verdriet om gehad Scheve mond.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:19

suziej schreef:
Manuutje1990 schreef:

jaa idd, zouden wel hebben gedacht ; als het diertje maar springt! Heb er zelf ookal flink wat verdriet om gehad Scheve mond.

Tsjah.. Helaas blijf je mensen houden die geen paard af kunnen richten en het toch doen, oftewel proberen...

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 08:19

Jaa, en Misty is dan wel zo'n lieverd dat als die een bel hoort bij een springwedstrijd alles op alles zet en overal overheen springt, ookal komt die niet goed uit Scheve mond.

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 08:49

Hou die slof er maar lekker altijd af!
Zonder slof ziet het er meer ontspannen uit.
Verder is het een leuke pony!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 08:55

Brechtje schreef:
Hou die slof er maar lekker altijd af!
Zonder slof ziet het er meer ontspannen uit.
Verder is het een leuke pony!

Omdat ik haar dan al lekker met de slof heb warm gemaakt, dan is ze zelf ook meer ontspannen Knipoog.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 09:25

Citaat:

Ook als je het eerste kwartier met een lang teugeltje los rijd?
Gewoon een flinke draf inzetten zodat ie zijn eerste energie kwijt is en warm en los is.

Soms pakken mensen het gewoon te snel op.

Maar verder complimenten voor je slof gebruik en fouten zijn er om te verbeteren.
Ik maak ze, jij maakt en heel bokt maakt ze Haha!

Misschien een paar lesjes aan de longe voor je houding.
Dan staat er iemand in het midden en kun jij je concentreren op je houding.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 09:31

Cowgirl schreef:
Citaat:

Ook als je het eerste kwartier met een lang teugeltje los rijd?
Gewoon een flinke draf inzetten zodat ie zijn eerste energie kwijt is en warm en los is.

Soms pakken mensen het gewoon te snel op.

Maar verder complimenten voor je slof gebruik en fouten zijn er om te verbeteren.
Ik maak ze, jij maakt en heel bokt maakt ze Haha!

Misschien een paar lesjes aan de longe voor je houding.
Dan staat er iemand in het midden en kun jij je concentreren op je houding.

Jaa houding ik weet het, normaal ik het nooit zo erg hoor! Maar dan concentreer ik me zo op het hoofd, omdat ik ook niet wil dat de slof steeds strak zit. En dan vergeet ik mijn houding.