whahaa nee hoor ziet er goed uit maar mag ik vragen wat de vader of opa is want ik vind hem wel een beetje op mijn ponytje lijken jahjah nog een
sorry voor de off-topic reactie
kuzz laura
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
whahaa nee hoor ziet er goed uit maar mag ik vragen wat de vader of opa is want ik vind hem wel een beetje op mijn ponytje lijken jahjah nog een

Maar je zag het zelf gelukkig ook al, en alleen je spoor gebruiken als het echt nodig is, want over het algemeen gebruik je je kuit eerst. En met zijgangen enzo, is het wel handig als je je spoortje er even bijhoud.
)
), en dan pas allerlei oefeningen beginnen te doen. volgens mij is die slof ook helemaal niet nodig hoor, t ziet er prima uit zonder 

Zwartwitje schreef:oeh, kapstokjes! (moeilijk om ervan af te komen, ik weet t uit eigen ervaring hoor)
ik zou eerst iets meer aan je houding werken (handen netjes rechtop naast elkaar, tenen naar voren, t hele instuctrice verhaal.. ghehe), en dan pas allerlei oefeningen beginnen te doen. volgens mij is die slof ook helemaal niet nodig hoor, t ziet er prima uit zonder
maar.. t valt me wel op dat je paardje telkens met de oortjes in de nek loopt, was je misschien te onrustig met je handen of met je drijfhulpen? of zat er iets niet lekker aan het zadel ofzo?
totzover de mini-opmerkinen hihi.. cool beestje hoor, ziet er gaaf uit en je zit er heel goed op verder![]()
dandylover schreef:aaaahh zie slof wat zielig![]()
![]()
![]()
sorry voor de off-topic reactie
kuzz laura
Zwartwitje schreef:oeh, kapstokjes! (moeilijk om ervan af te komen, ik weet t uit eigen ervaring hoor)
ik zou eerst iets meer aan je houding werken (handen netjes rechtop naast elkaar, tenen naar voren, t hele instuctrice verhaal.. ghehe), en dan pas allerlei oefeningen beginnen te doen. volgens mij is die slof ook helemaal niet nodig hoor, t ziet er prima uit zonder
maar.. t valt me wel op dat je paardje telkens met de oortjes in de nek loopt, was je misschien te onrustig met je handen of met je drijfhulpen? of zat er iets niet lekker aan het zadel ofzo?
totzover de mini-opmerkinen hihi.. cool beestje hoor, ziet er gaaf uit en je zit er heel goed op verder![]()
, Misty is altijd met inrijden heel erg aan het klieren met haar hoofd enzo. Daarom hang ik de slof eraan, en dan na 15/30 min haal ik de slof eraf en loopt ze lekker ontspannen
.
.
.
. En als ik mijn handen stil heb en ik druk met mijn benen denkt ze geloof ik dat we in de barage zitten, dat gaat ze namelijk heel hard lopen rennen! En ik vind dit voor ons al een hele vooruitgang. Ik kan namelijk ook niet verwachten dat Misty na 8 jaar met het hoofd omhoog te hebben gelopen ineens mooi in de krul loopt
. suziej schreef:Als ik mijn handen stil houd en ik geef druk komt ze alleen maar hoger met haar hoofd.
Ik zal het verhaal nog wel een keer vertellen :
Misty is nu net 12 jaar geworden (dus haar dingen anders aanleren is sowiezo al heel moeielijk). Daarbij komt dat ze tot het Z springen is gereden zonder enige dressuurbasis erin. Ze hebben haar waarschijnlijk gewoon altijd met haar hoofd in de lucht laten lopen, en een eigenwijze pony van 12 jaar leer je dat niet zo gemakkelijk af. En als ik mijn handen stil heb en ik druk met mijn benen denkt ze geloof ik dat we in de barage zitten, dat gaat ze namelijk heel hard lopen rennen! En ik vind dit voor ons al een hele vooruitgang.
Manuutje1990 schreef:suziej schreef:Als ik mijn handen stil houd en ik geef druk komt ze alleen maar hoger met haar hoofd.
Ik zal het verhaal nog wel een keer vertellen :
Misty is nu net 12 jaar geworden (dus haar dingen anders aanleren is sowiezo al heel moeielijk). Daarbij komt dat ze tot het Z springen is gereden zonder enige dressuurbasis erin. Ze hebben haar waarschijnlijk gewoon altijd met haar hoofd in de lucht laten lopen, en een eigenwijze pony van 12 jaar leer je dat niet zo gemakkelijk af. En als ik mijn handen stil heb en ik druk met mijn benen denkt ze geloof ik dat we in de barage zitten, dat gaat ze namelijk heel hard lopen rennen! En ik vind dit voor ons al een hele vooruitgang.
Wat stom van die vorige eigenaren dan.. Hoe kan je ooit een goed springpaard krijgen, als hij dressuurmatig niet goed aangereden is?
Wel jammer, maar dit is dan idd al een vooruitgang. Ik zou gewoon dor blijven trainen en lessen enzo, dan komt het vast helemaal weer goed
. suziej schreef:Manuutje1990 schreef:Wat stom van die vorige eigenaren dan.. Hoe kan je ooit een goed springpaard krijgen, als hij dressuurmatig niet goed aangereden is?
Wel jammer, maar dit is dan idd al een vooruitgang. Ik zou gewoon dor blijven trainen en lessen enzo, dan komt het vast helemaal weer goed
jaa idd, zouden wel hebben gedacht ; als het diertje maar springt! Heb er zelf ookal flink wat verdriet om gehad.
. Brechtje schreef:Hou die slof er maar lekker altijd af!
Zonder slof ziet het er meer ontspannen uit.
Verder is het een leuke pony!
. 
Citaat:Als ik mijn handen stil houd en ik geef druk komt ze alleen maar hoger met haar hoofd Knipoog.
Cowgirl schreef:Citaat:Als ik mijn handen stil houd en ik geef druk komt ze alleen maar hoger met haar hoofd Knipoog.
Ook als je het eerste kwartier met een lang teugeltje los rijd?
Gewoon een flinke draf inzetten zodat ie zijn eerste energie kwijt is en warm en los is.
Soms pakken mensen het gewoon te snel op.
Maar verder complimenten voor je slof gebruik en fouten zijn er om te verbeteren.
Ik maak ze, jij maakt en heel bokt maakt ze![]()
Misschien een paar lesjes aan de longe voor je houding.
Dan staat er iemand in het midden en kun jij je concentreren op je houding.